|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Silnik umiera?!
vwjanekvento - 2014-05-27, 19:33 Temat postu: Silnik umiera?! Witam niestety ale mój ABS chyba umiera.
-Ciezko pali
-Po odpaleniu strasznie nim trzesie
-Obroty kuleja
-Olej jest w rurze od filtra powietrza (mimo ze wszystko czyscilem powrocilo)
-Po okreceniu korka od wlewu oleju dosyć mocno dmucha potem po rozgrzaniu nawet się dymi
-Wydaje mo się ze smierdzi spalinami spod korka od wlewu oleju
Już nie mam pojęcia co się dzieje pod koniec tygodnia mam nadzieje ze się wyjasni co nieco jade na pomiar kompresji i komputer.
majkel00230 - 2014-05-28, 10:26
hmmm może pierścienie puszczają ? ODME masz normalnie włączoną w dolot ?
vwjanekvento - 2014-05-28, 20:54
Nic już nie wiem, mam dość. Odma normalnie podlaczona.
wojtas83 - 2014-05-28, 21:01
Musisz zmierzyć kompresję i zrobić próbę olejową bo teraz to tyko gdybanie. Miałem kiedyś przypadek że takie objawy okazały się pękniętym tłokiem, ale to był diesel i wszystko zaczęło się od lejącego wtrysku, a PB to nie dotyczy.
majkel00230 - 2014-05-29, 06:56
weź odme w ogole odłącz w *@$^*(^ od dolotu bo wiecznie jakiś syf tamtędy tłoczy do kolektora.
no a pierścienie to chyba kompresja do sprawdzenia
vwjanekvento - 2014-05-30, 18:13
Dzisiaj duzo się wyjasnilo, niestety moje obawy się potwierdzily, silnik pracuje na 3 garach, ciśnienie sprężania jest zle a nawet tragiczne, podejrzewam ze rok temu w wakacje silnik dostal niemiłosiernie po dupie. Oto wyniki pomiarow.
1 - 7 bar
2 - 3 bar
3 - 12 bar
4 - 10 bar
Dziwi mnie dlaczego na drugim cylindrze wykazalo tylko 3 bary a na trzecim trzyma fabrykę. Niedlugo vento staje do garażu i będziemy rozbierać.
Pytanko czy glowica po przegrzaniu nadaje się jeszcze do użytkowania?
I co myślicie o tym wszystkim?
majkel00230 - 2014-05-30, 18:25
jaki koszt sprawdzenia kompresji ?
moje zdanie jest takie: SWAP
vwjanekvento - 2014-05-30, 18:28
Koszt sprawdzenia zerowy, mam manometr na warsztacie robilem u siebie Swapu nie będzie pozostaje przy tym silniku
majkel00230 - 2014-05-30, 18:30
nooo daj się przekonać ;D masz dobry powód ;p
oooo gdzie robisz na warsztacie >> ? może zajadę ;p
vwjanekvento - 2014-05-30, 18:33
Kiedys się ugadamy na spota to zmierzymy u Ciebie
Tomaszex - 2014-05-30, 20:42
trzeba było jeszcze zrobic próbę olejową wtedy dokładniej wiedziałbys gdzie leży problem
vwjanekvento - 2014-05-30, 20:59
Wiem ale już po fakcie, z tego co czytam to jest cos z glowica albo zawory albo gniazda, ale nie martwię się bo już dzisiaj druga glowica została sciagnieta a innego ABS-a i jest powoli przygotowywana na magnesowke, będą nowe zawory gniazda dotarte, usczelniacze. Caly silnik stoi u mnie ok 4 lata a wcześniej jakies 5 wiec 9 lat nie chdzil, a zalany był pelnym syntetykiem, a uszczelka pod glowica jeszcze ori
majkel00230 - 2014-05-30, 21:12
llleee to Ty nie masz problemu jak drugi abs lezy wolny, rob go na igle szlifuj kanaly regeneruj i wkladaj:)
vwjanekvento - 2014-05-30, 21:19
Wlasnie nie mam wiec kupowanie innego silnika wogole odpada bo nie wiadomo na co trafie a tak zrobie kapitalke i będzie malina, noi auto już raczej nie pojdzie na sprzedaż choć zapewniam ze nie chciałem go sprzedać ze względu na silnik, po prostu stało się i tyle
kowal323 - 2014-05-31, 09:56
vwjanekvento napisał/a: | noi auto już raczej nie pojdzie na sprzedaż |
wojtas83 - 2014-05-31, 12:06
Jeśli cylindry i wał nie mają jakiś rys i tłoki jeszcze nie stukają w cylindrach to załóż nowe pierścienie, panewki korbowodowe, zrób głowicę od podstaw i przejedzie kolejne 200 tys km. chyba, że masz zamiar kiedyś bawić się w jakieś uturbianie itp. To rób szlif cylindrów i wału od razu.
vwjanekvento - 2014-05-31, 19:25
wojtas83 pierscienie panewki beda robione i cala glowica czulem ze ostatnio vento traci na mocy, ciezko bylo mu sie do 160 rozpedzic ale myslalem ze to moze cos z gaznikiem ale dobrze ze to sie stalo teraz a nie np na wyjazd nad morze
|
|