Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - ciężko zapala na pb/lpg i czasem szarpnie

bartoszklos1 - 2013-10-26, 11:22
Temat postu: ciężko zapala na pb/lpg i czasem szarpnie
witam kolegów
mam problem ze swoim ventkiem, mianowicie od dzisiaj zauwazyłem ze ciezko zapalało.
rano zapalil normalnie ale pozniej cały dzien jak chciałem na lpg zapalic to musialem krecic z 5 sekund, przełaczam na pb i tez dłużej kreci niz zwykle to bylo. zawsze odpalał prawie od strzału a dzisiaj sie cos porobilo.
poza tym zaczał szarpac. ruszam z jedynki niby dobrze, dwojka wciskam gaz a on tak szarpnie ze dwa razy trójka znowu szarpnięcie tak jakby brakło iskry na pol sekundy. i co mam robić??? :]

bartoszklos1 - 2013-10-26, 19:11

jeszcze jedno - jak chodzi na wolnych i nagle mu pedał gazu mocno wciskam to go dusi z poczatku po chwili jakos łapie i dostaje obrotów, i zas obroty wolne wciskam pedał a on zdycha.
zauwazylem jeszcze ze ta wtyczka z kabelkami co idzie do aparatu zapłonowego (czujnik halla??) jest luzna bardzo - wtyczka jest włożona dobrze to co idzie pod kopułke ma jakieś pół centymetra luza góra/dół. tak chyba nie powinno być. coś czuje, że halla do wymiany

ventylator - 2013-10-27, 08:59

Palisz na gazie czy benzynie?
Ja miałem taki problem jak ty w 2 poście, jak dawałem powoli gazu to dusiło go, o jeździe na benzynie nie było mowy :P Na gazie normalnie jeździł. Okazało się że sonda była spalona.

bartoszklos1 - 2013-10-27, 10:15

zawsze rano odpalam na benzynie, i dzisiaj ciężko kręcił kręcił i w końcu załapał po jakiś 7-8 sekundach ale nie chce zabardzo chodzić na benie trzeba go podtrzymywać pedałem gazu, a na lpg nie da się zapalić - trzeba jakoś chechłać na benie i jak odpali to można przełączyć na lpg i niby chodzi ale niezbyt równo i czasami przy przyspieszaniu szarpnie. czyli raczej nie jest to wina sondy.
bardziej mnie martwi ten wtyk z tego czujnika przy kopułce na aparacie którego można ruszać góra/dół o jakieś pół cm, a nie powinno to być sztywne?? to jest chyba halla??

ventylator - 2013-10-28, 15:53

Jak go musisz trzymać pedałem to nie włącza ci się ssanie automtycznie, czyli np. silniczek krokowy nie działa, ewentualnie tps. Jak odpalasz do daj mu nogą tak żeby na 1000 wskoczyło od
razu i powinno załapać szybciej .

bartoszklos1 - 2013-10-28, 19:12

to że nie trzymał obrotów na benzynie to już jest problem od kupna tego ventka
ale teraz dodatkowo nie chce zapalac i na lpg tez ma problem. a najgorsze jest to ze wczoraj przez pół dnia mu odbiło i chodził dobrze za każdym razem zapalał i nie przerywał.więc jak go oddam znajomemu "mechesowi" i akurat będzie dobrze to nic nie zdiagnozuje. dzisiaj zaś ten problem - nie chciał odpalać. chyba bez kompa się nie obejdzie :( ale komp bodajże też głównej przyczyny może nie wykryć gdy akurat będzie dobrze chodzić silnik

bartoszklos1 - 2013-11-01, 11:33

a żółty czujnik temp może być odpowiedzialny za prace i na benzynie i na lpg?? czy tylko na benzynie odczytywane są z niego dane?? bo wymieniałem go ostatnio (w sumie nie potrzebnie się okazało) ale wymieniłem na taką jakąś podróbkę i może to on szwankuje
bartoszklos1 - 2013-11-01, 18:32

dzisiaj rano była bieda ledwo zapalił na benzynie za chyba 4 razem kręcenia ale musiałem kręcić i kręcić. masakra. jak się zagrzał to niby zaś zapalał nawet na gazie dobrze przez to przez głowe przeszedł mi ten czujnik temp. trzeba będzie chyba na komputer podjechać. nie ma któryś z kolegów z okolic Piekar śl komputerka?? kabel posiadam i niby działa na pc ale na moim laptopie nie chce się połączyć bo tam coś z tym lapkiem chyba jest nie teges :D
pablomed - 2013-11-02, 17:35

bartoszklos1, czujnika nie sprawdzasz komputerem tylko omomierzem za parę złotych opisy na każdym forum (golf ma ten sam czujnik) . Bo komputer ci nic nie powie jeśli opory czujnika będa tylko trochę odbiegac od normy. A jeśli bedzie dobry to doczytaj sobie jak wykonać reset sterownika silnika i zrób to.
bartoszklos1 - 2013-11-13, 20:18

czujnik temp dobry mierzyłem go w różnych temp i jest ok
czujnik halla również mierzyłem go diodą i mrugała podczas odpalania (długiego) jak i podczas pracy silnika.
jedynie co mi nie daje spokoju to cewka. zauważyłem małe nadtopienie w plastiku cewki a dodatkowo gdy silnik pracuje to słychać takie ciche cykanie - tak ma być??, to chyba o tą cewke chodzi ale wyraźcie jeszcze swoje zdania

pablomed - 2013-11-15, 17:32

zgadza się taką cewke należy podejrzewać o niesprawność, niema cewki za bardzo jak sprawdzić więc najlepsza metodą jest wymiana na nowa lub sprawną używaną
bartoszklos1 - 2013-11-24, 11:15

problem rozwiązany - winna była cewka

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group