|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Istalacja gazowa Al600
LayoS - 2013-12-11, 11:49 Temat postu: Istalacja gazowa Al600 Witam czy ma ktoś z forum instalacje gazową Al600?? Potrzebuje podłączanie 2 żółtych kabli do mono wtrysku niby podłączyłem u siebie je ale coś jest nie tak bo jak przełączę na gaz to dioda od gazu ta żółta mruga i jest taki dziwny dźwięk przy tym coś bzyczy. A jak autko sie nagrzeje to znowu na benzynie nie ma mocy;/ Głupia elektronika jak by ktoś miał tą instalacje i napisał jak ma podłączone te żółte kabelki do wtyczki od mono wtrysku był bym wdzięczny te kable chyba od przekaźnika jakiegoś są
Pozdrawiam LayoS
Paweł J. - 2013-12-11, 15:34
http://forum.autokacik.pl...927-AL_600D.pdf
Po co odłączałeś te kable Zmieniałeś sterownik
To nie jest jakis dobry sterownik, jak dobrze kojarzę co coś pomiędzy pierwszą a druga generacją Silniczek krokowy i śruba
Może nie zrobiłeś adaptacji (tryb nauki) tego sterownika (o ile się ją robi)
LayoS - 2013-12-11, 22:40
dokładnie jest tak jak piszesz z ta instalacje tylko z na tym schemacie nie ma tego przekaźnika a jak jest schemat z przekaźnikiem to sa podłączone 4 piny a na schemacie 5 i taka lipa ja nie odłączyłem tylko mechanik jak mi zmieniał linke od gazu...
pablomed - 2013-12-11, 23:01
chodzi o przełącznik z kabiny jaki masz, bo do niego a nie do sterownika -pod maską jest podłączone odcięcie zasilania wtryskiwacza ( bezpośrednio luz za pomocą przekaźnika.)
Układ jest jak najbardziej normalną II-ą generacją, tylko że te starsze modele nie miały dedykowanych przełączników do kabiny, montowało się dawniej uniwersalne np Stag 2W albo Lecho WR lub Lecho WRM - ten ostatni najlepszy jest.
Podaj nazwę włącznika z kabiny, jeśli go znam albo znajdę schemat to ci napisze jak podłączyć kable z wtrysku, zresztą łatwo sam znajdziesz instrukcję. Przekaźnik montowany do zrealizowania odcięcia zasilania wtryskiwacza benzyny jest całkowicie zbędny, a nawet szkodliwy bo siedzi w syfie pod maską i często się psuje sam lub jego konektorki. Przekaźnik jest już w samym przełączniku. Więc jeden z kabli często niebieski z przełącznika ma zasilać elektrozawory LPG, a dwa, np żółty i biały (ale jest różnie) łączy się z końcami przeciętego kabla zasilającego wtryskiwacz i tak powinno się montować, bez przekaźnika dodatkowego pod maską. No ale 99 % gazowników pakowało te przekaźniki i nic na to nie poradzimy, za to 1000 pytań na każdym forum związanych jest właśnie z awarią tych przekaźników.
LayoS - 2013-12-12, 12:51
Autoronic
SL0124-AS103
00562 232/02 30/02
SW: x65t_15.hex
To pisze na naklejce dodmaz ze wychodzi 7 pinów z niego i jakis mały poteciometr jest pewnie od kiedy ma sie wł gaz
pablomed - 2013-12-14, 11:39
ten przełącznik akurat koniecznie wymaga przekaźnika dodatkowego do odcięcia wtrysku więc musi być. Czyli kabelek żółty podpinasz po cewkę przekaźnika styk 85 , drugi styk 86 pod mase a pod styki robocze przekaźnika końce przedciętego kabla zasilającego wtrsykiwacz . I jako robocze używasz styki w przekaźniku podpisane 30 i 87A (nie 87), 87 zostaje wolny
Taki objaw jak masz może świadczyć o jakimś zwykłym niekontakcie na wsuwkach przełącznika czy przekaźnika.
Z kolei do włącznia elektrozaworów LPG jest kabel niebieski
Tu masz jeszcze jeden schemat ale przekaźnik też nie jest ujęty w nim. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic480674.html
|
|