|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - spadające obroty raz jeszcze
mellow - 2007-06-15, 19:44 Temat postu: spadające obroty raz jeszcze witam
Pisze bo już nie mogę z tym autem do ładu dojść mam ochotę go ze skarpy zepchnąć i chyba tak zrobię jak go nie ujarzmię i jego humorów.Tyle co nerwów mi zjadł ale do rzeczy więc chodzi o to ze od jakiegoś czasu zaczęły mi falować obroty na początku było to tylko wyczówalne ale nie przeszkadzało bardzo ale teraz jest to nie do opanowania ponieważ auto dławi się i obroty spadają do 200 nawet chwilę podusi i wracają i jest to coraz częstsze dodam ze objawia sie to dopiero po nagrzaniu silnika na zimnym jest jakby oki pomijam fakt ze cholernie szybko mi się nagrzewa to auto i temperatura dochodzi nawet do 110 stopni (wentylator się dopiero włacza jest jednobiegowy) dodam ze to falowanie mam na gazie i na bęzynie jeden magik stwierdxił ze coś mi furczy w kolektorze wydechowym i od tego te obroty (ale dlaczego na zimnym nie falują) dodam jeszcze ze kable,świece,kopułka,palec nówki .Co wy na to trochę mi to wygląda na zapłon ale to chyba na zimnym też by kulał Dajcie jakieś wskazówki bo pójde z nim do rzeki
jaca - 2007-06-15, 20:14
A jaki to silnik
mellow - 2007-06-15, 20:21
1.8 AAM rok 1992
Stopa - 2007-06-15, 23:58
A na Vagu byłeś z nim? Jaka instalacja?
mellow - 2007-06-16, 00:11
instalacja BRC na śrubę a na Vagu nie byłem ale z tego co wiem to te roczniki nie za bardzo chcą gadać co ich boli ;/
theority - 2007-06-16, 00:18
Naginaj na serwis gazu i sprawdź czy Sonda Lambda Ci jeszcze działa, jak nie to jej koszt z wymianą kosztuje około 180 zł u mnie na warsztacie. Na regulację zakładam że już zajechałeś, tak ?
mellow - 2007-06-16, 00:28
tak na regulacji byłem emisję spalin mi robili i poszło oki a z tego co wiem to na gazie chyba sonda nie działa (poprawcie mnie jak się mylę ) a on wariuje i na ciepłym na gazie i na benzynie .A żeby było śmieszniej to przed jakąś godzinką przegoniłem go po pustm miescie i pod domem mi nie głupiał na wolnych czyżby mu taka temperatura powietrza pasowała
Stopa - 2007-06-16, 01:24
Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłbym - diagnostyka przez VAG, może wywali konkretne błędy. Te samochody dobrze się łączą, nie wiem skąd ta opinia? Na moje to może być zła emulacja sondy (o ile w ogóle jest), albo styk biegu jałowego, no i jeszcze parę rzeczy... takich jak choćby przerwy na masie.
theority - 2007-06-16, 07:27
To ja jeszcze dodam że możesz mieć zasyfiony filtr powietrza, albo gdzieś tez łapie lewe powietrze przez co obroty mogą szaleć.
mellow - 2007-06-16, 10:19
zgadzam się z wami co do tych możliwych przyczyn typu masa,emulacja ale czemu dopiero na rozgrzanym to się zaczyna a na zimnym i do 90 stopni jest spokój
theority - 2007-06-16, 16:45
Sonda mogła pójść na spacer i czujniki temperatury tak samo (wody oraz na reduktorze). Co byś podjechał do mnie na warsztat to byś w parę minut wiedział, a tak to zgaduję
Stopa - 2007-06-16, 22:29
Bo sonda lambda w tym modelu nie jest podgrzewana, a co za tym idzie działa po osiągnięciu swojej temperatury roboczej - to może być przyczyną, ale także wiele innych rzeczy - daj zarobić fachowcom
theority - 2007-06-16, 22:46
Stopa napisał/a: | Bo sonda lambda w tym modelu nie jest podgrzewana |
Wogóle w tych starych autkach jest to trochę głupio rozwiązane ale ciul się jeżdzi i żyje
Stopa napisał/a: | daj zarobić fachowcom |
No właśnie przyjedź do mnie i daj zarobić
Stopa - 2007-06-16, 22:51
theority - a Ty wiesz jaki kawał jest z Soundtropolis do Konina
mellow - 2007-06-16, 22:54
chętnie dałbym ci zarobić ale najpierw musiałbym zainwestować w koncern naftowy bo mam do ciebie ok 260 Km a powiem jeszcze ze przejechałem przed chwilą ok 20 Km na samej Pb i obroty silnika ok oraz temp nie skakała tak drastycznie może to przypadek a może ..... HMM sam już nie wiem
Poldi - 2007-06-17, 00:38
theority napisał/a: | To ja jeszcze dodam że możesz mieć zasyfiony filtr powietrza, albo gdzieś tez łapie lewe powietrze przez co obroty mogą szaleć. |
Dokładnie to przerabiałem w tamtym tygodniu, gasł na wolnych obrotach a przyczyna była taka że przy wymianie filtra zsuneła się rura doprowadzjąca powietrze z miksera. Jestem pod wrażeniem diagnozy theority. W serwisie w którym byłem troszke zajeło panom aby wpaść na to że taka może być przyczyna już chcieli mi reduktor wymieniać bo skręcili go na maxa i nie widzieli poprawy.
theority - 2007-06-17, 08:16
Poldi, żebyś widział jakie my mamy w warsztacie przypadki
spyro - 2007-06-18, 11:29
theority napisał/a: | Sonda mogła pójść na space |
przy instalacje na śrube sonda lambda nie ma znaczenia wogóle... U mnie nie działała przez 3 lata a ja nawet tego nie odczułem.
Też bym podjechał do VAG'a, tez mam 1992 rok produkcji i podłączałem pod kompa, szukaj dobrego warsztatu, który ma wtyczkę pod OBD pierwszej generacji... Lub znajdź jakikolwiek i samemu kup przejściówkę z OBD na OBD2 - koszt na Allegro to ok. 30 zł.
theority - 2007-06-18, 17:03
mellow, chyba znalazło się rozwiązanie Twojego problemu
Podjechał dzisiaj koleś Astrą I, i miała takie same przypadki co Twoja Ventka, więc się spytałem odrazu kumpla co poszło i co mogło pójść w Ventce. Otóż w tym oplu padł moduł a w Ventce mógł albo moduł albo czujnik Hala. Pozdrówka!
Stopa - 2007-06-18, 23:23
Moduł nie daje takich objawów, czujnik halla również - albo chodzi, albo nie zagada w ogóle. Albo ja już nic nie wiem...
theority - 2007-06-19, 00:35
Stopa, masz rację, coś mi się ostatnio tematy mylą oraz oznaczenia silnika, (wiesz o co chodzi)
Ale podsumowując wszystkie wypowiedzi to i tak najlepiej jechać na serwis, podpiąć się pod Vag'a i na 99% będziesz wiedział co się staneło się
Stopa - 2007-06-19, 21:01
No, jasne - oj, theority, chyba brak alkoholu we krwi
theority - 2007-06-19, 21:55
Stopa napisał/a: | No, jasne - oj, theority, chyba brak alkoholu we krwi |
Mozliwe
mellow, coś już począłeś w tej sprawie ?
|
|