|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - gdzie wpiąć wtyczkę od air bag
andrzej104513 - 2014-01-05, 11:10 Temat postu: gdzie wpiąć wtyczkę od air bag Witam zabrałem się za dołożenie kpl air bag i nie wiem gdzie wpiąć małą czarną kostkę,na foto po prawej stronie.
hotdriver - 2014-01-05, 13:24
podaj kolor kabla
andrzej104513 - 2014-01-05, 13:47
teraz nie pamiętam ,ale mam inną wiązkę to tam ta sama kostka jest czerwona i kabelek szaro biały.Podobno jest od diagnozy ,ale nie wiem co to znaczy i gdzie wpiąć ja.
hotdriver - 2014-01-05, 13:59
a ten kabel wychodzi z modułu kontroli pin T18c/6? jeżeli tak to masz racje jest do diagnozy czyli trzeba go podłączyć pod linie K złącza diagnostycznego
andrzej104513 - 2014-01-05, 14:10
a gdzie znajdę tą linie K?
hotdriver - 2014-01-05, 14:16
masz OBD 1 czy OBD2?? to przeczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1304429.html tam masz pełno fotek więc dojdziesz która to linia K
andrzej104513 - 2014-01-05, 14:23
OBD2
hotdriver - 2014-01-05, 14:30
więc już wiesz gdzie się wpiąć
andrzej104513 - 2014-01-05, 14:33
w pin 16?
hotdriver - 2014-01-05, 14:45
nie w pinie 16 masz +12V czyli zasilanie masz wpiąć się w pin 7 gniazda OBD2 tam masz linie K no chyba że linia K jest podłączona z linia L to wtedy w pin 15 http://imageshack.us/phot.../obd2iobd1.jpg/ a dojdziesz do tego czy linie są zwatowane po tym jak w pinie 7 nie będzie kabla jeżeli masz seryjne podłączane OBD2 to powinieneś mieć rozłączone linie czyli pin 7 powinien być zajęty czyli właśnie to linia K
A tu masz cały diagram podłączenia poduszek powietrznych http://www.davelinger.com/images/diagram.png
andrzej104513 - 2014-01-05, 15:41
już czaje dzięki wielkie,co do schematów to jestem zielony.A możesz mi jeszcze wytłumaczyć jak działa ten sensor ?podczas wypadku idzie do niego jakiś impuls ?jest jakiś czujnik z przodu ?
hotdriver - 2014-01-05, 23:04
do końca nie jestem pewien co do działania takiego czegoś ale myślę że zasada jest taka że przy wypadku moduł kontroli dostaje informację z czujnika uderzeniowego lub kilku czujników które są rozsiane po aucie (zwierają się styki czujnika) w dodatku bierze informację od komputera pokładowego czyli ECU czy auto jest w ruchu, z jaką prędkością się porusza, czy jest włączony silnik, czy samochód hamuje czy działa system ABS, ogólnie chodzi o wszystkie kluczowe informacje o samochodzie, czy poducha jest podłączona oraz wysyła informacje o jakiej kolwiek innej awarii systemu AIR BAG tylko po to żeby np poducha nie wystrzeliła ci na parkingu jak ktoś np kopnie mocniej w okolice czujnika lub w jakim czasie ma zdetonować ładunek inicjujący poduszkę czyli bierze informacje o prędkości auta bo np szybciej musi odpalić poduche jak jedziesz 50 km/h a a z lekkim opuźnieniem jak jedziesz 5km/h wiadomo to są same milisekundy ale właśnie cenne bo działa fizyka bo nie może odpalic poduchy tak wolno jak przy 5 km/h a jedziesz 50 km/h bo najpierw głową uderzysz w kierownice a potem poducha strzeli lub odwrotnie wystrzeli za szybko to twoja głowa dopiero będzie w pierwszej fazie ruchu a poducha juz będzie i gdy w nią uderzysz to będzie jak balon bez powietrza czyli i tak walisz w kiere
andrzej104513 - 2014-01-06, 00:47
a jeże podpiąłem sam sensor z poduchą to wystarczy ?czy muszę jeszcze jakieś czujniki dokupić ?
hotdriver - 2014-01-07, 19:34
andrzej104513, nie mam pojęcia ale moim zdaniem jakieś czujniki powinny jeszcze być :/
andrzej104513 - 2014-01-07, 21:24
jak rozbierałem całe vento gdzie był air bag to żadnych czujników nie zauważyłem
wally44 - 2014-01-07, 22:32
andrzej104513 napisał/a: | jak rozbierałem całe vento gdzie był air bag to żadnych czujników nie zauważyłem |
Czujniki sa zamontowane przy pasach bezpieczenstwa pod listwami maskujacymi takie czarne rurki.
andrzej104513 - 2014-01-07, 23:01
a to nie jest pirotechniczne napinanie pasów?
muchomorek165 - 2014-01-07, 23:02
wally44,
Cytat: | a to nie jest pirotechniczne napinanie pasów? |
Też tak sądze
hotdriver - 2014-01-08, 07:29
Moze poduchy sa razem z nimi polaczone to by mialo sens
andrzej104513 - 2014-01-08, 16:57
Czy muszę przestawić coś wagiem bo pali mi się kontrolka?wracając do czarnej wtyczki ,kostka znajduje się nad skrzynką bezpieczników ,może komuś się przyda.
hotdriver - 2014-01-08, 17:28
pewnie jest jakiś błąd zobacz błędy Vagiem to wszystko się wyjaśni czego brakuje lub co jest uszkodzone
bradley - 2014-01-08, 20:15
W vento jest zwykly sterownik z sensorem przeciazeniowym. Po prostu w chwili wypadku jesli przeciazenie bedzie na tyle duze to sterownik da impuls na poduszki zeby odpalily. Oczywiscie gdyby tylko tak bylo to po wjechaniu w dziure czy ostrego hamowania poduszki by sie wlaczaly. Dlatego oprocz piezoelektycznego czujnika przeciazen jest jeszcze tzw ruchoma masa czyli mozna powiedziec element mechaniczny, ktory polaczony szeregowo z czujnikiem piezoelektrycznym wlacza zapalnik poduszki jesli przeciazenie bedzie na prawde duze.
Zamiast przeciazenia powinienem uzyc przyspieszenia ale moze by sie mylnie kojarzylo
Zeby w Vento to dzialalo to mussz miec sensor, zamontowac go zgodnie z kierunkiem jazdy (powinna byc na nim strzalka), wiazka, prad, poduszki.
Jak kontrolka sie pali to sczytaj bledy.
Jesli zestaw byl z auta ktore mialo wczesniej dzwon to niestety ale taki sterownik jest zablokowany crash data i nie bedzie dzialal. Sa szpece, ktorzy potrafia to skasowac.
Napinacze w vento sa raczej bezwladnosciowe bo wtyczek tam nie ma jak w pirotechnicznych, ktore juz ze sterownikiem poduszek funkcjonuja.
andrzej104513 - 2014-01-08, 22:04
sensor był z vento jetta usa i był zamontowany ,wyjściem wiązki w stronę pedałów,nie pamiętam czy były tam pasy bezwładnościowe ,u mnie są pirotechniczne.Poduszki były całe ,to raczej jest sprawny.
hotdriver - 2014-01-08, 22:31
bradley, Czyli sterownik poprostu posiada zyroskop tak? czy sie myle?
bradley - 2014-01-09, 18:03
Mozna powiedziec ze to taki zyroskop. Co chcialem napisac w poprzednim poscie to ze w Vento nie ma zadnych innych czujnikow w zderzakach, podluznicach itd. Jest tylko ten na srodkowym tunelu pod polka radia.
andrzej104513 - 2014-01-15, 17:25
a może mi ktoś jeszcze powiedzieć czym się różni taśma air baga EU od air USA?i jaką rolę odgrywa czerwony bolec na sprężynce wystający ,którego dociska metalowa blaszka w kierownicy.
wojtas83 - 2014-01-15, 18:32
Taśmy są takie same, wiem bo zkaładałem kierę US do siebie i porównywałem. Słyszałem że w US były inne wtyczki od strony instalacji ale moja trafiła się z taką jak w EU, więc nie miałem problemu. A ten bolec ma zabezpieczać taśmę przed przekręceniem jej po zdemontowaniu kiery. żeby nie zrobiła kilu obrotów przypadkowo, bo potem kiedy skręcisz kierę w którąś stronę to mogł byś zerwać taśmę.
andrzej104513 - 2014-01-15, 19:57 Temat postu: air bag czyli jak nie mam tego czerwonego dzyndzla ,to jak sprawdzić czy taśma jest sprawna ?czy ma opór po kręceniu w koło ,tak sprawdzę ?
w mojej kierze nie ma otworu na ten czerwony dzyndzel z taśmy eu.
na pierwszym foto widać moją kierę i od czego jest ten wolny przewód od niebieskiego niby jakiegoś czujnika.
|
|