|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Problem a właściwie pytanie.
Cebulaa - 2013-09-03, 19:13 Temat postu: Problem a właściwie pytanie. Cześć. Mam dość dręczący mnie problem. Mam Vento 1.9 TD z 1994 r. 318 tyś przebiegu i mam problem odnośnie strasznie krótkich biegów. Na 5 biegu jadąc 80 kmph mam 2 tyś obrotów. I tu kieruję moje pytanie, czy skrzynia biegów mogła być kiedyś wymieniana? Czy są skrzynie z dłuższymi biegami zebym chociaż jadąc 100 kmph miał 2 tyś obrotów. Zależy mi na tym gdyż dosyć często jestem w trasie i przydałby się ten jeszcze jeden bieg w zanadrzu lub chociażby dłuższe bieg. Jakie skrzynie polecacie do 1.9 TD które często jeździ między miastami. Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.
tom cio - 2013-09-03, 22:40
To jest oryginalna skrzynia do tego silnika, dłuższej nie ma sensu montować bo zapomnisz co znaczy przyśpieszenie. Choć jeżeli chcesz to można z niektórych tdi choć one mają już sprzęgło na wysprzęglik hydrauliczny.
v3n70 - 2013-09-04, 19:06 Temat postu: Re: Problem a właściwie pytanie.
Cebulaa napisał/a: | ..czy skrzynia biegów mogła być kiedyś wymieniana?.. |
co prawda mam benzyniaka AAM, ale takie same w przeszłości przemyślenia. Raczej nikt jej nie wymieniał, ten typ tak ma, że brakuje mu 6-tego biegu lub lepiej zestrojonego 5-tego
Radex - 2013-09-04, 20:44
Mam 1,9 tD i to norma. Przy 80-90 km/h 2000 - 2500 później już turbina zaskakuje na dobre ;-)
Cebulaa - 2013-09-05, 19:55
Mam tak samo i właśnie nie wiedziałem czy to tak miało być. Troszke uciążliwe tak piłować silnik na 3000 obrotów.
v3n70 - 2013-09-05, 20:07
jest uciążliwe, oj jest.. ale jakoś daje radę! tylko uważaj, aby zbyt długo nie piłować go na obrotach pow 3,5k. niedawno uciekł mi podczas jazdy korek od wlewu oleju (o czym na forum pisałem) i cały olej zwiał razem z nim. prawdopodobnie przyczyną była właśnie taka jazda i ciśnienie pod korkiem
Radex - 2013-09-05, 20:10
bez przesady .... ciśnienie korka nie wywali ... po prostu był źle dokręcony ;-)
v3n70 - 2013-09-05, 20:12
Radex napisał/a: | bez przesady .... ciśnienie korka nie wywali ... po prostu był źle dokręcony ;-) |
dlatego napisałem "prawdopodobnie" ponieważ nie znam prawdziwej przyczyny
tom cio - 2013-09-06, 12:47
Nie no to na pewno nie odm tego bo ja sowjego katuje ile wlezie i nie chce sie wysrać.
v3n70 - 2013-09-06, 18:26
widocznie ma zatwardzenie, haha
bart_jawelin - 2013-09-06, 19:23
z tego co widzę to przeciwieństwem jest benzyniak AAM. Tutaj przy 3 tyś obrotów jest 125km/h. Trzeba przyznać, że są dosyć długie przełożenia.
Paweł J. - 2013-09-06, 20:19
Panowie, temat przełożeń był wałkowany wiele razy. Reasumując, w diesel-ach 1.9D, 1.9SDI i 1.9TD są króciutkie przełożenia, a tam faktycznie ekonomiczna jazda kończy się na 80km/h Jedynie tdi mają dłuższe lub jak kto woli normalne skrzynie.
W benzyniakach takich króciutkich skrzyń nie było.....były krótsze i dłuższe i tego można dojść po oznaczeniu na skrzyni.
v3n70 napisał/a: | tylko uważaj, aby zbyt długo nie piłować go na obrotach pow 3,5k. niedawno uciekł mi podczas jazdy korek od wlewu oleju (o czym na forum pisałem) i cały olej zwiał razem z nim. prawdopodobnie przyczyną była właśnie taka jazda i ciśnienie pod korkiem |
Bez przesady.....od ciśnienia i ewentualnych przedmuchów jest odma..... i nawet jak się zapcha prędzej wywali Ci uszczelkę pod deklem niż korek wlewu oleju. Poza tym "ciśnienie" pod deklem ma łączenie z odmą i tam to wszystko powinno zakitować wtrysk olejem do tego stopnia że auto by nie paliło.
v3n70 - 2013-09-06, 20:44
okej okej spokojnie, powtorze: nie bylem pewny dlatego napisalem "prawdopodobnie". teraz oswieciles mnie swoja wypowiedzia, i jestem pewien ze na bank wysokie obroty nie byly przyczyna wywalenia korka
|
|