|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - znowu pompka...
marmarmarek - 2006-03-08, 00:44 Temat postu: znowu pompka... pomozcie prosze... tak wiec-znowu nie chodzi na benzynie. i mam takie pytanie: czy ta pompka paliwa w baku podaje paliwo tylko na "strzal"-znaczy sie, zeyb dolecialo do gaznika, a pozniej jak juz silnik chodzi to pracuje ta pod podloga...-czy ta w baku podaje paliwo przez caly czas? bo napewno czego mnie wymiana czegos-a nie chcialbym kupi znowu niepotrzebnej czesci.... przypomne jeszcze objawy...: silnik odpala na LPG, przelacze na benzyne-gasnie. na benzynie nie odpala. nie slychac tez, aby pompka w baku podawala paliwo(nie brzeczy przy przekreceniu zaplonu...) no i wiadomo-paliwo do gaznika nie dolatuje(sciagnalem wezyk-po przekreceniu zaplonu nie leci). ta pompka co ja teraz mam juz nie dzialala raz jak rozebralem, ale dostala z piesci i dzialala 3 tygodnie. glownie zastanawiam sie nad tym, czy moze to byc wina elektroniki, czy to ewidentnie pompa. prosze o pomoc. pozdrawiam
MAPET - 2006-03-08, 10:25
pompa caly czas moze dobijac cisnienie tzn co jaksi czas.. jak nei masz paliwa w baku to napewno siada pompa przy jezdzie na LPG... w ogole dizwne ze odpalasz na LPG .. na gaz powinno sie przelanaczac przy temp ok 30stopni na silniku...
Roman - 2006-03-08, 12:25
Ja mam zawsze pół zbiornika paliwa a na LPG przełączam dopiero jak przejadę kawałek i autko troszke się nagrzeje. Inaczej można sobie zaszkodzić.
marmarmarek - 2006-03-08, 14:01
odpalam na LPG-od kiedy na benzynie nie chce(czyli od kiedy pompka przestala chodzic..) inaczej bym wogole nie odpalil.. czyli ewidentnie pompka paliwa-ta co sie w baku znajduje do wymiany i po sprawie? a co do braku paliwa-wiem, ze jest smarowana i chlodzona benzyna-nie przez jej brak odmowila posluszenstwa. moja Ventka ma juz 259 tys przkulane...-moze starosc juz jej doskwiera;). dzieki za odp. pozdrawiam
MAPET - 2006-03-08, 14:03
sprawdz czy pompe masz w baku czy pod autem?
marmarmarek - 2006-03-08, 14:08
wiem, ze w baku jest-przy plywaku(juz raz to rozbieralem i jak dostala z pisci to chodzila przez miesiac do teraz...:|) ale wlasnie mozesz mi powiedziec co jest pod spodem auta? czy to tez pompka jest(tam, gdzie sie filterek znajduje...)
MAPET - 2006-03-08, 16:28
no jak jest pompa tam tez to ja widac... albo sam filtrek... jak jest obok niego pudelko i wychodza weze tzn ze to pompa... czasm w VW sa 2 pompy ale nie wiem czy w tym przypadku tez
spyro - 2006-03-08, 21:24
Nie ma co myśleć, to napewno pompa paliwa. Wymień na nową, nie kupuj żadnych używanych, nową, porządną pompę paliwa. Co do odpalania na LPG to jak najszybciej wymień pompę, odpalanie na gazie i to jeszcze zimą to zabójstwo dla silnika... Może Ci pójść uszczelka pod głowicą no i sama głowica...
U mnie pompa jest w baku, wymiana trwała całe 20 minut... A co do paliwa ja zawsze mam minimum 10 litrów w baku, ale staram się wyjeżdżać ją co jakiś czas, bo z czasem traci swoje właściwości i słyszałem od paru osób, że długo leżąca benzyna w baku też niszczy pompę.
Pompa paliwa, nawet przy LPG chodzi cały czas, dlatego zaleca się aby w baku było co najmniej 5 litrów plliwa aby nie chodziła na sucho...
MAPET - 2006-03-08, 21:28
nowa oryginalna moze kosztowac 1300zl ! a jak mam kupic chinska to se wole darowac... jest koles na allegro co ma regenerowane oryginaly gdzie wszystko wewnatrz jest wtymienione... rok gwarancji... ja kupilem do golfa taka... chyab ze masz jakis tanszy oryginal np do 600zl to bym bral oryginal nowy
pzdr
marmarmarek - 2006-03-08, 21:47
wlasnie, bo spyro juz na starym forum o tym pisal-co do za pompki co je zewszad oferuja na allegro-i to po okolo 100 zl? bo w salonie vw 1200 zl...:| pozdrawiam
MAPET - 2006-03-08, 21:49
regenerowana oryginal bosh dalem 320zl
spyro - 2006-03-09, 21:08
A ja jeżdżę na nowym zamianniku od ponad roku i nie narzekam. Zapłaciłem coś koło 300 zł za nówkę, jakaś amerykańska firma, nie pamiętam doładnie i jestem zadowolony, Wolę kupić nówkę zamiennik niż używaną, która nie wiadomo kiedy trzaśnie... Regenerowanych nigdy nie próbowałem, ale wynika z tego, że oryginałem jest tylko opakowanie, skoro cały środek jest wymieniony:-)
BANDERAS_RR - 2006-03-10, 12:12
Już na poprzednim forum ci doradzałem wymiane pompy tym bardziej że pisałeś że kupiłeś pompe chyba na szrocie.weż ją wymień i przestań się bawić bo szkoda nerwów i twojej syzyfowej pracy.dodam tylko że mój kolega tak długo jeżdził na kiepskiej pompie aż ta dostała przebicie i miał małą eksplozje w zbiorniku.poraz pierwszy w zyciu widziałem zbiornik paliwa 55litrów w który spokojnie można było zatankować 200litrów,ale oprócz tego podniosło mu tylnie siedzenia o jakieś 15cm do góry a podłoga to po puszczała na zgrzewach na podłóżnicach tak ze koszt naprawy wyniósł 1500zl nie licząc naszej pracy. takie ostrzeżenie dla gazowników w zbiorniku powinno być 1/3 pojemnosci benzyny.MOZE I SMIESZNA SPRAWA ALE PRAWDZIWA bynajmniej kolega sie nie smial jak podczas jazdy mial eksplozje.dzisiaj ma disla i nie chce słyszec o gazie!!!! :!:
marmarmarek - 2006-03-10, 22:41
wow:| ta pompka, ktora kupilem na szrocie byla fabrycznie nowa(taki wiekszy szrot i nowymi czesciami tez handluja) ale nie byla do mojego auta:|-jak sie zaglebilem troszke w ten temat okazalo sie, ze sprzedal mi 3 bar(a moje auto podobno ma 1.2...-przynajmniej taka inf otrzymalem od ludzi handlujacych pompkami w necie...) jesli byscie wiedzieli napewno jakie cisnienie robocze powinna miec, to prosze piszcie. 1,8 66 KW (90 KM) jednopunktowy wtrysk. pozdrawiam
BANDERAS_RR - 2006-03-11, 17:45
widze że jesteś z leszna lub okolic w takim razie zyjemy w tych samych klimatach polecam przejedż sie na gielde w poznaniu tam dostaniesz wszystko co potrzebujesz a jak sie nie znasz to ci doradza.faktem jest ze monowtrysk nie potrzebuje dużego cisnienia 1.2 bara w zupelnosci wystarcza jednak ta z wyzszym nic by nie zepsula poniewaz masz wylacznik cisnieniowy a po za tym jest tez zawor przelewowy jezeli wzrasta cisnienie to on puszcza paliwo na przelew i nie ma problemu gorzej by bylo w druga strone.mialem taki przypadek w nexi tam pompa ma 4 bary i nic nie szlo podpasowac bo od opla vektry gt miala max 2.2 bara ale w koncu podeszla od forda ale dislowska ktora kosztowala 200zl na gieldzie a orgiunal do nexi 700zl.POZDRAWIAM
spyro - 2006-03-12, 09:30
Apropos Poznania, ja swoją pompę kupiłem w firmie STACHOWIAK , któa mieści się w Poznaniu. Wszystko dokłądnie mi obajśniono, nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z wymianą pompy paliwa w sowim aucie, facet nawet mi powiedział po przegądnięciu katalogów gdzie dokłądnie w moim aucie jest pompa, bo wiecie, że w Ventkach jest różnie to rozwiązane, tak jak z komputerem.
Także polecam, ja jestem zadowolony.
Właśnie wskanowałem instrukcję do tej pompy, jest tam nawet rysuneczek jak usunąć starą pompę. Także jak ktoś by chciał to proszę o maila, prześlę Wam ją.
Pozdrówki
klub@vwvento.org
[ Dodano: 2006-03-21, 12:24 ]
W załączniku do tego postu instrukcja od pompy paliwa
marmarmarek - 2006-04-12, 21:58
a ja dzisiaj (dopiero) zalozylem (w koncu) pompe. i jest to pompka typu "allegro"...(ceikawe czy skrecal ja chinczyk, czy moze jakis tajwanczyk... :| )no ale coz-zobaczymy jak sie bedzie sprawowac... jest jedna cos o czym mysle, ze warto napisac. elektryk, ktory mi ja wymienial zrobil przy okazji taki manewr,ze jak auta zaczyna pracowac na gazie pompka paliwa przestaje pracowac-mysle, ze to dobre rozwiazanie-jakby nie patrzec teraz bedzie mnie sie zuzywala -choc i tak wiem, ze poprzednia szlag trafil przez moje niedbalstwo :? ale coz-madry polak po szkodzie... pozdrawiam
limahl - 2006-04-14, 14:55
..Z tym wyłącznikiem to b. dobry pomysł.Pompka się nie zużywa (zreszta kiedy jeżdzisz na gazie i tak nie jest do niczego potrzebna) Co do ilosci paliwa :ja mam zawsze ponad 1/2
baka.Powodów jest kilka min: paliwo chłodzi,paliwo traci swoje parametry no i co jest dosyć istotne odparowuje się woda,która zostaje w baku :wink:
..Pozdrawiam..
spyro - 2006-04-15, 08:10
Też mi się podoba pomysł z odłączaną pompą paliwa gdy jedzie się na LPG, w końcu większosć czasu jeździ się na LPG, więc po co ma chodzić...
CO do benzyny ja staram się mieć min 10 litrów w baku, żeby się nie zjarała pompa...Poł baku to szkoda mi kasy Wolę zatankować co miesiąć, chociaż w zimę, ajk ciągle nagrzewałem go na benzynce to skubany wciągał jej tyle, że co tydzień 5-7 litrów musiałem tankować, teraz znowu co miesiąc 5 literkó tankuje...
jamarek - 2006-04-15, 12:17 Temat postu: znowu pomka wszystko ok.ale przywyłączonej pompie wtryskiwacz nie jest chłodzny i też może paść .Ja też jeżdżę na LPG od ponad roku i nie mam żadnych problemów z moim autkiem.Moje Vento ma przejechane prawie 170 tys.km.
spyro - 2006-04-15, 12:55
ja mam już nakręcone koło 230000 km i jak narazie raz wymieniałem pompę, tyle, że była oryginalna z 1992 roku więc miała prawo paść po 12 latach używania
marmarmarek - 2006-04-16, 13:27
jamarek-robili mi to naprawde swietni fachowcy... pozatym gazownicy mowili tylko o tym, zeby miec benzyne w baku ze wzgledu na pompke paliwa...(nie wiem-moze nie jestem douczony w tej materii...) pompke paliwa wymienialem z mojej winy(choc jakby nie patrzec to tak jak u Admina miala tez juz 12 lat - i tak sie pocieszam pozdrawiam
[ Dodano: 2006-04-16, 13:28 ]
a no i dodam, ze miala przekulane prawie 260 tys...
spyro - 2006-04-16, 21:30
No to miała prawo jakbyś się nie starał to 12 lat i 260 tys km to naprawdę duży przebig jak na pompe paliwa...
BANDERAS_RR - 2006-04-17, 21:05 Temat postu: Re: znowu pomka [quote="jamarek"]wszystko ok.ale przywyłączonej pompie wtryskiwacz nie jest chłodzny i też może paść .Ja też jeżdżę na LPG od ponad roku i nie mam żadnych problemów z moim
tkiem.Moje Vento ma przejechane prawie 170 tys.km.[/quote
JUZ OPISYWALEM JAK KOLEDZE ZBIORNIK EKSPLODOWAL PRZEZ POMPKE dlatego rozwiazanie z odlaczaniem pompki uwazam za trafna a wtrysk nie jest chlodzony paliwem jezeli go nie uzywamy,dziala tu wylacznik cisnieniowy i dlatego powinno sie miec 1/3 zbiornika paliwa aby wylaczalo pompke jezeli ktos jezdzi na gazie a w zbiorniku nie ma paliwa to sie moze kiedys zdziwic tak jak moj kolega
spyro - 2006-04-17, 22:07
jak wymieniałem pompę to powiedziano miże wystarczy 10 litrów żeby zakryło pompę to wtedy się nie zjara...
BANDERAS_RR - 2006-04-17, 22:46
w sumie to starczy zeby smok byl zalany ale gazowniki tak zalecaja jak pisalem wyzej
spyro - 2006-04-17, 23:01
TO chyba zacznę więcej tankować, zeby było tak z 20 literków bo nie chcę znowu wymieniac pompy...
BANDERAS_RR - 2006-04-17, 23:10
no nie wiem jak u ciebie ale ja mialem w karcie gwarancyjnej tak okreslone warunki 1/3 zbiornika wiec okolo 15-20 litrow jezeli masz instalacje od nowosci a jak wiem tak jest to na pewno masz w dokumentach ten punkt programu poruszony
spyro - 2006-04-17, 23:16
Prewnie tak, już zupełnie nie pamiętam co tam było napisane, pewnie tak napisali... Wiesz jak to jest, najpierw jeździ się zgodnie z tym co piszą a potem są już nawyki, nie zawsze dobre...
[ Dodano: 2006-04-17, 23:17 ]
I tym razem tak było. Właśnie sprawdziłem kartę i jak wół napisane, żeby w baku było około 30% paliwa. Ale mądry Andrzejek był zdziwiony że jeżdżąc z rezerwą w baku pompa się spaliła...
Gavel - 2006-04-17, 23:18
no coż - człowiek całe życie się uczy ...
spyro - 2006-04-17, 23:22
ano prawda. Póki samemu się nie sparzysz to nie uwierzysz...
BANDERAS_RR - 2006-04-18, 01:28
spalilato pol biedy kumpla nexia to na szwach puscila na tylnych podlurznicach a ze zbiornika zrobila sie beczka na 150 litrow masakra
marmarmarek - 2006-04-18, 20:33
ja sie ciesze, ze nie kierowalem kiedy sie spalila, bo akurat ojciec pojechal do Leszna chociaz raz nie bylo na mnie a co do eksplozji to w sumie dziwne-chyba, ze byl rozszczelniony zbiornik... a elektryk, ktory mi wymienial powiedzial, ze widzial kiedys nawet jak z pompki zostal kawalek stopionego plastiku... pozdrawiam
BANDERAS_RR - 2006-04-18, 20:41
nie mowilbys tak jak bys siedzial w tym samochodzie moj kumpel do dzisiaj ma skaze na gaz i teraz kupuje tylko ropniaki
spyro - 2006-04-18, 21:01
U mnie na szczęście objawiło się tylko tym, ze nie mogłem odpalić auta i tyle...
BANDERAS_RR - 2006-04-18, 21:06
zaluje ze wtedy nie mielismy cyfrowki bo bym pokazal jak wyglada nexia po eksplozji w sumie bylem zdziwiony jak mocny jest ten koreanczyk ale siedzenia pasazera to poszlo 20 cm do gory
marmarmarek - 2006-04-18, 21:18
no pewnie by tak bylo najwazniejsze, ze sie Wam nic nie stalo=a siedzenie zawsze mozna na powrot nizej zrobic. pozdrawiam
spyro - 2006-04-18, 21:19
no, najważniejsze ze wy jesteście ok i że nie wybuchł gas bo to dopiero by była masakra...
BANDERAS_RR - 2006-04-18, 21:20
nie ma problemu mloteczek 10 kg wszystko zalatwil i sprzet poszedl do ojca kumpla bo mu sie podobal
spyro - 2006-04-18, 21:40
i udało się wam zrobić wszystko na cito?
BANDERAS_RR - 2006-04-18, 22:19
no ba ,cala noc robilismy we troje no i poszlo jakies 2,5 literka uszlachetniacza gardla ale koncowy efekt byl calkiem niezly jedynie co sprawilo klopot to pompa paliwa orginal kosztowal masakra ale przeszczep od forda zaowocowal prawidlowa praca silnika no i zaraz zalozyl kolo wylacznik pompy zeby na gazie sie nie wlaczala
marmarmarek - 2006-04-19, 15:49
no dobra-czyli podsumowanie: jak mam podczas jazdy na gazie pompke paliwa wylaczona to nie musze sie martwic o chlodzenie wtryskiwacza ani nic z tych rzeczy?
BANDERAS_RR - 2006-04-19, 22:45
dokladnie tak jak mowisz.pozdrawiam
marecki2R - 2006-04-23, 00:26
Kolega odemnie z metropoli przejechał już swoim golfem tdi 90 KM z 92 roku milion km (1 000 000 km) "autentyczny przebieg jest pierwszym włascicielem, kupił w salonie golfika" pomke paliwa wymienił tyłko raz , czyli załóżmy ze wymienł raz na 500 tyś .,. Moim Zdaniem czytając ten temat wyjątkowa wytrzymałość nie tylko samej pompki . VW moim zdanie sam w sobie jest wyjątkowo wytrzymały taka prawda
Niech kilometry będą z WAMI Ventkowicze
spyro - 2006-04-23, 12:01
I bez remontu silnika zrobił te milion kilometrów? Godne podziwu, jednak VW to dobre autko...
[ Dodano: 2006-04-23, 12:01 ]
no i diesel, bo benzyniakiem nie ma szans osiągnąc takiego przebiegu...
marmarmarek - 2006-04-23, 16:53
jestem pod wrazeniem ( ale z tego wynika Spyro, ze nasze pompki poszly przez niedbalstwo ... ) pozdrawiam
BANDERAS_RR - 2006-04-23, 19:32
disel to jest calkiem cos innego wiec nie ma co porownywac ani pompki ani silnika
marecki2R - 2006-04-23, 22:16
Dosłownie bez remontu silnika tylko podstawowe zabiegi eksploatacyjne , nie tylko wy jestescie pod wrażeniem .
Nie spotkałem się natomiast z benzyniakiem który zrobił by ten przebieg bez remontu , no chyba ze mówimy o 6.0 l benzyniaku V8 typu wolnoobrotowy :roll: Typu USA :wink:
spyro - 2006-04-24, 21:59
marmarmarek napisał/a: | ale z tego wynika Spyro, ze nasze pompki poszly przez niedbalstwo |
Niestety tak, myślałem, że opróćz tego, że za mało paliwa miałem w baku to jednak był czas, ale widać z tego, że to tylko moja wina, teraz staram isę mieć conajmniej 10 litrów paliwa w baku, ale powinno się mieć więcej, ale jak widzę cenę na stacji to za każdym razem odechciewa mi się tankowania benzynki :-(
marmarmarek - 2006-04-24, 22:45
a ja tam sie ciesze, ze mam to rozlaczenie pompki-bo nawet jesli sie wydaje, ze jest benzyna wystarczy jakies wiksze wzniesienie, przechyl na trasie i juz moze zaciagnac troche powietrza i juz dostaje w du...
BANDERAS_RR - 2006-04-25, 00:46
to jest bardzo dobre rozwiazanie,polecam kazdemu kto ma gaz
spyro - 2006-04-25, 00:55
fajna sprawa, jak kiedyś znowu mi padnie pompa (odukać oby nie!) to muszę zrobić takie rozwiązanie
BANDERAS_RR - 2006-04-25, 00:58
a poza tym zabezpieczenie przed zlodziejami bo nie odpali na benzynie
marmarmarek - 2006-04-25, 13:58
odpali bo to jest tak: do jakiegos przekaznika podpial mi elektryk kabelek , ktory wpial gdzies w instalacje gazowa-i jak wchodzisz do auta, przekrecasz kluczyk, to zawsze pompka poda paliwo. pozniej odpalasz na benzynie i jak przygazujesz, ze sie na gaz przelaczy to pompka tez sie wylancza-chyba, ze odpalasz na gazie od razu(czego nie robie) to od razu sie pompka wylacza. ale wystarczy, ze tylko przelacznikiem zrobisz znowu na benzyne, to momentalnie sie wlacza i podaje paliwo tak, ze nawet ie ma szrpniecia...
spyro - 2006-04-25, 21:56
Fajna sprawa, naprawdę cool.
BANDERAS_RR - 2006-04-25, 23:49
czyli gosciu pomyslal i zrobil jak sie nalezy ale mozna zrobic podejscie calkiem osobnym przelacznikiem
marmarmarek - 2006-04-26, 01:00
tyko wtedy bym musial sie caly czas tym zajmowac-a tak spokoj.
BANDERAS_RR - 2006-04-26, 01:33
nie to ma byc jako zabezpieczenie przed zlodziejami
marmarmarek - 2006-04-26, 16:59
tylko, ze jak juz wejdzie i sie troszke bedzie znal( czyt: nie bedzie to skonczony idiota ) to sobie na gazie odjedzie...-rozlaczenie pompki nic nie da-niestety...
spyro - 2006-04-26, 23:26
Racja, co z tego, że nie będzie mógl odjechać na bezynie jak przełączy i odpali z gazu. TO już za dużo kręcenia, najlepoiej założyć sobie gdzieś schowany przycisk, jak go nie wciśniej to auto staje i już. Moja matula ma takie coś, auto niby zapali (jak rozbroisz alarm), ale po paru sekundachzaczynają migac światła a za chwię silnik się wyłącza i na maxa wyje syrena, to jest najlepsze rozwiązanie, o zanim znajdzie taki typek ten wyłącznik to już będzie dużó gapiów wokoło...
BANDERAS_RR - 2006-04-28, 21:32
no tak gdybac to mozemy w nieskonczonosc ja mowilem o gazie z automatem ktory bez benzyny nie odpala moja znajoma ma taki ze zapali tylko na benzynie a po przegazowaniu przelacza na gaz i wtedy takie rozwiazanie jest na miejscu a takich sposobow na zlodzieja to jest miliony ja to mam takie glupie i proste rozwiazanie ze jak to zobaczylem to sam bylem w szoku ze to takie proste a skuteczne bez lawety nie dadza rady
spyro - 2006-04-29, 16:29
no i znowu najlepszym zabezpieczeniem jest to najprostsze
marmarmarek - 2006-04-29, 16:36
tez bym musial o czyms pomyslec u mnie...
BANDERAS_RR - 2006-04-29, 21:23
no to mysl ja ci nie powiem bo jak by mi autko zginelo to musialbym caly klub wziasc pod lupe a i na opsobnosci ci nie powiem bo w razie czego twoje zycie byloby zagrozone!!!!ZARTOWALEM ale nie powiem
marmarmarek - 2006-04-30, 01:20
wiem, ze nie owiesz-i wcale tego nie oczekuje . pozdrawiam
BANDERAS_RR - 2006-05-12, 12:50
no kazdy ma tam jakies patenty jedne lepsze drugie gorsze ale jak sie sprawdzaja to ok
spyro - 2006-05-17, 12:46
Apropos wyłączającej się automatycznie pompy paliwa gdy jeździmy na gazie, ktoś już zrobił gotowe urządzenie:
http://www.allegro.pl/ite...och_na_lpg.html
marmarmarek - 2006-05-17, 22:38
no prosze ! to mnie to tyle samo kosztowalo -podejrzewam, ze to samo mam wlutowane, ytlo ciut inaczej wyglada polecam! -spokojniej sie jedzie pozdrawiam
pampam - 2007-08-18, 19:12 Temat postu: pompka paliwa panowie...wiem wiem i wlasnie dlatego ze jest tyle rzeczy niejasnych to pisze
.....
Panowie--piszecie duzo ze pompka paliwa przed padnieciem niby piszczy mi nic niepiszczalo i co...zatrzymalem sie na obiad wracajac wczoraj z nad morza..odpalam silnik pochodzil okolo 10 sekund juz mialem mu przygazowac do 2000 obrotow i zgasl....
i odpalic nie chcial odpinam w koncu przewod od paliwa ten juz przy silniku a tu sucho a w baku pol zbiornika!!
padla pompa!
kumpel telefonicznie poradzil mi jak oszukac komputer i odpalilem na gazie tak przejechalem 500 km tankujac na stacjach na wlaczonym silniku!!
Panowi czy mozliwe jest ze cala pompa siadla czy sa tam jakies podzespoly ktore mogly pasc a moze przewody sie zapchaly?
przed wyjazdem na wakacje jezdzilem na rezerwie pozniej zalalem pol baku....
http://www.pompy.net/skle...n,282566,0.html
panowie jeszcze jedno czy ta pompka podejdzie-to zamawiam od razu..
1.8 jednopunktowy wtrysk 94r
i chyba najwazniejsze pytanie:numer ktory znalazlem gdzies na forum pompy to:1H0919051J a mój numer to 1H0919051K
Maximus37 - 2007-08-18, 23:25
Raczej wymienia sie cała pompę regeneracja nie ma sensu może i by pochodziło ale nigdy takiego czegoś nie robiłem a ta pompka co dałeś adres będzie pasowała. Ważne jest ciśnienie a nie numer. Wiec jak założysz ta pompkę będzie
marmarmarek - 2007-08-19, 15:13
skoro masz jednopunktowy, to podejdzie. ale z tego co widac na zdjeciu jest cala z plywakiem-a po co tyle kasy marnowac jak siadla tylko pompka (prawdopodobnie). a przy przekrecaniu zaplonu slychac zeby sie odywala w zbiorniku? znaczy sie powinna krotku brzeczec. mi jak sie spalila, to nie mialem takiego problemu, bo odpalac z gazu moge kiedy chce. a jesli juz padla, to wymiana nie jest jakas strasznie trudna-trzeba sie tylko do zbiornika dostac przez odkreceni okienka w bagazniku, odkrecic zbiornik (taka plastikowa obrecz) wyciagasz pompke (wykrecajac ja z dna zbiornika jak np nakretke od sloika) i wyciagasz cos takiego jak na tym zdjeciu co linka podales, pozniej to rozbierasz i tam masz dopiero sama pompke, ktora wyglada tak i tylko to trzeba wymienic : (pierwsza lepsza akukcja jaka znalazlem) http://www.allegro.pl/ite...olo_rok_gw.html
ja mam taka tania zalorzona i jak narazie nic sie nie dzieje. rownie dobrze mozesz zalorzyc pompke od pelnego wtrysku-poprostu wiecej paliwa bedzie wracalo przelewem spowrotem do zbiornika (bo ma wieksze cisnienie) no ale jest chyba nawet jeszcze tansza od jednopunktu. pozdrawiam
GOLMEN - 2007-08-19, 15:37
Sprawa z pompami zdaje się nie jest taka prosta (przynajmniej dla mnie) ponieważ znaczenie ma nie tylko wydolność pompy :1,2 bara dla SPI czyli 1-dno punktowego wtrysku dla 4 cylindrów i 3 bary dla MPI czyli wielopunktowca / 4 cylindry, ale także od rodzaju zapłonu który zmieniał się dosyć często na przestrzeni dziejów i również chyba zależy od miejsca montażu samochodu... 1,8 z 1991-1997 to prawdopodobnie 55kW SPI AAM Mono-Motronic MA albo 11/1991-09/1994 SPI ABS Mono-Motronic MA , 10/1994-08/1998 SPI ADZ obydwa 66kW na Mono-Motronic MA.
Wygląda na to, że niezależnie od modelu i rocznika 1,8 w Vento zawsze było SPI na Mono-Motronic MA. Jeden problem więc odpada.
Pompa powinna jednak "gadać" z odpowiednim systemem zasilania. Jeśli tak nie jest niech mnie ktoś poprawi. Różnice w budowie zewn. pomp są widoczne na pierwszy rzut oka, pomimo tych samych parametrów, może się okazać że pompa którą kupisz nie będzie się nadawała do zamontowania w Twoim Vento. Trza mieć 100% pewności.
Ta także jest dedykowana do Vento 1,8 SPI, a jakoś w ogóle nie podobna do tej ...
marmarmarek - 2007-08-19, 16:20
bo jedna to sama pompa, a jedna jest juz w koszyku w ktorym sie ona znajduje z okablowaniem i plywakiem... ( jakbys otworzyl to biale na jednym zdjecu to zobaczysz ta pompke z drugiego z czarna gora...) juz o tym pisalem ale w innym temacie-to zdublowany temat, wiec nie chce mi sie powtarzac
GOLMEN - 2007-08-19, 16:29
spyro - 2007-08-19, 22:52
Scaliłem temat bo kolega pampam dubla trzasnął...
pampam - 2007-08-20, 22:07
sorry za dubla....wymienilem.....numer 1H0906091D.....koszt 150zl gwarancja rok....bylo troche problemow z wlozeniem ale jakos poszlo...pali ladnie...
troche dlugo zaciagal paliwo ale w koncu odpalil..
1.8 ABS 94r
gucio - 2007-08-30, 15:32
Panowie mam ten sam problem pompa padła i teraz czeka mnie wymiana na nowa wiec posiadam auto vento GT z silnikiem o poj.1.8 typ silnika ABS rok auta 93 ,typ mono wtrysku
Bosch . Proszę o pomoc jaka dobrać pompę .
spyro - 2007-08-30, 20:08
gucio napisał/a: | Proszę o pomoc jaka dobrać pompę |
najtańszą z allegro. Marmarek ma taka już jakiś czas i nic się nie dzieje... To po co wydawać kupę kasy w sklepie...
gucio - 2007-08-30, 21:30
no dobra ale moze jakis link do pompy
theority - 2007-08-30, 21:37
Cytat: | no dobra ale moze jakis link do pompy |
www.allegro.pl
szukanie nie boli ? Kanapki sobie sam robisz ?
Maximus37 - 2007-08-30, 22:34
Ja taka podróbę boscha mogę załatwić za 130zł jak coś ;p
marmarmarek - 2007-08-31, 00:22
http://www.allegro.pl/ite...seat_1_bar.html tu prawie polowe taniej- a jak jeszcze nie dwie lewe rece i troche checi, to i samemu sie wymieni
gucio - 2007-08-31, 14:53
Pieknie mnie pojechaliscie
[ Dodano: 2007-09-01, 20:09 ]
Witam
Wlasnie kupilem ta pompe i juz zalozona
http://www.pompy.net/skle...n,282566,0.html
Cena 200 zl
pampam - 2007-09-09, 12:13
witam pamietacie jak pisalem o zmianie pompy.....wczoraj wieczorem padla........ile na niej przejechalem????okolo 1000km.....sorry ale ()*#^% mnie zalewa....dobrze ze ma rok gwarancji i to niewiadomo czy mi uznaja w sklepie bo sam montowalem!!!
sprawdzilem bezpiecznik jest ok...wskaznik paliwa dziala wiec napiecie jest...zreszta po wyciagnieciu przewodu z krucca pompy paliwo nie leci
Panowie mozliwe ze wogole to znowu pompka...niemam zamiaru co 1000km wymieniac pompek nawet na gwarancji....
gucio - 2007-09-09, 13:05
ale masz pecha , napewno pompa
pampam - 2007-09-09, 14:08
dobra gucio ty kupiles w necie cala pomke komplet powiedz mi ja wyciagnac ta bialo obudowe krecilem w lewo w prawo i nic drgnie pare cm i stoi w miejscu...bo wiesz ja kupilem tylko pompe a wlasnie tez chcialem calosc tyko ta obudowa nie chce wyjsc ze zbiornika....
gucio - 2007-09-09, 14:11
wlasnie trzeba krecic w prawo i wlewo i ciagnac do gory i wyjdzie jak cos dawaj na GG
pampam - 2007-09-09, 17:07
ciekawi mnie tylko dlaczego tak szybko padla....mam okolo 11 litrow paliwa..czyzby to bylo za malo...pamietam ze poprzednia padla jak mialem okolo 5litrow...hmmm...jutro skladam reklamacje i chyba zaznacze sobie zwrot pieniedzy a kupie nowa i odrazu zaloze...
gucio - 2007-09-09, 18:24
mam lepszy sposób , zamontuj sobie przekaźnik w taki sposób ze jak zapaliłeś auto na benzynie i gdy przełączysz na gaz to ma wyłączyć pompkę.
pampam - 2007-09-09, 20:34
tez myslalem o tym przekazniku ale to chyba musi zrobic ktos kto sie zna...
ale to w pozniejszym czasie
teraz pompka nowa to priorytet bo auto ma jedzic a nie stac dzisiaj odpalilem go na gazie poraz pierwszy az mi zal bylo silnika jak sie meczyl dopuki sie nierozgrzal
gucio - 2007-09-09, 20:42
ja nie raz już paliłem na zimnym silniku , i nic sie nie działo . Poco płacić jak można samemu założyć , Jutro zrobię fotki jak założyć przekaźnik i gdzie wpiąć sie
marmarmarek - 2007-09-09, 23:08
to dziwne-ja na takiej taniej pompce jezdze z 2 lata i nic sienie dzieje (wymienialem tez tylko wnetrze a nie z cala obudowa) co prawda mam tez odciecie zalozone. pozdrawiam
spyro - 2007-09-10, 10:37
Odcięcie nie zakładałbym bo rozwalisz wtrysk paliwa, gdy benzyna nie dociera do silnika zniszczy się wtrysk, który na bieżąco jest chłodzony benzyną, także coś za coś... Także nie zakładaj żadnego odcięcia na pompie bo sam sobie bat ukręcisz...
gucio - 2007-09-10, 10:59
jestem bardzo ciekawy , dużo ludzi zakłada odcięcie pompy jak maja gaz w autach i nic sie nie dzieje . a gdy nie maja odcięcia pompy to bardzo szybko padają pompy paliwa. Cos nie tak sypro
marmarmarek - 2007-09-10, 15:38
spyro napisał/a: | Odcięcie nie zakładałbym bo rozwalisz wtrysk paliwa, gdy benzyna nie dociera do silnika zniszczy się wtrysk |
jezdze tak 2 lata-daj mi konkretnego czlowieka co mu sie rozwalil, to uwierze
Maximus37 - 2007-09-10, 20:31
Spyro chyba sie mylisz pompa jeśli masz założony gaz i przełączasz na gaz to pompa nie powinna chodzić przez cały czas tylko przy odpaleniu do momentu przerzucenia automatycznego lub manualnego i z tym chłodzeniem wtrysku to ci ktoś jakiś bajek naopowiadał
Jeśli pompa chodzi na okrągło bez pobierania paliwa to szybko siada dławik ciśnienia i pompa.
pampam - 2007-09-11, 08:50
gucio dawaj te zdjecia jak zalozyc ten przekaznik.............
gucio - 2007-09-11, 13:01
Opis
TO SA BEZPIECZNIKI GŁÓWNE
Spinka numer 30 w przekaźniku podpiąć do bezpieczników , numer bezpiecznika 18
Spinka numer 87a w przekażnku podpiąć do bezpieczników , numer bezpiecznika 18
TO SA KABLE KTÓRE IDA DO CENTRALKI
Spinka 85 podłączamy do kabla co idzie do sterownika kolor czarny
Spinka 98 podłączamy do kabla co idzie do sterownika kolor niebieski
|
|