Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - nie rowne obroty silnika

Pawcik - 2007-05-29, 22:03
Temat postu: nie rowne obroty silnika
Napisze w skrocie co go boli a wiec jak go zapale chodzi na ssaniu 1100obr/min. Po wylaczeniu sie ssania spada na 850obr. i tak w gore do 900obr. i w dól,nieraz na moment spadnie mi nawet do 200obr. ale nie zgasnie :mysli: , tak jest na gazie a na benzynie sprawdzilem prawie to samo tylko wyzsze sa obroty.Prosze :prosi: o pomoc bo moze mial ktos taki problem. Jak to by byl jakis czujnik to sam go wymienie . Mechanicy sami nie wiedza ile za co zedrzec z goscia kasy,wole ich omijac .

Z gory wielkie dzieki

Stopa - 2007-05-29, 23:34

Silnik krokowy - demontaż i czyszczenie albo wymiana. Oczywiście wszystko to "na oko" i na domiar złego korespondencyjnie, więc niepewne.
Pawcik - 2007-05-30, 01:28

Jutro biore sie za czyszczenie silniczka krokowego ,zobacze co to da .
tomala2301 - 2007-05-31, 06:50

Sprawdź podstawe wtrysku.
Morfeusz142 - 2007-05-31, 07:45

Silnik krokowy w vw jest nierozbieralny, więc nie wiem czy czyszczenie coś pomoże. Najlepszym wyjściem byłoby zamontowanie drugiego. Na allegro widziałem silniczki po 50zł 4-pinowe, 6- pinowy mozna kupić za 120zł.
Pawcik - 2007-05-31, 09:29

Faktycznie nic nie daje wykręcenie silniczka krokowego, jest nie rozbiralny i tylko spryskalem mu tą sprężynke preparatem wd40. Gdzieś wyczytalem ze jeszcze może mi nawalać czujnik polożenia przepustnicy :idea: . Jak za to się zabrać ?? ,nawet nie wiem jak to odkręcić ma dziwne śrubki!!!!
Tomala2301 co mam sprawdzić w podstawie wtrysku, na co zwrócić uwage. :hmmm:

Poldi - 2007-05-31, 10:47

W moim przypadku już dwa razy miałem ten problem i dwa różne rozwiązania. Raz obroty się uspokoiły po wymianie świec. Drugi raz jak przebierał na wolnych obrotach to mechanik podłączył auto do kompa (rozebrał pudełko z napisem lambda) zmienił jakiś zakres (nie wiem dokładnie co to było, może ktoś skojarzy) i po wykonaniu tej czynności powiedział "że go zalewało" W każdym razie czego by nie zrobił -pomogło.
Stopa - 2007-05-31, 22:28

Silnik krokowy nie jest rozbieralny ?? , ludzie nie głoście herezji! W każdym razie ja rozbierałem i czyściłem w kilku (co najmniej) autach. Wykręcić, podważyć "łapki" w plastikowej obudowie i już! 75% przypadków nierównych obrotów to silniczek krokowy właśnie. Jeśli chodzi o potencjometr przepustnicy, to raczej szarpałby przy określonym jej położeniu, co łatwo wywnioskować, ale można spróbować odłączając potencjometr. Sterownik przejdzie wtedy na tryb awarii czujnika i "uśredni" wartości z niego - samochód będzie miał objawy niedogrzania na zimnym silniku (da się jeździć) i lekko podniesie wolne obroty.
PS: nie radzę wykręcać potencjometru - nigdy nie przykręcisz tak samo i zmienisz jego pozycję - sterownik źle będzie odczytywał kąt położenia przepustnicy i konieczna będzie adaptacja (Vag, komputer i te rzeczy...)

Pawcik - 2007-06-01, 01:47

Stopa napisał/a:
Jeśli chodzi o potencjometr przepustnicy, to raczej szarpałby przy określonym jej położeniu

Witam Cię Stopa nareszcie coś konkretnego mi piszesz , obawiam sie że mi pada potencjometr przep. :( bo jak jade np. w korku ulicznym na jedynce bez gazu to mi wariują obroty a jak nacisne pedal gazu to szarpnie :załamka: .
Podczas ruszania też musze uważać bo jak nie dodam odpowiednio gazu to albo szarpnie albo zgaśnie(szarpnie i zgaśnie). :bezradny:
Zobacze jak bedzie się zachowywal z odlączonym potencjometrem :mysli:

rafal00 - 2007-06-01, 10:19
Temat postu: Re: nie rowne obroty silnika
u mnie obroty tez skakaja ale nei az tak a od pewnego czasu jak przekrocze 200 obr to jak by przestawal podawac paliwko na sekunde i dalej jedzie i przed 300 obr tez tak jest ale ja mam gaz i kiedys przy nim grzebalem wiec moze cos nie tak na benzynie jedzie bez problemow

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group