Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - 1.9TD upgrade z Garrett T2 na Garrett T3 1.9TD AAZ

muchomorek165 - 2013-10-21, 20:57
Temat postu: 1.9TD upgrade z Garrett T2 na Garrett T3 1.9TD AAZ
Wiem mnóstwo tematów ale zadnego konkretnego.

Mam zamiar wymienić Turbo T2 na T3 wiele pytań, wiele odpowiedzi tylko żadnej konkretnej.

Co udało mi się ustalić? Podobno jest kilka serii tych Turbin więc nie wiadomo na co trafisz.

Na forum Golfa większość twierdzi że pasuja plug&play tylko spływ oleju inny.

A znajomy mechanik twierdzi że kolektor wydechowy i kolano do wydechu inne i spływ oleju.

Co bym się kogo nie spytał to coś innego mówi. Więc będzie tu fotoporada jak, co i gdzie?

A najlepsze jest to że uszczelki są inne wymiarowo tzn od T3 większe, i tu problem.

Niektórzy z forum twierdzą że kolektor wydechowy też jest inny dopóki nie rozbiorę nie będę wiedział, ale jest jedno pewne foty będą.

A może ktoś ma jakieś doświadczenie z taką zabawą?

Pozor - 2013-10-21, 21:07

otóż ja jestem z forum golf3.pl i wiele razy tam to wałkowałem że T3 pasuje z drobnymi przeróbkami . prawie wszystko pasuje P&P uszczelki są takie same jak w T2 i nie daj sobie wmówić że jest inaczej ( wiem bo mam zamonotowane i sprawdzone )
Foto poradę podepnę jutro pod twój temat jako że mam rozebranego swojego golfa pod remont silnika :( to zdjęcia będą do wszystkiego co i jak zrobić i co pasuje a co nie , co trzeba dorobić . To że T3 były różnego rodzaju to mi się obiło o uszy . Z tego co wiem jedne były montowane chyba w bmw (większe) a jedne w VW . Ale jak mi regenerował specjalista moje T3 poweidział że można zwiększyć turbo wewnątrz nie zmieniając zewnętrznej części. Bo niestety T3 z golfa II wchodzi na styk :diabełek:

muchomorek165 - 2013-10-21, 21:12

Nowa Turbina już sobie u mnie leży. Czytając tyle artykułów już zwątpiłem. A turbo T3 mam z Jetty .
Pozor - 2013-10-21, 21:24

potrzebny będzie ci tylko do turbiny spływ od niej żeby albo go przerobić pod blok AAZ albo jeszcze miska od 1.6 TD żeby wkręcić w miskę a ori miejsce zaślepić tak cała reszta pasuje z drobnymi przeróbkami
muchomorek165 - 2013-10-21, 21:31

Pozor,

Spływ może bym dorobił u znajomego co zakuwa węże. Tam i tak ciśnienia nie ma. I zostawił w oryginalnym miejscu. A dopływ oleju ten sam?

Pozor - 2013-10-22, 13:08

Montaż Turbiny Garrett T3.
Potrzebne będzie :
- Turbina Garret T3

-Komplet kluczy nasadowych i płaskich.
-klucz imbus 6
-Rura dolotowa z golfa II od filtra powietrza pod turbinę garret T3

-sływ oleju jeden ze swojej turbiny 2 z garret T3
-Jeżeli robimy swapa z KKK k03 potrzebny będzie kawałek rury wydechowej z turbiny do katalizatora (downpipe) w innych przypadkach np. Garret T2, KKK K14 rura jest ta sama


- Komplet nowych uszczelek pod kolektor wydechowy i downpipe

Demontaż i Montaż :
1.Wjeżdżamy na kanał samochodem i przygotowujemy sobie miejsce pracy
2.Odkręcamy po kolei :
a) Przewód od filtra powietrza i wyciągamy razem z filtrem z samochodu
b) Odkręcamy kolanko gumowe przy turbinie i wyciągamy
c) Odkręcamy przewód wysokiego ciśnienia (dopływowy oleju) przy filtrze i turbinie żeby udało się go wciągnąć
d) Odkręcamy górną część osłony termicznej pomiedzy kolektorem ssącym a wydechowym
e) Odłączamy przewód od LDA (ten przy kolektorze ssącym)
f) Odkręcamy downpipe od turbiny i od katalizatora żeby wyciągnąć go .
g) W kanale wykręcamy spływ oleju od turbiny i od bloku.
h) Odkręcamy w końcu kolektor wydechowy z turbiną. Przy T2 nie ma problemu ale przy T3 przydaje się taka kombinacja kluczy

Nasadowa mała 12 < mała przedłużka < przegubik < duża przedłużka może być 2 X ja mam inaczej < śrubokręt jako przedłużka < grzechotka
ta kombinacja jest tylko do 1 śrubki resztę idzie łatwo wykręcić
i) Odkręconą turbinę z kolektorem kładziemy na razie na wózek i zabieramy się za odkręcanie kolektora ssącego takim kluczem + 10 nasadka i mała grzechodka lub duża

j) Gdy już mamy wyjęte górą kolektor ssący i wydechowy z turbina możemy przystąpić do kolejnego działania
k) Musimy przyszlifować kolektor ssący w jednym miejscu . Wystaje tam taka łapka i przeszkadza ona w montazu T3 jako że wchodzi to wszystko na styk

l) Teraz dorabiamy sływ oleju 1 cześć ucinamy z T3 ,według własnego uznania byle było do przykręcenia oryginalną stopką i łączymy z 2 częścią od T2 . Ja zrobiłem tak
2 część metalowo-gumową odkręcamy żeby przy spawaniu nie uszkodzić jej a tą właściwą wpasować. Warto pamiętać przy dorobianiu przewodu żeby przewód nie był nigdzie poziomo , może być przegięty pod ukosem ale wżne by nie był poziomo ponieważ olej zakrzepnie w tym miejscu i zapłatwi na turbinę przez nie odprowadzenie oleju.
m) bierzemy downpipe w imadało i docinamy dolną część rury pod wymiar uszczelki
ponieważ nie będzie wtedy pasować do turbiny ze względu na dolną klapkę przy turbinie
n) Skręcamy wszystko do kupy.
o) Wkładamy turbo i kładziemy na wozek i przykręcamy kolektor ssący
p) przykręcamy turbo ale bez spływu jak na razie żeby wkręcić ta śrubkę od kolektora kombinacją kluczy jaka napisałem
r) Resztę skręcamy analogicznie do wykręcania tylko przewód dolotowy trzeba trochę naciągnąć żeby wkręcić do T3 bez problemu da się naciągnąć .
s) Po skręceniu wszystkiego . Odpalamy i sprawdzamy czy nie cieknie nigdzie olej , lub czy nie dmucha spalinami jeżeli wszystko jest OK to możemy się cieszyć tą znakomitą turbiną .
t) Po wymainie warto albo podnież jej ciś. za pomocą MBC lub wyregulowac boost pina żeby silnik nie kopcił przy 2.000 obr ponieważ turbina włącza się dopiero przy 3000 obr. za to z pełnym kopnięciem dodatkowym efektem na + jest znakomity świst przy zwiększaniu obrotów. silnik aż się woła o te 4000 obr. i chce więcej :D
mam nadzieję że pomogłemw razie pytań pisać to pomogę bardziej szczegółowo

muchomorek165 - 2013-10-22, 22:34

Jutro bedzie zabawa, najgorzej dostać uszczelki :(
muchomorek165 - 2013-10-28, 22:50

I zrobione, zalety?

Jak dmuchnie to w fotel wciska :D

Wady?
Kręci dopiero od 3000/ obr.
4500, 5000 i chce więcej :D

Wszystko co tu opisane to prawda i nic więcej nie ma sensu dopisywać bo nie ma co :D

slaw71 - 2013-10-29, 22:14

muchomorek165 napisał/a:
Kręci dopiero od 3000/ obr.
4500, 5000 i chce więcej :D

:diabełek: zobaczymy kiedy Ci czapkę podniesie

muchomorek165 - 2013-10-29, 23:57

slaw71,

Cytat:
:diabełek: zobaczymy kiedy Ci czapkę podniesie


haha lepiej żeby nie :D

tom cio - 2013-10-30, 15:44

Czapkę podniesie czyli? Dmuchnie uszczelkę?
Pozor - 2013-10-30, 17:34

Jeżeli ma metal to uszczelki nie dmuchnie nawet przy 1.8 bara :D jedyno co prędzej padnie to już na innej pompie co najmniej 11 MM może tłoki stopić ale oczywiście ogień musiał być co najmniej 5500 tyś obr. :P A sama turbina T3 to najlepszy możliwy wybór do AAZ ponieważ dmucha w odpowiednich obrotach dla tego silnika i ma małe szanse żeby silnik kolano pokazał jak to by miało miejsce w przypadku turba VNT :twisted:
pawelmoto - 2014-03-25, 01:31

Witam przepraszam, że tutaj to piszę, ale mam dylemat. Chodzi mianowicie o montaż turbinki w silniku AEF tj. 1,9d z pompą Lukasa. Wiem, że należy podnieść ciś. otwarcia wtryskiwaczy na 155 bar, ale nie wiem jakie turbo wybrać T2 czy T3 od AAZ. Słyszałem, że te silniki mają słabe korbowody i wał więc pytam.
Z góry dziękuję za o pomoc :)

Znalazłem takie coś. Co o tym sądzicie?
http://www.youtube.com/watch?v=qqj5cRVTPi0

muchomorek165 - 2014-03-25, 08:49

Słabe korby ? Ja mojego nie oszczędzam i nadal jeździ :D Wtryski ustawione na 165bar turbo 1.2bar IC sharan. Powiem krótko jeśli chcesz aby turbo brało od niskich a kończyło sie przy 4tys/rpm to T2 jak aby zaczynało od 3tys/rpm a kończyło a właściwie jeszcze nie odczułem kiedy przestaje dmuchać, zamyka obrotomierz i dalej czuć ze chce wiecej. Ja polecam T3
pawelmoto - 2014-03-25, 12:29

Słyszałem, że ten silnik to rozwiercone 1,6TD i nie nadaje się pod turbo. Wolę jednak aby suszarka pompowała na wyższych obrotach. Niby układ tłokowo- korbowy nie jest narażony na przeciążenia. Być może w jakieś kwestii się mylę, ale chciałbym być pewien co do wytrzymałości :D
muchomorek165 - 2014-03-25, 12:59

Cytat:
ale chciałbym być pewien co do wytrzymałości :D


Nikt Ci nie da gwarancji jeśli zmieniasz coś w aucie czego producent nie przewidział, robisz to na własne ryzyko, ale jak używasz wszystkiego z głowa powinno byc dobrze. W tej chwili z t3 na t2 bym juz nie zmienił :D

pawelmoto - 2014-03-26, 00:37

Decyzja jest, że T3

Ona wygląda tak?
http://allegro.pl/turbo-t...4025528802.html

A ta to chyba taka sama, tylko ma gumowe wężyki od ciśnienia?
http://allegro.pl/turbo-t...4024713790.html

Pozor - 2014-03-27, 11:14

a więc ja się wypowiem jako że trochę znam się w tym temacie :P
1. korby od TD wytrzymają tak do 150 KM a może nawet i więcej warunek jest taki że nie może dmuchać turbina z dołu obrotów bo na niskie obroty to nawet korby od tdi nic nie dają , i się gną a co dopiero od TD , korby od D są jeszcze słabsze,
2. silnik 1.6 TD a 1.9 TD wygląda podobnie ale jest to całkowicie inna jednostka inne kanały ma i otwory, wcale nie jest rozwiercony .
3.turbo T3 jest najlepszym wybroem z możliwych trochę gorsza jest tylko TD04 ale to według uznania . i te co podałeś z allegro to owszem są T3 , 1 turbinka z 1.6 TD oryginał tylko że ma ukręconą szpilkę więc sobie daruj ją bo potem same problemy będą . A ta 2 turbinka strasznie podobna jest do K24 na szczęście po WG poznałem że to T3 w dodatku ta turbina jest już przerobiona przez kogoś bo ma wpakowany kompresor z LT 24 silnika 2.4 TD a reszta z 1.6 TD nawet widać żę ktoś na MBC jeździł
dlatego wężyki ściągnięte ale założysz i będzie normalne ciśnienie 0.6 bar potem możesz wpakować MBC a z tą turbiną śmiało można dmuchać 1.7 bar ze względu na większy kompresor dzięki czemu możesz wypluć z 200 KM :faja: a na tej z 1.6 to granica 150 KM i 1.5 bara , sam bym ją kupił ale moja już jest po remoncie więc szkoda mi jej :D


Sorry że dopisuje ale jeżeli masz ten silnik w skodzie felicji to po pierwsze bezpieczna granica to tak 130 KM ze względu na słabsze korby , i najlepiej kupić miskę olejową z golfa II z odpływem oleju turbiny bo ty w bloku nie masz otworu na bank, dodatkowo przewód wys, ciśnienia do turbiny (mam takie 2 jeżeli chcesz ) silnik w feli jest przekrzywiony przez co bez dziury w masce się nie obejdzie w dodatku T3 to gabaryt więc lepiej to jakimś wlotem zakryć , pompa wtryskowa też musi być inna razem z wtryskami , niestety zrobienie z 1.9 D na 1.9 TD kosztuje ale efekt będzie widoczny od razu.

pawelmoto - 2014-03-28, 02:23

Wielkie dzięki za odpowiedzi. ;)

Mam taki plan:
- kolektor ssący zakupię z tym zaworkiem, tylko nie będę dziury w masce robił. Mam kolegę który spawa aluminium, więc mi go dopasuje do silnika, wywalę to kolanko z góry, zaślepię i dam dolot powietrza z boku. Wiem wiem trochę zabawy, ale zależy mi na oryginalnym wyglądzie autka.
- zasilanie turbinki olejem, żaden problem np. z czujnika oleju
- powrót do miski, idę do kolegi tokarza, dorabia mi flanszkę z gwintem, biorę migomat i spawam,
- wydech kolanko oryginał od turbo do łącznika elastycznego, za łącznikiem się zobaczy ;)
- wtryski dam do sprawdzenia i podniosę ciś. u pompiarza, który również ustawi mi dawkę. Czytałem na jakimś forum, że ta pompa Lucasa bez problemu da radę wycisnąć te 165 bar. Zobaczymy.
Kasa nie gra roli. Chcę mieć samochód, który jest prosty jak budowa cepa, swap na TDi nie wchodzi w grę :D

Oczywiście miejsca spawów wyszlifuję i wymyję z opiłków. Jak będę robił to dam znać, co i jak.A może komuś się przyda Nasza wiedza.

Pozor - 2014-03-28, 11:07

gdyby nie fakt że tyle sił,czasu i pieniędzy włożyłem w mojego golfa to pewnie też bym przesiadł się na felicję i zrobił slepera w TD. Teraz to się mija z celem :) A jak zamierzasz rozwiązać problem ze sprzęgłem ? koledze muchomorek już przy 120 KM oryginał aaz się ślizga a nie wiadomo jak ze zmianą skrzyni w felicji. A pompę bym zmienił z tego względu że masz nie przystosowaną do turbiny tz. nie ma głowiczki LDA która odpowiada za sterowanie dawką paliwa względem ciśnienia doładowania. Jednym słowem na tej pompie nic nie zdziałasz z turbiną bo paliwa będzie szło cały czas tyle samo za to powietrza będzie przybywać i efektem tego będzie biały lub siwy dym bez przyśpieszania .
pawelmoto - 2014-03-29, 02:11

Sprzęgło mnie trochę martwi, będę musiał na nie uważać. Jak na razie mam Sachs-a.
Skrzynia powinna dać radę. Zobaczę może uda mi się gdzieś pompę wyrwać, i jak kasa będzie to założę, ale na razie skupię się na wtryskach, turbince, dolocie IC itp. :faja:

muchomorek165 - 2014-03-29, 08:13

Przy 122 KM sprzeglo nowe Sachs jak depniesz to sie slizga.
Pozor - 2014-03-29, 14:59

Słuchaj się kolegi muchomorek bo on już ma wszystko sprawdzone . A sprzęgło to już u niego i tak przekroczyło granicę bólu :P Jeszcze dziw że się trzyma w kupie .
pawelmoto - 2014-03-31, 23:25

Znalazłem coś takiego. Ciekawe jakby to się spisywało :) Niestety tam większy zestaw nie wejdzie i trzeba kombinować. Sposób tani, lecz pedał będzie trochę twardy.

http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=15&t=311951

Pozor - 2014-04-01, 15:40

no mi osobiście bardziej sprzyja opcja zmiany całej skrzyni z osprzętem . Wtedy jestem pewien że nic się nie wysra a w dodatku sprzęgło i docisk z VR6 w zupełności starczy do 1.9 TD , bo najlepsze w tych silnikach jest to że generują więcej mocy niż Nm i za to je lubię :P
pawelmoto - 2014-04-01, 23:55

Niestety ja nie mogę sobie pozwolić na zmianę skrzyni, bo to już nie będzie takie proste. Wszystko trzeba będzie przerobić. Raczej odpada. :(
pawelmoto - 2014-04-16, 03:18

Zatem prace nad polepszeniem osiągów silnika AEF zostały podjęte turbo zakupione czekam na przesyłkę, :faja:
Przeanalizowałem sobie Wasze odpowiedzi i stwierdziłem, że najpierw skompletuję wszystkie części i dopiero wezmę się za robotę.
Zatem:
turbo T3+ downpipe
pompa od 1,9td + LDA i boost pin od 1,6td,
Ic od scharana,
wszystkie węże i rurki,
wzmocnię docisk+ nowa tarcza z górnej półki,
MBC+ wskaźnik doładowania,
wtryski do pompiarza i ustawię na 165 bar
;)

Pozor - 2014-04-16, 20:55

no i piszesz konkretnie ;D ale jestem ciekaw . czy faktycznie byłby taki problem ze zmianą skrzyni . przecież felicjia to to samo co polo a polo classic występowały w tdi więc wybierak wystarczyłoby zapodać . a sterowanie sprzęgłem zostałoby na linkę poprzez siłownik sprężynowy z passata B3 lub T4 i by było git bo sprzęgło z tdi zupełnie starcza na zapędy TD a zestaw z Vr6 starcza na 400 Nm . Sam bym chętnie kupił felicję i taki swapik zrobił . ale ceny za felicje są zabójcze
pawelmoto - 2014-04-27, 15:16

Niestety. Przeguby i półosie w Felicii 1,9D są takie same jak w Favorit-ce, tyle, że wzmocnione, Skrzynia to prawie to samo co Favorit, tylko ma przyśpieszone przełożenie i trochę inną obudowę. :(

Kolega po ma rację, coś by z tego dało, ale to się jeszcze weźmie pod uwagę :)

Turbo założone, Maska się zamyka, więc udało się :oklaski: Muszę tylko uszczelnić rurkę od spływu oleju, bo się poci. Zrobiłem małą próbę i na 100% zakładam pompę boscha od 1,9td. Ten lucas się nie nadaje.

Jak będę miał czas, to porobię i zamieszczę zdjęcia jak to wygląda. Zasilanie olejem dmuchawki mam, jak w AAZ. Na korpusie filtra oleju była wkręcona zaślepka.

Pozor - 2014-05-01, 23:10

NO i to się chwali co do skrzyni to temat jest do obadania a przeguby to może będą pasować też od polo a może nawet od golfa. Czekam na foto i może się kiedyś przejadę do tych laskowic żeby obejżeć to na żywo bo jestem ciekaw tego
pawelmoto - 2014-05-05, 00:21

Dokładnie. Temat skrzyni jest do opanowania.

Turbinka po wyczyszczeniu.


Tak wygląda to po zamontowaniu. Sorki za jakość i ten wąż od powietrza. Jak założę intercooler, to on zniknie :)

[/URL]


Pozor - 2014-05-05, 11:55

wygląda jak T3 tylko gruszka jest inna więc to jest T3 ?? jeżeli tak to masz farta bo masz turbinkę wydolną na ponad 200 KM . A co do kolektora to gdzie idzie ta rura ? I nie myślałeś nad zmianą na jakiś inny kolektor ?? No i muszę przyjechać tam do laskowic żeby obejrzeć to na własne oczy i popatrzeć jak wygląda to od spodu . jak ze swapem skrzyni jak silnik jest zamocowany . :P
pawelmoto - 2014-05-05, 12:36

Na razie swapu skrzyni niestety nie zrobiłem.

Jak skończę to się pochwalę i wtedy mogę wszystko pokazać.
Co do kolektorów, to myślę, że tak już zostanie, bo ssący będzie ładnie pasował do intercoolera
Downpipe musiałem rozciąć, lekko przekręcić i pospawać, bo oryginalny to mi w nagrzewnicę się chciał wpakować ;)
Do tej rury przyspawałem siatkę z oryginalną rurą z felicii.
Spływ oleju musiałem nieco przerobić i wspawać w miskę tak na marginesie, to podejrzewam, że miska z golfa2 by nie podeszła, bo u mnie półoś jest za blisko i by tarła o rurkę.
Zasilanie turbinki olejem to super sprawa, bo wszystko jest jak w AAZ-cie
Takie uroki tego samochodu, że trzeba kombinować, ale efekt musi być :D

Na prezentację zapraszam, a być może na Wasz zlot wpadnę, to zobaczymy ;)

Pozor - 2014-05-06, 00:06

na zlot vento mówisz byś wpadł ?? no ja też mama nadzieję że będę :D Podobno nawet nasza autostrada prowadzi już aż do kutna więc całkiem całkiem będzie jechać w stronę poznania
tom cio - 2014-05-12, 14:17

Panowie to może z nieco innej beczki: T3 podejdzie na kolektor wydechowy TDI? Chodzi mi głównie o to, żeby turbo było schowane na dole pod kolektorem ssącym. Jak nie to jest jakieś inne co dmucha w wyższych obrotach a podejdzie na ten kolektor?
pawelmoto - 2014-05-13, 17:35

A do czego chciałbyś to zamontować kolego. Z ciekawości pytam :) Ja zastosowałem kolektory od golfa 1,6td i jak dla mnie jest git. Wszystko się mieści bez rzeźby w dodatku w felicii :D
tom cio - 2014-05-13, 23:24

Do 1.8 aam xD Potrzebuję takie turbo jak opisałem czyli żeby dmuchało na wyższych obrotach ale podchodzące na kolektor tdi (tam turbo jest na dole i bez rzeźby pasuje na moją głowicę) bo u mnie u góry jest wtrysk i nie ma miejsca na turbo. Dlatego myślałem nad t3. To jak wie ktoś czy podejdzie?
Pozor - 2014-05-14, 16:40

Z tdi nie podejdzie kolektor musi być z TD ewentualnie go obróć i będzie skierowany w dół . Ale wtedy turbinę też musisz obrócić spływem w dół . W dodatku Garrett T3 jest dosyć sporą turbiną jak na diesla a co dopiero na benzynę. więc radzę k03 lub T2 albo kkk k14 to będzie lepiej chodziło . Nie zapominaj że benzyna a diesel to 2 różne światy i nie ma z tym żadnego powiązania . Więc jeżeli założysz turbinę jakąkolwiek do swojego AAM czy innej wolnossącej benzyny to momentalnie albo stopi tłoki albo korba lub wał pęknie . Uturbienie benzyny to koszt rzędu 10 tyś zł gdzie 5 tyś to tłoki z korbami a cała reszta idzie na program i inne sprawy . Jeżeli chcesz trochę doładowania to zrób coś ala g60 czyli kompresorek na 0,4 bara i gitara choć też masa kasy w to pójdzie .
tom cio - 2014-05-14, 22:30

Pozor, może jeszcze do końca wszystkiego nie ogarniam ale trochę wiedzy mechanicznej, umięjętności i możliwości mam więc nie odwiedziesz mnie od pomysłu turbo w aam ;) tym bardziej że drugi słupek mam po cenie złomu. Co do wielkiego t3 to mbc powinno załatwić sprawę. Myślałem nad t2 ale znalazłem temat z zaturbionym 2e na niej i było że pompowała z trudem do 4500obr więc polecali t3. Co do stopienia tłoków to o tym też pomyślałem termostat na 77 stopni podstawa filtra oleju z golfa 1 gti lub audi b3 tdi z chłodnicą oleju i temp powinna byc ok. Oczywiście do tego ic z nie wiem jeszcze do końca czego (bmw 1.7tds czy merc a klasa albo jeszcze megane dci). Wiem, że aam nie ma natrysku oleju na denka tłoka więc nie będę szalał z ciśnieniami i paliwem, po prostu mam dojście do tanich części vw, trochę czasu i chęci więc chcę sobie coś takiego wykminić. myślę teraz jeszcze nad turbem z agu ale to wszystko komplikuje bo trzeba by dorabiać flansze pod nie. Poszukam jeszcze, pomyślę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Poszukam jeszcze jak ztym kolektorem z td wyjdzie dzięki za naprowadzenie.
Pozor - 2014-05-15, 17:54

spoko . Co do chłodzenia oleju to napotkasz problem a mianowicie podobno podstawka z audi haczy o łapę rozrusznika i nie chce wejść ale muszę to sam sprawdzić :P
tom cio - 2014-05-15, 20:56

Ok dzięki za info. A jeszcze takie pytanko, bo turbo już nie jedno rozbierałem ale one wszystkie na złom były zawsze się drugie sprawne kupowało i zakładało. Czy jak rozkręcę turbo i sam złożę będzie wszystko ok? Chodzi mi o to, że jak odwrócę kolektor aaz i dam na niego t3 to wszystko będzie odwrotnie i będzie trzeba kombinować.
Pozor - 2014-05-16, 18:49

Jaki pisałem wcześniej . tzn. jak obrócisz kolektor to i turbo musisz obrócić . czyli przykręcasz stronę gorąca do kolektora normalnie a całą resztę obracasz . i najważniejsze jest to by spływ oleju był skierowany w dół . Z garretem będzie też taki problem że węże metalowe będziesz trochę musiał skrócić i dać gumowe
tom cio - 2014-05-16, 23:41

Dziś podpatrzyłem u kumpla w aaz jak to wszystko siedzi (wcześniej patrzyłem po fotkach ale jakoś mi to nie podchodziło). I teraz wnioski mam takie: jak odwrócę kolektor z td to i strony ciepła z zimną zamienią się miejscami tak jakby, i będzie cholernie ciężko zrobić DP bo tam zwyczajnie nie ma miejsca, więc robię t3 na kolektorze z tdi, mam dojście do maszyn CNC, zrobię przejście z flanszy na 3 śruby tdi na flanszę na 4 śruby td, na śrubach obrócę część turba tak by spływ był na dole a wylot części zimnej nie walił w ścianę grodziową (bo tak było by przy fabrycznym ustawieniu tej turbiny), i dmuchnę w to gówno 0,6-0,7 bara a jak się rozleci (co nastąpi pewnie dość szybko) to w garażu stoi już słupek 2E który ma natrysk na denka tłoka a dzięki chłodnicy oleju będzie lepiej zabezpieczony niż aam. Pewnie powiecie żeby od razu robić swap na 2E, ale chcę po prostu zobaczyć na co stać słupek aam ;) Pozor, dzięki za konkretne odpowiedzi i pomoc :) Od razu wyjaśniam to, że wcześniej pisałem o nie szaleniu z ciśnieniem na aam, ale trafił się w baaardzo dobrej kasie cały 2e to wzięłem i tylko czeka na przekładkę.
Pozor - 2014-05-17, 14:27

a nie myślałeś z czasem o złożeniu silnika na głowicy ABF ? I faktycznie ale jakbyś dał odwrotnie kolektor to strona ciepła by była po stronie filtra powietrza . Choć jeżeli już byś robił nowy kolektor wydechowy to ja bym się pokusił o 16v i na bank by było lepiej. :faja:
tom cio - 2014-05-17, 19:05

Pozor, To raczej ma być składane z tego co vw wypuścił seryjnie co pozwala obniżyć koszty, nowy kolektor, inna głowica (którą jak się robi dobrze należy wyremontować przed założeniem) itd to już są koszta i to spore, a tak myślę że w 1000 się zamknę spokojnie i coś tam mocy przybędzie, nie tyle co przy profi przygotowaniu itp ale zawsze satysfakcja jest :)
Pozor - 2014-05-18, 17:18

A no spoko to czekam na rezultaty ale ja bym dał mniejszego boosta 0.4 do max 0.5 bara bo w końcu to benzyna
strus - 2014-05-25, 20:12

Od wczoraj rowniez mam w swoim AAZ turbo T3 (wczesniej k14). Do tego zostal wyregulowany boostpin. Auto zaczyna ciagnac od ok 3tys ale nie zauwazylem znacznego pogorszenia dolu. Do 2-2,5tys znacznie dymi (tylko przy pedale w podloge). Przy 5tys przestaje jechac, wydaje mi sie ze starata mocy jest bardziej odczowalna niz na k14 ktora tez krecila bez problemu do 5tys. Winowajca najprawdopodobniej jest brak paliwa na wyzszych obrotach ale nie zamierzam i tak krecic go wyzej niz 5tys. Napewno bedzie trzeba wymienic IC bo ten z tdi sie grzeje, ale mam juz od dluzszego czasu ic z meganki. Na max skreconym mbc properfekt'a jest 1bar. Wrazenia na + gdyz poprawie ulegl sredni zakres obrotow i odczuwalnie jedzie lepiej.

Dodam ze na seryjnej k14 mialem hamowane 96km, jak ogarne intercooler i moze dalikatnie uda mi sie jeszcze zwiekszyc doladowanie, auto zostanie znow zhamowane.

Pozor - 2014-05-25, 20:16

na poprawienie tego kopcenia jest sposób tylko muszę go sam wypróbować i wtedy mogę go polecać :P A paliwo ci odcina bo nie masz gov moda zrobione i bez niego nie przykręcisz aaz`ta a jest to z ważniejszych modów w TD
strus - 2014-05-25, 20:33

Pozor napisał/a:
na poprawienie tego kopcenia jest sposób tylko muszę go sam wypróbować i wtedy mogę go polecać :P A paliwo ci odcina bo nie masz gov moda zrobione i bez niego nie przykręcisz aaz`ta a jest to z ważniejszych modów w TD


Zgadza sie gov moda nie ma i nie bedzie. Chociaz silnik nie dostanie za mocno po dupie.dymienie raczej mi nie przeszkadza, to problem tych za mna. Bardziej martwie sie tym ze na max skreconym mbc jest tylko 1bar a to troszke malo na to turbo.

Kolego na jaki wynik z t3 moge liczyc na seryjnych wtryskach i pompie z boostpinem i fmic?

Pozor - 2014-05-25, 22:22

na sprzęgle i skrzyni oryginalnej z AAZ nie wyciągniesz i tak więcej niż 120 KM bo wtedy sprzęgło się ślizga . Jeżeli byś miał zestaw od tdi zamontowany i turbo z tak 1.3 bara to może te 130 pynkie ale niestety bez gov moda dużo nie zdziałasz,oczywiście wraz z ciśnieniem to i dawka musi być trochę większa , jeżeli chodzi o gov mod to nie tylko on przesuwa granicę odcinki obrotów ale także zwiększa czasową dawkę paliwa pod obciążeniem . Tzn jak na oryginale przy 2000 tyś obrotów są przykładowo 2 krople paliwa to po gov modzie 3 krople , czyli jasno wiadomo że im więcej paliwa tym więcej mocy, oczywiście z umiarem bo przesadzić też można :P
strus - 2014-05-26, 19:51

Jak bedzie ~110km tez bede zadowolony, nie bardzo chcial bym wymieniac skrzynie i sprzeglo na 228mm. Auto ma poprostu nadawac sie do jazdy a po zmianie kol na wieksze przestalo sie radzic :P
Pozor - 2014-05-29, 16:51

110 KM w AAZ to z palcem w nosie uzyskasz ;p wystarczy tylko IC ,boost zwiększyć, pomieszać trochę w pompie, i gotowe :D
pawelmoto - 2014-08-24, 13:45

Witam.
Jako, że wakacje się kończą to postanawiam wrócić na forum i do spraw związanych z moją Skodzinką. Zakupiłem intercooler i MBC do turbo. Po wypłacie chcę zmienić dolot, bo ten woła o pomstę...

Pozor - 2014-08-25, 10:55

no raczej :P może spróbuj z dolotem od golfa 1,9 D tak żeby pasował pod maską skodziany :P
pawelmoto - 2014-09-01, 11:39

Niestety nie da rady. Muszę przerobić ten, który obecnie posiadam. Sęk w tym, że musi być niski i mieć wlot z boku (nie od góry) jak w AAZ. Ale dzięki za podpowiedź ;)
Pozor - 2014-09-01, 16:48

zapodać ci foto ? ewentualnie zrób dolot custom , w dieslu dużo nie trzeba liczyć i mierzyć :P
kubamajster - 2014-09-04, 16:46

Panowie a wałek rozrządu ktoś próbował wrzucić z 1.6 td SB do AAZ ? Ponoć wtedy nie ma aż takiej turbo dziury przy t3.
Pozor - 2014-09-07, 11:19

nie ma turbo dziury jest dziura w bloku :D jak założysz wałek od SB to zmienią się kąty otwarcia/zamknięcia zaworów , a że w sb są przystosowane do 1.6 pojemności to w silniku 1.9 będzie ładna sieczka :P . w ogóle turbo dziura powstaje od tego że WG w T3 jest ustawione na 3 tyś obr. więc jedynym sposobem jest danie dużej pompy tak min. 11 mm i turbo dziury nie ma , a jeżeli chcesz podobne turbo z ładowaniem od 2 tyś. obr to pakuj TD04 z bmw i będziesz zadowolony .
kubamajster - 2014-10-03, 12:21

Jadnak pasuje sprawdzone na własnej skórze ;)
Wałek od SB ma ciut większą krzywkę przez co zawór otwiera się bardziej a co najlepsze nie spotyka się z tłokiem :D
Na początku kręciłem silnikiem ręczne żeby sprawdzić czy jest git, ale na starym t2 i bostpinie z mkII zbyt wiele nie czuć oprócz tego że autko chyba troszkę szybciej reaguje na pedał gazu.

Pozor - 2014-10-04, 20:38

hmm a to ciekawe , a czy czasem nie zrobiłeś tak że go przydławiłeś ? bo teraz wałek daje tyle powietrza ile potrzebuje 1.6 a nie 1.9 , inaczej w drugą stronę , gdy dasz dół 1.6 a głowicę i wałek od 1.9 wtedy iąty otwarcia są większe i kanały też większe , ale mogę się mylić musiałbym porównać parametry obydwóch wałków
strus - 2015-01-04, 22:48

Witam, auto shamowane i po zmianie turbo na T3 przybylo kolejne 15km czyli lacznie 37km wzgledem serii i 47nm.



i filmik

http://www.youtube.com/wa...F267TvSIjUwyEzw

tom cio - 2015-01-04, 23:33

Co na to sprzęgło? Kojarzę nick z racingforum, masz może kolego jeszcze lanosa z c20xe T?
Pozor - 2015-01-05, 14:04

hyh pewnie sprzęgło na wykończeniu jest :) z tego co rozmawiałem z muchomorkiem to mówił że do ok. 120 KM skrzynia 020 starczy z tym swoim słaby sprzęgłem , potem tylko już trzeba sięgać wyżej :D a co do venta kolegi nawet ładnie się zwija tylko moim zdaniem czy nie za dużo dymu ? jedynie teraz zrobić gov-mod i będzie malina
tom cio - 2015-01-05, 16:51

No właśnie sprzęgło w 02O jest największym problemem przy modach TD. O tyle jest dobrze, że t3 wstaje późno i nie ma mega *^%#$*&$ tylko liniowo. Ale jeśli kolega strus, jest tym o którym myślę, to vento dla niego jest raczej tylko dupowozem :D
Rafik - 2015-01-05, 17:30

to bolączka AAZ-etów że skrzynia jest naprawde słaba na jakiekolwiek mody i trzeba sie liczyc z tym że bo włożeniu wiekszego turba i mocnym upalaniu szybko powie dość :dostał:
tom cio - 2015-01-05, 19:48

Rafik, skrzynia nie jest taka słaba, sprzęgło jest do bani. Chociaż w okolicy mojej jeździ mk3 abf 190km na skrzyni 02O, podwójny docisk, tarcza kevlar i daje radę.
muchomorek165 - 2015-01-05, 20:38

Skrzynia wytrzymuje, sprzęgło słabiej ale daje radę przy spokojnej jeżdzie :D

Byłem teraz w górach i na 3 pod górę jak się depnie to sprzęgło wymięka :P Ale odkąd modziłem swojego jeszcze jest to samo tylko nowe było założone, więc używając z głowa wytrzyma.

strus - 2015-01-06, 11:49

muchomorek165, jaka moc i moment u Ciebie? Moze obicie tarczy kevlarem cos pomoze, cena nie duzo wieksza niz nowa tarcza a naprawde pomaga, testowane w wielu mocnych dieslach i turbo-benzynach. No chyba ze docisk wymieka.

tom cio, sprzeglo jest oryginalne i daje rade. Nawet jak auto bylo zaladowane to na 5ce z iskich obrotw igdy mi nie uslizgnelo. Tarcza byla wymieniana zaraz po zakupie Ventyla, docisk pozostal stary. Jak slusznie zauwazyles sprzeglo z dolu nie jest bardziej obciazone niz na poprzednim turbo. Pewnie ten gov-mod wymusil by zmiane sprzegla na 228mm a tego raczej chce uniknac. Mankamentem skrzyni jest to, ze jest troszke za krotka, niby wrzocilem wieksze kola ale i tak wiele to nie pomaga.
Tak mam troszke skoksowanego Lanosa, a Vento sluzy mi jako auto na dojazdy do pracy i na zime kiedy Lanos stoi w garazu.

Pozor - 2015-01-06, 13:46

moim zdaniem jakbyś chciał dalej się pchać w większe modzenie ventyla to skrzynia 020 nie ma sensu w tym przypadku z tym sprzęgłem , kasę którą wydasz na wzmocnienie sprzęgła mógłbyś przeznaczyć na swap 02A ze sprzęgłem choćby tdi , a jak będzie mało to vr6 :P
strus - 2015-01-06, 14:17

Pozor napisał/a:
moim zdaniem jakbyś chciał dalej się pchać w większe modzenie ventyla to skrzynia 020 nie ma sensu w tym przypadku z tym sprzęgłem , kasę którą wydasz na wzmocnienie sprzęgła mógłbyś przeznaczyć na swap 02A ze sprzęgłem choćby tdi , a jak będzie mało to vr6 :P


Zawsze docisk z vr6 mozna zastapic tym z T4 jest jeszcze wytrzymalszy :)

tom cio - 2015-01-06, 14:32

strus, możesz coś więcej o tym? Z jakiego silnika szukać?
Pozor - 2015-01-06, 19:36

pewnie z 2,5 tdi ;p
strus - 2015-01-06, 22:37

Z 2.5tdi 150km napewno ma 240mm, powinno pasowac z 2.4D oraz tych slabszych 2.5 ale musial by smierzyc ze ma 228mm. Napewno w takim przypadku przydala by sie mocniejsza pompa sprzegla bo spotkalem sie z przypadkami ze ori nie wyrabiala. Taki docisk z kevlarowa arcza powinien przeniesc ze 450nm. VR potrafi sie uslizgnac przy 400 jak jest dowalone z dolu.
Pozor - 2015-01-06, 23:15

ok super , jedno rozwiązanie problemu mamy , pompki sprzęgła powinny pasować wzajemnie. z tego co wiem silnik 2,5 tdi 150 KM mają inny typ skrzyni , ale nie powinno mieć to wpływu na docisk, ale tu mam najważniejsze pytanie na temat słupka aaz , na co będzie komuś ponad 400 nm jak po pierwsze , układ korbowy poleci w niebiosa a po 2 trakcja będzie tylko w teorii :faja: szukałem informacji o wytrzymałości korb z tdi na audi forum pisali że w AEL wytrzymują do 213 KM , rozwiązaniem z tego problemu są turbiny "późno wstające" i odchudzenie koła zamachowego wtedy jakoś to będzie hulało
strus - 2015-01-09, 16:34

Pozor napisał/a:
ok super , jedno rozwiązanie problemu mamy , pompki sprzęgła powinny pasować wzajemnie. z tego co wiem silnik 2,5 tdi 150 KM mają inny typ skrzyni , ale nie powinno mieć to wpływu na docisk, ale tu mam najważniejsze pytanie na temat słupka aaz , na co będzie komuś ponad 400 nm jak po pierwsze , układ korbowy poleci w niebiosa a po 2 trakcja będzie tylko w teorii :faja: szukałem informacji o wytrzymałości korb z tdi na audi forum pisali że w AEL wytrzymują do 213 KM , rozwiązaniem z tego problemu są turbiny "późno wstające" i odchudzenie koła zamachowego wtedy jakoś to będzie hulało

Ale sprzegla z VR i T4 mozna wukorzystac nie tylko w AAZ, ja u siebie w DU ma docisk z VR zaadaptowany ;) A ile taki AEL bedzie mial niuta przy 213km bo chyba tu bardziej moment chodzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group