|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - "klekoczący" pasek alternatora
kawes - 2013-12-26, 17:06 Temat postu: "klekoczący" pasek alternatora szanowne grono juz nie mam pomysłów co z tym zrobić. jest to juz czwarty pasek w ciągu dwóch. nowemu nic nie dolega przez jego pierwsze kilka dni później klekocze dosyć głośno. wymieniłem pasek na krótszy i na początku było git, do dzisiaj, słychac mnie z kilometra. najdziwniejsze dla mnie jest to ze czasami jest cicho jak by nie bylo problemu. wszystko dzieje sie na zarówno zimnym jak i ciepłym silniku. spotkał sie ktoś z czymś takim? co z tym zrobić? z góry dzięki.
Przemek - 2013-12-26, 17:08
mozesz nagrać dolegliwość
Pele_55 - 2013-12-26, 17:15
kawes, A jaki masz napinanie paska? przez alternator czy osobny napinacz? U mnie było podobnie ale winny byl napinacz bo sie poprostu tłukł. Po wymianie paska byl spokój a potem klekot niesamowity. Pozdro
hotdriver - 2013-12-26, 17:26
Pewnie napinacz paska do wymiany odpal samochod i na wolnych obrotach przy pelnyn obciazeniu alternatora czyli swiatla wlaczone nadmuch na full grzanie szyby itd zobacz jak mocno trzepie napinaczem jak skacze jak stara dz...ka to do wymiany
kawes - 2013-12-26, 17:48
pasek napinany sprezyną
hotdriver - 2013-12-26, 17:50
A kolo napinacza sprawdzales?czy lekko chodzi bez oporow
kawes - 2013-12-26, 17:57
napinacza wlasnie nie ma, jedyne co mi przychodzi do głowy to brak osiowości kół pasowych. ale jak?
Przemek - 2013-12-26, 18:10
zobacz koło na wale może być krzywe
kawes - 2013-12-26, 18:11
jak to sprawdzić?
Przemek - 2013-12-26, 18:15
odpal auto i zobacz czy się kołysze na boki . nie pamiętam czy w td było koło z amortyzatorem jak w tdi ale jak trochę wyklepany to zaraz rwało paski .
kawes - 2013-12-26, 18:18
małego odchyłu na oko nie bedzie widać. sciągałem pasek i na oko nie widac aby bylo cos krzywe, npoza tym jak by to sie moglo stac?
Przemek - 2013-12-26, 18:52
kawes, nagraj w dzień jak zachowuje się całość na wolnych obrotach
karolek_ust - 2013-12-26, 19:06
A moze to nie alternator , a masz krzywy wał i koło pasowe bije na dole i przez to pasek zrywa , a klekot to moze być zerwany klin na wale , miałem to u siebie . Auto klekotało pasek falował i było to to że klin sie zerwał .
kawes - 2013-12-26, 19:36
jutro nagram i wrzóce. duża operacja jest z tym klinem?
karolek_ust - 2013-12-26, 20:42
no trzeba kupić nowe kółko żebatę wału z nową śruba .
Rozpinasz pasek wspomagania , potem wielklinowy alterantora , zdejmujesz rozrząd , odkrecasz koło pasowe , jest na 4 śróby do kółka żebatego . odkrecasz stare kólko zebate i jak je poluzujesz to zobacz czy na wale ma luzy lewo prawo . jak tak to masz zerwany klin . Przed załozeniem nowego kólka najlepiej pożyczyc od kogo frez by wyrównać wał by nie było bicia . http://allegro.pl/frez-do...3825784184.html i skrecasz na nowo wszystko , pamietaj by rozrząd ustawic sobie na znaki
kawes - 2013-12-28, 18:47
o rzesz w morde, tos mnie teraz pocieszył. jakie moga być póżniejsze skutki nie zrobienie tego klinu?
muchomorek165 - 2013-12-28, 19:10
Optymistycznie 8 szkalanek do wymiany. Druga opcja pogjete zawory, dziury w tlokach, pekniety korbowod zapomniałem o czymś ?
Lepiej napraw
kawes - 2013-12-29, 11:29
ale tez 100%pewności nie mam ze to akurat to sie wysypało. jets ktos z wrocka lub okolic (od strony poznania) co by mi pomogl stwierdzić czy to klin?
kawes - 2014-03-12, 18:08
koledzy a słyszał któryś o "dodatkowej rolce napinającej"? znajomy cos takiego mi podpowiedział, jest mozliwość dołożenia takowej rolki aby pasek alternatora przestał cykać?
muchomorek165 - 2014-03-12, 19:44
Podstawa z napinaczem od TDI np. Można sam tak mam zrobione
kawes - 2014-03-12, 21:21
duzo z tym zabawy? trzeba cos wiercić czy sa gotowe otwory aby dodać ten napinacz?
muchomorek165 - 2014-03-12, 22:18
całą łapę zakładasz od TDI https://www.google.pl/sea...tml%3B640%3B480
taką
jest tylko pewien problem alternator jak masz na jedną śrubę na dole za bardzo nie pasuje bo TDI górne i dolne mocowanie ma takie samo więc u góry przykręcisz dół już nie koniecznie dzwoń wytłumacze Ci
MustangGT - 2014-03-18, 22:36
Miałem ten sam problem winą by za długi pasek a przez za długi pasek zepsuła się sprężyna napinająca. Musiałem wymienić sprężyn i pasek na krótszy. Po wymianie tego i po przejechaniu paru km pasek idealnie się ustabilizował i chodzi cicho.
Link do filmiku z wymną łapy http://majsterek-debescia...tion=film&id=72
Powodzonka pozdro
|
|