|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z
mateusz_vento - 2014-03-22, 23:40 Temat postu: Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z Witam,
Może ktoś już taki temat przerabiał.
W samochodzie mam silnik 1Y ( 1.9D )z głowicą po remoncie jednak blok jest już bardzo zużyty.
Posiadam kpl. blok z silnika 1Z ( 1.9TDI ) w idealnym stanie.
Jak wiadomo silniki się różnią tłokami oraz dodatkowymi otworami jak np. spływ oleju z turbo itp.
Czy trzeba przełożyć tłoki, czy będzie to współgrało mniej więcej z głowicą z 1Y
Proszę o jakieś sugestie lub różnice które mogą wykluczyć takie poskładanie silnika [/list]
Pozor - 2014-03-28, 21:32
Jak ja szukałem odpowiedzi na vwgolf.pl to od razu pisali że nie możliwe , ze względu na inne kanały ale jak miałem u siebie blok tdi i td to różniły się m.in.
-napis w tdi był DI a w td TD
-tdi miał czujnik obrótów wału a TD nie
i na tym różnice się skończyły nie licząc oczywiście tego że układ korobowo-tłokowy się też różniły .
A teraz kwestia składania coś o tym wiem bo sam ma TD na wale i korbach z tdi
-blok możesz spróbować dać od tdi nic nie powinno się stać dodatkowo ten od tdi jest twardszy (najwyżej uszczelkę wydmucha w co wątpię )
- tłoki muszą być koniecznie od TD bo od D są mniejsze i słabsze
- cała reszta tzn. wał ,korby, stopy,miska i inne duperele zostają od tdi jedynie spływ oleju zaślepiasz śrubą z silikonem
- zwróć uwagę na tłoki uważnie bo może być tak jak u mnie że blok miałem jeszcze na nominale (oryginał) a tłoki z innego silnika były do 3 szlifu (czyli ostatniego) dlatego radzę jechać do pierwszego zakładu co robi szlify i ci dobiorą tłoki pod blok tdi tylko wspomnij im że koniecznie tłoki od TD (AAZ) mają być
jeżeli już takiego cudaka złożysz jak ja to będzie mniej awaryjny niż oryginalny tdi
ze względu na brak elektroniki , a wyeliminujesz wady układu korbowo-tłokowego
|
|