Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - wymiana listwy swiec żarowych i podłaczenie.....

raf - 2014-01-10, 19:47
Temat postu: wymiana listwy swiec żarowych i podłaczenie.....
witam koledzy wymieniał już ktoś z was ta listwę świec u siebie http://allegro.pl/vw-golf...3867474143.html , u mnie stara popękała i jedna fajka juz nie łaczy , wiec kupiłem druga , chce zamontować i tu mam pytanie czy moge połaczyc kable za pomoca takiej kostki? http://www.ceneo.pl/2269424 czy muszę lutować kable. I chciałbym tez podłączyć do tej kostki kabel z przełącznik ,który będzie podłączony pod akumulator żeby grzać ręcznie jak będą większe mrozy.
muchomorek165 - 2014-01-10, 20:17

Pytaj hrubek18 On ostatnio to przerabiał
hrubek18 - 2014-01-11, 00:02

raf, skoro masz już drugą listwę to tylko lutowanie kabli zostaje,to są kostki do instalacji w domu a nie w samochodzie,jeżeli się boisz lutowania to podjedz to jakiegoś znajomego który Ci to polutuje ;) co do podłączania włącznika musiał byś puszczać całkiem nową instalację do grzania świec bo nawet jak dasz teraz włącznik to i tak przekaźnik odcina prąd po pewnym czasie,więc to mija się z celem bo dodatkowe koszta i trochę dłubaniny i lutowania :) zawsze możesz kilka razy podgrzać świece.A i nie sugeruj się kontrolką na blacie świece przestają grzać dopiero jak pyknie przekaźnik,włączasz zapłon lampka świec gaśnie i dopiero po chwili słychać tyknięcie przekażnika i wtedy odpalać :) Mam nadzieję że pomogłem ;) ale się rozpisałem,prawie powieść :P
raf - 2014-01-12, 10:17
Temat postu: re
to ok hrubek18 tylko ze u mnie świecę grzeje równe 5 sek. i jest to pykniecie przekaźnika , kontrolka świeci z 3 sek. ja zawsze czekam na pyk czy tyk i dopiero odpalam , ale widzę ze przydało by się trochę dłużej żeby grzały. mechanik mi mówił ze podgrzewanie parę razy to nic nie daje , jak ściągnę kostkę z czujnika temp. to grzeje ile się da , jakby było z - 40 i pali jakby na polu było z 20 na plusie
hrubek18 - 2014-01-12, 12:02

bo świece grzeją dopiero jak jest jakieś 5 stopni a w większej temperaturze nie grzeją już :) a może wina przekaźnika albo bezpiecznik się przepala i nie daje rady przepuścić tyle napięcia,sprawdż przekaźnik ostatni po prawej stronie na dole,a bezpiecznik jest schowany za skrzynką bezpieczników w tych kablach ;) taki duży 80A
raf - 2014-01-12, 13:43

u mnie jest bezpiecznik jeden na podszybiu pod maska a drugi obok zbiornika płynu chłodzącego lub za za akumulatorem i one działają. http://obrazki.elektroda.net/49_1285066914.jpg , http://www.fotosik.pl/pok...0c53ddd032.html i tu wszystko jest ok , a jest jeszcze wiecej bezpieczników do świec . znalazłem na innym forum ze ten bezpiecznik z pierwsze linku słuzy do podgrzewania cieczy chłodzącej, a wiele osób mówi ze to jest od świec żarowych w komorze silnika
hrubek18 - 2014-01-12, 14:44

ten na podszybiu jest od świec podgrzewających płyn chłodniczy znajdują się one na przewodzie do nagrzewnicy zaraz przy bloku,a ten od świec w cylindrach jest za skrzynką bezpieczników w środku auta tak to wygląda

ten za akumulatorem to nie wiem od czego bo ja go nie posiadam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group