|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - nie chca spadac obroty
marmarmarek - 2007-07-05, 17:12 Temat postu: nie chca spadac obroty i na gaze i na benzynie. powiedzmy jade sobie i wlacze loz to obroty spadaja, zatrzymuja se na 2000 i tak stoja-az nie przydusze silnika wyzszym biegiem, spadna tez same, ale po dluuugim czasie (okolo 3 min) no i dzieje sie tak od kiedy zalorzylem nowy filtr powietrza... co robic?
theority - 2007-07-05, 17:45
marmarmarek napisał/a: | co robic? |
wymień silniczek krokowy lub ewentualnie sonde lambde. A najlepiej to podjedź na VAG'a
Paweł J. - 2007-07-05, 17:57
theority napisał/a: | wymień silniczek krokow |
też to obstawiam....
marmarmarek - 2007-07-05, 19:23
to dlaczego na starym filtrze powietrza jest wporzadku?
theority - 2007-07-05, 19:27
Cytat: | to dlaczego na starym filtrze powietrza jest wporzadku? |
a zmieniałeś na stary filtr powrotem ?
Paweł J. - 2007-07-05, 21:31
marmarmarek napisał/a: | to dlaczego na starym filtrze powietrza jest wporzadku?
|
więc chyba masz już problem zlokalizowany, a takie objawy co podawałeś to wskazywały na silnik krokowy....
marmarmarek - 2007-07-05, 22:01
no ale niby filter jest taki jak ma byc... :| znaczy sie do konca nie jestem pewny, bo zalatwial mi go kumpel co jakis czas pracowal w filtronie przez wakacje... zalorzylem spowrotem stary-nie mam nerwow na taka jazde
yahoo - 2007-07-05, 22:28
no dobra, jak przekładasz na stary filtr, to jest ok
spyro - 2007-07-05, 23:03
Filtr jest nie ten co powinien. Nie licz na kumpla, tylko wejdź na stronę WWW filtrona i tam masz katalog online, dopasujesz dokładnie model filtra do twojej wersji vento i już. Gotowe... Na pewno masz zły filtr i tu jest problem skoro wszystko wraca do porządku po zmianie na stary filtr...
KATALOG Filtron
yahoo - 2007-07-05, 23:29
jeżeli problem pojawia się przy włożeniu nowego filtra, a znika po przekładce na stary - to wszystko jasne
chociaż w sumie to bardzo dziwne, bo musiałby się bardzo różnić przepustowością powietrza od typu dedykowanego do tego auta
marmarmarek - 2007-07-06, 00:47
sam uz nie wiem-wrocilem do starego ( troszke go powietrzem sprezonym przedmuchalem) i przestal przebierac na wolnych obrotach, ale tez ma chwile, ze sie zawiesi na tych cholernych 2 tys. obrotow... pojezdze kilka dni-moze sie ulozy-jak nie to bede myslal dalej...
spyro - 2007-07-06, 09:30
marmarmarek napisał/a: | ale tez ma chwile, ze sie zawiesi na tych cholernych 2 tys. obrotow |
to oznacza, że jednak to co innego a nowy filtr poprostu potęguję to.
marmarmarek, zobacz nr na filtrze, tym nowym i porównaj z katalogiem Filtrona, którego link dałem w poście wyżej.
marmarmarek - 2007-07-06, 11:54
sprawdzilem-to ten sam filtr... czy przed ewentualna wymiana silnika krokoego mozena cos jeszcze zrobic, cos sprawdzic, przeczyscic, zeby miec juz pewnosc, ze trzeba napewno nowa krokowke kupic? w tym miesiacu mialem juz pare wydatkow miedzy innymi z szyba, rozrzadem...-wiec wiecie-nie usmiecha mi sie to
sławek - 2007-07-06, 14:21
Ja u siebie mam to samo z tymi obrotami i tez po zmianie filtra na nowy, a filtr jest na 100% ten sam załozony.Wczesniej jak kupiłem vento i wymieniałem wszystko i filtr tez to miałem tak samo aż filtr sie troche nie zabrudził i wszystko ustało. No i teraz znowu mam to samo juz przejechałem z 1000km na nowym filtrze i nadal obroty zatrzymują sie na 2000 obr/min.
Nie wiem co to może być
spyro - 2007-07-06, 15:09
Dziwne to wszystko. Filtr powietrza wymieniam regularnie co 15 tys km i nigdy mi sie to nei zdarzyło a trochę km już natłukłem moim venciakiem... Także nadal uważam, że filtr tylko wyostrza jakiś problem...
Paweł J. - 2007-07-06, 15:54
A może gdzieś w uszczelkach koło wtrysku są nieszczelności a filtr to tylko potęguje
yahoo - 2007-07-06, 22:52
to też całkiem możliwe, ciągnie gdzieś "lewe" powietrze i dlatego obroty biegu jałowego są wyższe
marmarmarek - 2007-07-07, 02:44
to sa jakies czary... pojezdze troszeke i zobacze-podziele sie wrazeniami...
[ Dodano: 2007-07-11, 15:10 ]
Nie wiem-uspokoilo sie. wiec lepiej juz tam nie klade rak jakies czary ( no ale w koncu to magiczne auto )
CichyEska - 2007-09-06, 17:10
Na podstawie wtrysku patrzac od przodu auta jest przykrecona 4-rema srubami torx plytka.Nalezy poluzowac te 4 sruby i ustawiac ta plytke dotad az bedzie w porzadku.Do tej plytki jest przylaczony kabel z 4-rema przewodami.A nazywa sie to potencjometr polozenia przepustnicy.Plytke nalezy ustawiac przesuwajac ja lekko od siebie lub do siebie.
kristofer55 - 2008-10-22, 20:46
tez zrobiło mi się to samo... tylko ze ja nic nie zmieniałem.... dopiero nie dawno zauważyłem ze jak na luz wrzucę to obroty na ok. 1800 się trzymają... troszkę zaczyna mnie to drażnić, wiec potrzebuje pomocy? co najpierw sprawdzić ? a może już wiecie co wymienić?:)
Paweł J. - 2008-10-22, 20:48
kristofer55, sprawdź silniczek krokowy, przepustnice...ewentualnie czy nie łapie lewego powietrza.
CichyEska - 2008-10-22, 21:47
Lub przeczytaj post trzy wyzej
dr.puniszman - 2008-10-23, 12:28
to ja sie dokładam miałem taki sam problem, ale z czasem to mineło i mi sie zawieszalo na chwile (3-5sec) ale już jest ok- nie wiem co to było...
CichyEska - 2008-10-23, 16:40
sławek napisał/a: | Ja u siebie mam to samo z tymi obrotami i tez po zmianie filtra na nowy, a filtr jest na 100% ten sam załozony.Wczesniej jak kupiłem vento i wymieniałem wszystko i filtr tez to miałem tak samo aż filtr sie troche nie zabrudził i wszystko ustało. No i teraz znowu mam to samo juz przejechałem z 1000km na nowym filtrze i nadal obroty zatrzymują sie na 2000 obr/min.
Nie wiem co to może być |
To jest wlasnie TPS.Ktory reguluje ilsc dostarczanego do silnika powietrza ,a ktory zglupial bo po wymianie filtra dostal go wiecej i fixuje.Kwestia przestawienia o kilka mm
eros662 - 2009-01-15, 14:24
CichyEska napisał/a: | To jest wlasnie TPS | czyli co w sumie ten potencjometr czy jak???
|
|