Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Nasze Ventki - Vento by Kowal323

kowal323 - 2013-12-30, 12:09
Temat postu: Vento by Kowal323
Witam. Nadszedł czas pokazać swoje ubolewające Vento : > Mówię ubolewające, bo tematy w grupie z Problemami już są niestety.. Ventyl moje pierwsze autko, kupione nie cały miesiąc temu 08.11.2013r. i jak na razie w fazie przywracania do porządku :)

Zarzucę trochę informacjami :

Silnik: 1.9 TDI
Moc: 90 KM
Rok: 1994
Wersja: GT
Kolor: bordowy
Przebieg: ok. 300 000

Wyposażenie:
- Centralny zamek
- Radio
- Wspomaganie
- Hak
- Elektryczny szyberdach
- Tylna szyba podgrzewana
- Tylna kanapa dzielona z podłokietnikiem
- Przednie fotele regulowane
- 4 x el. szyby
- el. lusterka
- Alarm
- Otwieranie / zamykanie szyb z kluczyka
- regulacja wysokości pasów
- oświetlenie dla pasażerów z tyłu
- regulacje kierownicy

czegoś jeszcze pewnie zapomniałem ale to mało istotne..

Co do planów, Ventka okazała się tylko ładna na zdjęciach :/ Przejechałem 170 km na oględziny, by dopiero się dowiedzieć, że autko stało 3 miesiące bez tylnej szyby, przez co jest zawilgocone, że aż nalot pleśni / grzyba był na siedzeniach. Autko czasami gaśnie w czasie jazdy (problem opisywałem w odpowiednim dziale), w środku plastiki nie które nie były dobrze dopasowane i całe latały, schowek mam do wymiany, reszta to głównie koszty drobne. Na szczęście silnik jest suchy i w porządku i każdy kto widzi i słyszy to chwali. Nie chętny byłem go kupić, ale z 3800 zł z targowałem do równych 3000 zł i pojechali.

Aktualnie za wiele przy nim nie zrobiłem, po za wysprzątaniem, kupieniem zbiorniczka sprys.( nie było - taka niespodzianka w trakcie powrotu do domu, gdy chciałem nalać a nie było do czego :D ) oraz silniczka, i siłownika do klapy z tyłu bo był tylko z jednej strony.

Ale aktualnie prace trwają w najlepsze, pozbywamy się wilgoci : ) fotele i tapicerka do prania, lub kupie nową (tap), podłoga zostanie zakonserwowana i dokładnie wyczyszczona by posłużyła długie lata, w najgorszym stanie nie jest ale lepiej dmuchać na zimne : )
9 stycznia Ventyl idzie na warsztat by usunąć problem gaśnięcia silnika.
I to chyba na tyle co mam do powiedzenia :)
Czas na zdjęcia robione właśnie w trakcie rozbiórki wnętrza :)
Robione telefonem więc wybaczcie, zrobię wsio to pojadę gdzieś na sesyje z lepszym sprzętem do zdjęć :)

http://imagizer.imageshac...90/268/wo2a.jpg
http://imagizer.imageshac...90/855/xgp0.jpg
http://imagizer.imageshac...q90/30/wtsc.jpg
http://imagizer.imageshac...q90/59/h7ik.jpg
http://imagizer.imageshac...90/837/ex9j.jpg
http://imagizer.imageshac...q90/27/hrs2.jpg

speedy333 - 2013-12-30, 19:30

Powodzenia w doprowadzaniu Ventyla do porządku :D Może i ma trochę bólów ale zawsze to własny... A jeszcze TDI z takim wyposażeniem jak na pierwsze auto - miodzio :D W innych tematach twierdzisz że kupiłeś 8 grudnia a tu że 8 listopada (więcej niż miesiąc temu), więc...? Ostateczna wersja? :D hehe

Cena taka sobie biorąc pod uwagę stan ogólny, chociaż mi i tak nikt nie wierzy jak mówię ile za swojego dałem :D

Mody jakieś będą czy seria zostaje ??

vwjanekvento - 2013-12-30, 19:54

Za ten syf to i tak dużo dales, jak można auto zostawić bez szyby i nawet nie nakryc, masakra jakas, witam w rodzinie bordo ;) dobrze ze zajales się od razu podloga, i najlepiej fotele i kanape kupuj inne po pleśń z tego już nie wyjdzie ;) jakies plany co do auta? Gwint itp.? :P
Przemek - 2013-12-30, 20:04

co to za dziwne nakładki na progi ??
vwjanekvento - 2013-12-30, 20:14

Wlasnie miałem o nich napisac, miejmy nadzieje ze nie sa po to żeby rdze zaslonic ;)
kowal323 - 2013-12-30, 20:58

Kupiony 8 grudnia :D Myli mi się już :) Warmia - mazury pozdrawia więc o gwincie raczej nie ma mowy niestety :/ Choć delikatnie bym go obniżył no ale zobaczymy, szczerze mówiąc pierw bym się chętnie takim przejechał bo przyznam, że styczności jeszcze nie miałem..
Co do nadkoli.. Nie zdejmowałem ich jeszcze ale obawiam się właśnie, są po to żeby coś zasłonić : / Precyzyjnie założone też nie są, z wszystkiego będę Wam zdawał relacje :) .. Ogólnie ktoś zrobił go tak oby ładnie wyglądał, dam więcej zdjęć to i dojrzycie naklejki "dziury po kulach", wystarczy przejechać palcem by wyczuć korozje pod naklejeczką :mur: No ale nic, będę starał się go doprowadzić do porządku :) Mody będą ale na spokojnie w ramach możliwości finansowych, na razie najważniejsze to aby technicznie było sprawne :)

vwjanekvento - 2013-12-30, 21:01

Ostatnie zdanie mi się najbardziej podoba, dobra droge obejmujesz i oby tak dalej :oklaski:
patrolfak - 2013-12-31, 00:09

ja bym za niego tyle nie dał szczerze mówiąc ratuj go bo szkoda auta ;) I widzę że masz kierownicę z Vr6 :D
kowal323 - 2014-02-23, 12:06

Pffu, tyle kurzu tu się nazbierało a mały aktual by się przydał :D

No więc tak:
- Auto już mi samo nie gaśnie, tak samo odpala na zawołanie, zima tak straszna nie była. Wilgoci również się pozbyłem więc wszystko idzie do przodu. W czwartek naprawa czujnika hamulca, samo miganie kontrolki świec żarowych niby nie przeszkadza ale zajechałem do mechaniora i moje przypuszczenia okazały się prawdą, autko traci moc gdyż myśli, że hamuje (lub coś w ten deseń :P ). W czwartek pozbywam się również luzów na sprzęgle i skrzyni oraz naciągam.. :P ręczny by mi auto nie zjeżdżało z górki :D Z czasem jeszcze przeguby zrobię a na wiosnę progi do remontu bo podłoga sama w sobie zdrowa, były chyba z 2 dziury ale już załatane.
W między czasie postaram się jakoś wizualnie Ventkę na duchu podnieść. Od razu zaznaczam, że gleby nie będzie. Pod względem zawieszenia - czysta seria chyba, że wyprowadzę się do naszych zachodnich przyjaciół :P . Więc modzenie skupiamy na wyglądzie ( frotach, felach, światłach itd. :)
Wczoraj kupiłem schowek bo mój poprzedni był podzielony na dwie części.

W miarę możliwości finansowych będę wizualnie zmieniał to i owo.
A póki co przedstawiam wam jak na razie brudną czystą serię na obleśnych kołach :/
Wybaczcie za jakość, nie dorwałem na czas dobrego aparatu.










muchomorek165 - 2014-02-23, 14:38

Wybaczam :D akurat przeglądam forum na fonie :P
kowal323 - 2014-02-23, 23:51

Muchomorek zdjęcia normalnie otwierają się w pełnym rozmiarze jeśli o to Ci chodzi :D
muchomorek165 - 2014-02-24, 11:13

Cytat:
Wybaczcie za jakość, nie dorwałem na czas dobrego aparatu.


To wybaczam :D

Cytat:
Muchomorek zdjęcia normalnie otwierają się w pełnym rozmiarze jeśli o to Ci chodzi :D


Wiem :D

kowal323 - 2014-03-07, 15:15

Ktoś wie od czego ten kabelek i gdzie powinien być podłączony? Zaznaczam, że szyber mi nie działa ..



Da radę to wyczyścić czy lepiej kupić nowe ?




muchomorek165 - 2014-03-07, 15:33

Jeden ten szerszy od lampki od światełek, ten drugi 4 pin sterowanie szybrem :P
Paweł_R - 2014-03-07, 15:33

To jest wtyczka do silniczka szyberdachu(ta szeroka), przynajmniej u siebie mam identyczną. Co do maskownic miałem przed chwilą identyczne :P Zdjąłem metalową osłonkę, przetarłem papierkiem i popryskałem czarnym matem i jak nowe :)
kowal323 - 2014-03-07, 15:48

Panowie zdecydujcie się :D Chodzi mi o tą co zwisa i nie jest podłączona :D Nie widziałem nigdzie miejsca żeby ją wtyknąć, a byłbym w niebowzięty gdyby przez to tylko nie działał mi szyber :x
Paweł_R : Ile mnie wyniesie czarny mat w szpreju ?

tom cio - 2014-03-07, 15:49

20zł ;)
muchomorek165 - 2014-03-07, 15:53

Cytat:
Panowie zdecydujcie się :D


To nie takie proste :P


A masz swiatełko ? działa ?

Jak tak wepnij druga wtyczke od szybra :P

Ja obstawiam że ktoś odłączył szyberdach bo pekła lewa prowadnica :D

kowal323 - 2014-03-07, 16:06

Światełko działa :) Gdzie mam wpiąć? :D
tom cio - 2014-03-07, 16:20

We wtyczkę przy silniczku.
Paweł_R - 2014-03-07, 17:00

kowal323 napisał/a:
Gdzie mam wpiąć?


Dokładnie jak kolega tom cio napisał do silniczka szybra, innej możliwości nie ma.

kowal323 - 2014-03-07, 18:56

Hmm.. A gdzie on powinien być? Bo możliwe, że Ja go po prostu nie mam..

tom cio napisał/a:
20zł ;)


Kłamca ! W bricomarche dostałem za 10 zł 19 gr ! :P

tom cio - 2014-03-07, 19:00

Koło lampki, niedaleko przełącznika i tej wiszącej wtyczki.
kowal323 - 2014-03-07, 19:03

To pewnie nie mam, bo tak to bym pewnie zauważył gdyż rozglądałem się tam w poszukiwaniu tej wtyczki i nie ma gdzie tego wtyknąć :młotek:
Paweł_R - 2014-03-07, 19:10

No to dlatego Ci szyberdach nie działa, jak nie masz silniczka :P Mam na zbyciu taki, więc jak coś to pisz na PW.
vwjanekvento - 2014-03-07, 19:25

Przeciez widać na foto ze silniczka brak :diabełek:
kowal323 - 2014-03-07, 19:55

vwjanekvento napisał/a:
Przeciez widać na foto ze silniczka brak :diabełek:


Nigdy tam nie zaglądałem więc nie wiem jak to powinno wyglądać :P

vwjanekvento - 2014-03-07, 20:05

O cos takiego ;)
http://allegro.pl/vw-golf...3981666024.html

kowal323 - 2014-03-07, 20:30

vwjanekvento napisał/a:
O cos takiego ;)
http://allegro.pl/vw-golf...3981666024.html



No teraz już wiem ale 5h wcześniej nie wiedziałem :D A jak go kupię to go się gdzieś mocuje czy po prostu go tam położyć? xd W zasadzie to Jeszcze taniej mi znalazłeś bo jak wklepałem w allegro to wyskoczyły mi po 75 zł ;)

kowal323 - 2014-03-09, 22:43

No i skończyłem wymianę płynu wspomagania.. Po zlaniu do słoiczka kolor płynu był.. Czarny :młotek: :młotek: Nie wiem i nie chce wiedzieć kto czego tam dolewał lub kiedy była robiona ostatnia wymiana płynów bo i chłodniczy nie wygląda za ciekawie.

Mam zamiar dać lampy przód w smoked, jakieś rady? ;)

pawel66600 - 2014-03-09, 23:23

kowal323 napisał/a:
Mam zamiar dać lampy przód w smoked, jakieś rady?


Moja rada jest taka, żebyś okleił odbłyśnik taśmą ze słabym klejem żeby nie zerwał odbłyśnika, a tak to wszystkie elementy ryflowane malujesz, ramkę odbłyśnika i grzybek, składasz na czarny silikon albo masę uszczelniającą (taką w pasku). Rozklejasz lampy albo we wrzątku albo opalarką.

vwjanekvento - 2014-03-09, 23:33

Moja rada jest taka zebys tam w srodku pomalowal pędzelkiem mniejsze ryzyko niż oklejanie tasma, wiem z doświadczenia, aha szkla nie podważaj srubokretem, co najwyżej drwnianym patyczkiem od lodow ;)
pawel66600 - 2014-03-09, 23:36

vwjanekvento napisał/a:
Moja rada jest taka zebys tam w srodku pomalowal pędzelkiem mniejsze ryzyko niż oklejanie tasma


Ja tak zrobiłem, wszystko pędzelkiem malowałem, klosz jest ryflowany więc to i tak nie ma znaczenia czym. już dwa lata się trzyma :D

kowal323 - 2014-03-14, 13:05

Ale bym maniane odwalił .. Przeguby chciałem wymieniać bo mi strzelały przy większym skręcie. Zajechałem do znajomego mechanika, by zapytać się ile weźmie za to, i pytam też czy da radę zdiagnozować który przegub nawala, co by za dużo nie wydać, wsiadł w samochód zaczął jeździć tam i z powrotem, kręcić, cofać itd. Ja patrzę i się przysłuchuje i uwaga, o to mój przegub ! :




Jakie szczęście, że Ja jeszcze nic nie kupiłem bo byłbym w plecy po podliczeniu wszystkiego jakieś 240 zł :D

Przy okazji dowiedziałem się, że mam pasek wspomagania luźny jak .. Więc jakoś w weekend zabieram się za wymianę, kupiłem nawet nowy:


I jeszcze pytanie do Panów wyżej odnośnie smoked lamp, nada się? :


tom cio - 2014-03-14, 14:20

Nada się jak najbardziej ;) Z tym przegubem dobra akcja, muszę zobaczyć u siebie w cordobie bo też coś postukuje czasem :P
Tomaszex - 2014-03-14, 21:02

Hahaha no to miałes akcje :D
Misieq69 - 2014-03-14, 22:32

ta farba lepsza nawet niż w szpraju, bo maczasz pędzelek i jazda. a ze szprajem trzeba kombinować, żeby 'nafukać' do jakiejś puszki i dopiero wtedy zbierać farbe i malować. wstawiaj foty po skończonym smokedzie :)
kowal323 - 2014-03-15, 22:07

Ok ok fotki lamp będą, a póki co mały up który zapoczątkuje ciemny froncik ; >







Nie sądziłem, że wyjdzie tak dobrze :P Ale pogoda dzisiaj nie dopisała bo od rana pada.

Tak właściwie to miałem pomalować tylko znaczek i maskownice głośnika a skończyłem na grillu :D







A no i posadziłem auto niżej :D


W tradycyjny sposób : :diabełek: :diabełek:


Letnie kapcie już są na aucie. Są jakie są ale wizualnie lepiej póki co nie będzie, pocieszenie w tym, że opony są nowe, przy okazji miałby ktoś oryginal VW kołpaki na sprzedaż ? :P Przy wymianie kół do "listy rzeczy do zrobienia" doszła kolejna pozycja a mianowicie wymiana tarcz hamulcowych z przodu i tu pytanie do Was, ile sobie krzyczą od sztuki ? Wiadomo, na bezpieczeństwie się nie oszczędza więc wolał bym kupić dobrej firmy niż by miały tylko być aby być.

Paweł J. - 2014-03-16, 20:54

Ja ma od półtora roku tarcze brembo i klocki ate, jest git.....tarcze kilka razy zaskwierczały gdy rozgrzane były oblane wodą i do dziś nie biją. 160zł mnie to kosztowało po zniżkach, ale sam wymieniałem.
kowal323 - 2014-03-16, 21:50

Paweł J., I o taką odpowiedź mi chodziło : ) Dzięki !
Borys87 - 2014-03-17, 08:19

he kiedys podobna akcje miałem z takim oto przegubem.. a sprawa sie miala w ventylu od nadkola z przdou leci taki boczny plastik do zderzaka lub dokladki nie pamietam...

jak na ekspresowce przy znacznej predkosci jedna strona mi sie odczepila i zaczelo nakurzac w asfalt tez myslalem ze to cos poważniejszego ;d

kowal323 - 2014-03-27, 20:13

Furak od soboty stał nie ruszany, z takich robót mechanicznych to jedynie udało mi się wymienić pasek wspomagania, ale jak się sprawuje jeszcze nie miałem okazji spróbować, dzisiaj miałem trochę nie przyjemny dzień a mianowicie na moje barki spadło uśpienie członka rodziny a dokładnie psa który był stróżem podwórka od lat i teraz nie ma już kto pilnować ventylka. Dlatego też aby zabić myśli zająłem się za kompletowanie Ventyla.
Wczoraj przyszła mała paczuszka od szefuniopaslek:


co oczywiście zawitało na aucie no i skończyłem smoked :D (prawie, bo jeszcze halogeny mam w planach przyciemnić)





Mi się strasznie podoba, nie sądziłem, że wyjdzie tak dobrze :)

szefuniopaslek - 2014-03-27, 20:50

działaj działaj :) przyciemniaj halogeny i front będzie piękny :oklaski:
Tomaszex - 2014-03-28, 19:26

No halogenki na ciemno i będzie pieknie :)
kowal323 - 2014-03-28, 19:43

Jak na razie podoba mi się tak jak jest więc ciśnienia na przyciemnianie halogenów nie ma, póki co nie mogę się napatrzeć na przód :D Jak mi się znudzi to odkręcę halogeny i przyciemnię, i tak żaden z nich pożytek, nie dość, że słabo świecą to jeszcze jeden mi się spalił :/
Ruda102 - 2014-04-05, 20:00

kowal323, nie zakładaj kołpaków, na co Ci ta bida, pomaluj lepiej na jakiś oczojebny kolorek, coś słyszałam kanarkowy teraz w modzie ;)
Ja mojego Venciaka też dzisiaj na glebe rzuciłam, akurat pod ręką wory z pszenicą były :D
A halogeny przyciemniaj :OK:

kowal323 - 2014-04-05, 21:14

Ruda102 napisał/a:
kowal323, nie zakładaj kołpaków, na co Ci ta bida, pomaluj lepiej na jakiś oczojebny kolorek, coś słyszałam kanarkowy teraz w modzie ;)
Ja mojego Venciaka też dzisiaj na glebe rzuciłam, akurat pod ręką wory z pszenicą były :D
A halogeny przyciemniaj :OK:


Powiem Ci tak, na zimówkach kołpaczki miałem przymocowane na opaski plastikowe zaciskowe, przy kupnie kółek letnich i od razu wymianie w gratisie majster te opaski przeciął, ściągnął kołpaczki, ściągnął koło, założył nowe koło, poleciał na warsztat po nowe opaski i już chciał zakładać a Ja mówię Nie nie nie, kołpaczki do bagażnika (co widać parę fotek wstecz) i od tamtej pory leżą w garage :) Po prostu zimówki miałem na czarnych felgach które nie wg mnie nie pasują do bordo, więc tak jeździłem na tych plastikach ;d Teraz dekielków VW szukam :D
Wpadnie większy $ to i o alu się pomyśli ; > Póki co mam inne priorytety..

Ruda102 napisał/a:
coś słyszałam kanarkowy teraz w modzie ;)

Ja tam się nie odzywam bo zamówienie u muchomorka mam na części, zamiast tego co chciałem dostanę kilo ziemniaków i tyle z tego będzie :D

muchomorek165 - 2014-04-05, 22:35

Cytat:
Ruda102 napisał/a:
coś słyszałam kanarkowy teraz w modzie ;)

Ja tam się nie odzywam bo zamówienie u muchomorka mam na części, zamiast tego co chciałem dostanę kilo ziemniaków i tyle z tego będzie :D


To po co Ci dywany na czerwono szyłem można było na kanarkowy :D poprawię to :P

kowal323 - 2014-04-05, 22:52

muchomorek165 napisał/a:
Cytat:
Ruda102 napisał/a:
coś słyszałam kanarkowy teraz w modzie ;)

Ja tam się nie odzywam bo zamówienie u muchomorka mam na części, zamiast tego co chciałem dostanę kilo ziemniaków i tyle z tego będzie :D


To po co Ci dywany na czerwono szyłem można było na kanarkowy :D poprawię to :P


Ja Ci poprawię :P

muchomorek165 - 2014-04-05, 22:54

Oki to już poprawiam byś był zadowolony :D
Ruda102 - 2014-04-05, 23:12

muchomorek165, zostaw już te dywaniki, fele się śmignie szprejem świcącym, też w czerwieni i będzie git :diabełek:
kowal323 - 2014-04-06, 08:53

Ruda102 napisał/a:
muchomorek165, zostaw już te dywaniki, fele się śmignie szprejem świcącym, też w czerwieni i będzie git :diabełek:


Bujać się, koncepcje Mojego auta chcą wg siebie tworzyć :/ : D

muchomorek165 napisał/a:
Oki to już poprawiam byś był zadowolony :D


A podobno dopiero dzisiaj miałeś po nie jechać :P

muchomorek165 - 2014-04-06, 11:46

kowal323, a widzisz byle przy okazji wcześniej więc wziąłem :P Niestety za późno zostaje opcja czerwony, ale kolejne kanarki zrobimy :D
kowal323 - 2014-04-06, 12:58

muchomorek165 napisał/a:
kowal323, a widzisz byle przy okazji wcześniej więc wziąłem :P Niestety za późno zostaje opcja czerwony, ale kolejne kanarki zrobimy :D


A Ja jak zwykle się o wszystkim ostatni dowiaduje :pała: :pała: :pała: :pała:

kowal323 - 2014-04-06, 14:20

Nie pokoi mnie pewna rzecz.. Coś mi się poci tam na dole, w dwóch miejscach i ciężko tego nie zauważyć leżąc pod autem.

Sami zobaczcie:





Osobiście się nie znam więc nie wiem co jest od czego :d

kowal323 - 2014-04-18, 22:59

Witam :D Czas na mały aktual.. Po 2 tyg. odebrałem auto :strzela: długo, ale opłacało się..
Więc może po kolei powiem co zostało zrobione :D


Stare progi:


I nowe :mniam: Po świętach idą w kolor : >






Załatane i zakonserwowane nadkola :



A tu była dziura na palec. Po zdrapaniu tej rdzy itd. przez dziurę już dłoń przechodziła.


A tu Ventylek sobie schnie na słoneczku ; >


A tak po za tym to wymieniłem:

- Rozrząd + Pompa wody
- Poduchy (Firmy FEBI) silnika przód i tył oraz skrzyni.
- Olej + filtr - i tu mam pytanie bo zalałem Genuine 10W40, Oplowski z tego co wiem, nada się ? : /
- Filtr Powietrza
- Jakieś tam tuleje i sprężynę ..
- Przeczyszczony IC bo był cały zapchany
- Wymieniony zbiorniczek płynu chłodzącego + zalany nowy płyn :)

No i to chyba wszystko ze zmian..
Efekty ? Silnik całkiem inaczej pracuje :) Zrobiłem nim dzisiaj 200 km i nie mam powodów do narzekań, ładnie reaguje na gaz aż mnie zadziwia :) Wcześniej ciężko miał by pojechać np. 150, coś go blokowało, teraz nie ma problemu, leci jak strzała :D
Kolejny plus to taki, że już mi nie rzuca silnikiem przy ruszaniu czyli poducha robi robotę, a minus to taki, że dalej przy zimnym silniku poszczególne części wibrują mi w środku, nie wiem czemu :( Te TDI tak mają czy jaki grzyb? Bo nawet u Ojczyma w TD tak nie ma.. Miałem nadzieję, że wymiana poduch pomoże..
Jest jeszcze sporo rzeczy do zrobienia by doprowadzić Ventylka do stanu idealności :D ale jak rozrząd zrobiony to już mam spokojną głowę przynajmniej. Nadkola, podłoga i progi zakonserwowane, także, póki co jak flinston nie polecę :D przed zimą jeszcze raz się zakonserwuje i będzie dobrze. Ogólnie muszę szukać błotników przód bo aktualnie nie trzymają się w żaden sposób z progami, tak rdza je wzięła :młotek: :młotek:
Póki co to tyle :)

Hitchhiker - 2014-04-19, 17:21

kowal323 napisał/a:
Witam :D Czas na mały aktual.. Po 2 tyg. odebrałem auto :strzela: długo, ale opłacało się..
Więc może po kolei powiem co zostało zrobione :D


Stare progi:
[url=http://images61.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

I nowe :mniam: Po świętach idą w kolor : >

[url=http://images64.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images63.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]


Załatane i zakonserwowane nadkola :

[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

A tu była dziura na palec. Po zdrapaniu tej rdzy itd. przez dziurę już dłoń przechodziła.
[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

A tu Ventylek sobie schnie na słoneczku ; >
[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

A tak po za tym to wymieniłem:

- Rozrząd + Pompa wody
- Poduchy (Firmy FEBI) silnika przód i tył oraz skrzyni.
- Olej + filtr - i tu mam pytanie bo zalałem Genuine 10W40, Oplowski z tego co wiem, nada się ? : /
- Filtr Powietrza
- Jakieś tam tuleje i sprężynę ..
- Przeczyszczony IC bo był cały zapchany
- Wymieniony zbiorniczek płynu chłodzącego + zalany nowy płyn :)

No i to chyba wszystko ze zmian..
Efekty ? Silnik całkiem inaczej pracuje :) Zrobiłem nim dzisiaj 200 km i nie mam powodów do narzekań, ładnie reaguje na gaz aż mnie zadziwia :) Wcześniej ciężko miał by pojechać np. 150, coś go blokowało, teraz nie ma problemu, leci jak strzała :D
Kolejny plus to taki, że już mi nie rzuca silnikiem przy ruszaniu czyli poducha robi robotę, a minus to taki, że dalej przy zimnym silniku poszczególne części wibrują mi w środku, nie wiem czemu :( Te TDI tak mają czy jaki grzyb? Bo nawet u Ojczyma w TD tak nie ma.. Miałem nadzieję, że wymiana poduch pomoże..
Jest jeszcze sporo rzeczy do zrobienia by doprowadzić Ventylka do stanu idealności :D ale jak rozrząd zrobiony to już mam spokojną głowę przynajmniej. Nadkola, podłoga i progi zakonserwowane, także, póki co jak flinston nie polecę :D przed zimą jeszcze raz się zakonserwuje i będzie dobrze. Ogólnie muszę szukać błotników przód bo aktualnie nie trzymają się w żaden sposób z progami, tak rdza je wzięła :młotek: :młotek:
Póki co to tyle :)
:oklaski: :oklaski: :oklaski:
Dobrze działasz. Oby tak dalej

Tomaszex - 2014-04-19, 18:14

No kawał dobrej roboty zrobiłeś :oklaski:
pierwszy raz słysze o czyms takim jak czyszczenie IC :) Może i u mnie tego spróbuje bo potrzebuje hektarów żeby 140 przekroczyc :D

kowal323 - 2014-04-19, 18:52

Dzięki, miło słyszeć :)
vwjanekvento - 2014-04-19, 19:35

Teraz tylko dobrze zakonserwuj te progi od srodka, i będziesz miał spokoj na pare latek ;)
kowal323 - 2014-04-27, 23:22

Znalazł się czas na przyciemnienie halogenów:



Wszystko ładnie pięknie, tylko jedna rzecz nie daje mi spokoju a wiem, że ktoś gdzieś o tym pisał i jest na to sposób. Ktoś mi powie jak to ładnie spasować ? :młotek:


Za sprawą Muchomorka odświeżyłem trochę wnętrze :P




Na fotel z dziadowskim pokrowcem nie patrzeć, zakrywa dziurę i tak chyba zostanie do czasu wymiany siedzeń.

I ogółem taką koncepcja wnętrza zostanie, czarno czerwona, w planach podsufitka również czarna z czerwonym obramowaniem szybra.

A na zakończenie mam pytanko, jak/czym najlepiej przeczyścić odpływ wody która dostaje się poprzez szyber? Chodzi mi o te rurki przy zawiasach przednich drzwi..
Z góry dzięki :D

Heavy - 2014-04-27, 23:33

hehe dywaniki fajne :D kumpel miał niedawno na sprzedaż 2 fotele przednie do venta z granymi tyłkami z przekaźnikami wiązką i tym przełącznikiem, siedzenia niemalże w idealnym stanie! D: za 150 zł

a te odpływy to skorzystaj z jakiegoś nie ostrego i w miarę giętkiego pręcika ;) u mnie zadziałało ;)

kowal323 - 2014-04-27, 23:39

Heavy napisał/a:
nie ostrego


Dlaczego? Bo dzisiaj właśnie trochę dłubałem takim pół ostrym dlatego pytam co mógłbym uszkodzić..

Tomaszex - 2014-04-28, 08:02

Fajnie sie prezentuje :faja: A halogeny po przyciemnieniu szkieł nie będą oswietlać ciut słabiej? :P
Ztymi blendami to musisz kombinować mi sie wydaje że albo sa po prostu za krótkie albo może za duże sruby trzymają halogen i dlatego nie chce to siąść :)

Jak masz mocno zawalone kanaliki to raczej czeka cię rozbiórka :P Tylko jak masz mocno zatkane nie próbuj dmuchać kompresorem bo wywali ci wężyki z tych "kolanek" co wystają z drzwi :P A jak słabo to poszperaj precikiem, kabelkiem i potem za pomocą strzykawki zobaczysz jak woda spływa :)

kowal323 - 2014-04-28, 09:42

Halogeny mam wadliwe, jeden spalony, słabo świecą - nie używam.
Dłubałem troche wczoraj, pojechałem na myjnie, z kanalików kap kap, ledwo co leci, trzeba jakoś konkretnie to zrobić. Po deszczach bagażnik i wykładzina mokra..

Heavy - 2014-04-28, 10:26

czemu nie ostrego? a chciałbyś przeciąć takim ostrym pręcikiem ten przewód?:D oj chyba nikt by nie chciał xd
kowal323 - 2014-04-28, 10:38

No wiadomo, że nie.. Mam nadzieje. że jeszcze nie jest za późno i prseczyszczenie załatwi sprawę.
Heavy - 2014-04-28, 11:17

mowie weź coś nie ostrego i wpychaj głeboko xd haha
Tomaszex - 2014-04-28, 14:14

Wykładzina w bagażniku czy pod nogami jest mokra? Bo jak pod nogami to mozliwe że wyszła rurka z tego kolanka, albo jest przytkane i dlatego. Z kolei jak jest w bagazniku to poogladaj te gumy co przez nie przechodza przewody.
kowal323 - 2014-04-28, 19:20

Bagażnik lewy róg jest mokry + wykładzina pod nogami :/

A tak z innej beczki :D

White ..






BLACK (Projekt leśnego :D )




dratek - 2014-04-28, 19:51

W bagażniku woda może wpływać jak u mnie lampami. Trzeba było wyjąć lampy i na uszczelkę nałożyć taką mase bitumiczną (wygłuszającą). Pomogło, ale teraz znów skądś zaczęła lecieć woda bo mam mokrą wykładzinę na wysokości zamka. Co do lamp to nie podobają mi się ani na biało ani na czarno :D
Tomaszex - 2014-04-28, 20:20

Racja tak jak mówi Dratek może lecieć z pod lampy.

Widze że ci się nudzi :D Wydaje mi się że jak już to te czarne bardziej pasuja do twojego venta, bo białe to tak średnio :diabełek:

kowal323 - 2014-04-28, 20:57

No chciałem zobaczyć jak to będzie wyglądało, białe wymieniam na dymione :P więc za pare dni znowu będę rozkręcał, jak widać nudziło mi się :D
kowal323 - 2014-05-03, 13:59

Ventyl zaczął kopcić na biało, 3 bieg gaz w podłogę a w lusterkach biały dym.. Do tego podbiera mi płyn chłodniczy :młotek: 2 dolewki w ciągu 2 tyg.. Ktoś przerabiał już ten temat? Bo Ja się przymierzam na następny week. na wymianę uszczelki pod głowicą. Rozwiąże problem ? Ktoś się orientuje w cenie owej uszczelki do TDI 1Z?
wojtas83 - 2014-05-03, 14:10

Widać masz walniętą uszczelkę, lub co gorsza może głowica być pęknięta. Tu masz link do uszczelki http://allegro.pl/uszczel...4167651016.html tylko sprawdź jaką grubość potrzebujesz. Do tego najlepiej założyć nowe śruby do głowicy i planowanie oczywiście.
kowal323 - 2014-05-03, 14:25

wojtas83 napisał/a:
sprawdź jaką grubość potrzebujesz


Tzn. jak ? Bez rozbierania da się sprawdzić ? Bo jak będę rozbierał w weekend to nie będę miał czasu na oczekiwanie przesyłki. Ten link to tylko przykładowy, rozumiem ?:D U tego sprzedawcy znalazłem do Venta 1.9 TDI 1Z http://allegro.pl/uszczel...4167743721.html lub http://allegro.pl/uszczel...4167749166.html zależy od grubości. I jak coś to brać od niego ? Nie ma podziału na lepsze / gorsze firmy ? :D

wojtas83 - 2014-05-03, 14:37

Ogólnie ciężko będziesz miał ciężko ogarnąć to w weekend bo musisz oddać głowicę do szlifierza, aby ją splanował. I od tego zależy jaką uszczelkę będziesz potrzebował. Jeśli na tym pasku uszczelki który wystaje z przodu silnika masz wycięte otworki i one oznaczają grubość uszczelki. Jak masz teraz dwa otwory to musisz założyć taką samą bądź z trzema (tzn grubsza) ale to zależy ile zostanie splanowana. Co do firm to jak polecam Erling, Victor Reinz, Goetze
kowal323 - 2014-05-03, 14:51

Okej, Dzięki Wielkie. Kolejne pytanie, czy mogę póki co z tym jeździć, tak żeby nie narobić większej biedy?
Paweł J. - 2014-05-03, 18:03

W tamtym roku diesle dały mi ostro po kieszeni, jeden do remontu, a drugi z wydmuchaną uszczelką. Mi sadziło płynem na zewnątrz i fachowcy zakazali jazdy z dwóch powodów:

1 jeśli płyn poszedł do oleju to może być różnie ze smarowaniem

2 jeśli płyn dostaje się do komory spalania to w miejscu przedmuchu, ciśnienie z cylindra z czasem może Ci "wypolerować/wyżłopać " rowek w głowicy i także może być zonk tym bardziej że w klekocie masz dużo większe ciśnienie w cylindrze.

Heavy - 2014-05-03, 18:22

kowal, weź na warsztat, albo pod domem :P ściągaj wszystko i działaj, przy okazji zobaczysz jak wygląda rozrząd, jeśli rolka bedzie spoko to aby pasek wymień, szpilki na glowice bedą kosztowały tak ok 100 zł, za planowanie dasz ok 60 zależy od warsztatu :P ale tak to roboty niby troche jest, ale czasu duzo to nie zajmie :P
kowal323 - 2014-05-03, 19:02

Paweł J. napisał/a:
W tamtym roku diesle dały mi ostro po kieszeni, jeden do remontu, a drugi z wydmuchaną uszczelką. Mi sadziło płynem na zewnątrz i fachowcy zakazali jazdy z dwóch powodów:

1 jeśli płyn poszedł do oleju to może być różnie ze smarowaniem

2 jeśli płyn dostaje się do komory spalania to w miejscu przedmuchu, ciśnienie z cylindra z czasem może Ci "wypolerować/wyżłopać " rowek w głowicy i także może być zonk tym bardziej że w klekocie masz dużo większe ciśnienie w cylindrze.


Tak się zastanawiam, bo na innym forum wyczytałem, że objawem padniętej uszczelki jest też taki brązowy nalot pod korkiem płynu chłodniczego, i Ja taki nalot mam i miałem już go gdy Vento kupiłem a w zasadzie cały płyn chłodniczy był takiego koloru i się zastanawiam jak długo Venciak boryka się z tym problemem. Kolor płynu chłodniczego mam jeszcze niebieski taki jak zalałem (2-3 tyg. temu wymiana) ale nalocik już się zrobił :/


Heavy napisał/a:
przy okazji zobaczysz jak wygląda rozrząd, jeśli rolka bedzie spoko to aby pasek wymień,


A to Ja nie wspominałem na poprzedniej stronie, że rozrząd wymieniałem ? :hmmm:

Heavy - 2014-05-03, 19:07

a nawet nie wiem, nie czytałem poprzedniej strony xd
a te kolory takie brązowe itp. to przez to jak sie leje różne płyny chlodnicze, sie miesza itp, i też przez korodowanie, bo nikt mi nie powie ze w bloku sie nic nie dzieje, ale gdyby był od fabryki lany ciągle ten sam płyn to byś wylewał taki jak wlałeś

Tomaszex - 2014-05-03, 19:28

Ale o ile mi wiadomo płyn chłodniczy nie wystepuje w kolorze brązowy, równiez słyszałem ze nie powinno się mieszac rożnych kolorów płynów.

Jakbym kupił samochód i miał takiego koloru płyn chłodniczy to od razu zacząłbym kminić co tu jest nie tak.


Heavy i tak powinno byc podczas wylewania płynu że wyglada prawie jak nowy, płyn powinno sie wymieniac co 5 lat, ma tez własności zabezpieczające przed korozją wiec pasowało by go co jakis czas wymienic bo z czasem te właściwosci sa coraz mniejsze

Heavy - 2014-05-03, 19:29

tzn. od mieszania sie tam nic nie stanie :D szkodliwie jakos to nie dziala, przynajmniej ja tego nie zauważyłem xd
Tomaszex - 2014-05-03, 19:33

Zalezy jakie wymieszasz, wiem ze napewno nie powinno się mieszać zwykłych płynów z tzw płynami eko bo one jakis inaczej sa robione ale co dokładnie może sie stac nie mam pojecia, ale wole nie próbowac.

Kowal tylko zeby ci nie przyszło do głowy uzupełnic stan płynu chłodniczego wodą! :diabełek:

kowal323 - 2014-05-03, 19:33

Tomaszex napisał/a:
Ale o ile mi wiadomo płyn chłodniczy nie wystepuje w kolorze brązowy, równiez słyszałem ze nie powinno się mieszac rożnych kolorów płynów.

Jakbym kupił samochód i miał takiego koloru płyn chłodniczy to od razu zacząłbym kminić co tu jest nie tak.


Kolor płynu wspomagania - czarny, kolor płynu chłodniczego - brązowy, co byś pomyślał ? Bo Ja, że ktoś olał wymianę i po prostu dolewał co miał pod ręką ..

Tomaszex napisał/a:
Kowal tylko zeby ci nie przyszło do głowy uzupełnic stan płynu chłodniczego wodą!


Spokojnie, jeszcze nie cała bańka 5 L płynu mi została tego co wlewałem przy wymianie :D

Tomaszex - 2014-05-03, 19:49

szczerze to tak samo bym pomyslał i od razu wymieniłbym płyn, a gdyby taki kolor powrócił to wtedy zacząłbym kminic co nie tak :)

zresztą jak płukałem w gaziku układ chłodniczy po 3 letnim postoju, a wczesniej była lana tylko woda to nie było tak strasznie brązowo wiec moze od razu bym się zaczął martwic widząc taki kolor płynu w samochodzie.

No ale i tak i tak trzeba uszczelke zrobic nie ma wyjscia :mur:

Paweł J. - 2014-05-03, 19:50

kowal323 napisał/a:
mam i miałem już go gdy Vento kupiłem

No to nieźle.....kiedyś czytałem jak to ze Speedy-m przechwalaliście się na boxie jak to przyspieszacie gdy Was ktoś próbuje wyprzedzać i była miazga.....potem (po około dwóch tygodniach) na poprzedniej stronie tematu czytam,

kowal323 napisał/a:
A tak po za tym to wymieniłem:

- Rozrząd + Pompa wody
- Poduchy (Firmy FEBI) silnika przód i tył oraz skrzyni.
- Olej + filtr - i tu mam pytanie bo zalałem Genuine 10W40, Oplowski z tego co wiem, nada się ? : /
- Filtr Powietrza
- Jakieś tam tuleje i sprężynę ..
- Przeczyszczony IC bo był cały zapchany
- Wymieniony zbiorniczek płynu chłodzącego + zalany nowy płyn :)

No i to chyba wszystko ze zmian..
Efekty ? Silnik całkiem inaczej pracuje :) Zrobiłem nim dzisiaj 200 km i nie mam powodów do narzekań, ładnie reaguje na gaz aż mnie zadziwia :) Wcześniej ciężko miał by pojechać np. 150, coś go blokowało, teraz nie ma problemu, leci jak strzała :D


Normalnie szał z takimi usterkami :poklon:

kowal323 - 2014-05-03, 20:12

Paweł J. napisał/a:
przechwalaliście się na boxie jak to przyspieszacie gdy Was ktoś próbuje wyprzedzać


Nic takiego nigdy nie wyleciało z Mojej klawiatury :) Była mowa o tym gdy podczas wyprzedzania przez NAS ktoś NAM nie daje wyprzedzać poprzez zwiekszenie prędkości.

Paweł J. napisał/a:
Normalnie szał z takimi usterkami


O jakich usterkach mowa? Wszystko było ok, poza tym, że CZASAMI coś go przytykało o czym nie wspomniałem przez co nie chciał zbytnio łapać tej prędkości. Z tego co napisałem wynika, że ZA KAŻDYM RAZEM ciężko miał by pojechać te 150, Mój błąd..

Paweł J. - 2014-05-03, 20:17

kowal323 napisał/a:
Była mowa o tym gdy podczas wyprzedzania przez NAS ktoś NAM nie daje wyprzedzać poprzez zwiekszenie prędkości.

Być może.....nie pamiętam dokładnie, tak czy siak chodziło o to że miażdzycie mocą wciskając gaz do dechy i wszystko w tyle zostaje........potem wychodzi że z trudem osiągasz 150km/h i teraz dochodzi wydmuchana uszczelka pod głowicą, gdzie część kompresji ucieka......normalnie cud. :poklon:

kowal323 - 2014-05-03, 20:41

Paweł J. napisał/a:
kowal323 napisał/a:
Była mowa o tym gdy podczas wyprzedzania przez NAS ktoś NAM nie daje wyprzedzać poprzez zwiekszenie prędkości.

Być może.....nie pamiętam dokładnie, tak czy siak chodziło o to że miażdzycie mocą wciskając gaz do dechy i wszystko w tyle zostaje........potem wychodzi że z trudem osiągasz 150km/h i teraz dochodzi wydmuchana uszczelka pod głowicą, gdzie część kompresji ucieka......normalnie cud. :poklon:


Nie zamierzam się tłumaczyć, niech Pawle będzie po Twojemu.. Moja rada - nie bierz wszystkiego co się dzieje na shoucie zbyt poważnie. Nie opisałem wszystkiego i teraz widzę, że jestem łapany za słówka.

slaw71 - 2014-05-03, 21:28

Paweł J. napisał/a:
potem wychodzi że z trudem osiągasz 150km/h

kowal323 napisał/a:
nie bierz wszystkiego co się dzieje na shoucie zbyt poważnie

:diabełek: :diabełek: :diabełek: młodzi, gniewni i nie okrzesani

kowal323 - 2014-05-03, 21:31

I za każdym razem winni..
slaw71 - 2014-05-03, 22:02

nie mówi nikt że winni,ale trochę pokory nie zaszkodzi ;) Spamowanie na siłę aby coś się działo,każdy tak potrafi.Życie weryfikuje bardzo szybko,czy zasługujesz na szacunek bo masz jakąś wiedzę na dany temat,czy tylko piszesz aby pisać :D
kowal323 - 2014-05-03, 22:19

slaw71 napisał/a:
nie mówi nikt że winni,ale trochę pokory nie zaszkodzi ;) Spamowanie na siłę aby coś się działo,każdy tak potrafi.Życie weryfikuje bardzo szybko,czy zasługujesz na szacunek bo masz jakąś wiedzę na dany temat,czy tylko piszesz aby pisać :D


Święta prawda :oklaski:

kowal323 - 2014-05-16, 22:36

No więc, w piątek rano przejechałem się w Moje rodzinne strony, kupiłem uszczelkę w znajomym sklepie, po czym Wujas gdy zajrzał pod machę stwierdził, że to nie jest wina uszczelki, Olej nigdzie mi nie wędruje gdzie nie powinien. A ten niby mój osad pod korkiem to pozostałości pozostałego płynu chłodniczego. Za dużo się chyba naczytałem w internecie przez to wychodziły z Mojej głowy różne teorie spiskowe. Dodatkowo nie zgadzało się z uszczelką to, że te Moje dolewki były co tydzień / dwa, a w przypadku uszczelki musiałbym dolewać do dzień / dwa .. Uszczelka oddana - kasa zwrócona. Teraz trzeba wybadać, gdzie ucieka płyn oraz skąd te białe dymienie. Płyn stawiam na nagrzewnice, możliwe ? A dymienie to jeszcze nie została do końca wybadana sprawa, Ventyla trochę przedmuchałem ( kilka razy widział 5000 obr) to co się okazało, że przy schodzeniu z obrotów alternator wyje, więc będę się musiał po mału za nim rozglądać.. I mam walnięte to drogie plastikowe coś na filtrze paliwa :młotek: tzn walnięte, nie walnięte, pęcherzyki powietrza są w przewodach paliwowych więc może to od tego ten dym ? Sam nie wiem.. Więc póki co Ventyl jeździ a po mału sobie tam będę wymieniał co mu leży na sercu, aktualnie głównie dążę do wymiany pompy wspomagania, zdiagnozowania problemu zmiany biegów i postawieniu ventyla w należytej pozycji bo aktualnie to mu trochę :dupa: siedzi przez co przód też jest trochę zdeformowany.. . Co by nie zapomnieć, że Ventyl musi też się prezentować wpadł nowy fant:



W końcu światła się fajnie komponują z czarnymi znaczkami :)
Zmierzch już był, mimo, że dorwałem lustrzankę :P zdjęcia i tak powychodziły ciemne :mur: ale jutro jak pogoda dopiszę pojadę w końcu na jakąś sesję :aparat:
Z zewnętrznych drobnych rzeczy do wymiany została pewna w ogóle nie pasująca do reszty migająca pierdoła.


Mam w ch** roboty za domem więc na razie brak czasu by postawić Ventyla do lakiernika w celu pomalowania progów więc póki co śmigam tak jak śmigam ;)

wojtas83 - 2014-05-16, 22:44

Jak chcesz wykluczyć nagrzewnicę to ją po prostu odłącz (połącz obydwa wężyki w komorze silnika) pojeździsz jakiś czas i zobaczysz czy płynu nadal będzie ubywać.
kowal323 - 2014-05-16, 22:55

wojtas83 napisał/a:
Jak chcesz wykluczyć nagrzewnicę to ją po prostu odłącz (połącz obydwa wężyki w komorze silnika) pojeździsz jakiś czas i zobaczysz czy płynu nadal będzie ubywać.


Hmm.. Dobra myśl ;)

Paweł_R - 2014-05-16, 22:58

Cytat:
Moje dolewki były co tydzień / dwa, a w przypadku uszczelki musiałbym dolewać do dzień / dwa ..


Niekoniecznie. Jak ja miałem przepaloną uszczelkę to dolewałem co około 300-400km, później dopiero się nasiliło no i wymieniłem i od tamtej pory spokój. No to sprawdź teraz tą nagrzewnice, może to jednak to.

Z ciemnymi lampkami od razu lepiej :oklaski:

kowal323 - 2014-05-16, 23:16

Paweł_R napisał/a:
Cytat:
Moje dolewki były co tydzień / dwa, a w przypadku uszczelki musiałbym dolewać do dzień / dwa ..


Niekoniecznie. Jak ja miałem przepaloną uszczelkę to dolewałem co około 300-400km, później dopiero się nasiliło no i wymieniłem i od tamtej pory spokój. No to sprawdź teraz tą nagrzewnice, może to jednak to.

Z ciemnymi lampkami od razu lepiej :oklaski:


Pojeździmy zobaczymy : )

Tomaszex - 2014-05-17, 22:34

No i pożądne lampy :oklaski: całe szczęście że nie zakładałeś tych które pokazywałeś wczesniej :D
No to teraz będziesz dumał, moze jak raz sie uda że to jakaś pierdółka :P u mnie w vento raz wyciekło sobie płynu, dolałem i przestało wyciekac z niewiadomej przyczyny :D

kowal323 - 2014-05-17, 23:36

He przynajmniej nic poważnego się nie dzieje, bo przyznam, że pierwsze myśli po dowiedzeniu się o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą to były plany sprzedaży Ventki po wakacjach, dołożenie i kupno konkretnej za konkretny pieniądz ale później się uspokoiłem i myślę sobie - porobię co trza i przynajmniej będę wiedział czym jeżdżę :) Bo tak przy kupnie to kto mi powie całą prawdę co dla wozidła leży na sercu? Jeśli już to mały procent ludzi.. A tu psikus bo uszczelki nie trzeba wymieniać :p Tak na marginesie, tak wczoraj / dzisiaj jak w czasie jazdy sobie przypomniałem to przydeptałem trochę na 3 i dymu nie widziałem w lusterkach więc może te przedmuchanie go coś tam pomogło, choć co by nie chwalić dnia przed zachodem słońca sprawdzę jeszcze jutro tak na luzie za domem.
kowal323 - 2014-05-18, 21:42

Dzisiaj z rana ładna pogoda więc pogoniłem na Swoją pierwszą sesję :D








No i co tu dużo mówić, koza jakich mało, na dodatek krzywa, z przodu jakieś zbyt duże szpary nad kołami, tyłek siedzi, taki wybryk natury :połbie:
Do tego brak dobrego koła razi w oczy..
Pocieszam się myślami, że nie od razu Kraków zbudowano..
Ogólnie w planach wymiana tylnego zderzaka gdyż ktoś kiedyś za bardzo się rozbujał z przyczepką, nie dość, że porysowany to i pęknięty :młotek:


Po sesji naprawiłem 3 x stop w lotce


W między czasie zdążyła się pogoda zepsuć :mur: ale jak się okazało tylko na chwilę więc wziąłem się za to co planowałem czyli zapobieganie wody w aucie (dzięki Tomaszex za porady), po odkręceniu schowków i dostaniu się do prawego kraniku odprowadzającego wodę z szybra, nie spodziewałem się, że problem był aż tak poważny, ten gumowy kranik to był właściwie bo był gdyż wężyk odpowiedzialny za prowadzenie wody całkowicie z niego wypad więc woda skapywała sobie tak chamsko do środka na podłogę :strzela: , mało tego bo kranik był CAŁY zapchany błotem więc wszystko logiczne, woda nie miała gdzie uciec więc i wężyk wyskoczył. Przeczyściłem całego, pare testów szczelności, wężyk z kranikiem opaską (I love Trytytki by Ruda102 :D ) dodatkowo złączony, woda wylana na szyber a z kranika ładnie kapie tak jak powinno, wszyscy szczęśliwi :brawa: :faja:
Następnie wskoczyłem do bagażnika, poprosiłem Mamuśkę by zlała szlauchem :dupa:
ventyla, i już mam zajęcie na jutro, woda dostaje się dwoma miejscami:
1. Nad lewą lampą.
2. Lewym umocowaniem lotki, tam gdzie idą kable od 3x stop'a :mur: ,

Jutro to uszczelnię ..

Przy okazji zrobiłem w końcu porządek w Bagaju :D

Nawet gaśnica z trójkątem trafiły na Swoje miejsce :D


Po mału się rozglądam za sztywną podłogą do Vento oraz zabudową klapy i boków, jeśli uda mi się całkowicie uszczelnić bagaja :)

patrolfak - 2014-05-18, 23:14

dosłownie jak bym widział swojego bez gwintu i na stali :P
kowal323 - 2014-05-18, 23:36

patrolfak napisał/a:
dosłownie jak bym widział swojego bez gwintu i na stali :P


Hehe Ja to dosyć często przeglądam Twój temat, mam idealny podgląd jak wygląda np. ze starego typu grillem itp. :P

kowal323 - 2014-06-22, 21:39

Mały up, autko przeszło bez problemu przegląd, z usterek tyle co to tylni lewy hamulec o 50 % słabszy .. Z racji tego, że teraz przez Wakacje będę codziennie do pracy dojeżdżał ok 20 km w jedną mańkę, zrobiłem pare drobnostek które wymagały poprawy co by auto mnie w wakacje nie zawiodło m.in: wymieniony czujnik wentylatora oraz termostat and filtr paliwa. Ciężko gadzine zagrzać (w garażu) by ujrzeć prace wentylatora ale w końcu się udało i wszystko hula jak należy. Po wakacjach plan wymiany kompletu amorków + pompy wspomagania bo już na wykończeniu oraz parę poszczególnych drobnostek. Bez zdjęć bo nawet nie ma czego pokazywać, odnośnie modów myślę, że coś ruszy w wakacje bądź po.
Tomaszex - 2014-06-22, 21:48

Ja swojego nawet nie próbuje grzać w garażu bo predzej bym się zaczadził niż dygnęłaby wskazówka temperatury :diabełek: Ten typ tak ma, kolega tez ma 1Z i na zime jak ja karton na chłodnice i ogień :D

A amorki myslisz seria czy coś fajniejszego? :)

kowal323 - 2014-06-22, 22:31

Tomaszex napisał/a:
Ja swojego nawet nie próbuje grzać w garażu bo predzej bym się zaczadził niż dygnęłaby wskazówka temperatury :diabełek: Ten typ tak ma, kolega tez ma 1Z i na zime jak ja karton na chłodnice i ogień :D

A amorki myslisz seria czy coś fajniejszego? :)


Chodził chyba z 15 min i zero reakcji, to go dociążyłem włączając wszystko co możliwe (awaryjne, światła, radio itd..) to dopiero wentylator się załączył, krótko pochodził ale widok piękny :D

A amorki Seria, choć gdyby deczko zszedł w dół bym się nie obraził :D Mają być wytrzymałe, często gęsto Ventylem coś przewożę więc nie chce by po załadowaniu przykładowo 100 kg ventyl ciągnął dupę za sobą..

kowal323 - 2014-06-29, 13:29

Wpadło Nowe Radio, transmiter idzie w odstawkę :D


Tomaszex - 2014-06-29, 18:21

Jakie to fajne uczycie jak zamiast wpinać i wypinać transmiter wkładasz pendriva w usb i jest spokój :D Tylko ten róż jakoś mnie nie przekonuje :D
kowal323 - 2014-06-29, 18:42

Tomaszex napisał/a:
Jakie to fajne uczycie jak zamiast wpinać i wypinać transmiter wkładasz pendriva w usb i jest spokój :D Tylko ten róż jakoś mnie nie przekonuje :D


Dokładnie ! Na dodatek taki posklejany transmiter, końcówka ledwo co się trzymała, przeważnie za każdym wyjęciem wypadała, cały taśma obklejony.. Masakra.. a teraz wygoda po całości :P Nie wiem czy zauważyłeś, na jednym zdjęciu nocą jest róż, a za dnia pomarańcz, opcja zmiennej kolorystyki daje radę :faja:

Tomaszex - 2014-06-29, 19:30

A rzeczywiście nie przyglądnąłem się :diabełek: Z tymi transmiterami jest masakra, ale na szczeście w miescie mam dwa chińskie sklepy :D
pawel66600 - 2014-06-29, 20:51

Radyjko przyzwoicie wygląda, do tego proponowałbym taki pendrive, wchodzi prawie cały w gniazdo, tylko z łepek z 3mm wystaje.

kowal323 - 2014-06-29, 20:56

Dzięki Pawle, chyba będę musiał się poważnie zastanowić bo taki wystający kikut nie za fajnie wygląda :/
pawel66600 - 2014-06-29, 21:40

Sam mam zamiar taki kupić. Ten co mam teraz wstaje i zdarza się że o niego zahaczę a tak nie będzie wystawał i nie będzie problemu.
Tomaszex - 2014-06-30, 13:06

Mam ten sam problem że czasami przypadkiem zachaczam o pen driva, albo ktos wymachuje ręką i przypadkiem go trafi :/ A takie rozwiązanie jest extra :oklaski:
tom cio - 2014-06-30, 15:47

A najlepiej dać radyjko do elektronika, który wepnie się w ścieżki i pociągnie usb na kabelku, wtedy dajesz gdzie chcesz i jest święty spokój :D
kowal323 - 2014-06-30, 21:26

tom cio napisał/a:
A najlepiej dać radyjko do elektronika, który wepnie się w ścieżki i pociągnie usb na kabelku, wtedy dajesz gdzie chcesz i jest święty spokój :D


Najlepiej i ... Najdrożej ? :D

Tomaszex - 2014-06-30, 21:42

Na alledrogo taki pendrive z kingstona 8GB 30 zł z wysyłką. USB na kabelku niby dobry pomysł, tylko kolejny wiszący kabel :/ No chyba żeby go jakos pociągnąć do schowka to juz predzej, ale chyba prościej i tanie kupić takiego pendriva :P
pawel66600 - 2014-06-30, 22:08

Są przecież radia z USB z tyłu do którego połącza się przedłużkę.
Z Wojtasem w zeszłym roku montowaliśmy USB w schowku, trzeba było zrobić tylko dziurkę na gniazdo, tyle że jego radio miało port USB fabrycznie z tyłu z przedłużką.
Według mnie nie ma to sensu gdy radio ma przedni port. Gra nie warta świeczki taki pendrive załatwi sprawę.

kowal323 - 2014-07-07, 16:39

Nastąpiła konieczna wymiana alternatora. Akumulator już padał a to wszystko za sprawą walniętej rolki i regulatora napięcia w poprzednim altku, części powymieniam i dalej będzie do użytku ;)

Panowie choć do wypłaty jeszcze uhuhu zaczynam się zastanawiać nad jakimś kołem.
Zgadnijcie jakim.. No bo na czym innym jeżdżą chłopaki w bordo ? :D M.in. :




Taaak, mam zamiar kontynuować naszą bordowską tradycję powstała na tym forum jeśli nic innego nie wpadnie mi w oko :)
A piszę o tym, bo może doradzicie mi coś innego, coś co by temu ciapkowi przypasowało.. Jak ktoś ma jakiś komplecik na sprzedaż to podsyłać fotki na PW, może akurat coś mi wpadnie w oko :P Fotka na wzór, bo po wymianie amortyzatorów którą planuje z wersji GT delikatnie się obniży, gdyż aktualnie stare są już wymęczone, przez co stoi krzywo a nawet dziób ma delikatnie wyżej od zwykłej CL'ki ..

Heavy - 2014-07-07, 17:43

na glebe dziada :D
kowal323 - 2014-07-07, 18:04

Taa, jak stoi za domem to mogę go obniżać, ale wyjechać tak na miasto podziękuje :P
muchomorek165 - 2014-07-07, 18:15

A żyłem w przekonaniu ze bordowska tradycja to kanarkowe felgi. A jaki rozmiar szukasz 14, 15, 16 .... ?
kowal323 - 2014-07-07, 18:23

muchomorek165 napisał/a:
A żyłem w przekonaniu ze bordowska tradycja to kanarkowe felgi.


Chyba w Kaliszu :D

muchomorek165 napisał/a:
A jaki rozmiar szukasz 14, 15, 16 .... ?


Myślę, że 15 mi wystarczy :) Choć jak bym znalazł 16 w przystępnej cenie to pewnie bym się skusił :P Do tego na szerokiej, bajka :D

Tomaszex - 2014-07-07, 22:16

kowal323 napisał/a:
muchomorek165 napisał/a:
A żyłem w przekonaniu ze bordowska tradycja to kanarkowe felgi.


Chyba w Kaliszu :D


Hahah :rotfl: :hahaha:

Co do rozmiaru to ja proponowałbym 16 bedzie fajnie wyglądać :) Albo od razu 17 co się bedziesz czaił :diabełek:

kowal323 - 2014-07-07, 22:50

Tomaszex napisał/a:
Hahah


Muchomorek sam kiedyś pisał, że po kaliszu śmigają z 3 auta na kanarkowej feldze, rękę daje uciąć, że wszystkie bordowe :P

Tomaszex napisał/a:
Co do rozmiaru to ja proponowałbym 16 bedzie fajnie wyglądać Albo od razu 17 co się bedziesz czaił


Myślę, że małe przeróbki blacharskie i dobił bym do 20 :D

Heavy - 2014-07-07, 23:50

kowal323 napisał/a:
Taa, jak stoi za domem to mogę go obniżać, ale wyjechać tak na miasto podziękuje :P


oj kowal, mój też leży i po mieście sie da elegancko poruszać :D

Młodyy - 2014-07-08, 00:04

Nie ma sensu inwestowac w 15''... 16 to minimum ... chcesz? bierz... jezdze na nich 1,5 miesiaca.. robilem je od nowa.. byly w tragicznym stanie... sa proste... ze srubami i dystansami wyszly mnie ok 1400zł ...
A tak kupie jakies 17 bo juz wydaja mi sie male... :D
Co do wzoru - OKLEPANY ale jakos podoba mi sie tylko w kolorze bialym + poler.. ;)

Z tylu mam 9j z opona 205/45
Przod 7,5j opona 165/50

17" z checia bym jakies przygarnal bo nie moge dziada zglebic bardziej niz na foto bo polos haczy o lape silnika... a na 17 bedzie mogl tak stac jak teraz i bedzie lepiej ladniej :D

Jezeli masz zamiar inwestowac w kolo.. a bedziesz jezdzil na serii to nie widze sensu bo koza + kola wyglada tragicznie :D





pawel66600 - 2014-07-08, 00:30

Mogłeś już dać zdjęcie mojego jak na gwincie jest a nie na takiej kozie hehe :P
Jak się przesiadasz ze stalówek na alu to i 14" będzie dobrze wyglądało, a do Vento najrozsądniejszą wielkością felg jest dobra szesnastka :)

Rafik - 2014-07-08, 13:10

bez kitu sam zmienilem na 16 a teraz na glebie mysle ze 17 spoko by siedzialy hehe takze 15 sobie glowy kowal nie zawracaj
kowal323 - 2014-07-08, 15:31

Heavy napisał/a:
oj kowal, mój też leży i po mieście sie da elegancko poruszać


Ciesze się, wpadnij do mnie, ciekawe jaki będziesz wygadany próbując wjechać za Mój dom, o pracy nie wspomnę.. Owszem, fajnie wygląda ale w praktyce u mnie nie ma szans. Temat poruszany w temacie slava. Gleba + prędkość ( Moja prędkość i styl jazdy, jak ktoś lubi jeździć 5 km/h jego wybór) nie idzie w parze, a, że jestem człowiekiem o słabej cierpliwości nie wyobrażam sobie poruszania się w taki sposób.

Młodyy napisał/a:
koza + kola wyglada tragicznie


Idąc Twoim tokiem myślenia, koza na stali wygląda lepiej ?

pawel66600 napisał/a:
Mogłeś już dać zdjęcie mojego jak na gwincie jest a nie na takiej kozie hehe

Specjalnie wstawiłem, gdyż sam śmigam kozą więc jest idealne porównanie :)

tom cio - 2014-07-08, 20:36

Koledzy pisząc o glebie + kołach mieli na myśli, że nie zglebione auto z dużymi kołami i niskim profilem słabo wygląda. Jeśli nie idziesz w glebę, to według mnie większa felga z naleśnikiem zamiast opony będzie słabo wyglądać. Najlepszym rozwiązaniem wtedy są 15" i opona 195/50 lub 195/55. I jest kompromis :D
vwjanekvento - 2014-07-08, 20:48

kowal323 myślisz ze duże kolo i gleba wyklucza predkosc? Oczywiście na bruku czy jakims klepisku nie ma mowy ale na normalnej drodze to idzie pocisnac :P
hotdriver - 2014-07-08, 20:49

ja ma 15 z oponami 205/50 na standardowym zawiasie i juz na tych oponach nie ma komfortu jazdy :/ autostrada to super sie prowadzi ale miasto i koleiny masakra poprostu sam sie prowadzi a co dopiero na 16 lub 17 smiem twierdzic ze o komforcie to juz nie ma mowy, dlatego tom cio, dobrze prawi
vwjanekvento - 2014-07-08, 20:54

Sa plusy i minusy niejeden probowal mnie gonic noi niestety ale na serii i malym kole z balonem na zakrecie zostawal 20 metrow w tyle, moje vento jak przyklejone i nic, wiadomo jak droga tragedia to nie pojedziesz :P
hotdriver - 2014-07-08, 21:07

zgadzam sie z Toba vwjanekvento, na ladnej drodze jest kosmos potwierdzam ladnie trzyma nawet na seryjnym zawiasie ostatnio scigalem sie po miescie z bejca 3 litry trochce odchodzila wiadomo ale nie tak strasznie ale najgorsze to ze jak przy 150 wpadlem w koleiny to dwupasmowka byla moja :D i tylko modlilem sie zeby barierki nie byly moje a gsciu w bejce hehehhe byl po lewej ja po prawej troche bylem z przodu bo na jego pasie auto bylo i musial zwolnic wiec bylem przez chwile pierwszy i jak wpadlem w te koleiny to moment bejca spasowala hehehhehe:D
Tomaszex - 2014-07-08, 21:17

vwjanekvento napisał/a:
kowal323 myślisz ze duże kolo i gleba wyklucza predkosc? Oczywiście na bruku czy jakims klepisku nie ma mowy ale na normalnej drodze to idzie pocisnac :P


Czyli stwierdzam że u mnie nie ma normalnych dróg :D Mam r14 i profil 70 i tak tłucze miejscami że masakra a co dopiero przy duzym kole :P Zastanawiając sie nad rozmiarem koła i obniżeniem samochodu powinno się brać pod uwagę okiliczne drogi no i swoją cieprliwość bo ileż można hamować prawie do zera i znowu się rozpędzać i hamowac i znowu :P

kowal323 - 2014-07-08, 21:21

tom cio napisał/a:
Koledzy pisząc o glebie + kołach mieli na myśli, że nie zglebione auto z dużymi kołami i niskim profilem słabo wygląda. Jeśli nie idziesz w glebę, to według mnie większa felga z naleśnikiem zamiast opony będzie słabo wyglądać. Najlepszym rozwiązaniem wtedy są 15" i opona 195/50 lub 195/55. I jest kompromis :D


Takiej odpowiedzi potrzebowałem :) No więc postanowione, szukamy 15 :D

vwjanekvento napisał/a:
ale na normalnej drodze to idzie pocisnac


Logiczne, bo co miałoby przeszkadzać w normalnej eksploatacji skoro dziur nie ma i droga gładka :P

vwjanekvento napisał/a:
wiadomo jak droga tragedia to nie pojedziesz


A no właśnie. Venciak to Moje oczko w głowię, chciałbym, żeby jak najlepiej wyglądało itd. daje mu odpocząć po trasie itd. ogólnie dbam, i robię innej maści pierdoły no ale też nie może mnie ograniczać. Od początku mówiłem sobie, w Swoim aucie będę robił wszystko oprócz gleby :/ Służy mi do różnej maści celów, i po prostu gdy można to ładnie jeździ i wygląda, ale gdy trzeba to staje się czołgiem :P Mały przykład w ciągu Wakacji czyli Moja droga do pracy, droga którą codziennie śmiga stado ciężarówek z naczepami (Pracuje w terminalu załadowczym gaziu i węgla), w sumie to ciężko nazwać drogą, to taki tor, od kół zrobiły się rowy, a pod autem wybrzuszenie i mimo, że na serii to mało brakuje, żebym szurał czym tam się da :D Ciekawe który z Was by się odważył przejechać kawałek po takiej drodze :diabełek: Dlatego namawianie mnie na glebę albo wpajanie mi jak to auto brzydko wygląda na kozie itd. zostawcie sobie bo to nie przejdzie, Ja proszę tylko o doradzenie jakiegoś koła gdyż rzygam już widokiem stalówek.. Z góry dzięki.

Tomaszex napisał/a:
Zastanawiając sie nad rozmiarem koła i obniżeniem samochodu powinno się brać pod uwagę okiliczne drogi no i swoją cieprliwość bo ileż można hamować prawie do zera i znowu się rozpędzać i hamowac i znowu


Jedyny co rozumie :)

hotdriver napisał/a:
ja ma 15 z oponami 205/50 na standardowym zawiasie i juz na tych oponach nie ma komfortu jazdy :/ autostrada to super sie prowadzi ale miasto i koleiny masakra poprostu sam sie prowadzi a co dopiero na 16 lub 17 smiem twierdzic ze o komforcie to juz nie ma mowy, dlatego tom cio, dobrze prawi


Dzięki, bo w świecie opon to Ja nie kumaty jestem :/

tom cio - 2014-07-09, 00:01

No hotdriver, dobrze mówi, szersze oponki i koleiny = cała droga Twoja :P Dlatego najlepszym wyjściem jest właśnie 195/55 myślę, ładnie wypełnia nadkole i dobrze się komponuje z całością, nie buja już jak na balonie, a i nie trzeba się aż tak martwić o felgi i dziury bo mięsa do jazdy jest. Jakbyś trochę poczekał (z dwa trzy tygodnie?) to mógłbym ci podeslać fotki jak Venciak stoi na takim felunku i serii zawiasie bo kumpel ma taki zestaw ale akurat u blacharza stoi ;) Także masz majster opinie i myśl teraz już tylko jaki wzór brać.
Młodyy - 2014-07-09, 00:52

no wlasnie... nie trzeba martwic sie o felgi ... -,- wczorajsza przygoda z kraweznikiem ;/ tak Bydgoszcz zalalo ze z obawy zalania auta postanowilem przejechac chodnikiem... bo na chodniku bylo z 20 cm wody.... na ulicy znacznie wiecej.... -,-
Nie polecam podjezdzac :D


Hitchhiker - 2014-07-09, 07:29

A ja osobiście się zgadzam z Kowalem - nie kazdy musi mocno leżeć na ziemi. Najbardziej mnie przy tym bawią opinie osób z mocną gleba na której jeźdzą jedynie na spoty i zloty a na codzień zabierają mamie Yarisa :D .

Oczywiście wiem, że są osoby które na codzień jeźdzą na mocnej glebie ale tak jak juz ktos powiedział to zalezy od dróg po jakich się jeździ. Ja przykładowo robię miesięcznie 2-3k km z czego 3/4 po mieście, pod pracą mam progi, pod domem parkingi z krawężnikiem i jeżeli ktoś mówi, że koza itd to zapraszam, żeby tydzień pojeździł za mną tam gdzie ja. Wygląd to nie wszystko a sam gwint nawet na śrrodniej wysokości i tak robi robotę.

hotdriver - 2014-07-09, 08:22

Oponki 195/55 idealny kompromis miedzy wygladem a komfortem tylko szukaj opon renomowanych firm na ten rozmiar aby byly dobrze przyklejone w kazdych warunkach czy to deszcz czy skwar ja szukalbym miedzy Toyo, Michalki lub Pirelli zadnych Debic, Matadorow czy innych wynalazkow chinskich, mam te pierwsze czyli Toyo i jestem z nich ostro zadowolony hamowanie na mokrej super, skwar przyklejone, poprzednie mialem Pirelli i tez byly super choc na mokrej mialy wiekszy poslizg
dratek - 2014-07-09, 16:13

Ja mam 195/50 i jeździ się dobrze mimo, ze tez czesto wpadne w jakaś większą dziure i myślę ze móglbym spokojnie jezdzic na 45 ale przy 15' to torche dziwnie by wygladalo :D
kowal323 - 2014-07-10, 23:05

http://olx.pl/oferta/felg...html#daec33a348

Na oponkach 195x50x15, idealnie ? :D Uczepiłem się tego alu i chyba nie będę usatysfakcjonowany kupując coś innego.. Gdyby dziś był 1 sierpnia brałbym bez zastanowienia, ahh te fundusze :c Ma ktoś pożyczyć ? :diabełek:

pawel66600 - 2014-07-10, 23:12

Ja mam taki rozmiar swoich RH Cup wzór identyczny jak tych na olx, rozmiar opon optymalny.
kowal323 - 2014-07-10, 23:16

pawel66600 napisał/a:
Ja mam taki rozmiar swoich RH Cup wzór identyczny jak tych na olx, rozmiar opon optymalny.


Na sprzedaż? :diabełek: :diabełek:

tom cio - 2014-07-11, 08:38

Za tą cenę to nic tylko brać te felgi jak ci się podobają, a te 50zł to jeszcze na stargowanie będzie ;)
Rafik - 2014-07-11, 09:14

tak moneta dobra ale z cena wysylki troche przesadzil hehehe :D
kowal323 - 2014-07-16, 19:50

Taki tam codzienny spot z Własnym szefem :D Wie co dobre :P Przy okazji można zobaczyć jakie zmiany przeszedł Mój froncik ..


Rafik - 2014-07-16, 20:48

powiedz szefowi zeby go umyl albo sam mu umyj moze premia bedzie :D

trzeba sie kiedys ustawic gdzies beda 3 borudasy :diabełek:

kowal323 - 2014-07-27, 13:15

Rafik napisał/a:
trzeba sie kiedys ustawic gdzies beda 3 borudasy


Szef raczej nie "vento fan" więc chyba będziemy musieli się ustawić na 2 borudasy :P
________________________________
Panowie mam takie pytanko bo tak jak mówiłem w świecie kół to ja jeszcze zielony jestem, czy do tych kół http://olx.pl/oferta/felg...html#daec33a348 będę potrzebował coś jeszcze dokupić typu pierścieni centrujących, dystansów czy coś ? :D Szczerze mówiąc nie wiem do czego to służy więc jak by ktoś mógł mnie lekko naprowadzić byłbym wdzięczny :P

slaw71 - 2014-07-27, 14:02

pierścienie centrujące pewnie tak,bo mało która fela ma otwór 57,1. Co do dystansów,nie są konieczne ET37 wchodzi bez problemu ale zawsze jak będziesz chciał możesz założyć.Moje felgi mają ET35 ,mam z tyłu założony dystans 15mm i jest ok.
speedy333 - 2014-07-27, 17:11

kowal323 napisał/a:
Szczerze mówiąc nie wiem do czego to służy więc jak by ktoś mógł mnie lekko naprowadzić byłbym wdzięczny :P

Pierścienie centrujące są potrzebne do dokładnego osadzenia felgi na piaście. Przykładowo w moich felgach jest otwór 60,1 a piasta ma 57,1 (wiadomo), więc żeby dokładnie leżało na piaście i nie trzymało się na samych śrubach to wsadzasz pierścień centrujący (albo w otwór felgi albo nakładasz na piastę) o średnicy zewnętrznej 60,1 (taką jak ma otwór w feldze) i wewnętrznej 57,1 (taką żeby założyć ją na piastę) - wtedy felga elegancko i dokładnie jest nałożona i trzyma się na piaście a śrubami jest dociśnięta, bo bez pierścienia byłby po prostu luz w otworze i tylko na śrubach by się trzymała felga...

W moim przypadku są to o takie pierścienie:
http://srubydofelg.pl/pie...0/prod_259.html

Tylko pamiętaj że podałem Ci przykłady !! Zapytaj jaki jest otwór w feldze i na tej stronie sobie dobierzesz, a jak Ci powie że w jakimś VW to niech Ci dorzuci :D Ja akurat trafiłem że moje felgi jeździły w VW Lupo więc gość mi dorzucił pierścienie :hura:



Poza tym to śruby będą Ci pewnie potrzebne, bo w stalówkach i oryginalnych felgach VW są kule M12 x 1,5:
http://srubydofelg.pl/sru...17/prod_17.html

A w alusach uniwersalnych jest śruba z łbem stożkowym, też M12 x 1,5:
http://srubydofelg.pl/sru...17/prod_28.html

Mogą być też felgi na śruby / nakrętki z łbem płaskim... Ale to rzadkość :D Znajdziesz sobie na tej stronce jak wyglądają, nie będę już spamił linkami :D

Ja co prawda przykręciłem swoje fele "kulami" choć otwór jest stożkowy, niby nic się nie dzieje ale wiesz... Jakoś tak nie mam tej 100% pewności co do tego zabiegu...



A dystanse się zakłada w zależności od osadzenia (ET) i szerokości felgi. Jak jest np. szeroka fela i małe osadzenie to może ocierać o amortyzator w środku, więc zakładasz dystans (zwiększając tym ET) i tym zabiegiem "wysuwasz" felgę do zewnątrz żeby nie ocierało. Albo... Żeby po prostu spasować koło z blotnikiem jak jest za bardzo "w środku" :D

Ale w tych kołach co pokazałeś wydaje mi się że nie będą potrzebne dystanse :OK:
A otworu w feldze jak byś się nie mógł dowiedzieć to u nas na forum trochę ludu ma te fele to niech Ci podpowiedzą :]

Mam nadzieję że jakoś pomogłem i coś tam się rozjaśniło :]
W razie gdybym coś źle napisał to mnie poprawcie :luzik:

kowal323 - 2014-07-27, 17:20

Dzięęki wielkie ;)
wojtas83 - 2014-07-27, 17:28

speedy333 napisał/a:
A dystanse się zakłada w zależności od osadzenia (ET) i szerokości felgi. Jak jest np. szeroka fela i małe osadzenie to może ocierać o amortyzator w środku, więc zakładasz dystans (zwiększając tym ET) i tym zabiegiem "wysuwasz" felgę do zewnątrz żeby nie ocierało

Speedy nie wprowadzaj kolegi w błąd :połbie: odnośnie ET, bo zakładając dystans ET zawsze maleje powodując wysuwanie się felgi do zewnątrz. Im większe jest ET tym bardziej felga jest schowana w nadkole.

speedy333 - 2014-07-27, 17:40

wojtas83 napisał/a:
speedy333 napisał/a:
A dystanse się zakłada w zależności od osadzenia (ET) i szerokości felgi. Jak jest np. szeroka fela i małe osadzenie to może ocierać o amortyzator w środku, więc zakładasz dystans (zwiększając tym ET) i tym zabiegiem "wysuwasz" felgę do zewnątrz żeby nie ocierało

Speedy nie wprowadzaj kolegi w błąd :połbie: odnośnie ET, bo zakładając dystans ET zawsze maleje powodując wysuwanie się felgi do zewnątrz. Im większe jest ET tym bardziej felga jest schowana w nadkole.

Oj walnąłem się :luzik: Dlatego napisałem że jak coś to poprawcie... Dzięki wojtas83 za poprawkę :OK:

Za dużo rzeczy na raz skrobałem i jakoś tak wyszło... A to nie zależy jeszcze od wzoru felgi ?? W sensie czy ma rant na przykład, bo inne ET będzie jak fela ma przykładowo 6" szerokości i w tym 2" rantu a inne jak w tej samej szerokości jak rantu nie będzie... Jakby to było ?? :mysli:

wojtas83 - 2014-07-27, 18:02

speedy333 napisał/a:
A to nie zależy jeszcze od wzoru felgi W sensie czy ma rant na przykład, bo inne ET będzie jak fela ma przykładowo 6" szerokości i w tym 2" rantu a inne jak w tej samej szerokości jak rantu nie będzie... Jakby to było


speedy333, tak dla jasności polecam leklturę http://www.felgi.pl/artyk...zenie-et-offset

speedy333 - 2014-07-28, 00:56

wojtas83 napisał/a:
speedy333, tak dla jasności polecam leklturę http://www.felgi.pl/artyk...zenie-et-offset

Kiedyś to już czytałem... Ale to było kieeedyś :D I z nudów... Ale dzięki :luzik: Dobra lekturka :OK:

Morfeusz142 - 2014-08-08, 11:31

Dużo pracy jeszcze przed Tobą z tym ventylem. Zastanawia mnie zarwany prog z przodu z prawej strony. Lampy przednie na Twoim miejscu doprowadziłbym do oryginału. W razie, odpukać wypadku będziesz miał problemy. Pozdrawiam.
dratek - 2014-08-08, 14:59

A co jest nie tak z lampami?
kowal323 - 2014-08-08, 17:00

Morfeusz142 napisał/a:
Zastanawia mnie zarwany prog z przodu z prawej strony


Chyba nie przyjrzałeś się im dokładnie, progi były wymieniane na początku roku więc o żadnym zarwaniu nie ma mowy :)

dratek napisał/a:
A co jest nie tak z lampami?


Smoked :P

dratek - 2014-08-08, 17:36

No to to wiem, ale dla jakiego powodu miałbyś lampy doprowadzić do oryginału to nie wiem, co smoked ma do wypadku?
Morfeusz142 - 2014-08-08, 20:21

Lampy w aucie mają homologację, czyli przechodzą procedurę dopuszczenia do ruchu i montazu w aucie. Jasne jest więc ,że nie powinno się samemu ich przerabiać. Jeśli kogoś oślepisz i doprowadziśz tym samym do wypadku problemy z przerobionymi lampami murowane.
Tomaszex - 2014-08-09, 08:23

Morfeusz142 napisał/a:
Jasne jest więc ,że nie powinno się samemu ich przerabiać. Jeśli kogoś oślepisz i doprowadziśz tym samym do wypadku problemy z przerobionymi lampami murowane.


No risk no fun :diabełek: Smoke to jedna z popularniejszych modyfikacji przednich lamp ( moze dlatego ze tania :D ) Pozatym proponuje zgłebic się w tajniki wykonywania tej modyfikacji, to wtedy zauwazysz że to nie wpływa na świecenie :P

Morfeusz142 - 2014-08-09, 10:53

Proponuję zgłębić tajniki Kodeksu Drogowego.
Tomaszex - 2014-08-09, 12:35

Morfeusz142 napisał/a:
Proponuję zgłębić tajniki Kodeksu Drogowego.


Co do utraty homologacji o której wczesniej wspomniałes nie mam żadnych zatrzerzeń :D Jednak chodzi mi o kwestię oślepiania która poruszyłes w swoim poście :)

Bo wiadomo że smoked, dymienie sprayem, bądź przyciemnianie foliami jest illegal :P Jednak tak naprawdę tylko mała część przeróbek powoduje zagrożenia w ruchu drogowym. Oczywiście jest wyjście żeby wszystko było legalne kupując tjuningowe akcesoria z homologacją no ale to wtedy jest koszt a po co jak można taniej i z tym samym efektem :P
tyle że to taka jazda dopuki się "nie przyczepią" lecz w takich sprawach można dyskutowac i dyskutować bo każdy ma swoje zdanie i nie do końca akceptuje zdanie innych :)

Rafik - 2014-08-09, 13:06

Morfi kiedys podczas kontroli policjant przczepil sie do mnie o zarowki ze za slabo swieca faktycznie mial racje lampy ogladal dokladnie powiedzial ze widzi ze sa przyciemniane ale nie widzi w tym zadnego problemu i wiele razy jak mnie zatrzymywali do kontroli nikt do smokeda sie nie przyczepil . zgodze sie jak by mial wypalone odblysniki albo pojechal sprayem po odblysniku ale to wtedy jedynie spieprzy lampe pod kątem tego ze słabo bedzie swiecic ;)
Morfeusz142 - 2014-08-09, 15:18

To zależy na kogo trafisz. Smoked to pół biedy, nikogo tym nie oślepisz. Gorsza sprawa jak ktoś przerabia zwykle lampy na xenon. A to juz jest porażka.
dratek - 2014-08-09, 16:45

Jeden chłopadk z forum, nie pamiętam nicku, miał lampy na soczewkę przerobione i pisał, że się nie doczepili no ale nie wiadomo na kogo się trafi. Z resztą i tak większość ładuje przodem to po lampach nawet śladu nie będzie :faja: , nie życzę tego nikomu, nawet wrogom (wypadku? stłuczki oczywiście) :)
Tomaszex - 2014-08-09, 22:43

Morfeusz142 napisał/a:
Gorsza sprawa jak ktoś przerabia zwykle lampy na xenon.

o to to, i wex się potem z takim rozmiń.. Chyba że robi to po bozemu czyli spryskiwacze, czujnik obciązenia samochodu itp to wtedy co innego, no ale niestety raczej mniejszość tak robi :mur:

Ale żeście kowala nastraszyli, teraz bedzie się bał na droge wyjechać :diabełek:

kowal323 - 2014-08-10, 15:42

Tomaszex napisał/a:
Ale żeście kowala nastraszyli, teraz bedzie się bał na droge wyjechać


Bez przesady :P


Pare dni wstecz odwiedziłem Morfeusza, przez co wpadł styropian z wykładziną do bagaja + klapa na zapas ;)

(Wybaczcie jakość tel. aparatu)








Jeszcze tylko tapicerka i będzie bajka.

Nadal szukam jakiegoś koła, te które wcześniej wstawiałem już miały iść do mnie ale ktoś przyjechał osobiście i mnie ubiegł :młotek:

Heavy - 2014-08-10, 17:06

Mogę Ci swoje sprzedać kowalu :D z oponkami :) a przy dobrej cenie to nawet CI je moge na nowo odmalować :D hehe
idgray_new - 2014-08-11, 09:45

zazdroszczę wykładziny :P ja ciągle swojej szukam więc jak by ci się znudziła daj znać z chęcią przygarnę :P
kowal323 - 2014-08-11, 10:12

idgray_new napisał/a:
zazdroszczę wykładziny :P ja ciągle swojej szukam więc jak by ci się znudziła daj znać z chęcią przygarnę :P


Okej, jak by Ci się tapicerka bagaja znudziła również możesz dać znać :P

Tomaszex - 2014-08-11, 15:11

A ja zazdroszczę styropianu ::D Fajnie to wyglada, tylko tam gdzie są w nim schowki dałbym na spód cieniutko styropianu żeby tam się nic w nich nie tłukło :)
kowal323 - 2014-09-02, 21:23

Aktual by się przydał bo trochę się działo. Pierwsze co to w końcu Venciak doczekał się malowanka progów :pijacy: . W między czasie kupiłem skrzynie biegów od Przemka i dwumas od Wojtasa, skrzyni nawet nie rozpakowałem tylko wystawiłem na sprzedaż a sprzęgła nie użyłem bo nie nadaje się do dalszego użytku ale coś z tym akurat wykombinuję, żalu do Wojtasa nie mam, wszystko gra. Wracając do tematu, rozebrałem Ventke z zamiarem wymiany sprzęgła, miałem do wyboru albo używkę z 2 tyś. przebiegiem od Passata B3 TD albo dwumas od Wojtasa, Ani jedno ani drugie nie zdało by egzaminu, w Pasku tarcza sprzęgła jest zbyt mała, wejść by weszła ale to nie była by jazda. No więc dupa, składamy z powrotem. Ale skoro auto rozebrane i dawca jest to wymieniłem maglownicę, bo coś mi te wspomaganie w jedną stronę lżej w drugą ciężej, a jak maglownicę wymieniłem to i na zbieżność trzeba jechać a że Venciak poskładany w sobotę po południu to i czekać do poniedziałku aż stacje otworzą. No to wziąłem się za inne rzeczy, wymieniłem łożyska McPhersona, wymieniłem łącznik tłumika bo był przepalony, po zdjęciu łącznika moim oczom okazał się zasyfiony katalizator więc został wydłubany, wymiana tarcz przednich, pomalowałem zaciski przednie na żółto i po wszystkim poskładałem Venciaka. Rano w poniedziałek pojechałem na zbieżność, w drodze mi prawe koło się przyblokowało, bo zapomniałem odpowietrzyć do końca hamulców :P Wróciłem na warsztat - odpowietrzyłem hamulce, wymieniłem wybierak dzięki czemu biegi wchodzą jak w masło więc skrzynia od Przemka nie potrzebna a spoczątku myślałem, że biegi przez sprzęgło ciężko wchodzą :młotek:
Na zdjęciu pomalowane progi + zaciski :D


Koza tańszy jak szalona. Kupiłem alusy 15'stki a nawet nie mam kiedy ich wyważyć, kupić śrub i założyć na auto :/ I gdzie tu politaka panie .. Jak na razie nowych modów brak..

Tomaszex - 2014-09-03, 15:55

Panie toszto generalka prawie :diabełek: ładnie teraz progi wyglądają tylko do sierpów na gwałt przydałaby sie listwa progowa, a takie znajdziesz bez problemu i tanio :hahaha:

No to życze powodzenia ze sprzęgłem i w końcu doprowadzenia do finału :D

Odpowietrzniki hamulców puściły bez problemu czy masz jakis tajny sposób ? :P

kowal323 - 2014-09-03, 23:21

Tomaszex napisał/a:
Panie toszto generalka prawie ładnie teraz progi wyglądają tylko do sierpów na gwałt przydałaby sie listwa progowa, a takie znajdziesz bez problemu i tanio


Z naciskiem na "tanio" :diabełek:

Tomaszex napisał/a:
Odpowietrzniki hamulców puściły bez problemu czy masz jakis tajny sposób ?


Ja tam nie wiem, wujas odpowietrzał, Ja tylko dymałem pedałem :hahaha:

kowal323 - 2014-10-12, 20:37

Auto sprzedane :( Szukamy następnego.
wojtas83 - 2014-10-12, 20:46

kowal323, szukaj to dołączysz do nielicznych ludzi z forum którzy posiadają już kolejne vento w swej stajni :twisted:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group