|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Na cieplym dlugo odpala
Seweryn - 2013-07-27, 09:23 Temat postu: Na cieplym dlugo odpala Witam, mam problem z moim ventem - Na zimnym silniku pali na dotyk, odrazu ale gdy silnik sie juz zagrzeje tak ze nie wlaczają sie swiecie zaczyna obracac, nieraz tak do 8-9 sekund. Pompuje go pedalem gazu podczas odpalania i po ktoryms wcisnieciu zalapuje, jeszcze nie bylo tak zeby nie odpalil, ale jest to wkurzajce i boje sie ze sie rozwinie. Moze ktos tak mial wczesniej?
ps. Dodam ze od jakiegos czasu zauwazylem powietrze w przewodach - czy to moze miec zwiazek?
SILNIK 1.9 D WOLNOSSACY 64KM
Jezeli chodzi o jazde nie zauwazylem jakis roznicy w mocy silnika, czy spalaniu (6,2 tryb mieszany i krotkie trasy, czeste gaszenie to chyba normlany wynik)
Biały1992 - 2013-07-27, 09:58
powietrze w przewodach !?
dziwne , choć możliwe ;]
Seweryn - 2013-07-27, 10:15
Tak bombelki powietrza leca razem z paliwem
Seweryn - 2013-09-03, 22:54
up
adamwwy - 2013-09-16, 22:16
Kąt wtrysku sprawdź.
Daro - 2013-09-17, 08:50
Wymień zawór na filtrze paliwa
191 127 247 A SEAT
191 127 247 SKODA
191 127 247 A SKODA
9186366 VOLVO
191 127 247 VW
191 127 247 A
i o-ring pod zaworem powinno pomóc N904 264 02
Seweryn - 2013-09-17, 10:51
Kat wtrysku jest ok, wymienilem caly filtr paliwa i powietrza, teraz zmieniam przewod paliwa bo lapie lewe powietrze i dam znac - jeszcze jakies pomysly? ;x
muchomorek165 - 2013-09-17, 22:12
Cytat: | teraz zmieniam przewod paliwa bo lapie lewe powietrze |
inna opcja miałem tak że pompa byłą już zużyta i cofało się paliwo wtedy zamontowalem zaworek zwrotny na filtrze i było dobrze.
Seweryn - 2013-09-18, 23:06
Podziala to dluzej czy to tylko prowizorka na chwile z tym zaworkiem?
muchomorek165 - 2013-09-19, 03:50
U mnie rok działało i nawet byłoby dłużej ale trafiła się sprawna pompa za grosze bo 120zł aż sam nie wierzyłem kupuj zaworek na wezyk żebym nie kłamał 8mm. Z tego co pamiętam to kosztuje od 15-30zł. Druga sprawa prowizorki najdłużej wytrzymują ale ten sposób działa jak paliwo się cofa, licz się ze w przyszłości ze pompę będziesz musiał zregenerowac koszt 300-700 zł lub trafić okazję na alledrogo sprawna , najlepiej z jakąś gwarancją rozruchowa .
Seweryn - 2013-09-21, 18:41
warto kupic uzywana pompe?
muchomorek165 - 2013-09-21, 18:51
To już dobre pytanie bo można trafić gorsza niż masz , warto tylko gdy ktoś daje gwarancje choć z 7 dni na pompę.
hotdriver - 2013-09-24, 20:13
jedź do pompiarza prawdopodobnie nastawnik pompy wtryskowej, jeżeli powietrze w przewodach to najprawdopodobnie to. lub mogło dojść do uszkodzenia ECU tak właśnie miał kolega na zimnym palił na dotyk a na ciepłym chechłanie
pgt - 2013-09-24, 21:46
Nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych (zwykłego diesla i TDI/SDI). Problem ciepłego rozruchu, który można rozwiązać przez korekcję map startowych dotyczy niektórych TDI. W Vento dotyczy to tylko jednego silnika - AFN.
hotdriver - 2013-09-25, 21:59
tak ale wystarczy ze w ecu popali jakies sciezki np. gdy woda przypadkiem sie dostala i juz moze walic blad i nie odpala na cieplym to jest elektronika i w tym wszystko jest mozliwe
wojtas83 - 2013-09-25, 22:57
hotdriver, kolega pgt, delikatnie wyjaśnia Ci że w TD nie ma ECU tam jest zwykła manualna pompa na linkę
pgt - 2013-09-25, 23:33
hotdriver, wiesz, że dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele Rozwiązywanie problemu ciepłego rozruchu przez zmianę oprogramowania nie ma nic wspólnego z uszkodzeniem ECU.
hotdriver - 2013-09-27, 20:09
to na to wychodzi ze to kąt co moze byc innego??
Seweryn - 2013-10-01, 20:26
Chlopaki kąt jest sprawdzony, a na kompie nie bylo zadnych bledów - zmienilem przewody paliwa bo jeden byl nie szczelny (pocił sie) ale nadal to samo, powietrze w przewodach jest, jutro zamontuje zaworek zwrotny na przewodzie przed pompa moze to rozwaze moj problem
hotdriver - 2013-10-02, 21:44
co moze byc najgorsze to zuzycie mechaniczne pompy wtryskowej czyli elementow wewnetrznych przeczytaj ten post moze cos on ci pomoze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22376
Seweryn - 2013-10-14, 17:34
zalożyłem zawór zwrotny na przewodzie paliwa (przed filtrem z baku do filtra, koledzy tu z forum pomoglo to przy zuytej pompie) ale u mnie nadal ten sam problem :l
muchomorek165 - 2013-10-14, 21:58
A dalej masz pęcherzyki powietrza w wężykach?
Hormon - 2013-10-15, 08:24
A może to wina rozrusznika? Nie wiem jak to jest w starszych dieslach, ale zdarzają się jaja takie, że na zimnym pali od strzała, na ciepłym za którymś razem łapie. Po wymianie rozrusznika, bądź też regeneracji problem ustępuje.
Seweryn - 2013-12-08, 01:01
Przypomnialem sobie ze to zaczelo sie dziac po wymianie rozrzadu, jest opcja ze jest jakos zle ustawiony albo cos i to przez to? Teraz tez na jak jest zimny np rano po mrozie, to strasznie dziwnie odpala, szarpie i jakby go dlawilo.
hotdriver - 2013-12-08, 22:29
najbardziej możliwa przyczyna źle ustawiony rozrząd przestawiona pompa
Seweryn - 2014-01-13, 17:52
Problem zalatwiony - lapal gdzies lewe powietrze na przewodach, uszczelnili je, i w pompie przestawil sie jakis zaworek, nie wiem jaki, aczkolwiek ustawili, nasmarowali i dziala.
mozna zamknac
ps. rozrusznik tez robil swoje bo juz slabo krecil, zregenerowalem.
|
|