Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Reanimacja Vento

Moista - 2014-07-06, 23:33
Temat postu: Reanimacja Vento
Witam wszystkich.
Swoje wento nabylem 3lata temu. Silnik pracowal bez zarzutu niestety wrzucilem lpg najprostsze. Od pewnego czasu Vento nie chce smigać na benzynie. Po rozebraniu gaznika mechanik doszedl do wniosku ze leje zamiast rozpylac ale na gazie buja sie zwawo. Na 2 tyg pomoglo zresetowanie sterownika ale teraz juz kaplica. Sprawdzilem na innym sterowniku i jest to samo. :mur: Mial ktos podobnie?
Kolejnym problemem jest za niska temp na blacie. W porywach wskakuje ponad 70 ale to korek musi byc i 25+ na zewnatrz. Pewnie i spalanie mi wzrasta bo na 40l lpg robie 250km. Co moze byc powodem?
Jako ze temat reanimacja, jest wiecej mankamentow. Prawy amortyzator zaczyna sie ladowac w deske z tylu. Kąt sie zmienil co oczywiste i pytam czy jest sens to spawac. Bagaznik tez juz zaczyna przeswitywac, podloga przestaje istniec.
Znam przypuszczalne koszty naprawy blachy bo jest tego wiecej, ale Vento prowadzi sie swietnie i silnik swoje robi. Poradzcie co robic prosze.
Pozdrawiam.

Hormon - 2014-07-07, 07:58

Wypadało by sie przywitać w odpowiednim dziale, to tak na początek.

Jak już podłoga klęka, silnik szaleje, amortyzator wpada to odpuść sobie reanimacje.

Chyba że masz zamiar Ventem jeździć jeszcze z 10 lat, to rób, ale pasuje wszystko ogarnąć od razu, a nie przez najbliższe 5 lat sklejać auto.

tom cio - 2014-07-07, 08:59

Z tego co piszesz to podzielam zdanie Hormona, nie ma sensu go robić, ale jak ci pasuje ventyl, to szukaj drugiego w dobrym stanie. Ideału nie kupisz ale jak będziesz cierpliwy to na pewno znajdziesz sztukę godną zainteresowania, troche ją poprawisz i masz znów autko na lata. Wystarczy zadbać o blacharkę.
Moista - 2014-07-07, 12:10

Przywitam sie przywitam pozno juz bylo:)
Jutro okaże sie co z ta benzyna, jak uda sie cos poradzić to odreanimuje. Mam znajomego w czesciach więc można złożyć 2 następne tylko ta blaszka. Czytałem ze naprawy doraźne na rok- moze 2 dadzą rade. Później od nowa. A dac po 300za element to faktycznie ze 4 razy wartość zwieksze:)
A co z ta temp? Cos poradzicie?

Hitchhiker - 2014-07-07, 12:12

Samo konkretne ogarnięcie blacharki to wydatek ok 2tyś minimum w Twoim przypadku. Do tego dolicz ceny zrobienia reszty i sam podejmij decyzje
tom cio - 2014-07-07, 14:31

Niska temp to termostat do wymiany. I podmień lub wymień czujnik temperatury silnika, bo przez niego często dzieją się różne dziwne rzeczy.
Paweł J. - 2014-07-07, 18:08

Moista napisał/a:
Na 2 tyg pomoglo zresetowanie sterownika ale teraz juz kaplica. Sprawdzilem na innym sterowniku i jest to samo. :mur: Mial ktos podobnie?


Jeśli pomaga reset kompa to wina leże w złej emulacji sondy.

tom cio - 2014-07-07, 18:35

Ale przecież napisał że raz pomogło a teraz już nawet to nie pomaga.
vwjanekvento - 2014-07-07, 18:40

Co do temp to czujnik temp wymien miałem tak samo jak Ty ze do 70 dochodzilo i koniec po zmianie, ok jakby był walnięty termostat to i tak przecież w lato temp na dużym obiegu wkoncu dojdzie do 90 stopni, a jakby się nie otwieral to bys silnik zajechal ;) Co do wtrysku skoro leje a nie rozpyla to kup nowy i po problemie ;) Co do reanimacji jak zrobisz raz a dobrze to będziesz jezdzil i jezdzil tylko z drugiej strony dziwie się ze nie dbacie o autka, bo gdyby była robiona konserwacja odpowiednia itp. to by nie było tego, Ja swoje można powiedzieć odrestalrowalem od początku i nie zaluje ;)
Moista - 2014-07-07, 21:40

vwjanek niestety studentem byc to znaczy nie miec kasy na takie wydatki. Stypendia itd to zycie biezące. Niestety oddalem auto po pierwszych zabiegach blacharskich do j... partacza. Fakt ze bral po 150 od el ale mija 2 lata i jest gorzej bo od srodka rdza wylazi. Dopiero teraz pracujac moge cos wlozyc w ukochane vee bo nie liczy sie tu wartosc rzeczowa tylko "uczucia":D. 2tys to w sumie 2mies odkladania ale zyc trzeba. Wymienie czujnik i obaczymy co siem stanie.. Meczy mnie ta blacha tylko :(
edit:
I dziekuje za sugestie, napewno poslucham:)

pablomed - 2014-07-08, 13:57

Moista, podłoga jeśli trzeba spawać tylko podłoge to może i 5 stówek starczy, antykorozja - możesz chyba samodzielnie? Bo jeśli nie to prawie drugie tyle. Kielich - pytanie czy z powodu korozji amorek włazi czy tylko jest źle zmontowany albo gumy sparciały.
Silnik - bardzo proste sprawy jeśli sam silnik jest w dobrej kondycji. Jeśli reset i zmiana sterownika nie pomagają to trzeba sprawdzić czy niema błędu w okablowaniu od LPG jeśli nie to może cały wtrysk najłatwiej zmienić - 150 starczy. Potem kwestia spalania LPG to już tylko regulacja i/lub regeneracja lub zmiana reduktora. Czyli 0 do 300 zeta zależy co zrobisz sam.

Moista - 2014-07-08, 19:08

Dobra więc tak. Do blachy/lakier/korozja sie nie dotykam poprostu nie mam pojecia jak:). Moge sie zajac zawieszeniem/geometria i inne sprawy mechaniczne.
Zaczne od najgorszego:(

Bagażnik


Amor


Wlew


Klapa


Cały ON - najlepsze chyba co moge pokazac.


vwjanekvento - 2014-07-08, 19:39

Oo to chyba mój kolorek ale widze ze tragedii nie ma ;) dokładnie tylko nie widze jak z tym amorkiem ;)
tom cio - 2014-07-08, 20:31

Na moje to co widać to będzie tylko część tego co jest na prawdę i podczas rozbiórki będzie takich miejsc przybywać. Poza tym pod bąblami zawsze jest dalej coś (a raczej brak czegoś :P ) więc jak zaczniesz czyścić to dziury się powiększą.
Moista - 2014-07-09, 11:14

Na razie 150 bagaz i 100amorek. Powiedzcie koledzy czy można wrzucić elektryczne szyby do Vee? I ew czy dużo przeróbek.
Heavy - 2014-07-09, 11:19

no przecież wychodziły seryjnie ele szyby to przeciez ze mozna wrzucić, a przeróbek duzo nie ma :) jak jest wszystko co trzeba to nie ma duzo roboty :)
wojtas83 - 2014-07-09, 11:44

Z tego co widzę to nie jest źle, wiadomo że samochód ma swoje lata i igły się nie znajdzie, ale jak jest do czego przyspawać to wszystko da radę ogarnąć. Najpierw zrób podłogę , bagażnik , kielich i progi, zabezpiecz antykorozyjnie i tak możesz jeździć nawet w podkładzie jak nie masz lakier, potem ogarniesz resztę, czyli klapę, wlew i pewnie jeszcze inne miejsca, a na sam koniec do lakiernika i będzie lalka ;)
Co do dokładania wyposażenia to możesz uzbroić w elektryczne szyby, lusterka, klimę, ABS, AIRBAGI, grzane stołki i pewnie jeszcze coś by się znalazło. Najprościej szukać dawcy na jakimś szrocie i wyjmujesz fanty razem z wiązkami, potem wkładasz do swojego.

Moista - 2014-07-09, 17:43

Lusterka, ABS mam ale kontrolka sie swieci wiec bedzie trzeba sie tym zajac. Myslalem nad zmiana koloru na niebieski metalik badz zielony. Nie wiem jak sie to rozlozy w cenie bo i tak chce zeby cale elementy malowali zeby nie bylo widac gdzie szpachla byla:D Progi byly robione i jest bardzo cacy:). Pokrzepiliscie mnie troche:). Z tym wlewem napewno mnie skasuja bo tam tych krawedzi jest i zalaman galancie.
Moista - 2014-07-09, 17:50

I znalazlem dwie kierownice w swietnym staniejedna bez AIRBAGA druga z. Prawie nie ma sladow uzytkowania a 50zl to nie pieniądz:D
vwjanekvento - 2014-07-09, 20:00

Zostaw ten bordowy kolor jest najpiekniejszy :diabełek: bierz się za to i rob porządnie a potem radze dogladac co pol roku, noi konserwacja to podstawa! ;)
wojtas83 - 2014-07-09, 20:50

wlew to szukaj na szrocie jakiegoś golfa lub vento, kątówką wytnij z błotnika większy element żeby mieli na wstawienie w miejsce starego
Moista - 2014-07-09, 21:26

O tym nie pomyslalem Wojtas. Ew jeszcze raz dam ten sam kolor tylko juz bez kolorowanki. A orientujecie ile zalozenie klimy?
tom cio - 2014-07-09, 23:28

500-700 klima + samo podłączenie 200zł u mnie (na jego wiązce, bo ori od klimy jest razem z główną) a założenie to 3-4dni roboty lekkim ch... jeśli robisz samemu.
Moista - 2014-07-10, 06:43

Dzięks za info. Zajmę się najpierw blacha i silnikiem. A pozniej bedziem sie bawic w dodatki.
Dzięki piękne za informacje aw razie potrzeby jeszcze podpytam cos w tym posci:D.

Hitchhiker - 2014-07-10, 07:29

tom cio napisał/a:
500-700 klima + samo podłączenie 200zł u mnie (na jego wiązce, bo ori od klimy jest razem z główną) a założenie to 3-4dni roboty lekkim ch... jeśli robisz samemu.
Mówisz o założeniu do auta gdzie wcześniej nie było klimy ? Jak tak to przyjadę nawet z Poznania :faja:
tom cio - 2014-07-10, 12:15

No zakładając że sam wszystko zakładasz a jedziesz tylko na podłączenie kabli do elektryka. Czyli wychodzi około 600 zł za kpl klimę, 200 za podłączenie, 100 za nabicie, i jeszcze wiadomo że coś po drodze wyjść może więc 1000 żeby to sprawnie działało będzie mało :P
Hitchhiker - 2014-07-10, 13:17

No ja się właśnie przymierzam do wrzucenia klimy ale sam się nie podejme zadania i będę dawał komuś. A to już koszta się robią tęgie, bo jakby nie patrzeć roboty troche jest a i nie każdy chce się podjąć.

Cytat:
1000 żeby to sprawnie działało będzie mało

Ja tam bym się cieszył jakby się zamknęło w 2k, ale przy zlecaniu nie za bardzo jest to wykonalne (raczej to koszt roboty bez części).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group