Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - problem z kolem pasowym

ttynior - 2007-07-18, 15:07
Temat postu: problem z kolem pasowym
Witam,

Dawno mnie tutaj nie bylo ale w tej chwili mam nie maly problem.

Od nie dawna zaczelo mi bic w okolicach kola pasowego jak podjechalem do swojego mechanika to mnie przerazil podobno 1.9 td maja kiepski sposob mocowania kola do walu i zaproponowal mi taki maly tuning techniczny polegajacy na zalozeniu kola z tdi na sfrezowany waly.
Moje pytanie brzmi czy ktos mial juz taki problem i czy takie rozwiazanie bedzie poprawne.
Wogole najlepiej byloby uniknac tego typu rzeczy dyz koszt moze przekroczyc 1500zl bo podobno trzeba wejsc od spodu sciagnac caly wal wywazyc go itd.

niezle....
co o tym sadzicie??

Pozdrawiam


PS. Czy ktos móglby mnie uraczyc szyberdachem bo padla mi linka a tego nie da sie w normalny sposob naprawic.

lesny1982 - 2007-07-18, 15:25

no u mnie tez to poszlo 2 razy to jest wada tych silnikow :( moze opcja z kolem z TDI bedzie dobra :OK:
ttynior - 2007-07-18, 21:16

Może i będzie dobra ale zastanawiam się nad sensem ekonomiki vjazdy dieselem
oplaty wieksze bo pojemnosc dosc duza naprawy w wiekszosci drozsze niz w benzynie co jest spowodowane min. tym ze coraz mniej jest ludzi znajacych te silniki(co ciekawe zasada dzialania diesela jest o wiele prostsza niz benz.)
Cóż zobacze ,zostaje jeszcze opcja kupna nowego silnika i zastanawuialem się ile moze kosztowac fabryczny nie smigany TD.

Pozdrawiam




www.compservis.pl

lesny1982 - 2007-07-18, 22:13

mi tam na szczescie sie juz nic nie psuje <odpukac>a co do nowego silnika to nie mam pojecia :hmmm:
jaca - 2007-07-18, 22:47

nowy około 6 tys zł
yahoo - 2007-07-18, 22:54

jaca napisał/a:
nowy około 6 tys zł

jak na fabrycznie nowy silnik ( rozumiem oczywiście, że bez osprzętu ) to i tak bardzo dobra cena
na remont kapitalny starego wydasz około połowy tej kwoty, ale nie będzie to fabryka :dół:

lesny1982 napisał/a:
no u mnie tez to poszlo 2 razy to jest wada tych silnikow :( moze opcja z kolem z TDI bedzie dobra :OK:

w tdi jest tak samo niestety

jaca - 2007-07-18, 22:58

No sam silnik bez osprzętu
yahoo - 2007-07-18, 23:00

to dobra cena, sama głowica fabrycznie nowa kosztuje około 2,5 kpln
jaca - 2007-07-18, 23:02

Wiem miej więcej bo kiedyś szukałem tyle że benzynę 2 l
Kosztował około 4 tys. zł i zrezygnowałem

ttynior - 2007-07-19, 07:51

6 tysiecy??

to chyba trochę za duzo jak dla mnie to wole kupic uzywke
To w takim razie nie wiem czy zaproponowana przez mojego mechanika przerobka ma sens
skoro tdi tez maja te problemy.
Wogóle nie wiem czy to naprawiac jezdze z tym juz jakis czas i nie ma to wplywu na prace silnika oprocz tego ze jest to nie mile dla uszu.
Powiem wam szczerze ze do tej pory mialem wiele samochodów i jestem bardzo zadowolony z vento ale chyba niezawodnosc tych silnikow jest troche przesadzona.
Moje autko (odpukac) nie ma poki co problemow z kompresją itp. ale slyszalem ze diesele VW maja to do siebie ze lubia pekac glowice.
Mialem kiedys nissana primere z 2l dieselem i na trasie tak dalem do pieca ze mialem wgniecenie na masce przsez wybuchający korek chlodnicy juz myslalem ze to koniec tego silnika bo vw pewnie mialby juz rozwalona glowice a tu nic wlalem plyn chlodzacy jazda dalej po powrocie na servisie testy potwierdzily tylko ze nic sie nie stalo.
Ale jednak ventka ma w sobie to czego nie ma zaden japonczyk - nie wiem co ale jednak.
Jakie jeszcze awarie wam się zdarzaja i ktore sa pewnego rodzaju zmora tych silnikow?

lesny1982 - 2007-07-19, 10:15

a myslalem ze tylko wada TD,ale dobrze wiedziec a nowa glowica w czesciach kosztuje 1.400zł
http://moto.allegro.pl/it...acz_warto_.html :mrgreen:
napisz do tej firmy bo maja pelno czescie do autek waly tez :OK:

ttynior - 2007-07-19, 11:09

dzieki

napisze napewno moze uda mi sie zalatwic w dobrej cenie wal z kolem


bo szczerze wkurzaja mnie takie przerobki,ja tam nie jest zwolennikiem zmieniania tego co z fabryki wyjechalo ,uwielbiam samochody w orginale.
Rozumiem tuning ale moim zdaniem jesli mialbym kupic samochod tylko po to zeby potem polowe pozmieniac to po co kupowac takie auto skoro mi nie odpowiada.
Jedyne co chce zmienic to detale ulatwiajace zycie tj lifty pod maske itp rzeczy ktore nie sa widoczne.

spyro - 2007-07-19, 12:58

lesny1982, przecież ty masz benzyniaka...

W moim 1,8 benz. tez kiedyś zaczęło bić koło pasowe, kupiłem komplet ładnych kół nowa śruba do wału )tylko w ASO do kupienia). I pomogło.

Gavel - 2007-07-19, 15:41

spyro napisał/a:
lesny1982, przecież ty masz benzyniaka...

coś Ci się pokręciło bo leśny ma TD - zobacz w dziale Nasze Ventki

spyro - 2007-07-19, 22:54

ano :-) Dzisiaj ciężki dzień więc wszystko mi się pitoli...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group