Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Przekażnik

Pele_55 - 2014-03-22, 10:08
Temat postu: Przekażnik
Witam, mam taki mały problem ze swoim autkiem. Sprawa wyglada tak, ze samochod zapala bez problemow, ale podczas jazdy na kazdym biegu gdy dochodzi w granice obrorow 2500 i wyzej zaczyna byc slychac przekaznik 104( poprostu sie rozlacza i zalacza) i wtedy wariuje licznik( nie dziala obrotomierz, przedkosciomierz, kasuje sie zegarek, nie pokazuje kilometrow i kasuje sie dzienny przebieg, oraz zapalaja sie kontrolka ładowania, kontrolka wody i kontrokla cisnienia oleju miga) Dodam ze stalo sie to z dnia na dzien. I tutaj moje pytanie:
1- co moze byc tego przycxzyną?
2- za co odpowiada ten przekaznik 104?
Z opisu skrzynki bezpiecznikow wynika tyle ze jest to sterowanie silnikiem, a moze ktos wiecej wie na ten temat.
Vento 1.9 TD.
Dieki za odpowiedzi,
pozdrawiam

muchomorek165 - 2014-03-22, 10:35

Cytat:
1- co moze byc tego przycxzyną?


Może być uszkodzony

Cytat:
2- za co odpowiada ten przekaznik 104?


Z tego co pamiętam to był przekażnik świec żarowych.

U mnie kiedyś padł to kupiłem drugi na szrocie za 5zł i działa do dzis :D

Pele_55 - 2014-03-22, 22:13

Tak, masz racje to przekaznik swiec zarowych, ja zle przeczytalem opis, podmienilem go na inny sprawny i dalej dzieje sie to samo przy pewnych obrotach tak jak to opisalem wczsniej, dodam ze wskaznik temperatyry zchodzi tylko z tych kresek czyli pokazuje jakies 50-60 stopni i to tez stalo sie nagle jak zaczal wariowac licznik.
muchomorek165 - 2014-03-22, 22:35

Sprawdź czujnik temp w chłodnicy może padł. A świece Sie zalsczaja i przekaznik wariuje bo myśli ze faktycznie jest taka temperatura.
Pele_55 - 2014-03-23, 11:30

muchomorek165,mowisz o czujniku temp w kruccu przy glowicy? a miało by to wpływ na wariacje licznika? w sensie ze przestaje dzialac obrotomierz, predkoscimierz, zegarek, gasnie licznik TOTAL i ksuje sie trip, no i zapala sie kontrolka ladowania, oleju i wody?
Dodam ze wiatraki sie włączaja jak dlugo jest na postoju zapalony albo jak dostanie czasami po gazie ale temp jak stanie tak sobie stoi

muchomorek165 - 2014-03-23, 13:34

Cytat:
muchomorek165,mowisz o czujniku temp w kruccu przy glowicy? a miało by to wpływ na wariacje licznika? w sensie ze przestaje dzialac obrotomierz, predkoscimierz, zegarek, gasnie licznik TOTAL i ksuje sie trip, no i zapala sie kontrolka ladowania, oleju i wody?


No może bez przesady że wszystkie te objawy przez czujnik :P

Są dwa czujniki w krócću i w chłodnicy podstaw jeden i drugi.

Co do licznika wyjmij i wepnij jeszcze raz kostkę z licznika i posprawdzaj masy.

Pele_55 - 2014-03-23, 14:20

muchomorek165, u mnie jest jeden czujnik w kruccu koloru czarnego. w chlodnicy mam czujnik nowy ale tez go podmienie. Jutro posprawdzam masy i dam znac co i jak :)
muchomorek165 - 2014-03-23, 14:49

Cytat:
muchomorek165, u mnie jest jeden czujnik w kruccu koloru czarnego


A pisałem że są dwa ? NIE :P Mam ten sam silnik :D

Masy popsprawdzaj pod skrzynka bezpiecznikow brązowe przewody wpinane w wtyczkę duuuużo tam jest tych przewodów

Pele_55 - 2014-03-23, 15:58

Aaaa to źle przeczytalem, myslalem ze piszesz ze sa 2 czujniki w kruccu i w chlodnicy jeden ale juz sie wyjasnilo:) nawiasem mowiac mialem golfa 3 1.9 td aaz mial klime i mial 2 czujniki w kruccu:) ale to tak na marginesie:D masy posprawdzam, mozliwe ze cos zamoklo bo ostatnio duzo u mnie padalo i kaluze byly:D a mozliwe ze alternator robi zwarcie? bo jak wjechalem w duza kaluze to przez chwile obrotek nie dzialal bo pasek zaczal slizgac. Mozliwe ze go zalalo??
muchomorek165 - 2014-03-23, 16:35

Cytat:
bo jak wjechalem w duza kaluze to przez chwile obrotek nie dzialal bo pasek zaczal slizgac. Mozliwe ze go zalalo??



Alternator raczej nie, ale pasek i się ślizgał i dlatego przez chwile nie miałeś obrotów.

Pele_55 - 2014-03-23, 18:26

Nie no to wiadome tylko czemu to wszystko wariuje przy tych obrotach co pisałem w 1 poście. Zrobie tak jak mówisz, zobacze jutro masy i moze sie cos wyjasni
muchomorek165 - 2014-03-23, 20:05

Ja miałem problem z tym ze przy każdym odpalaniu resetowal sie trip i zegarek winna była masa. A jak mi kontrolki szalaly wina była słabo dokreconej klemy od akumulatora. Zdejmij obie wyczysc i porządnie skrec.
Pele_55 - 2014-03-24, 11:22

Sprawa wyglada tak: po przeczyszczeniu mas przy silniku, klem od aku, masy na slupkach pod deska, bezpiecznikow itd problem dalej pozostaje. czuniki od temperatury podmienione i dalej nic.
muchomorek165 - 2014-03-24, 11:31

Podmień licznik :D Jedyne co mi przychodzi do głowy.
Pele_55 - 2014-03-24, 11:34

tez mi to do głowy porzyszlo, a takie pytanie: dlaczego przy obrotach 2500 i wyzej gdy licznik wariuje slychac tykanie przekaznika 104 ten od swiec zarowych?
muchomorek165 - 2014-03-24, 11:40

Dobre pytanie , nie wiem niestety ale podstaw licznik jeszcze lub alternator, albo przyjedz do mnie to sprawdzimy :D
Pele_55 - 2014-03-24, 11:46

Chetnie bym wpadł tylko drogi troche :) odpinalem kable od alternatora i tykania nie ma, licznik tez nie gasnie, ale nie podoba mi sie tez kontrolka od swiec zarowych bo slabo swieci wlasnie tak jakby masa slaba byla ale masy sprawdzona i wyczyszczone doslownie wszystkie
muchomorek165 - 2014-03-24, 11:55

Hmmm a świece sprawne ? może wszystkie spalone lub sprawdż jeszcze bezpiecznik na ścianie grodziowej od świec.
Pele_55 - 2014-03-24, 11:58

Bezpiecznik sprawdzony i jest ok, swiece raczej sprawne bo zapala bez problemu ale tez je sprawdze jeszcze.
hotdriver - 2014-03-24, 12:00

Sprawdzales mase skrzynia biegow-buda? psiknij preparatem do stykow w zlaczki alternatora oraz wez miernik w lape i sprawdz ladowanie zeby wyeleminowac uszkodzenie alternatora
Pele_55 - 2014-03-24, 12:10

hotdriver, zapomnialem dodac w poprzednich postach ze ladowanie sprawdzone, 14.53V a na swiatłach 13.7 to raczej dobre, masy jak pisalem wczesniej sprawdzone wszystkie.
hotdriver - 2014-03-24, 12:45

A srawdziles ladowanie powyzej tych obrotow co obrotomierz wariuje? byc moze regulator napiecia siadl
Pele_55 - 2014-03-24, 14:28

Właśnie sprawdzałem ładowanie przy tych obrotach co wariuje obrotomierz i ładowanie jest okey czyli 14.3-14.5V czyli alternator raczej odpada tak mysle
muchomorek165 - 2014-03-24, 14:33

Ale jak masz możliwość podstaw licznik i alternator :D
Pele_55 - 2014-03-24, 14:37

Jutro sie tym zajme i zobaczymy co to z tego wyjdzie, narazie dzieki wszystkim za sugestie i zainteresowanie :)
hotdriver - 2014-03-25, 22:09

a sprawdzales przy pelnym obciazeniu??? tzn swiatla, nawiew, grzanie szyb i inne jednoczesnie wlaczone??
Pele_55 - 2014-03-27, 09:42

hotdriver, TAk sprawdzalem, jest tak jak pisałęm wyzej.

Mam do was pytanie, co to za ustrojstwo i do czego słuzy(zaznaczone na zdjeciu na czerwono): http://www.fotosik.pl/pok...9ebe4aa2c3.html

Pytam o to bo sprawa wyglada tak: podczas gdy kabelek jest do tego podlaczony to licznik wariuje przy obrotach tak jak pisalem wczesniej, ale gdy odłącze ten kabelek to licznik calkowicie gasnie. Po podłączeniu odpietego kabelka bezposrednio do akumulatora licznik zaczyna zyc i nawet przy obrotach nic sie mu nie dzieje.

Pele_55 - 2014-03-31, 18:46

Odpowie ktos na moje pytanie?
muchomorek165 - 2014-03-31, 19:34

Jeśli sie mię mylę to ustrojstwo odpowiada za wyprzedzanie kąta wtrysku. Na pompie wtryskowej.
Pele_55 - 2014-04-01, 19:37

muchomorek165, Widocznie u mnie to nie działa bo czy kabelek podpiety czy nie to roznicy nie ma ;P
muchomorek165 - 2014-04-02, 08:25

Cytat:
muchomorek165, Widocznie u mnie to nie działa bo czy kabelek podpiety czy nie to roznicy nie ma ;P


U mnie jak zdejmę i przegazuje na 3 to muli, jak założę spowrotem to idzie ąż miło :D

Ale mam taki zaworek drugi jak byś chciał oddam za piwo :D

Pele_55 - 2014-04-03, 15:40

muchomorek165, mam druga całą pompe wtryskową także jest okey, ale nie mam zamiaru tego nawet ruszac bo autko smiga dobrze i nie ma z nim problemów:D

a tak pzy okazji jak zrobic zeby temat nie byl na liscie ignorowanych bo przypadkiem go tam dodałem :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group