Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Problem a właściwie pytanie.

Cebulaa - 2013-09-03, 19:13
Temat postu: Problem a właściwie pytanie.
Cześć. Mam dość dręczący mnie problem. Mam Vento 1.9 TD z 1994 r. 318 tyś przebiegu i mam problem odnośnie strasznie krótkich biegów. Na 5 biegu jadąc 80 kmph mam 2 tyś obrotów. I tu kieruję moje pytanie, czy skrzynia biegów mogła być kiedyś wymieniana? Czy są skrzynie z dłuższymi biegami zebym chociaż jadąc 100 kmph miał 2 tyś obrotów. Zależy mi na tym gdyż dosyć często jestem w trasie i przydałby się ten jeszcze jeden bieg w zanadrzu lub chociażby dłuższe bieg. Jakie skrzynie polecacie do 1.9 TD które często jeździ między miastami. Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.
tom cio - 2013-09-03, 22:40

To jest oryginalna skrzynia do tego silnika, dłuższej nie ma sensu montować bo zapomnisz co znaczy przyśpieszenie. Choć jeżeli chcesz to można z niektórych tdi choć one mają już sprzęgło na wysprzęglik hydrauliczny.
v3n70 - 2013-09-04, 19:06
Temat postu: Re: Problem a właściwie pytanie.
Cebulaa napisał/a:
..czy skrzynia biegów mogła być kiedyś wymieniana?..

co prawda mam benzyniaka AAM, ale takie same w przeszłości przemyślenia. Raczej nikt jej nie wymieniał, ten typ tak ma, że brakuje mu 6-tego biegu lub lepiej zestrojonego 5-tego

Radex - 2013-09-04, 20:44

Mam 1,9 tD i to norma. Przy 80-90 km/h 2000 - 2500 później już turbina zaskakuje na dobre ;-)
Cebulaa - 2013-09-05, 19:55

Mam tak samo i właśnie nie wiedziałem czy to tak miało być. Troszke uciążliwe tak piłować silnik na 3000 obrotów.
v3n70 - 2013-09-05, 20:07

jest uciążliwe, oj jest.. ale jakoś daje radę! :D tylko uważaj, aby zbyt długo nie piłować go na obrotach pow 3,5k. niedawno uciekł mi podczas jazdy korek od wlewu oleju (o czym na forum pisałem) i cały olej zwiał razem z nim. prawdopodobnie przyczyną była właśnie taka jazda i ciśnienie pod korkiem
Radex - 2013-09-05, 20:10

bez przesady .... ciśnienie korka nie wywali ... po prostu był źle dokręcony ;-)
v3n70 - 2013-09-05, 20:12

Radex napisał/a:
bez przesady .... ciśnienie korka nie wywali ... po prostu był źle dokręcony ;-)

dlatego napisałem "prawdopodobnie" ponieważ nie znam prawdziwej przyczyny ;)

tom cio - 2013-09-06, 12:47

Nie no to na pewno nie odm tego bo ja sowjego katuje ile wlezie i nie chce sie wysrać.
v3n70 - 2013-09-06, 18:26

widocznie ma zatwardzenie, haha :D
bart_jawelin - 2013-09-06, 19:23

z tego co widzę to przeciwieństwem jest benzyniak AAM. Tutaj przy 3 tyś obrotów jest 125km/h. Trzeba przyznać, że są dosyć długie przełożenia.
Paweł J. - 2013-09-06, 20:19

Panowie, temat przełożeń był wałkowany wiele razy. Reasumując, w diesel-ach 1.9D, 1.9SDI i 1.9TD są króciutkie przełożenia, a tam faktycznie ekonomiczna jazda kończy się na 80km/h ;) Jedynie tdi mają dłuższe lub jak kto woli normalne skrzynie.

W benzyniakach takich króciutkich skrzyń nie było.....były krótsze i dłuższe i tego można dojść po oznaczeniu na skrzyni. ;)

v3n70 napisał/a:
tylko uważaj, aby zbyt długo nie piłować go na obrotach pow 3,5k. niedawno uciekł mi podczas jazdy korek od wlewu oleju (o czym na forum pisałem) i cały olej zwiał razem z nim. prawdopodobnie przyczyną była właśnie taka jazda i ciśnienie pod korkiem

Bez przesady.....od ciśnienia i ewentualnych przedmuchów jest odma..... i nawet jak się zapcha prędzej wywali Ci uszczelkę pod deklem niż korek wlewu oleju. Poza tym "ciśnienie" pod deklem ma łączenie z odmą i tam to wszystko powinno zakitować wtrysk olejem do tego stopnia że auto by nie paliło.

v3n70 - 2013-09-06, 20:44

okej okej spokojnie, powtorze: nie bylem pewny dlatego napisalem "prawdopodobnie". teraz oswieciles mnie swoja wypowiedzia, i jestem pewien ze na bank wysokie obroty nie byly przyczyna wywalenia korka :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group