Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Długo kręci na zimnym silniku, wymienione świece żarowe

lukas - 2013-09-28, 22:16
Temat postu: Długo kręci na zimnym silniku, wymienione świece żarowe
Witam wszystkich. Mam problem z odpalaniem mojego Venta.Nie odpala na zimnym silniku,mimo że kontrolka świec żarowych się zapala,świeci około 10 sek gaśnie a później długo kręci.(na ciepłym odpala odrazu). Świece są nowe,nowy akumulator,rozrusznik po remoncie. W ogóle to kontrolka świeciła nawet latem też około 10sek. Nie mam pojęcia w czym tkwi problem,proszę o pomoc
tom cio - 2013-09-29, 12:45

A sprawdzałeś czy w ogóle grzeją świece? TZN czy prąd dochodzi do nich.
lukas - 2013-09-29, 14:46

A mógłbyś mi podpowiedzieć jak to sprawdzić ? I jeżeli okazałoby się ,że ten prąd nie dochodzi, to co by było tego przyczyną ?
muchomorek165 - 2013-09-29, 16:02

Jak otworzysz maskę przy podszybiu powyzej pompy hamulcowej jest bezpiecznik (taki kawalel blaszki 80A)
lukas - 2013-09-29, 20:18

Sprawdzałem ten bezpiecznik i jest on cały,choć widać ślady,że coś się tam przypaliło bo ta plastikowa osłonka co zakrywa ten bezpiecznik jet trochę nadpalona...więc skoro ten bezpiecznik jest cały to powinno wszystko działać a tu lipa...
hrubek18 - 2013-09-29, 20:53

muchomorek165, tan bezpiecznik jest od świec do podgrzewania płynu chłodniczego ;) które w zimie pomagają szybciej uzyskać ciepło w środku i szybsze podgrzewanie się płynu :)
lukas - 2013-09-29, 22:45

Jak już wspomniałem,bezpiecznik jest cały,a ja wciąż nie znam przyczyny...przeszukałem trochę forum i znalazłem coś o czujniku temp.silnika,czy to może mieć coś wspólnego z tym ,że ciężko pali na zimnym silniku?
hrubek18 - 2013-09-30, 19:32

odłącz czujnik tem. w króćcu i jak dobrze odpali to znaczy że czujnik do wymiany ;) jeżeli będzie tak samo to będziemy dalej szukać :)
lukas - 2013-09-30, 21:00

ok spróbuje tak zrobić ;)
hrubek18 - 2013-09-30, 21:04

a świece najlepiej sprawdzić kabelkiem a dokładniej to ściągnąć z nich tą plastikową listwę zasilająca i jedną stroną kabelka do + przy aku. i do każdej świecy jak będzie iskrzyć to znaczy że świeca dobra ;) pamiętaj jak byś wymieniał świece to wszystkie na raz
muchomorek165 - 2013-09-30, 23:08

Cytat:
a świece najlepiej sprawdzić kabelkiem a dokładniej to ściągnąć z nich tą plastikową listwę zasilająca i jedną stroną kabelka do + przy aku. i do każdej świecy jak będzie iskrzyć to znaczy że świeca dobra ;) pamiętaj jak byś wymieniał świece to wszystkie na raz


I tu się nie zgodzę, sprawdzałem u siebie tak i na wszystkich iskrzyło tylko że spirale całe tylko porcelanki popękały i nie grzało jak powinno. Jak nie wykrecisz to na 100% nie sprawdzisz. A jak juz wykrecisz to nawet prostownikiem mozna sprawdzić. Ale fakt wszystkie na raz wymieniamy :D

lukas - 2013-10-01, 18:44

Świeczki mam nowiutkie,więc na pewno są sprawne ;) dodam,że jak wymieniałem stare to końcówki były lekko nadpalone i trochę okopcone na czarno...a to raczej nie jest normalne,nie powinny być okopcone i nadpalone...wieczorem spróbuje odpiąć czujnik temp.silnika i zakręcić tak jak polecił hrubek18 ,może ten czujnik jest rozdupczony i stąd ten problem...
hotdriver - 2013-10-01, 19:23

czujnik mozesz sprawdzic jezeli dalej ciezko pali to nie czujnik wtedy wez miernik w lape ustaw na mierzenie stalego pradu odepnij wsowke od czujnika temperatury cieczy chlodzacej (wtedy bedziesz mial wiecej czasu na sprawdzenie czy idzie prad) wypnij listwe ze swiec zarowych i miernikiem sprawdz czy po przekreceniu na zaplon jest prad w listwie na kazdej fajce swiecy czyli plus miernika do fajki, minus miernika do minusa aku jezeli tam nie bedzie pradu to moze byc przekaznik lub bezpiecznik ktory znajduje sie nad skrzynka bezpiecznikow. mozesz tak nawet sprawdzic czy przepuszcza ten blaszany bezpiecznik na sciance grodzi, miernikiem mozesz sprawdzic jak juz masz zdjeta listwe w jakim stanie sa swiece wez go ustaw na mierzenie opornosci czyli omy w najmniejszym polozeniu i plus miernika do cypla swiecy a minus do obudowy swiecy sprawne swiece powinny miec przedzial (oczywiscie zimny silnik) od 0,5 Omow do 1,5 Omow jezeli jest wiecej to swieca uszkodzona jezeli jest mniej to rowniez to samo i wskazania na swiecach nie moga sie duzo roznic ja na cieplym silniku mam 1,7 Ohm'a wiec i na kazdej swiecy wiec mozna twierdzic ze dziala ale czy juz grzeje to inna kwestia to juz trzeba wykrecac swiece. ale mowiles ze zmieniales swiece wiec nie masz co wykrecac bo napewno dzialaja teraz tylko mozesz sprawdzic jak dzialaja czy pobieraja duzo pradu i szybko sie grzeja czy malo i wolno. a teraz moja prosba masz taki sam silnik i ventyla jak ja jak mozesz wez zerknij na moj post i problim z tymi kablami moze ty mi pomozesz
lukas - 2013-10-01, 20:59

Nie mam teraz dostępu do takiego miernika,ale może w weekend mi się uda to sprawdzić.Mianowicie co jeszcze zauważyłem...Właśnie byłem odpalać mojego Ventla, i co się okazało,przekręcam kluczyk zapala się kontrolka świec,świeci około 10sek ale nie słychać "pyknięcia" przekaźnika,czy to może oznaczać ,że ten przekaźnik co jest od świec jest po prostu walnięty czy nie ma reguły ,że musi on "pyknąć"?
lukas - 2013-10-01, 22:21

Chciałem jeszcze dodać ,ze próba odpalenia była przy odpiętym wtyku od czujnika temp.silnika...(i chodzi o to "pyknięcie po zgaśnięciu kontrolki podgrzewania świec)
pgt - 2013-10-02, 17:30

hotdriver napisał/a:
czujnik mozesz sprawdzic jezeli dalej ciezko pali to nie czujnik wtedy wez miernik w lape ustaw na mierzenie stalego pradu odepnij wsowke od czujnika temperatury cieczy chlodzacej

Stałego napięcia, nie prądu.

hotdriver - 2013-10-02, 18:22

no napisalem tak na chlopski rozum zeby kazdy zrozumial o co chodzi ;) a co do tematu to jezeli males odlaczony czujnik to powinien przekaznik pykac mozesz go sobie wyjac rozebrac plastik wlozyc zpowrotem bez plastiku(obudowy) i zobaczyc jak dziala i czy dziala oczywiscie tylko pamietaj musisz miec odlaczony czujnik bo jezeli jest wlozony to nie wiem czy go zalaczy bo jest plus na zewnatrz, a jak bedziesz mial go rozlozonego to mozesz odrazu zobaczyc jak wygladaja jego styki czy zasniedziale i czy nie wypalone
lukas - 2013-10-02, 19:48

Czy to jest normalne, gdy gaśnie kontrolka od świec to elektrozawór na pompie wtryskowej też powinien się wyłączyć?
hotdriver - 2013-10-02, 21:38

ktory elektrozawor na pompie??? na pompie wtryskowej masz tylko nastawnik. hehhe nie szukaj dodatkowych przyczyn zprawdz najpierw jedno potem mozna szukac gdzie indziej bo tak to mozna caly silnik wymienić ;)
lukas - 2013-10-02, 22:34

Ok :) a możesz mi podpowiedzieć, który przekaźnik jest od świec żarowych,czy to jest ten który znajduje się zaraz pod takim dużym bezpiecznikiem 50A ?
hotdriver - 2013-10-03, 09:26

Ten przekaznik to r12 na obudowie ma oznaczenie 103 znajduje sie w prawym koncu na dole nad bezpiecznikami prawdopodobnie o tym co mowisz to przekaznik od awaryjnych ten od swiec jest nizej a ten bezpiecznik 50A jest tez od swiec tez go sprawdz czy jest caly czy przypadkiem wsowki sa nie zasniedziale
hotdriver - 2013-10-03, 19:58

dzieki lukas a co do Twojego problemu to bez kitu zobacz miernikiem czy masz prad w fajce do swiec jak nie bedzie to masz przekaznik uszkodzony wlasnie ja tez nie mialem grzania i szukalem co jest grane miernikiem sprawdzilem i nie bylo napiecia w fajce bezpieczniki dobre i przekaznik niby tez dobry to sie dzis wkurw...em wyjelem przekaznik rozebralem go, wzielem miernik i co sie okazalo nie bylo przejscia wypalony styk elektromagnes dziala zalacza przekaznik a nie ma przejscia to wzielem wypalony styk troszke przeciscilem papierem sciernym wygiolem blaszke zeby mocniej dociskala wlozylem w auto i eureka jest grzanie na swiece :oklaski: :D
Marek81l - 2013-10-04, 14:20

Daj znać co i jak,miałem ten sam problem przy 1Z.
Wina zimne luty w przekażniku 109,srodek skrzynki bezp. Przelutowałem po rozebraniu każdą nóżkę i kontrolka gasła po 1 sek,a auto odpalać zaczęło jak należy. Jakby to nie pomogło daj znać.

lukas - 2013-10-05, 09:57

Koledzy sprawdziłem ten prąd i on jest dochodzi do listwy,a sprawdziłem to w ten sposób ,że przekręciłem zapłon i wbiłem grot probówki w ten cienki kabelek który zasila listwę i na jednym i na drugim przewodzie probówka zaświeciła.Nie wiem czy dobrze to sprawdziłem jak nie to mnie poprawcie...a ten przekaźnik 109 po dłuższej jeździe robi się ciepły,dziś go rozebrałem i trochę śmierdzi ta krzemowa płytka i jest na niej trochę rozlanej zastygniętej kalafonii. hotdriver A ten przekaźnik co kazałeś mi sprawdzić ma oznaczenie 167 nie mam tam przekaźnika 103 ten 167 ma cztery groty w tym jeden jest taki duży miedziany czy to byłby ten od świec bo już sam nie wiem.
lukas - 2013-10-05, 10:10

może mam jakiś zły przekaźnik od świec bo sprawdzałem teraz w necie i te od świec maja 7 grotów a ten co ja mam to ma tylko 4 a u was jak jest?
hotdriver - 2013-10-05, 10:45

Oj nie pamietam ile ma grotow narazie jestem w robocie i nie mam jak srawdzic. Auto dlugo masz? Silnik nie byl zmieniany z benzyny? Bo z tego co sie orjentuje takie przekazniki byly w benzynach chyba ze sie myle, 109 powinna sie grzac, szkoda ze nie masz miernika bo tak bys zobaczyl jaki prad masz w fajce bo probowka bedzie swiecic przy 5v i 12v ale przynajmniej wiesz ze jest prad ale teraz pytanie jaki
lukas - 2013-10-05, 12:38

Silnik nie był zmieniany cały czas jest ten sam :) ...Może u mechanika mi podmienili ten przekaźnik...no właśnie teraz nie wiem jaki jest ten prąd,a jeżeli jest słaby to oznaczałoby że nie dogrzewa świec...Powiedzmy teoretycznie ,że jest słaby ten prąd więc może to być wina tego przekaźnika?
hotdriver - 2013-10-05, 13:02

Teoretycznie moze byc to wina przekaznikow (109 i 167 lub 103)lub zasniedzialych stykow, kazda sniedz lub rdza zwieksza opor pradu co za tym idzie zmniejsza napiecie przeplywajacego pradu czyli np. Im wiekszy opor tym slabiej swieci 'swieczka' czyli mniej pradu do niej dochodzi mniejwiecej tak to wyglada:-) moze nawet byc to ze masa silnika jest za slaba czyli wlasnie zasniedzialy styk masy
lukas - 2013-10-05, 17:05

Rozumiem. A sprawdzałeś ten przekaźnik ile ma grotów?
hotdriver - 2013-10-05, 17:30

szczerze to zapomnialem ale bede i tak szedl do auta to zobacze i ci napisze ale taraz wlasnie tak patrze ze chyba 103 i 167 to to samo moze jedynie roznia sie tylko opornikiem w srodku ale chyba ogolnie to to samo tak czytam na internecie to sie roznia oznaczeniami i nie wiem czy to ma jakas roznice dodam foto. widze ze troche slabo widac roznia sie oznaczeniami 14.0300.00 ma 103 a 167 14.0500.00
lukas - 2013-10-05, 17:37

Ten przekaźnik powinien "pykać" przy przekręceniu zapłonu i po podgrzaniu świec? Bo jeśli tak to u mnie nic nie słychać żeby "pykał"
lukas - 2013-10-05, 17:40

Widzę że są róże takie co mają 4 groty i takie co mają siedem,ja zamówiłem sobie taki co ma 7 kurcze mam nadzieję ,że będzie działać...
hotdriver - 2013-10-05, 19:55

tak jak mowisz powinien pyknac, ja u siebie sprawdzalem i mam z 4 wez puki co odmawiaj z 7 bo czytalem na necie troche stron i na 7 moze ci nie dzialac szkoda kasy jak cos to zamawiaj tylko taki jaki masz albo 103
lukas - 2013-10-05, 20:41

Kurcze już za późno,bo zamówiłem,oby zadziałał... :) zresztą było napisane, że pasuje do vento, więc się tym zasugerowałem. ;) jak już będę miał ten przekaźnik to go zamontuję i dam znać co i jak. Pozdro ;)
muchomorek165 - 2013-10-06, 07:48

Lepiej nie wierz że coś pasuje do Vento bo hokeje od golfa też piszą że pasuje do Vento :D
Trochę póżno zerknąłem w temat jak by Ci nie działał to podaj nr przekażnika i za 5zł prawie każdy przekażnik dostaniesz tak na przyszłość :D

lukas - 2013-10-07, 19:22

Jak to mówią "Mądry Polak po szkodzie" hehe dzięki za info jak nie będzie pasował ten przekaźnik to się odezwę ;-)
hotdriver - 2013-10-13, 12:17

I co działa???
lukas - 2013-10-13, 14:17

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 13 October 2013, 14:10:29.


Chassis Type: 1H - VW Golf/Vento III
Scan: 01,02,03,08,12,15,25,41,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.LBL
Controller: 028 906 021 C
Component: 1,9l R4 EDC SG D60
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 0F51303F5E45
1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to Plus
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1H0-959-656.LBL
Controller: 1H0 959 656
Component: AIRBAG IS 55 V01
VCID: F195D6C7A8B1
1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent

coś takiego pokazał mi komputer ale nie bardzo wiem o co tu chodzi, zczaiłem że coś z poduszkami, coś z czujnikiem temperatury silnika (już wymieniłem) i że coś jest zwarte do plusa albo otwarte.Proszę o pomoc:-(

lukas - 2013-10-13, 15:14

jest jeszcze błąd 65535 - uszkodzony moduł sterujący, co to może być?
dziwne bo wymieniłem ten czujnik kasuje te blędy a one i tak się pokazują kiedy ponownie daje wyszukaj błąd

hotdriver - 2013-10-13, 17:08

pierwszy blad to: 522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 a to nizej to znaczy ze jest uszkodzony moze byc ze kupiles nie ten nie do tego silnika jezeli byl wymieniany. drugi to :588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95, Obwód uruchamiania poduszki powietrznej 1 - strona kierowcy - N95, to nizej ze rezystancja za wysoka prawdopodobnie czujnik uderzeniowy moze nawet cos z kablem moze przetarty. trzeci to: 65535
Uszkodzony sterownik, Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak
zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony) czyli moze byc masa zla

lukas - 2013-10-13, 17:45

Czujnik zmieniłem na taki sam. A co z tym błędem 65535 gdzie szukać przyczyny bo to co mi napisałeś to trochę "czarna magia" dla mnie. Ma to jakiś wpływ na odpalanie rano? Jak zlikwidować te usterki(błędy z poduszką usunąłem)
hotdriver - 2013-10-13, 22:26

moze miec miec wplyw ze masz zla mase (silnik-buda) czyli przejzyj wszystkie polaczenia masy z buda czyli klema w aku - kabel buda, buda kabel - polaczenie z silnikiem prawdopodobnie laczenie jest kolo skrzyni biegow (nie wiem jak jest w vento bym musial zajzec) zobacz jeszcze polaczenia masy kolo skrzynki bezpiecznikow (dokladnie po lewej stronie u gory takie brazowe kolko) jak ona wyglada czy nie ma widocznych sladow korozji. te w silniku odkrec wez papier scierny i przeczysc ponownie zakrec sprawdz bledy i dalej zobaczymy. a co do podlaczenia kompa z masa to moze inni urzytkownicy podpowiedza gdzie komp ma podlaczenie bo ja osobiscie nie wiem. A co do czujnika temperatury to jak masa bedzie ogarnieta to blad powinien zniknac.
lukas - 2013-10-15, 18:21

Wszystko sprawdziłem poczyściłem i dalej to samo...podejrzewam jeszcze, że to może być walnięty ECU,samo to ,że pokazuje ten błąd 65535(uszkodzony sterownik)może dostał wody i coś tam nie gra.W ogóle dziwna sprawa,że na rozgrzanym silniku kontrolka świec świeci bardzo długo a nie powinna. Mam jeszcze takie pytanie,czy jak się wyciągnie ten mały wtyk od immobilizera co jest pod kierownicą z prawej strony to auto powinno zapalić,i czy ta dioda co tam jest powinna się świecić?
hotdriver - 2013-10-15, 21:59

a kontrolka swiec swieci czy mryga?? ja osobiscie imobilajzera bym nie dotykal bo mozna go rozkodowac a jak sie to stanie to mozesz nie odpalic. a co komp byl mokry ze tak sadzisz???jak podlaczales vaga to sprawdzales na odpalonym jakie ma wskazania silnik???logi statyczne???
lukas - 2013-10-15, 23:28

kontrolka świeci za każdym razem taki sam okres czasu, niezależnie od tego czy zimny czy ciepły. Chodzi Ci o parametry, kąt wtrysku dawka powietrza i cała reszta?
Jeśli o to chodzi to sprawdzałem te parametry.

lukas - 2013-10-15, 23:32

Wody na kompie nie widziałem ale może być tak że się tam jakoś po prostu dostała, bo już nie mam pojęcia co mogło się stać, brak mi pomysłów, ręce opadają, a mrozy idą i znów zajadę aku i rozrusznik. Teraz jak go rano odpalam to rzuca silnikiem i dymi na biało. Czyli wychodzi na to ,że nie grzeje świec choć kontrolka się zapala...
hotdriver - 2013-10-16, 07:46

Zanim kompa bedziesz chcial wymieniac:-) to srawdz jeszcze raz wszystkie bezpieczniki i przekazniki jak bede w domu to postaram sie zrobic jakas porade jak sprawdzic przekazniki bo z tym bledem sterownika to moze byc wszystko a nie tylko ze uszkodzony. A parametry jak mieszcza sie w normach w przedzialach czy czegos za duzo dostaje? Kontrolka bedzie mrygac bo sa bledy. A na cieplym nie powino dlugo grzac dobrze wtyczke wlozyles w czujnik temperatury?jaki kolor masz czujnika niebieski czy pomaranczowy 4 czy 2 piny?
lukas - 2013-10-16, 18:08

Kontrolka nie mryga,tylko świeci za każdym razem około 10 sek. i gaśnie niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Parametry sprawdzę jeszcze raz ale to dopiero w sobotę jak będę miał więcej czasu i wrzucę na forum. Kostka czujnika ma 4 piny pomarańczowy, i jest dobrze wsadzona ;-)
hotdriver - 2013-10-17, 07:38

Wczoraj nie mialem czasu zeby cos zadzialac moze dzis sie uda:-) a napewno masz silnik 1z bo z tego co wiem w naszych silnikach czujnik tem jest niebieski ja wymienilem tez na pomaranczowy i zle pokazuje temperature nagrzewa sie niby do 100 stopni tak pokazuje kontrolka co jest nie prawda i musze zmienic, tylko ze pomaranczowy kosztuje 40 zl a niebieski 100 i narazie przeboleje. Osobiscie obstawiam przekazniki, jak zrobie porade to zobaczysz u siebie i wtedy dalej popatrzmy
lukas - 2013-10-17, 20:23

Na 100% 1Z ten stary czujnik co miałem też był pomarańczowy. Te czujniki są aż tak drogie? na allegro sprawdzałem i są o wiele tańsze...Podam Ci teraz te parametry o których wspominałeś.Wszystko sprawdzałem na ciepłym silniku(VAG 2,5) na wskaźniku temperatura około 80 stopni
obroty 903
ilość wtryskiwanego paliwa 39
napięcie pompy wtryskowej 1,50
temperatura którą zanotował czujnik to 36 stopni (po odłączeniu tego czujnika to samo)
masa powietrza zakładana 3790
masa powietrza aktualna 3990
wypełnienie impulsu zaworu EGR 50 %
wyprzedzenie wtrysku zakładane 122
wyprzedzenie wtrysku aktualne 133
współczynnik wypełnienia impulsu zaworu wyprzedzenia wtrysku 3%
dawka startowa 118
dawka zimnego startu 133
dawka paliwa wymagana od pedału gazu 6
ograniczenie 141
ograniczenie 98
ciśnienie doładowania zakładane 840
aktualne 899
wypełnienie impulsu zaworu regulacji ciśnienia doładowania 92
świece żarowe 199
napięcie zasilania sterownika 11,77 volt
napięcie z pompy paliwa 1,92 volt

lukas - 2013-10-17, 20:28

Na tym błędzie tego czujnika temp. jest jeszcze napisane zwarcie do plusa,o co to może chodzić, gdzie może być to zwarcie? I błąd sterownika jest dalej nic się nie zmieniło czasem załącza się błąd położenia czujnika pedału gazu(sporadycznie) ma to na coś wpływ?
hotdriver - 2013-10-17, 20:48

wyslalem ci maila jak sprawdzic przekaznik a w drugim jakie powinny byc wartosci jest silnik ahu ale to to samo co 1z. aha jeszcze jedno czy ustawiles jak instalowales kabel ustawienia ze silnik jest pod 1z?? ale jak tak patrze to masz cos z czujnikiem temperatury jest albo uszkodzony albo styki albo kable przejzyj wszystkie kable bo widze vag pokazuje inaczej a rozgrzles go niby do 80 wiec powinien pokaza gdzies 70 a nie okolo 40*C i to moze byc przyczyna nie grzania swiec ma zware. mozesz nawet sprawdzic vagiem jak odrazu go odpalicz czyli na zimnym czy caly czas ta sama temeratura jest, jak jest to juz wiemy co jest przyczyna nie grzania swiec
lukas - 2013-10-17, 20:58

Dzięki za maila :) taką temperaturę miałem po przejechaniu 25 km,nie wiem dlaczego,może wskaźnik źle pokazuje albo termostat mam uwalony, bo ostatnio długo się nagrzewa... wartości w drugim tzn? bo nie rozumiem...
hotdriver - 2013-10-17, 21:06

to sa wartosci w jakich powinny sie miescic okreslone dane z czujnikow i ich przedzialy. ale po przejechaniu 25 klockow silnik nawet bez termostatu powinie sie zagrzac do swojej temeratury no chyba ze mieszkamy na syberii:)
lukas - 2013-10-17, 21:11

Na Syberii nie mieszkam hehe choć jest trochę zimno u mnie około 3 stopnie...
Nie chce mi działać ten vag com zainstalowałem go skopiowałem plik do folderu i lipa.

lukas - 2013-10-17, 21:23

ustawienia mam pod 1z sprawdzę wszystko jeszcze raz w weekend oraz zakupie nowy czujnik mam nadzieję, że to pomoże:-)
hotdriver - 2013-10-17, 21:27

a odpala sie pierwsze menu??? bo dalej sie nie uruchomi bo nie jest podlaczony pod auto
lukas - 2013-10-17, 21:29

Jesteś pewny że ten czujnik powinien być niebieski a nie pomarańczowy?
hotdriver - 2013-10-17, 21:33

w etce jest niebieski ja mialem niebieski i wiekszosc ma przy silniku 1z niebieski
hotdriver - 2013-10-17, 21:38

ale czekaj mowisz ze sciagales wsowke z czujnika sprawdzales vagiem i dalej temerature pokazuje???ktory rocznik auta??
lukas - 2013-10-17, 21:47

rocznik 94 tak dalej pokazywał temperaturę
hotdriver - 2013-10-17, 21:49

klime posiadasz???
lukas - 2013-10-17, 21:53

nie nie mam klimatyzacji
hotdriver - 2013-10-17, 21:57

bo moze byc ze masz pomarancz bo masz 94 rok ja juz mam 96 i sa inne oznaczenia
hotdriver - 2013-10-17, 22:06

357919501A czujnik temperatury do twojego silnika. sprawdz kable przy wtyczce do czujnika tylko dobrze obejrzyj czy nie sa zalamane i tam gdzie sie lacza w okraglej kostce bo jest gdzies zwara i niewiadomo gdzie bo jezeli czujnik odlaczony a dalej temperature pokazuje to cos jest nie tak, jak cos to nie kupuj czujnika bo ja mam pomarancz i bym kupil niebieski do siebie a tobie za drobna oplata bym wyslal ten pomarancz co mam zalozony
lukas - 2013-10-17, 22:08

poszperałem jeszcze trochę w necie i piszą,że pomarańczowy jest w benzynie a do klekota montują niebieski lub zielony,ale o zielonym mało kto wspominał,przewaga montażu niebieskiego i najlepiej z ASO, nie zamiennik...
hotdriver - 2013-10-17, 22:12

no wlasnie ja to tez slyszalem ze pomaranczowe sa w benzynach wiec sam juz kur...zglupialem. wlasnie jak ci sie zagrzeje tak juz ze dalej nie idzie jaka masz mniejwiecej tem na wskazniku???troche wiecej jak 90 czy wskazowka jest rowno na 90
lukas - 2013-10-17, 22:17

a to zwarcie to powinno być gdzieś tam na 100% czy szukać też gdzie indziej...wziąłbym od Ciebie ten czujnik ale to się mija z celem bo ja jestem teraz za granicą i będę dopiero w domu pod koniec grudnia,a potrzebuję naprawić autko teraz bo mrozy idą...
lukas - 2013-10-17, 22:20

do 90 nawet nie dochodzi czasem jest 70 a czasem kolo 80 na postoju potrafi przekroczyć 80. Dodam jeszcze że latem miałem pewien problem temperatura urosła do prawie 100 stopni i nie załączył się wentylator, czy to ma na coś wpływ? W sumie chyba tak bo czujnik mógł zaniżać temperaturę, czy się mylę?
hotdriver - 2013-10-17, 22:31

ma wplyw bo temeratura na wskazniku moze ci nawet 130 pokazywac a jest jeszcze jeden czujnik gdzies kolo wentylatora i to on zalancza wentylator. zobacz kabel z czujnika temeratury cieczy ktory idzie do kompa jest koloru brazowo niebieski a drugi to niebiesko brazowy, ten brazowo niebieski powinien isc do tego styku okraglego obejrzyj dobrze wszystko moze ma lekkie gdzies zalamanie. a jeszcze jedno mi sie przypomnialo niby nic nie ma wspolnego ale to zaczelo ci sie robic poza granica i moze w anglii???
lukas - 2013-10-17, 22:39

ok sprawdzę to;-) mam nadzieję,że w końcu zlikwiduję tą usterkę. Dzięki za pomocne informacje;-) sam bym do tego nigdy nie doszedł. Jak to wszystko posprawdzam to się odezwę,jeszcze raz dzięki za poświęcenie cennego czasu,pozdrawiam ;-)
lukas - 2013-10-19, 16:48

[quote=". a jeszcze jedno mi sie przypomnialo niby nic nie ma wspolnego ale to zaczelo ci sie robic poza granica i moze w anglii???[/quote]
Nie ,nie jestem w Anglii...

lukas - 2013-10-19, 16:54

Kurcze sprawdzałem wszystko i nic tam nie znalazłem... z tym,że zauważyłem że na tym okrągłym styku gdzie idą te kable jest trochę zaschniętego oleju może to mieć jakiś wpływ na to że to coś tam nie łączy?
hotdriver - 2013-10-20, 16:01

myslalem ze w angli bo tam klimat sprzyja takim rzecza. co do twojego pytania to teoretycznie moze miec wplyw gdzies robi sie zwara do do stykow i lipa choc warto srawdzic to jest tylko elektryka to wszystko moze sie zdarzyc nawet najwieksza glupota. odkrec i dobrze przeczysc popsikaj nawet wd40 albo innego odrdzewiacza we wszystkie mozliwe styki poczekaj niech odparuje i wtedy patrz
sebastian - 2013-10-21, 17:28

lukas napisał/a:
jest jeszcze błąd 65535 - uszkodzony moduł sterujący, co to może być?
dziwne bo wymieniłem ten czujnik kasuje te blędy a one i tak się pokazują kiedy ponownie daje wyszukaj błąd

U mnie to samo się pojawiało i czasami trzeba było się nieźle namęczyć, żeby odpalić auto. Problem ten rozwiązałem u siebie odpinając na chwilę kostki od licznika i ponownie je wkładając. No ale u Ciebie imma nie ma w liczniku tylko osobno więc musisz szukać w pętli przy stacyjce, próbując odpinać kostki, przeczyścić je i ponownie założyć. Bo może nie mieć gdzieś styku.

lukas - 2013-10-21, 18:53

Zastanawiam się jeszcze czy problem może tkwić w kostce od stacyjki...mianowicie zauważyłem dziś coś dziwnego jak jechałem do pracy,zaczęła mi migać żarówka w liczniku ta co oświetla obrotomierz i usłyszałem jakiś dziwny trzask pod kierownicą,po jakiejś dłuższej chwili znów trzask i żarówka przestała mrugać...
sebastian - 2013-10-21, 20:15

lukas napisał/a:
Zastanawiam się jeszcze czy problem może tkwić w kostce od stacyjki
Zastanawia mnie właśnie sam fakt, że jak wcześniej pisałeś - kontrolka od grzania świec cały czas się załączała przed odpaleniem auta, niezależnie czy to była zima czy lato. A tak być nie powinno, gdyż TDI, a wynika z tego, że masz taki motor, grzanie świec, a co za tym idzie - sygnalizowanie tego poprzez świecenie się tej kontrolki, załącza dopiero od temperatury otoczenie jakoś 6 stopni i poniżej (nie pamiętam dokładnie, ale coś koło tego). I latem nie ma prawa (w teorii) odbywać się proces ich grzania. Ale wiem po sobie właśnie, że ta kontrolka to nie tylko sygnalizuje grzanie świec, ale także uszkodzony czujnik stopu, czy właśnie sygnalizowanie immo. Chociaż u mnie jest osobna kontrolka do immo, taki kluczyk, aczkolwiek zdarzyło mi się jednoczesne mruganie obu tych kontrolek, świadczące właśnie o nie właściwym sygnale pochodzącym od immobilisera. Dałem kiedyś elektrykowi samochodowemu zajęcie się tym problemem, to rozebrał mi całą stacyjkę, przeczyścił wszystko co się dało pod kierownicą, ale problem pozostał po jakimś czasie. Dopiero gdzieś na innym forum wyczytałem, żeby odłączyć na chwilę licznik, żeby same kostki wyjąć i włożyć z powrotem. I to w moim przypadku akurat pomogło. Dobierz się do tej pętli przy kierownicy i obadaj sytuację. Bo mi się coś nie podoba właśnie to ciągłe grzanie świec. No a właśnie, sprawdzałeś, czy świece ci za każdym razem grzeją, gdy tylko się ta kontrolka załącza? Bo może być tak, że ona się tylko pali, a świece i tak nie grzeją, bo grzać akurat jeszcze nie powinny?
lukas - 2013-10-21, 20:28

U mnie kontrolka grzania świec nie mruga tylko cały czas świeci(około 10 sekund niezależnie czy zimny silnik czy ciepły) a gdy jest uszkodzony czujnik stopu to powinna mrugać,ale u mnie tego nie ma więc to nie to. Świece się raczej nie grzeją,a powinny bo u mnie już temperatura na minusie,a o braku grzania świec świadczy rzucanie silnikiem i dużo dymu po odpaleniu i oczywiście ciężki rozruch...Wymienię tą kostkę posprawdzam wszystkie wtyki i odłączę ten licznik jak mi poradziłeś, może tam tkwi przyczyna...
sebastian - 2013-10-21, 20:42

lukas napisał/a:
odłączę ten licznik jak mi poradziłeś
To akurat nic nie da w Twoim przypadku, bowiem opisałem przykładowo moją sytuację, jaka miała miejsce, ale to dotyczy MK4, gdzie immo znajduje się właśnie w liczniku. Ty w liczniku immo nie masz, tylko osobno, więc raczej to nic nie pomoże, ale i owszem, spróbować możesz. Ale sprawdzenie pętli to już jak najbardziej!
lukas - 2013-10-21, 21:02

Lepiej sprawdzić wszystko :-) nurtuje mnie najbardziej ta kostka,może jakieś zwarcie robi i to jest właśnie przyczyną mojego nieszczęścia...działo mi się to samo w zeszłym roku,załatwiłem tym sposobem rozrusznik i akumulator,oddałem autko do mechanika(wiosną) stwierdził,że naprawił,przyszła jesień i problem znów się pojawił...
lukas - 2013-10-23, 21:41

Sprawdziłem wszystko i nic nie znalazłem a problem nadal nie rozwiązany, w sobotę wymienię jeszcze tą kostkę stacyjki,jak to nie pomoże to chyba skapituluję...
hotdriver - 2013-10-23, 22:54

lukas, jezeli dochodzi prad do fajek swiec to nie ma bata musza grzac szkoda ze nie masz miernika :( by sie wyjasnilo
mateusz_vento - 2013-11-08, 18:45

lukas napisał/a:
U mnie kontrolka grzania świec nie mruga tylko cały czas świeci(około 10 sekund niezależnie czy zimny silnik czy ciepły) a gdy jest uszkodzony czujnik stopu to powinna mrugać,ale u mnie tego nie ma więc to nie to. Świece się raczej nie grzeją,a powinny bo u mnie już temperatura na minusie,a o braku grzania świec świadczy rzucanie silnikiem i dużo dymu po odpaleniu i oczywiście ciężki rozruch...Wymienię tą kostkę posprawdzam wszystkie wtyki i odłączę ten licznik jak mi poradziłeś, może tam tkwi przyczyna...


Też mnie dopadł problem tylko przy silniku 1.9D 1Y, zaczął źle odpalać po nocy lub dłuższym staniu, początkowo myślałem, że mi ropę cofa, ale po tygodniu męki okazało się że bezpiecznik zabezpieczający się przepalił w komorze silnika ( płaski z blaszki ) i był pęknięty zaraz przy śrubce czego nie było widać. Wiem, że w TDI itp jest to zastąpione zwykłym bezpiecznikiem wciskanym.
Druga sprawa to chyba coś się mi podziało z przekaźnikiem tak obstawiam. Auto zawsze grzało mi świece czy ciepły czy zimny zawsze. A teraz grzeje na zimnym silniku i poźniej już nie, po zmianie przekaźnika do innego auta w innym aucie się tak samo dzieje. Natomiast wkładając taki sam przekaźnik z innego auta do mojego grzeje cały czas świece, czyli tak jak wcześniej.
Nie wie ktoś czy tak ma być ?? Czy może coś się przepaliło w przekaźniku. Niby czujnik temperatury w katalogu jest opisany że steruje również grzaniem świec, może wcześniej już wskazywał źle temperaturę i grzał cały czas świece ?

lukas - 2013-11-10, 15:50

Witam:-)
Chciałbym odświeżyć temat.Sprawdziłem prąd miernikiem na fajce i okazało się że prąd jaki tam dochodzi ma około 1,5 V więc za mało, co mam zrobić żeby ten prąd był taki jaki powinien być? Czy to wina przekaźnika,że ma taka małą wartość? Proszę o pomoc ;)

hotdriver - 2013-11-10, 18:32

Sprawdzales po wyjeciu kostki z czujnika temperatury?1,5 v to stanowczo za malo nic dziwnego ze nie grzeja to teraz szukamy dalej:-)
lukas - 2013-11-10, 21:15

Akurat sprawdzałem z podpiętym wtykiem. Mam go odpiąć i wtedy sprawdzić jaki jest prąd?
hotdriver - 2013-11-10, 22:09

Tak dokladnie odepnij i wtedy zobacz
lukas - 2013-11-11, 19:13

Więc tak odpiąłem wtyk od czujnika temp. i po sprawdzeniu napięcia na ciepłym silniku wskaźnik pokazał około 8,4V sprawdziłem jeszcze ten bezpiecznik co jest w podszybiu(ta blaszka) i tam pokazało mi ponad 12V więc tam teoretycznie wszystko gra,gdzieś dalej po prostu ten prąd słabnie,musi gdzieś być zwarcie,ale nie wiem gdzie.Wydaje mi się ,że jak bym sprawdził na zimnym to to napięcie pewnie byłoby mniejsze,w fajce...jakieś propozycje,gdzie może być to zwarcie?
hotdriver - 2013-11-11, 20:51

po odłączeniu od czujnika temperatury to bezwzględu czy silnik jest ciepły czy zimny powinno być 12V i palić się maksymalnie ile może, chyba mniej więcej ok 20 sek. czyli masz 8,4V to nadal za mało żeby podgrzać wystarczająco świece. To teraz trzeba sprawdzić wszystko po kolei (aha jeszcze jedno minus miernika do czego przykładałeś???do minusa aku czy na silnik???) a więc tak budowa i układ od świec do skrzynki bezpieczników jest dość prosty ponieważ prąd jest "brany" ze skrzynki bezpieczników i jest tylko sterowany przez przekaźnik nr12 (żeby do tego dojść niestety musisz spuścić na dół skrzynke bezpieczników inaczej nie dojdziemy co i jak, jak ją będziesz ściągał na dół i zanim odwrócisz ja do góry nogami to najpierw odepnij "+" aku dopiero jak ja powykręcasz i mniej więcej uporządkujesz kable wtedy możesz podłączyć kabel aku bo inaczej możesz zrobić spięcie) i tak plus jest brany z pinu "30" i idzie na pin "30B" przez jakąś wtyczkę,dalej w skrzynce idzie na pin "6/30" przekaźnika nr12 dopiero po przekręceniu na zapłon komputer dostaje informacje z czujnika czy trzeba włączyć świece jeżeli tak to załącza elektromagnes i zwiera styki "6/30" i "4/87" wtedy prąd "idzie" przez bezpiecznik numer 18 żółty 20A i dalej wychodzi z pinu skrzynki "Z/1" na taki bezpiecznik 50A ten dość duży z tego bezpiecznika idzie prosto na fajke świec oczywiście mijając te okrągłe złącze i to tyle długiej drogi nie przebywa :D . Możesz wziąść miernik i wyciagnij ten przekaźnik nr12 (narazie nic nie rozkładaj) i plusem miernika dotknij ten pin "6/30" w który jest włożony przekaźnik i przekręć na zapłon i tam powinno być 12V a minus miernika dotknij w jakieś dobre uziemienie niewiem np stacyjke albo kolumne kierownicza gdzieś gdzie bedzie dobry minus możesz też sobie wziąść jakis kabel podłączyc do minusa aku i wyprowadzić go sobie do środka wtedy będziesz miał pewny minus na sprawdzenie
lukas - 2013-11-17, 17:02

Witam :) Więc tak,posprawdzałem wszystko jeszcze raz,wszystkie wtyki,psiknąłem wd 40 przeczyściłem wszystkie przewody masowe i teraz mam 12V na fajce z podpiętym wtykiem od czujnika G62 oraz gdy go odepnę,choć błąd jest dalej. Jak podpiąłem autko pod kompa to z odpiętym wtykiem pokazuje mi temperaturę więc nadal musi być gdzieś jakieś zwarcie,lecz nie mam pojęcia gdzie i przez to komp pewnie dostaje złą informację jeżeli chodzi o temperaturę. Sprawdziłem miernikiem rezystancję na wtyku od tego czujnika temp. i pokazało mi wartość 0,8 ohm a wyczytałem gdzieś,że wartość powinna wynosić 1,5 ohm .Kontrolka świec nadal świeci niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły i gaśnie po około 10sek. i jeszcze jedno,nie działa mi brzęczek ten który informuje mnie o tym ,że mam zapalone światła kiedy otwieram drzwi po zgaszeniu silnika,może to mieć jakiś wpływ...?
tom cio - 2013-11-17, 17:43

A masz w ogóle ten brzęczek zamontowany? Bo często nie był on w standardzie. I raczej nie ma on wpływu na świece żarowe.
lukas - 2013-11-17, 17:47

Jest zamontowany,bo wcześniej działał,a teraz nie działa,i nie mam bladego pojęcia dlaczego...
hotdriver - 2013-11-17, 18:37

Zaraz, zaraz jeszcze raz wszystko powoli jeżeli sprawdzasz prąd na fajce (z podpietym wtykiem czujnika temperatury) pokazuje ci 12V i jak długo jest to napięcie aż zgaśnie kontrolka czy jeszcze dłużej?? i analogicznie to samo tylko z wyjętym wtykiem czujnika też masz 12V i jak długo jest tam napięcie??? i jeszcze czy dobrze zrozumiałem podpinałeś auto pod kompa i z wyjętym wtykiem czujnika temperatury pokazuje ci temperature w Vagu??? czy program pokazuje jakieś błędy??? z odpiętym wtykiem powinny wyskoczyć ci takie błądy nr: 522 lub 16500, 16501, 16502, 16509 po włożeniu wtyk w czujnik błądy powinien zniknąć oczywiście mogą wystąpić wszystkie te błędy na raz lub tylko jeden i czy coś ci pokazuje Vag po odpięciu czujnika i z podpiętym???
lukas - 2013-11-17, 19:29

Z podpiętym wtykiem i z odpiętym pokazuje 12V jak kontrolka zgaśnie to nie pokazuje napięcia w obydwu przypadkach. Z odpiętym wtykiem pokazuje temp. i pokazuje błąd 522 to samo dzieje się gdy jest podpięty.Dodam jeszcze,że wczoraj po powrocie do domu z trasy,temp.na liczniku była około 85 stopni a komp pokazywał 45 stopni (czujnik jest dobry) razem z błędem 522 wyskakuje jeszcze błąd 65535 czasem się kasuje ten błąd 65535 ale później znów się pojawia a ten 522 jest cały czas.
hotdriver - 2013-11-17, 21:51

czy z każdym podłączeniem Vaga pokazuje te 45 stopni czy czasami sie zmienia??? posiadasz miernik z możliwością sprawdzenia przejścia przewodów? jeżeli tak to musiał byś się dostać do ECU i wyciągnąć jego wtyczkę (na odłączonym aku) oraz wypiąć wtyczkę z czujnika temperatury i zobaczyć przejście przewodów w ten sposób zobaczysz czy niema czasami zwarcia po drodze, czyli znajdujesz pin 3 we wtyczce czujnika przykłądasz minus lub plus miernika (to nie ma różnicy) i szukasz pin T68/14 we wtyczce ECU i przykładasz drugi biegun miernika jeżeli zaświeci sie lampka lub zapiszczy miernik znaczy że na tym przewodzie jest przejście i działa ten kabel jeżeli jednak nie ma to sygnał z czujnika wogóle nie dociera do ECU czyli uszkodzony kabel, później nie odłączasz nic z wtyku pinu T68/14 ECU a przykładasz z pinu 3 wtyczki czujnika na pin 1 (to jest masa czujnika) i jeżeli zapiszczy miernik znaczy się że jest zwarcie w przewodach doprowadzających sygnał z czujnika do ECU oraz zrób w identyczny sposób sprawdzenie wtyków czujnika ale tym razem na pin T68/33 ECU (ten pin odpowiada za za minus czujników). co do błędu 65535 jest tylko kilka możliwości złe zasilanie kompa, zła masa kompa, uszkodzenie kompa lub zwarcie lub usterka w którymś module. czy jeżeli masz już 12 V na fajce pali od razu lepiej???
lukas - 2013-11-17, 22:57

Kiedyś próbowałem wyciągnąć ten szeroki wtyk z kompa i nie udało mi się to,on ma jakieś zabezpieczenie,czy powinien się wypiąć bez problemu? Na zimnym pokazuje inna temp. ta temp. 45 stopni była sprawdzana na ciepłym. Tym miernikiem mogę to sprawdzić,bo taki właśnie mam http://www.uni-trend.com/ut33d.html
A co do odpalania na zimnym to wydaje mi się, że jest bez zmian...
Właśnie przed chwilą sprawdzałem temp.silnika i pokazuje mi 8,1 stopni a na zewnątrz jest około -2 więc raczej nie grzeje świec mimo że kontrolka grzania się zapala.

tom cio - 2013-11-18, 08:43

Przy wtyczce do komputera masz takie przesuwne zabezpieczenie, które pociągasz w stronę przodu auta.
hotdriver - 2013-11-18, 19:48

miernik masz dobry jak przekręcisz na ikonke diody to powinno być to na wszelakość dotknij dwa bieguny miernika i zobacz czy zapiszczy jeżeli tak to masz już sprawę prostą, jeśli chodzi o wypięcie wtyku kompa to tom cio, bardzo dobrze wyjaśnił tylko ja jeszcze dodam że nie masz co szarpać za wtyk jak przesuniesz dźwigięke to wtyczka sama wyjdzie tak samo wkładaj nie wciskaj tylko załóż leciutko przytrzymaj żeby prosto wchodziła a drugą ręką wciskaj dźwignie a wtyczka sama wejdzie w swoje miejsce
hotdriver - 2013-11-18, 20:28

napisałeś
Cytat:
Właśnie przed chwilą sprawdzałem temp.silnika i pokazuje mi 8,1 stopni a na zewnątrz jest około -2 więc raczej nie grzeje świec mimo że kontrolka grzania się zapala.
o godzinie
lukas napisał/a:
Wysłany: Wczoraj 22:57
może silnik jeszcze do końca nie ostygł?
Tomaszex - 2013-12-05, 20:26

Witam nie chce zakładać nowego tematu więc napisze w tym,

Mianowicie chodzi o świce żarowe, mam tzw 3sekundowe.
gdy kupiłem vento 1z to na zimnym kontrolksa swieciła, zgasła i swieciła drugi raz i było git

Ostatniemi czasy wymianiałem troche rzeczy min. przekaźniki i czujniki (na inne, nie nowe :) ) i zauważyłem ze teraz na zimnym kontrolka świeci sie tylko sekunde :bezradny:

I teraz pytanie co mogło to spowodować? Obstawiam że czujnik na króćcu albo przekaźnik ale nie mam pewnosci któro :hmmm:

hotdriver - 2013-12-06, 07:19

Tomaszex, A jak odpala, bez problemu? jezeli tak to wszystko ok widocznie temp nie spadla zbyt nisko. nie mam tylko pojecia po co wymieniles czujnik na kruccu (jezeli byl sprawny) bo to byl ori i napewno dluzej i lepiej bedzie dzialal niz inny zamiennik. jezeli ci ciezko pali to jego uznalbym za winowajce. a jaki kolor czujnika?
Tomaszex - 2013-12-06, 16:00

Czujnik wymieniłem na inny poniewaz nie pokazywało temperatury, ale jak sie później okazało to termostat był do wymiany, a czójnik żółty, albo zielony nie pamietam już :/

A co do palenia to trzeba sie trochę okrecić ale to moze byc wina natawnika (powietrze w przewodach), tylko że jak zapali to nierówno chodzi przez chwile jakby nie do konca dobrze grzały. Narazie priorytetem jest przywrócenie stanu gdy swiece automatycznie grzały 2 razy :)

hotdriver - 2013-12-06, 18:21

W tdi 1,9 1z czujnik obowiazkowo musi byc koloru niebieskiego (przerabialem to) zaden inny nie pasuje i najlepiej taki za ok 150 zl bo ori pewnie duzo drozszy, to ze nie rowno chodzi to wina nastawnika, te diesle nawet bez grzania swiec odpala (czasami ciezej czasami lepiej) i jak odpala to odrazu rowno chodza. jedyne twoje rozwiazanie teraz to przekrecanie kluczyka 2 razy :P
Tomaszex - 2013-12-06, 22:33

2 albo nawet 3 :P Ale akurat to nierówne chodzenie nie jest raczej od nastawnika, jutro zmienie czujnik temperatury, i na dniach ma byc sprawdzony vagiem to zobacze co go boli :D
lukas - 2014-01-16, 18:09

Witam Was po mojej długiej nieobecności na forum :-)
Moje problemy zostały już rozwiązane a mianowicie pierwsza przyczyna to przerwany przewód w wiązce instalacji pod rozrusznikiem(stad błędy na vagu) i zły kąt wtrysku:-) dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam ;-) Ventylek pali jak ta lala :-D

lukasz51195 - 2014-10-04, 12:22

Panowie odkopuje temat bo akurat taki znalazłem o świecach żarowych, panowie pokazuje zdjęcie przekazników może któryś jest zły i dla tego nie grzeją, a i chciałem jeszcze powiedzieć że dziś rano padł mi nowy akumulator a jak odpaliłem z kabla to samochód zaczął dymić na biało-niebiesko
hotdriver - 2014-10-04, 13:43

lukasz51195, A jak gasisz auto to jak sie zachowuje przekrecasz kluczyk do wyjecia i odrazu gasnie czy przez chwilke jeszcze tak dziwnie chodzi i nim telepie?
lukasz51195 - 2014-10-04, 15:14

Od razu gaśnie, a mam jeszcze takie pytanie czy czujnik stopu może mieć coś wspólnego z grzaniem świec...??
kowal323 - 2014-10-04, 18:10

lukasz51195 napisał/a:
czujnik stopu może mieć coś wspólnego z grzaniem świec...??


Z grzaniem nie, tylko tyle, że podczas jazdy kontrolka świec żarowych będzie migać :) Jeśli pytasz dlaczego, to w ten sposób ten silnik informuje o awarii ..

hotdriver - 2014-10-05, 10:52

lukasz51195, Jak to stwierdziles ze przez grzanie swiec rozladowywuje ci akumulator?Podlacz pod kompa i zobacz bledy
lukasz51195 - 2014-10-05, 16:14

hotdriver nie powiedziałem że świece mi rozładowują akumulator tylko to miałem na myśli że tak ciężko odpala
lukasz51195 - 2014-10-13, 10:18

Panowie który to przekaznik na zdjeciu które przedstawiłem wyżej....??
hotdriver - 2014-10-13, 10:25

Ostatni ten pod 21
lukasz51195 - 2014-10-13, 13:02

Panowie wyciągnąłem ten przekaznik i tam jest miejsce na 4 wsówki a przekaznik ma tylko 3... Trochę to jest dziwne a tego bezpiecznika nie mogę znaleść tzn jest taki jeden duży 30A z przekaznikami pod maską ale czy to ten..???
hotdriver - 2014-10-13, 15:40

Przekazniki pod maska?? w vento przekaznikow nie bylo pod maska, pokaz foto
lukasz51195 - 2014-10-13, 19:21

Proszę
hotdriver - 2014-10-13, 19:33

O_o patrze jeszcze na fonie nie dlugo bede w domu to obejrze dokladnie. jaki konkretny silnik 90 czy 110 koni i to napewno z vw? byla przekladka czy seria siedzi? jakie oznaczenia silnika? a jak wyjmiesz te przekazniki swiatla swieca?
lukasz51195 - 2014-10-13, 19:46

Kolego nie sprawdzałem czy światła świecą,silnik 90km, nie wiem czy seria czy tylko mój błąd ale wydaje mi się że jak jest 1.9Tdi to i w dowodzie powinno pisać 1.9tdi, nie wiem jakie oznaczenie bo nie wiem jak to sprawdzić, :( a jak przekręcę kluczyk w stacyjce to któryś przekaznik się odzywa (ten pod maską)
hotdriver - 2014-10-13, 19:53

zobacz czy jak je wyjmiesz czy swiatla beda swiecic bo albo to jest dokladka swiatel na przekaznikach albo ktos cos dolozyl bo orginalnie takiego czegos VW nie montował i nie ma takiego czegos w komorze silnika tdi. jezeli to nie sa przekazniki swiatel to niestety nie pomoge ci na odleglosc :( bo nie widze tego i co gdzie jest podlaczone poprostu ktos cos wymodzil i zeby teraz dojsc do tego co gdzie idzie to trzeba to widziec i macac bo tak na odleglosc niestety nie da rady :(
lukasz51195 - 2014-10-13, 20:16

A może to są przekazniki i bezpieczniki od Klimy albo od alarmu...?? A jeszcze mam takie pytanie jak mogę sprawdzić czy się gdzięś paliwo cofa, bo to aż nie możliwe żeby tak długo kręcił i żeby to była wina świec...
hotdriver - 2014-10-14, 18:59

przekazniki i bezpieczniki od klimy sa w kokpicie a nie pod maska od alarmu tez sie montuje w kokpicie bo jak by byl zlodziej to otworzylby maske wyciagnal przekaznik i pojechalby wiec takie rzeczy sa w srodku, paliwo sie cofac tez bez sensu bo pompa wstrzymuje bardziej bym obstawial jakas nie szczelnosc w ukladzie powrotu i sie zapowietrza moze byc nieszczelnosc samej pompy lub jej zurzycie albo poprostu zle ustawiony kat wtrysku najlepiej podlacz pod vaga i zobacz jaki jest kat wtrysku, powiedz jaki jest klekot miekki czy taki twardy??? samo podlaczenie pod Vaga duzo usterek moze wyeliminowac (tzn. ty wyeliminujesz patrzac na wykresy oraz na podawane dane w roznych kolumnach) wiec to jest pierwsza rzecz jaka powinienes zrobic.
lukasz51195 - 2014-10-19, 18:41

Co do dzwieku silnika to jest taki miękki, ostatnio jak myłem silnik i na drugi dzień odpaliłem to z pod jednego wtrysku tak jak by bąbelki powietrza z resztką wody wychodził, może się to mieć do tego że lewe powietrze może ciągnąć...??? I jak to naprawić czy tam może idzie jakaś podkładka miedziana...??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group