|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - Licznik od TDI do TD i D
muchomorek165 - 2013-11-19, 22:16 Temat postu: Licznik od TDI do TD i D Temat rozwojowy bo jak niektórzy wiedzą wpadłem na genialny pomysł i do swojego AAZ zamontowałem licznik od seata TDI. Pasmo nieszczęść. Zrobiłem dzielnik (układ elektroniczny mający za zadanie zmiejszanie o "x" razy dany sygnał) Ten pierwszy http://forum.vwgolf.pl/vi...82954&start=406
Tak temat wiele razy wałkowany ale chyba nikomu się nie chciało tyle bawić by wszystko działało poprawnie.
Kilka osób stwierdziło, że lepiej poszukać oryginalnego licznika ale sie uparłem, że ten ma działać.
Jak by ktoś nie wiedział to licznik z TDI w TD po odpaleniu pokazuje maks obroty.
I to miał być jedyny problem.
Jak się okazuje po "poprawieniu" obrotów w dłuższych trasach z obrotami 4000rpm jest problem bo mruga kontrolka oleju i piszczy, podobno jest inna oporność czujnika, chwilowo jestem w fazie testów w szereg z czujnikiem poszedł opornik
Kolejna sprawa nowsze liczniki mają mniej czułe wskazania temperatury tzn albo zimno albo ciepło lub gorąco.
Zaleta szybciej pokazuje wskazanie paliwa i jest żydek
Postaram się zrobić fotoporadę a jak uporam się z wszystkimi problemami mogę zrobić dla kogoś kto chce taki dzielnik i wytłumaczyć jak podłączyć
Koszt materiałów do 20zł robocizna z 3 piwa
Pozor - 2013-11-20, 12:28
dodatkowo dodam od siebie że jak u siebie ogarnę silnik to też biorę się za licznik TDI z seata ponieważ ma masę kontrolek dodatkowo z częściowo działającym MFA tzn. Głównie chodzi o temperaturę zewnętrzną i temperatura oleju niestety o raporcie spalania można zapomnieć bo nie ma podstawowej elektroniki i żadnej możliwości by to zastąpić ale zawsze to coś
Marek81l - 2014-01-17, 14:10
Niewiem czy tu ten temat może być ale też kupiłem licznik od TDI ale w milach,z kontrolką pasów i chyba świateł przeciwmgielnych. Po podpięciu go w ventce z 1Y pod maską jak przekrece klucz to niby jest git,natomiast jak odpale to obrotek stoi jak stał,znika zegarek i licznik kilometrów,paliwo przy rezerwie leci na 3/4 stanu. Kontrolki gasną normalnie. Jechac nie jechałem bo sie wku. Idzie coś z tym zrobić czy kasa poszła na marne??
muchomorek165 - 2014-01-17, 14:27
Od TDI ma inne sterowanie obrotek teoretycznie powinien się zamknąć. Chyba że trafiłeś na uszkodzony. Poziom paliwa powinien się zgadzać więc coś nie tak.
Marek81l - 2014-01-17, 15:19
A jest różnica jak mój jest VDO a tamten motometer?
muchomorek165 - 2014-01-17, 15:28
VDO jest zupełnie inny i nie bedzie pracować poprawnie stąd te błędy.
Pozor - 2014-01-17, 21:19
te liczniki mają tyle samo wspólnego co silnik Vr6 a TDi
pawel66600 - 2014-01-17, 21:25
Marek81l napisał/a: | A jest różnica jak mój jest VDO a tamten motometer? |
Liczniki można stosować zamiennie, Czy to VDO, MotoMeter czy TRW, firma nie ma znaczenia.
U ciebie powinno śmigać wszystko dobrze czyli paliwo,temperatura, prędkościomierz(jeżeli jest taki sam DPN) ale obrotek powinien się zamknąć.
Marek81l napisał/a: | ,znika zegarek i licznik kilometrów,paliwo przy rezerwie leci na 3/4 stanu |
Według mnie coś nie tak jest z licznikiem, wyświetlacze nie powinny gasnąć, a paliwo powinno być pokazywane poprawnie, może wtyczki dobrze nie docisnąłeś i wariuje.
Daj numer licznika.
Pozor - 2014-07-22, 22:42
Po ponad pół roku w końcu ogarnąłem sprawę licznika MFA ,wyszło całkiem innym sposobem niż się spodziewałem , najważniejsze jest to że działa bez zarzutu i można kręcić silnik powyżej 5 tyś. bez obawy spalenia czegokolwiek. po prostu licznik tdi działa tak jak licznik od td ,także mam nadzieję że komuś z was się to przyda
PORADA Z FORUM GOLF 3 :
Cześć mam tu dla was poradę jak zamontować komputer MFA w TD . Problem polega na tym że do tego silnika fabryka nie wyprodukowała takowego licznika , ale już mam na to sposób. Licznik nie będzie pokazywał jedynie spalania z racji tego że nie ma sterownika który by to obliczał , ale reszta wskazań działa bez zarzutu ,więc to jest idealna opcja dla tych którzy nie chcą sobie szpecić wnętrza wskaźnikami temp. oleju , czy też termometrem zewnętrznym . A więc do rzeczy , kierujemy się tą poradą http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186539 z tym że potrzebne będą dodatkowe rzeczy takie jak :
1. Wiązka MFA z diesla (ma więcej kabli m.in. do świec żarowych)
2.Licznik MFA również z diesla tdi (najlepiej żeby był od 0-200 )
Teraz zaczynają się schody , licznik tdi na silniku TD , przy zapaleniu silnika pokazują obroty na poziomie 9999 , spowodowane to jest innym wskazaniem alternatora . Są dwa sposoby na zwalczenie tego problemu.
1. Zrobienie dzielnika obrotów (nie polecam )
2.Ingerencja w Pamięć licznika ( zmiana WGSZ w pamięci licznika)
A więc idąc 2 sposobem trzeba znaleźć kogoś kto przeprowadza "renowację liczników" (handlarze wiedzą o co chodzi :hyhy: ) lub piszemy do kolegi z forum klaudek669 i po ugadaniu przeprogramuje pamięć .
Ta 8 pinowa kostka
Po tym wszystkim jeżeli mamy skompletowane rzeczy, montaż jest na zasadzie P&P , dzięki czemu możemy się cieszyć działającym licznikiem MFA w TD
kowal323 - 2014-08-04, 22:18
A jak jest z włożeniem licznika od Seata TDI to Ventyla TDI ? Jakieś przeszkody ? Pewnie bez przerabiania pływaka żydek nie będzie działał itd? Ale czy prędkościomierz i obr. normalnie będzie śmigał ?
pawel66600 - 2014-08-04, 22:40
Do TDI bezproblemowo podchodzi licznik od seata TDI, jedyną modyfikacją jaką należy zrobić to pod pin 14(czujnik zużycia klocków) podpiąć masę, gdyż będzie się cały czas świeciła kontrolka ręcznego. Jak podamy masę kontrolka będzie działała prawidłowo.
Mam w swoim posiadaniu licznik od Ibizy 1.6 ze srebrnymi tarczami i paliwa nie przekłamuje wszystko działa bezproblemowo. Rezerwa świeci się gdy wskazówka spadnie delikatnie za pierwsza czarną kreskę na podziałce,
kowal323 - 2014-08-08, 19:57
Dzięki za odp.
Bo chodzi mi po głowie ten licznik ( http://olx.pl/oferta/licz...html#f3e5fe49f3 )
1 . Licznik ten jest z 110 km AFN - podejdzie do 1Z ?
2 . Mój licznik zaczyna się od 20 a tutaj od 0 , jakieś problemy przez to będą ?
3 . Na aukcji http://olx.pl/oferta/golf...html#5a4af187cb gość wypisał pare nie pokojących rzeczy cytuje :
"licznik nie pasuje do seata ibizy i tak samo na odwrót,te liczniki są z zewnątrz takie same."
"zapewniam was że na 1000% gryzie się on z elektryką golfa III.Po pierwsze ma kontrolkę rezerwy,która działa tylko z pływakiem z ibizy.Pływak jest inny i za chiny nie włożycie go do golfa.Nie wspominam już o przekłamaniach.Po drugie ma kontrolki abs, swiateł mijania,za ch... bez przeróbek to nie działa.Po trzecie licznik z ibizy ma taki specjalny myk,jeden pin-linia idzie do radia,jest taka funkcja że jak zwiększamy prędkość to radio głośniej gra.Wiem bo miałem taką ibizę,poszła na dawcę do mojej dwójki i z kumplem porównywaliśmy liczniki i temat był przerabiany na forach.Więc nie dajcie się nabrać na licznik z ibi,tu macie ori licznik z numerem zaczynającym się od 1H,czyli pod golfa III."
To jak w końcu jest na prawdę?
tom cio - 2014-08-08, 22:53
Wyciągałem licznik z mojej Cordoby AFN i jeździ w Vencie kumpla AHU, wszystko działa poprawnie, pływak został z venta i jest wszystko ok. Po prostu wyciągasz swój wkładasz nowy i działa. Ten dłuższy cytat to nie wiem skąd wziąłeś ale wedlug mnie to mało w nim prawdy zwłaszcza o tym podgłaśnianym radiu, takie coś jest w passkach b6 a nie w starych ibizach.
kowal323 - 2014-08-08, 22:54
tom cio napisał/a: | Ten dłuższy cytat to nie wiem skąd wziąłeś ale wedlug mnie to mało w nim prawdy zwłaszcza o tym podgłaśnianym radiu, takie coś jest w passkach b6 a nie w starych ibizach. |
W 3 punkcie jest link do aukcji z której są owe cytaty.
tom cio - 2014-08-08, 22:58
A sory nie zauważyłem, gościu po prostu chce sprzedać i tyle, liczniki z ibizy są te same tylko różnią się czcionką i wskazówkami. Wiem, bo sam go zakładałem do venta i wszystko jest ok. Tylko jak pisał paweł66600 świeci się kontrolka od ręcznego i trzeba dać ten pin 14 na masę.
muchomorek165 - 2014-08-08, 23:15
Sam osobiście mam licznik z ibizy i żadnych przeklaman nie ma. Zydek działa poprawnie, a co do tego czy od 0 czy 20 będzie sie zaczynać nie ma znaczenia
kowal323 - 2014-08-08, 23:19
Niech Wam Bozia tą dobroczynność w dzieciach wynagrodzi
Pozor - 2014-08-09, 12:00
Co do działania licznika to nie macie racji i wprowadzacie tylko zamęt ,licznik u mnie działa bez zarzutu , ja jest z kontrolką ABS to nie trzeba zworki robić , problem z zgłaśnianiem radia nie występuje ,u mnie śmiga aż miło , po zmianie wsadu wszytko działa P&P , jak oryginalny licznik TD dla niedowiarków mam tu filmik https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be nie mam czujników zamontowane ale tak to co powinno działać to działa
|
|