Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Nie odpala Vento 1.9 TDI

lukasz51195 - 2014-06-11, 09:26
Temat postu: Nie odpala Vento 1.9 TDI
Witam Panowie, mam taki problem ze swoim nowym nabytkiem... :faja: A sprawa wygląda tak że auto jeszcze wczoraj jezdziło a dziś du..a silnik kręci ale nie chce załapać. Wczoraj jak go ostatni raz odpaliłem to nie odpalił od strzała tylko musiałem pokręcić silnikem tak ze 3-4sekundy i dopiero zapalił...? Co może być nie tak..?? Do świec żarowych nie dochodzi napięcie bo był bezpiecznik spalony,zmieniłem i też nie dochodzi no ale przy takej pogodzie powinien i tak chyba zapalić...? 2 Sprawa jest taka że czasami podczas jazdy kontrolka świec żarowych mi mrygała i gdy nadusze tak ze 2 razy na hamulec to gaśnie.... Co to się dzieje...?? 3 rzecz to taka że wczoraj troszkę na obrotach zaczoł wariować tzn same wchodziły tak do 1100 i za parę sekund spadały...
kowal323 - 2014-06-11, 10:36

Odnośnie migającej kontrolki świec żarowych - masz walnięty czujnik pedału hamulca, przerabiałem to. Wymień owy czujnik, są 2 i z bani.
lukasz51195 - 2014-06-11, 11:23

kowal323 nie żartujesz sobie...?? :P Co ma czujnik stopu do kontrolki świec....??? A odnośnie odpalenia auto odpaliło po dłuższym postoju na dworze i jak odpalił to miał wyższe obroty coś ok 1tyś,1100...
kowal323 - 2014-06-11, 12:21

Właśnie ma, gdy miga kontrolka świec żarowych oznacza, że jest jakiś błąd bądź awaria, w Twoim przypadku czujnik stopu przy pedale hamulca, nie wierzysz - podepnij auto pod VAGA i zobaczysz jakie błędy wyskoczą :)
lukasz51195 - 2014-06-11, 12:38

Aha, rozumiem... Dziękuje to już jeden problem był by rozwiązany ( a nie dało by go rade przeczyścić jakoś)? Jeszcze dziś zauważyłem że grzeje się przekaznik 109 się grzeje, dlaczego..? I koło filtra paliwa pod maską jest (takie coś i to na przekręconym zapłonie pyka cały czas,tam idzie kostka z 2 kabelkami) to tak musi cały czas pykać...??
tom cio - 2014-06-11, 13:47

To co pyka pod maską to zaworek N75 sterujący doładowaniem turbosprężarki, zdania co do jego pykania są podzielone; jednym puka drugim nie i w obu przypadkach działają prawidłowo.
lukasz51195 - 2014-06-11, 16:04

Na 99% znalazłem przyczynę dlaczego auto nie odpala, pan przed sprzedarzą wymienił filtr paliwa i przewody idące do niego ALE przewody chodziły leciutko bez żadnych opasek a ten przewód co idzie do pompy był pęknięty i mógł ciągnąć lewe powietrze i dlatego układ się zapowietrzył a jak już odpalił to miał wyższe obroty bo ciągną powietrze...??? Jak się mylę to mnie poprawcie....
kowal323 - 2014-06-11, 16:19

Wątpię, U mnie zrobiło się od groma powietrza w przewodach, tylko, że u mnie winny jest filter ale auto chodzi normalnie, tylko tyle, że przy 120 zaczynać delikatnie poszarpywać jak chce więcej jechać bo zaczyna nie wyrabiać, z tego co gdzieś wyczytałem ostatnio, to TDI wysyła sobie więcej paliwa przez co nawet jak są te pęcherzyki to i tak pracuje normalnie. Bądź co bądź zrób te przewody i pozbądź się powietrza.
hotdriver - 2014-06-11, 18:23

lukasz51195, Jezeli jest pekniety wezyk oraz luzny to masz winowajce moge cie tylko ostrzec ze w niedlugim czasie czekac cie bedzie wymiana nastawnika pompy bo on strasznie nie lubi powietrza i chodzenia na sucho bo jest chlodzony i smarowany paliwem ale puki co jezdzij jezeli na wolnych obrotach obroty beda falowaly to to wlasnie nastawnik ale to juz bylo omawiane
lukasz51195 - 2014-06-11, 20:21

Jak odpowietrzyć Tdi...? W przewodzie powrotnym od pompy było sporo tych bąbelek powietrza to raczej musze go odpowietrzyć...
muchomorek165 - 2014-06-11, 20:27

Odpalic i pojeździć sam sie odpowietrzy .
lukasz51195 - 2014-06-11, 22:36

Panowie to takie pytania jeszcze;
1. Dlaczego do świec nie dochodzi prąd...??
2.Po odpaleni ma obroty 1tyś 1100 czy to może być czujnik temperatury i wysyła info na kompe a ten dalej...??
3.Co z tym przekaznikem ze się grzeje...?

wojtas83 - 2014-06-11, 22:47

odepnij czujnik temp płynu przy króćcu z przodu głowicy i zobaczysz co się będzie działo
lukasz51195 - 2014-06-13, 19:28

No witam panowie po dłuższej przerwie, :) dziś odpiełem kostkę od czujnika i obroty rosły, 2 sprawa przekaznik świec żarowch wogulę się nie załacza, a po 3 turbina wogule nie daje doładowania, dlaczego??? Czy to ma się coś wspulnego z tym że autko troszke stało a i też dymi na czarno po dodaniu gazu,wyczyściłem zawór EGR ale to samo...
lukas - 2014-06-13, 19:44

Cześć ;-) może masz uszkodzony zawór n75 a co do świeczek, sprawdzałeś taki duży bezpiecznik 50A?
lukasz51195 - 2014-06-13, 20:10

Ten bezpiecznik jest pod maską..?? A jak mogę sprawdzić ten zaworek..? :)
lukas - 2014-06-13, 20:28

Pod maską masz bezpiecznik 80A a ten 50A jest tam gdzie bezpieczniki nad przekaźnikami z prawej strony ;-) zawór n75 sprawdzisz vagiem ;-)
lukasz51195 - 2014-06-16, 19:15

Dobra panowie problemy prawię rozwiązane
1.Przewody paliwowe są do wymiany bo ciągną powietrze
2.Układ cały czas się zapowietrzał i dlatego były bąbelki powietrza w przewodzie powrotnym
3.Najprawdopodobniej przekaznik świec jest walnięty i dlatego świece nie grzeją (ale tego nie jestem pewny ale jak będę wiedział to napisze)
A teraz jeszcze moje pytania a mianowicie
A). Gdzie jest kostka żeby podłączyć kompa...??
A teraz pytanie z innej beczki. Gdzię znajduje się zawór EGR w Vectrze B 1.7 Td isusu...??

kowal323 - 2014-06-16, 19:47

lukasz51195 napisał/a:
Gdzie jest kostka żeby podłączyć kompa...??


Nad zapalniczką.

Żółta strzałka:

http://images37.fotosik.pl/49/3ea3fd4e5dca4587.jpg
http://images36.fotosik.p...ac7af4a8med.jpg

hotdriver - 2014-06-16, 20:36

lukasz51195, kowal323, podał ci gdzie jest OBD2 a OBD1 jest pod dwoma zaslepkami miedzy wlacznikiem ogrzewania szyby a wlacznikami klimy jesli chodzi o ta fotke http://images37.fotosik.pl/49/3ea3fd4e5dca4587.jpg
tom cio - 2014-06-17, 00:23

hotdriver, a w tdi było w ogóle obd1? Bo przejście na obd 2 było w vencie w 1994r, a od tego też roku robią venta tdi.
lukasz51195 - 2014-06-17, 13:56

Panowie poszukuje łapły z rolką napinającą do rozrdządu z wersją z klimatyzacją, jak wiecie gdzie i na jakim szrocie mogę to kupić to piszcie... Szroty muszą być z okolic kocka,lubartowa,łukowa... Dziękuje za pomoc
lukasz51195 - 2014-06-17, 16:19

Dobra panowie już znalazłem, dodam jeszcze że pasek rozrządu był tak zjechany że pszeskoczył na pompie o 2 zęby i dlatego tak chodził jak ciągnik a problem świec był bałagan w kablach i przekaznikach.... To narazie tyle... Jak by co to będę się jeszcze zgłaszał o pomoc a narazie to Dziękuje wam za pomoc i chęci.,... :)
hotdriver - 2014-06-17, 16:55

tom cio, Bylo bo sam posiadalem OBD 1 a mam auto z 92 a silnik byl td :D
kowal323 - 2014-06-17, 17:39

Mój Ventyl TDI, rocznik 94 - OBD 1 brak :] Więc Tom cio dobrze mówi ..
hotdriver - 2014-06-17, 17:50

No tak ja tylko podalem ze istnieje rowniez OBD 1 bo nie wiadomo czy przypadkiem ktos nie zrobil przekladki ani nie wiadomo ktory rocznik auta :P
Tomaszex - 2014-06-17, 17:51

U mnie też '94 i jest OBD 2. Tak jak mówi tom cio, i z tego co słyszałem i czytałem standard obd 2 zaczął obowiązywać od '94 i wtedy tez wyszły vento tdi :)

No tak hotdriver racja. Chociaz może być tak że OBD 2 nie obowiązywało od poczatku roku tylko od któregoś miesiąca i niektóre wczesne tdi mogłyby mieć OBD1, takie moje przemnyslenie :diabełek:

kowal323 - 2014-06-17, 17:52

hotdriver napisał/a:
No tak ja tylko podalem ze istnieje rowniez OBD 1 bo nie wiadomo czy przypadkiem ktos nie zrobil przekladki ani nie wiadomo ktory rocznik auta :P


Zgadza się ; )

lukasz51195 - 2014-06-22, 20:46

Panowie mam jeszcze taki problem, mianowicie turbina wogule nie doładowuje, kolega mi powiedział że całkiem stoi, i teraz pytanie co z tym fantem zrobić poszukać gdzieś na szrocie czy dało by rade jakoś tą uratować...??
hotdriver - 2014-06-22, 20:49

a z kad kolega wie ze stoi???i z kad wiadomo ze nie doladowywuje???
wojtas83 - 2014-06-22, 20:51

Najpierw sprawdź vagiem jakie błędy wyskoczą. Bo może to wina sterowania turbiną, a nie samej turbiny. Turbo możesz kupić używkę, lub oddać swoja dom regeneracji.
lukasz51195 - 2014-06-22, 21:25

hotdriver bo te przewody co od niej idą wogulę nie puchną i mułowaty jest... A wie dla tego że podjechałem do niego i zostawiłem go żeby podłączył mi pod kompa to nie mógł znaleść tego podłączenia bo mówił że nad zapalniczką nie ma ale nie wiem czy udało mu się odnaleść... A i dymi na czarno to też może być wina turbiny ALE chociaż nie koniecznie bo wczoraj z nim gadałem i powiedział mi że mam walnięty czujnik w pompie wtryskowej i dostaje za dużą dawke paliwa to też może być przyczyną dymienia...
hotdriver - 2014-06-22, 21:30

lukasz51195, po raz kolejny powtarzam na sluch i gdybanie co moze byc nie tak to mozna podejsc do fiata 125p, ty masz silnik tdi ktory jest juz sterowany komputerem wiec bez podlaczenia do Vaga nic nie zdzialasz wymienisz pol silnika i dalej bedzie to samo. PODLACZENIE POD VAG TO PIORYTET W TYM SILNIKU!!!!! a przyczyn dymienia mozesz miec mnostwo od zlego katu wtrysku, uszkodzonej turbiny, zaworu n75, innych czujnikow mierzacych temerature i cisnienie a jest ich kilka, moze nawet byc ze ktorys kabel od jakiegos czujnika jest przerwany i juz moze dymic, uszkodzone wtryski, czujnika masowego powietrza, zlego podlaczenia wezykow, dziurawe wezyki, uszkodzone ECU, wiec widzisz mozliwosci jest mnostwo tylko podlaczenie pod kompa da ci konkretnie odpowiedz co jest nie tak
lukasz51195 - 2014-06-22, 21:36

Dobra jutro jeszcze zadzwonię do niego i go zapytam czy udało mu się odnaleść do kostkę pod komputer, hotdriver Przepraszam jak zdenerwowałem :pijacy:
lukas - 2014-06-22, 21:44

Nie złościmy się hehe lukasz51195 zrób jak pisze hotdriver, bo jeśli chcesz utrzymać dobry stan Ventylka i równowagę to po prostu połącz go z Vagiem ;-) wtedy dowiesz się wszystkiego, naprawisz go i będziesz zadowolony kolego;-) pozdrawiam ;-)
hotdriver - 2014-06-22, 21:59

lukasz51195, jak kolega podlaczy ci pod kompa to najpierw sprawdz bledy puzniej zrob logi statyczne blokow: 000, 001, 002, 003, 004, 005, 009, 011, 013. Logi statyczne w grupie BS blokow: 000, 003, 004. i logi dynamiczne blokow: 000, 004 i 010 (te razem), 011,003,008 (te tez razem). i wszystko bedziesz wiedzial jezeli kolega sie zna to powinien wiedziec co i jak a jezeli nie to powiedz ze juz masz zrobione logi to mi wyslesz i ci je rozszyfruje :) a jezeli zapomnialem o jakims bloku to koledzy podpowiedzcie
lukasz51195 - 2014-07-20, 23:44

Panowie mam takie małe problemy z ventem a mianowicie mam za wysokie obroty tzn 1.tyś a drugi jak jade np 2 to auto samo przyspiesza a po chwili zwalnia i jest ok, po 3 trochę opózniony jest pedał gazu tzn ja pedał w podłogę a on po chwili łapie a po 4 auto nie chce się wkręcać powyżej 2tyś obrotów od dołu ładnie ciągnie ale tylko do 2 tyś.... Znajomy mi podpinał pod kompa i powiedział że tak do wymiany jest czujnik pedała gazu, a to że wkręca się tylko do 2tyś to wina zaworków sterujących turbiną...? Dodam że Wymienił mi jeszcze ..czujnik temperatury paliwa'', (pierwsze o taki czymś słyszałem) i ustawił mu dawkę paliwa... Pisze dlatego bo może akurat miał ktoś taką problemy i powodem tego były jakeś błachostki... Pozdrawiam... :)
wojtas83 - 2014-07-21, 15:46

Co do opóźnionej reakcji na pedał gazu to pewnie znajomy rację bo tam jest potencjometr który mógł się zepsuć. Można go sprawdzić pod VAGiem podczas jazdy bo pokazuje jego położenie np 0% lub 100% przy pedale w podłodze. A czujnik temperatury znajduje się w nastawniku pompy.
lukasz51195 - 2014-07-21, 23:01

A to jednak maiła racje, a takie pytanko jeszcze mam.... Gdy włączę dmuchawe i ustawie na ciepło to leci takie letnie powietrze, co to może być nagrzewnica zapchana np kamieniem i dlatego nie leci ciepłe powietrze...?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group