|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Kontrolka oleju POMOCY!!
Pele_55 - 2013-09-20, 14:10 Temat postu: Kontrolka oleju POMOCY!! Witam, mam vento 1,9 TD 75 KM. Moj problem polega na tym ze gdy silnik sie zagrzeje do około 75-80 stopni zapala sie kontrolka od oleju i miga w jednakowych odstepach czasu i gasnie przy obrotach okolo 2200. Na zimnym silniku jest ok. Pompa oleju zmieniona na pewna sprawna, czujniki tez, olej nowy Mobil 15W40, nowy filtr oleju. Panewki maja dobra kompozycje. Dodam ze gdy odepne kabel od czujnika przy podstawce filtra kontrolka dalej miga, natomiast jak odepne kabel od czujnika w głowicy kontrolka gasnie. Poradzcie co to moze byc, moze ktos mial podobny problem. Z gory dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdro
Pele_55 - 2013-09-20, 17:52
Dodam ze im silnik cieplejszy tym wiecej obrotow trzeba zeby przestalo migac. Cisnienia oleju nie mam jak zmierzyc.
tom cio - 2013-09-20, 18:49
No to najlepiej podjedź gdzieś do mechanika by sprawdzić to ciśnienie bo na to wygląda że go nie ma.
muchomorek165 - 2013-09-20, 20:22
Nikt mi nie wmowi ze nowy czujnik to sprawny czujnik . Ja za 4 razem kupiłem sprawny . Sprawdź ciśnienie jak kolega pisze. Druga sprawa jesteś pewien ze kupiłeś dobry czujnik bo mi sprzedano niebieski a potrzebny był siwy.
Pele_55 - 2013-09-20, 23:04
Taka sprawa ze wczesniej w vencie tez siedzial AAZ ale zakonczyl zywot( klin na wale). Z nim bylo okey tzn jezeli chodzi o cisnienie oleju i to wlasnie z niego sa czujniki i pompa. A niech ktos powie jaki kolor czujnika ma byc przy glowicy a jaki przy filtrze
muchomorek165 - 2013-09-20, 23:46
Przy filtrze 1.9 TD AAZ siwy , a drugi powiem jutro jak zerkne
Pele_55 - 2013-09-21, 09:37
No przy filtrze by sie zgadzał. Chociaz bardziej mi to wyglada na biały a przy głowicy mam brazowy
muchomorek165 - 2013-09-21, 09:55
Sprawdziłem przy filtrze na 100% mam siwy nie biały a z głowicy brązowy.
Wiem że te czujniki powinny mieć jakąś oporność tylko nie pamietam ile i w ten sposób można je sprawdzić. U mnie jak był czujnik walniety jak sie przytrzymało auto na 4tys obr to kontrolka sie zapalała i piszczało wymieniłem czujnik ten siwy i jest dobrze
tom cio - 2013-09-21, 14:16
Lepiej zamiast kupować czujniki i wywalać siano sprawdź u kogoś to ciśnienie i masz problem z głowy, u mnie też jes tak że jak trochę pocisnę to się zapala, ale sprawdzałem ciśnienie jest ok wieć jak czasem zaświeci to mi to lotto.
muchomorek165 - 2013-09-21, 14:44
Tom Cio tylko jak naprawdę się coś stanie tzn braknie oleju pompa padnie i zapali się lampka tez będzie Ci lotto a wtedy Cię zaskoczy. Jak coś nie działa jak powinno to trzeba naprawić a nie olewac. Bo to się może zle skonczyc. Sprawdź ciśnienie jak tom Cio pisze i szukaj dalej przyczyny
Pele_55 - 2013-09-21, 15:35
muchomorek165 a mozesz zapodac zdjecie tego czujnika przy filtrze? tak dla pewnosci bo przy głowicy jest brazowy taki jak ma byc. A jeszcze powiedzcie jaka ma byc wartosc cisnienia oleju na zimnym i cieplym silniku.
tom cio - 2013-09-21, 17:59
Na ciepłym około 4bar jak będzie 5 to też nie jest źle muchomorek165, jak stanie to płakał nie będę bo i tak idzie na straty, jak tylko padnie wpada ABF
muchomorek165 - 2013-09-21, 18:05
Pele 55 mam tylko fon więc foto wyjdzie dziwne siwy to siwy tom Cio jak tak to racja swojego tez bym zmienił na TDI
Pele_55 - 2013-09-22, 12:33
Przy filtrze mam taki kolor czujnika http://allegro.pl/golf-ve...3556346978.html
tom cio - 2013-09-22, 12:46
No czyli masz siwy, sprawdź lepiej to ciśnienie skoro czujniki w tamtym silniku były ok, bo wątpię że szlag je trafił przez wykręcenie i ponowne wkręcenie.
Pele_55 - 2013-09-22, 17:25
Jutro sprawdze i dam znac co i jak
Daro - 2013-09-23, 11:13
Na głowicy powinieneś mieć niebieski czujnik EPS to 1.800.108 z oryginału
028 919 081 D, 028 919 081 H , Może kontrolka zapala się bo masz nie taki czujnik daj jakiś numer z niego to sprawdzę.
muchomorek165 - 2013-09-23, 12:19
Daro,
nie kłóć się szary
Czujnik ciśnienia oleju EPS 7.0095
EPS 068 919 081A czujnik ciśnienia oleju 0,9 bar VW (szary)
i taki tez jest u mnie i jest dobrze
Pele_55 - 2013-09-23, 13:06
Koledzy mierzylem dzis cisnienie i sprawa wyglada tak: przy podstawce filtra oleju cisnienie na biegu jałowym wyniosło 2 atmosfery, po wkreceniu do ok 3 tys obr wzrosło do 5 atmosfer, natomiast przy głowicu wskaznik nawet nie drgnął na max obr a co dopiero na biegu jałowym. Mierzone na zimnym i cieplym silniku. I badz tu madry
tom cio - 2013-09-23, 22:08
Przytkany kanał olejowy na głowicę? Oleju nie zajada? Bo na to wychodzi że przy filtrze ciśnienie nie jest takie złe.
Edit: zdejmij pokrywę zaworów i spróbuj odpalić(ale zakryj trochę bo może chlapać) i zobacz czy podaje olej na głowicę, jak będzie mało sprawdź jak się mają panewki wałka rozrządu.
muchomorek165 - 2013-09-23, 22:25
moja propozycja to plukanka motula lub liqui moly i wymiana oleju na 10W40 np Motula . Może pomoże ale nie zaszkodzi, i wymień filtr .
Pele_55 - 2013-09-23, 22:58
Panewki wałka sa ok bo przy wymianie szklanek (klekotały) jak wyciagalem wałek to sprawdzalem. Olej zalany nowy + filtr oleju tez nowy. Po wykreceniu czujnika przy głowicy olej sie saczy(przy zgaszonym silniku) czyli wychodzi na to ze jest, zreszta po sciagnieciu pokrywy zaworow wałek rozrzadu jest "upaćkany" w oleju. Na moj rozum gdyby kanał olejowy byl przytkany to na zimnym silniku kontrolka by tez sie zapalala a ona tylko miga na cieplym
Pele_55 - 2013-09-24, 11:30
muchomorek165 napisał/a: | Daro,
nie kłóć się szary
Czujnik ciśnienia oleju EPS 7.0095
EPS 068 919 081A czujnik ciśnienia oleju 0,9 bar VW (szary)
i taki tez jest u mnie i jest dobrze |
Piszesz o czujniku szarym, z tego co daro napisal we wczesniejszym poscie wychodzi na to ze czujnik przy glowicy ma byc niebieski a Ty piszesz ze szary, to jaki w koncu bo sie pogubilem troche
muchomorek165 - 2013-09-24, 12:24
Pele_55,
Cytat: | Piszesz o czujniku szarym, z tego co daro napisal we wczesniejszym poscie wychodzi na to ze czujnik przy glowicy ma byc niebieski a Ty piszesz ze szary, to jaki w koncu bo sie pogubilem troche |
W silniku 1.9TD AAZ od kad pamietam zawsze byłys szare czujniki przy filtrze, niebieski był w 1.8 benz AAM o ile sie nie myle.
Moim skromnym zdanie powinien byc szary.
Pele_55 - 2013-09-24, 14:01
To by sie zgadzalo, przy filtrze jest szary ale mi chodzi o czujnik przy głowicy. Moze nie jasno napisalem wczesniej. U mnie ten czujnik jest brazowy
muchomorek165 - 2013-09-24, 14:20
Pele_55,
Cytat: | U mnie ten czujnik jest brazowy |
i przy głowicy tak jak masz powinien być brązowy
Pele_55 - 2013-09-24, 19:33
No to teraz pozostaje pytanie czemu nie ma cisnienia oleju na glowicy? Co moze byc tego przyczyna?
hotdriver - 2013-09-24, 20:20
Witam mogło dojść do uszkodzenia pompy oleju i nie podaje na głowice lub przytkany smok albo tak jak kolega wyżej pisał przytkane kanały najlepiej to zamiast wykręcać pokrywe zaworów odkręc czyjnik przy głowicy weź szmate w reke przytkaj wylot niech ktoś odpali i zobacz czy chlapie czy nic sie nie dzieje
Pele_55 - 2013-09-24, 22:43
hotdriver, tak jak pisalem w pierwszym poscie pompe przełozylem ze sprawnego silnika, w ktorym działala poprawnie, przed zamontowaniem wyczyscilem smoka, miske olejowa i zalalem to nowym olejem i załozylem nowy filtr oleju. Nie mozliwe ze pompa by sie uszkodzila lezac w pudełku za półce w garazu . Moje pytanie: jezeli kanał olejowy bylby przytkany to czy na zimnym silniku kontrolka by sie nie zapalałą? Czy dzieje sie tak dlatego ze gdy silnik sie rozgrzeje do 70 stopni potrzebuje wiecej oleju do smarowania? Przeciez luzy wtedy sie zmniejszaja. Jezeli sie myle to mnie poprawcie bo pomysłow juz mi brak
tom cio - 2013-09-24, 23:35
No skoro masz olej na głowicy to raczej nie ten kanał, chyba że przytkał się akurat ten od czujnika ciśnienia i tylko tam nie ma.
Daro - 2013-09-25, 13:46
muchomorek165 napisał/a: | Daro,
nie kłóć się szary
Czujnik ciśnienia oleju EPS 7.0095
EPS 068 919 081A czujnik ciśnienia oleju 0,9 bar VW (szary)
i taki tez jest u mnie i jest dobrze |
Mam tak w samochodzie i u mnie działa chyba że masz na myśli 1.800.008 brązowy to OK sprzedaje tak od 5 lat i nikt się nie skarżył.
hotdriver - 2013-09-25, 21:49
Nie kłucic sie szary to czujnik przy filtrze oleju wejdz na etke i sobie zobaczycie silnik aaz to to samo 1z i 1y ja w 1 z mam szry na filtrze oleju i niebieski na glowicy na bank tak jest w etcce wszystko napisane. a co do tego powiedz mi czy miska olejowa byla montowana na silikon czy orginalna uszczelke??
Pele_55 - 2013-09-25, 23:20
hotdriver micha na uszczelce bez zadnych silikonow itp. Co do czujnikow to u mnie w AAZ jest szary przy filtrze i brazowy przy glowicy. Pompa przed montarzem byla wyczyszczona( w smoku byly wlasnie resztki silikonu i ogolnie jakies smieci, mimo to działała prawidlowo w poprzednim silniku). Powiedzcie mi czy kanał olejowy idacy z pompy do głowicy to jest rurka w bloku? Moze jest jakies pekniecie w kanale i zanim silnik sie nagrzeje to olej jest na tyle gesty ze idzie na głowice a jak sie juz rozgrzeje to ucieka i wraca do miski? I ewentualnie jak to sprawdzic czy kanał nie jest pekniety?
tom cio - 2013-09-26, 06:40
Kanał olejowy na głowicę idzie w bloku, przez uszczelkę pod głowicą, rurka którą widzisz to pewnie spływ oleju z turba.
Pele_55 - 2013-09-26, 09:33
Tak tak rurka z tylu silnika to splyw z turba. Mi własnie chodzilo o kanał ktorym idzie olej na głowice ale juz wyjasnieles:D Tylko dalej zostaje kwestia nieszczesnego cisnienia oleju w głowicy. Wiem ze jest do kitu bo silnik klekocze bo slychac popychacze.
tom cio - 2013-09-26, 14:43
No skoro słychać popychacze to temat czujników można całkowicie zakończyć. Ja bym jeszcze raz wymienił pompę a jak nie pomoże to zwalać głowicę bo już nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Pele_55 - 2013-09-26, 16:29
Zgadzam sie z Toba. A co powiecie na to zeby wykrecic czujnik w glowicy wyciagnac bagnet i w miejsce czujnika dmuchnac powiertrzem sprezonym? jezeli bedzie okey to powinno byc czuc powietrze jak sie wdobywa przez bagnet. A jak nie to zostaje zwalic glowice bo pompe wykluczam na 99%
tom cio - 2013-09-26, 18:24
Wiesz w tej sytuacji to już próbuj wszystkiego co przychodzi do głowy, bo może okazać się błachostka zanim ty rozprujesz pół silnika.
Pele_55 - 2013-09-26, 18:30
Szczerze to juz mi sie pomysly koncza. Jeszcze sie z takim czyms nie spotkalem. A jak bedzie jakis kanał zatkany i jak tam dmuchne to nie zatka innych kanałów. Boje sie zeby jakis kanałow smarujacych wal korbowy nie satkało bo wtedy to juz calkiem cacy bedzie:P
Pele_55 - 2013-09-27, 18:17
Próbowałem dmuchac w głowice w miejsce czujnika, NIe poszło nic. Bez zdejmowania głowicy sie nie obejdzie na to wychodzi
hotdriver - 2013-09-27, 20:08
ja bym stawiał na zapchany kanał albo na przytkany smok a miska nigdzie nie uderzyles??
Pele_55 - 2013-09-27, 23:20
Nie miska jest prosta, przy zakladaniu pompy dokladnie ja umylem takze smok czysty, miska tez wymyta i zalane to nowym olejem. Po niedzieli zwalam głowice bo innego wyjscia juz nie widze ;(
tom cio - 2013-10-02, 22:00
Dziś byłem u pewnego majstra i zaczął się temat ciśnienia oleju, więc zapytałem o twój przypadek, bez zastanowienia stwierdził że pompa oleju do wymiany, ponoć te silniki tak mają że jest taki jakby punkt pomiaru ciśnienia przy 2000 obrotów i jak nie ma 1,8 bara bodajże to wywala właśnie taki błąd jak u ciebie dokładnie. Więc ja na twoim miejscu wymieniłbym jeszcze raz tą pompę bo dużo mniej roboty niż przy głowicy.
Pele_55 - 2013-10-04, 23:21
tom cio, Dzieki ze o mnie pomyślałeś Tak chyba zrobie tylko teraz trzeba pewna pompe znaleźć. Tylko takie moje zastanowiene czy pompa która działała prawidłowo w poprzednim AAZ-cie i ktora lezala na polce w garazu pol roku mogla sie sama z siebie zepsuc?
hotdriver - 2013-10-05, 07:12
A mam wlasnie takie pytanie czy przed tym jak zaczol sie twoj problem glowice sciagales?
Pele_55 - 2013-10-05, 09:02
hotdriver To było tak: kupilem cale auto na czesci bo bylo tansze niz sam silnik(moj sie posypał). Wracalem nim do domu i w polowie drogi zapalila sie wlasnie ta kontrolka i tak sobie migała. Potem wywalilo mi uszczelke pod głowica wiec to zrobilem. Ale kontrolka nadal migała i miga do dzis
hotdriver - 2013-10-05, 10:54
Tak na chlopski rozum stawialbym na przykryty kanal przez uszczelke glowicy lub cos zatkalo przy wymianie moze to nawet byc pozostalosc po starej uszczelce jezeli ja wydmuchalo, niestety glowica do zwalenia. A czy mocno kopci?
Pele_55 - 2013-10-05, 14:39
Nie kopci nic. Głowica wczoraj byla zdjeta, przedmuchana i bylo okey wszystko z nia. Mierzyłem cisnienie na głowicy i na wolnych obrotach na zimnym silniku 2 atmosfery ale im cieplejszy silnik tym cisnienie mniejsze az spadło do zera. W poniedziałek nowa pompa. Juz czeka w garazu
hotdriver - 2013-10-05, 15:32
to rzeczywiscie pompa do wymiany
Pele_55 - 2013-10-07, 12:40
Pompa wymieniona, i co i du... Nie mam juz sily do tego samochodu. Nowa pompa a olej dalej sie zapala jak sie tylko silnik rozgrzeje. Tyle kasy w to wpakowalem juz i nic:(
hotdriver - 2013-10-07, 13:45
O kur... i co wymieniles i dalej cisnienie nie dochodzi do czujnika glowicy? Mowie ci jezeli niby nie ma cisnienia to odkrec czujnik i zobacz czy wali olej a jak nie to trzeba by bylo sciagnac z kas przekroj glowicy i bloku silnika i zobaczyc jak kanal do czujnika idzie i ktoredy moze w tym jest przyczyna ze cos tkwi :-/
Pele_55 - 2013-10-07, 14:34
Głowice sciagalem i przedmuchalem, bylo ok, dmuchalem nawet w silnik i tez ok. Sprawdzalem czy leci olej na zapalonym silniku, wali jak cholera tam. Podmienialem czujnik z innego AAZ na 100 % pewny i dalej nic. Rece mi opadły. Jak ktos moze niech wezmie foto glowicy nawet z neta i niech zaznaczy gdzie sa kanały olejowe.(chodzi mi o te kanaly co łacza sie z blokiem)
hotdriver - 2013-10-07, 15:11
Szkoda ze jak miales sciagnieta glowice nie zalozyles innej albo tej nie dales na srawdzenie moze ma gdzies mikro pekniecie po przegrzaniu i na cieplym traci szczelnosc wlasnie w tym kanale
Pele_55 - 2013-10-07, 15:17
Wiesz głowicy innej nie mam jak zalozyc bo nie mam w zapasie a nie chce kupowac bo to jednak tez kosztuje a tylko pcham kase w ten silnik. najwyzej sciagne ta i dam do sprawdzenia bo juz brak pomyslow
hotdriver - 2013-10-07, 15:29
Chyba mysle ze to najrozsadniejsze dac ja do sprawdzenia bo co moze byc innego na zimnym ok a na cieplym kicha? Pompa wymieniona czujnik srawny co moze byc jeszcze tylko glowica zostaje, a w razie czego pompe mozesz jeszcze zwrocic bo bez kitu koszty juz ladne poniosles ja naszczescie po wymianie silnika narazie wladowalem 2700 i tylko nieszczesna elektryka zostala tzn uporzadkowanie kabli:-C
Pele_55 - 2013-10-07, 17:10
Nie wiem czy mi przyjma pompe ale zapytac mozna. Koszty i tak sa mniejsze bo robie to sam a nie warsztat. narazie bd jezdzil bo teraz potrzebuje auta ale jak znajde chwile to rozbieram. A sprawa panewek, co myslicie o tym? bo kusi mnie je wyjac i zobaczyc ale z tego co pamietam to mialy dobra kompozycje
hotdriver - 2013-10-07, 18:02
Jak spuszczales olej na srubie miski byly opilki metalu? Bo sruba jest namagnesowana. Noi drugie pytanie czy slychac panewki? Bo jezeli nie to i nie to to nie masz sie co o nie martwic.
Pele_55 - 2013-10-07, 18:45
hotdriver Opiłków nie było. Panewek nie słychać natomiast słychać te nieszczesne popychacze
hotdriver - 2013-10-07, 21:24
Albo moze slychac kieliszki przez brak odpowiedniego cisnienia smarowania
Pele_55 - 2013-10-07, 22:40
Chodzi Ci o samoregulatory zaworow?(w głowicy)
hotdriver - 2013-10-08, 08:55
Dokladnie tak, bo tak samo je slychac jak masz juz stary olej i nie ma wlasciwosci albo jak silnik jest zimny zaraz po uruchomieniu. A jaki olej lejesz polsyntetyk?
Pele_55 - 2013-10-08, 09:50
Tak, 10W40
hotdriver - 2013-10-17, 07:49
I co dales glowice na sprawdzenie?
Pele_55 - 2014-02-21, 11:45
Troche to odkopie:) Głowica poszłą do remontu(prowadnice zaworow, uszczelniacze, szczelnosc zaworów i oczywiscie planowanie), została sprawdzona i wszystko z nia ok. Nastepnie silniczek dostal nowe panewki i pierscienie, nowy olej i filtr oleju i problem z cisnieniem oleju w glowicy nadal nie ustapil. Po rozgrzaniu silnika do okolo 70 stopni cisnienie spada do zera i zaczyna migac kontrolka cisnienia oleju. Tak jak pisalem we wczesniejszych postach jest tez nowa pompa oleju. Ma ktos jeszcze jakies pomysly bo mi sie juz skonczyly. Pozdrawiam
hotdriver - 2014-02-21, 12:40
sprawdzales napewno manometrem cisnienie czy tylko sugerujesz sie kontrolka? a jeszcze jedno jak wyglada odma, moze ona zapchana, oraz moze filtr oleju malo wydajny, napewno posiadasz turbine jak wyglada jej kanal smarowania moze peknieta rurka lub nieszczelnosc? jak nie ma niby cisnienia slychac mocno zawory?
tom cio - 2014-02-21, 15:15
Nieszczelna magistrala (gdzieś jest blok lub głowica pęknięte) przez którą traci ciśnienie może?
Pele_55 - 2014-02-21, 16:27
Cisnienie sprawdzane manometrem specialnie do tego przystosowanym, odma jest drozna, turbina jest okey bo na poprzednim silniku nic takiego nie mialo miejsca, rurka smarujaca turbine tez jest szczelna, filtr tez dedykowany do tego silnika, slychac troche popychacze zaworow. Co do głowicy jest okey nie jest peknieta ani nic w tym stylu, caly układ jest raczej szczelny bo nawet najmniejsego wycieku nie ma.
hotdriver - 2014-02-21, 17:54
pompa olejową masz napędzaną łańcuchem tak??jaki stan łańcucha?? i mówisz że zmieniałeś pompę czy kupowałeś pompę do swojego silnika czy była używana od jakiegoś innego, czy zmieniałeś smoka??? ponoć są różne smoki. miska alu czy metal, zmieniana czy ori?? może smok jest albo za wysoko albo za nisko i dlatego gubi ciśnienie. bo nic innego nie przychodzi mi już do głowy jedynie tylko najgorsza z najgorszych możliwość pęknięty blok a jeszcze jedno yyyy....dźwięk popychaczy tak na ucho odbiega od normy???
Pele_55 - 2014-02-21, 23:29
hotdriver, pompa olejowa napedzana takim wałkiem co w blok silnika wchodzi nie lancuszkiem, kupiona nowa ze smokiem juz takze caly komplet a nie jakis tam skladak i to nie zadna taniocha, miska olejowa oryginalna, metalowa. popychacze nie halasuja znowu nie wiadomo jak, silnik chodzi normalnie jak to TD.
hotdriver - 2014-02-22, 09:53
hmmm wycieków nie ma?? tam gdzie rozrząd lub czujnikach?? jeżeli nie hałasują popychacze jakoś głośno to znaczy że smarowanie jakieś jest może manometr traci szczelność i przestaje pokazywać a czujnik że piszczy to jest może uszkodzony lub czegoś nie dokręciłeś, jeździsz tak czy auto stoi??? co ze zbiorniczkiem na płyn chłodzący syf nie pływa, bąble sie nie pokazują??
Pele_55 - 2014-02-22, 17:42
Wyciekow nie ma nigdzie silnik czysty, nie ze w oleju upackany. Czujniki wykrecalem z innych TD ktorym nic nie bylo i tez to samo. Manometr nowy wiec sie nie rozszczelnia zreszta mierzone to bylo 3 roznymi i tez nic.Autkiem jezdze caly czas co dziennie. Plyn w zbiorniczku czysty, nie przybywa nie ubywa, babli zadnych nie ma
hotdriver - 2014-02-22, 18:16
sorki ale już ci nie pomoge rozkładam ręce, nie wiem niby wszystko ok a i tak traci ciśnienie, a klin na pompie oleju lub gniazdo na klin pompy w porządku??
Pele_55 - 2014-02-22, 23:49
Tak tam tez wszystko okey.nikt nie wie co jest grane, ja tez sie juz poddaje. Dzieki za jakiekolwiek sugestie, gdyby cos komus jednak przyszlo jeszcze na mysl to niech sie wypowie, z gory dzieki
Pozdro wszystkim
|
|