Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - Remont czy swap

danielss - 2014-08-11, 19:23
Temat postu: Remont czy swap
Witam.
Sprawa wygląda następująco, silnik w moim golfie 1.6 101km 8v jest lekko mówiąc w słabym stanie, bierze sporo oleju, kopci na niebiesko, teraz zaczął palić 16l gazu na 100km.
W związku z tym proszę Was o poradę, czy remontować ten silnik i jeżeli tak to jakie by były mniej więcej koszta tego i co trzeba wymienić, czy szukać drugiego słupka i liczyć, że będzie w dobrym stanie.
Co do swapu na inny silnik, bardzo chętnie bym to zrobił ale za swap na zwykłego 2e trzeba liczyć 2.5k spokojnie, a w tej chwili tyle do dyspozycji nie mam.
Pozdrawiam i proszę o rady.

pawlik1993 - 2014-08-11, 20:57

za 1500 sprzedam Ci Silnik z instalacja od TDI 90 ;)
danielss - 2014-08-11, 21:08

pawlik1993, Jeżeli bym swapował, to na pewno nie na diesla, raczej coś pokroju Abfa. Narazie i tak nie mam na to wystarczająco dużo kasy, potrzebuję informacje ile mnie może wynieść remont mojego silnika.
Hormon - 2014-08-11, 21:26

Zależy co wyjdzie po rozebraniu, ale licz około 2 tys. A czy warto, to sam sobie odpowiedz na to pytanie.
Przemek - 2014-08-11, 21:44

Słuchaj danielss, będę miał passka z 2E więc możemy się dogadać. Napewno się drogo nie bedzie a silnik wolny od gazu .
danielss - 2014-08-11, 21:58

Przemek napisał/a:
Słuchaj danielss, będę miał passka z 2E więc możemy się dogadać. Napewno się drogo nie bedzie a silnik wolny od gazu .


Na kompletnego swapa nie mam niestety warunków, jak i kasy w tej chwili.

pawlik1993 - 2014-08-12, 09:59

Jezeli Ci nie zalezy na mocy to remotuj swoj bo bedziesZ mial pewne ale dla mie po pierwsze nie chce widziec benzyny a po drugie ten silnik bylby za slaby ;)
Hitchhiker - 2014-08-12, 10:22

danielss napisał/a:
Przemek napisał/a:
Słuchaj danielss, będę miał passka z 2E więc możemy się dogadać. Napewno się drogo nie bedzie a silnik wolny od gazu .


Na kompletnego swapa nie mam niestety warunków, jak i kasy w tej chwili.
Remont wcale nie musi Cię wynieść mniej. Tak jak ktos pisał wiele zależy od tego jakie masz wymagania. Na Swapie zyskasz moc bo możesz wrzucić lepszy silnik. Na remoncie zyskasz pewność i będziesz wiedział czym jeździsz.
Heavy - 2014-08-12, 10:52

jeśłi liczyłbyś swoją robociznę o ile masz pojęcie, masz jakieś zniżki w sklepach z czesciami czy coś, i silnik nie będzie zajechany, a aby pierścienie, panewki i glowica do zrobienia to cena moze wyjść też i z 1500 :)
danielss - 2014-08-12, 11:52

A co myslicie wrzucić drugi blok np;
allegro.pl/silnik-vw-b4-golf-vento-ibiza-aek-1-6-8v-75-tys-gw-i4481617839.html

Przemek - 2014-08-12, 20:13

Jest to jakieś rozwiązanie . Tylko zadaj sobie pytanie czy aby napewno on ma taki przebieg i czy stan podany jest zgodny ze stanem faktycznym. Ja raz się przejechałem.
Decyzja należy do ciebie.

pablomed - 2014-09-03, 23:07

danielss, nie masz szans przewidzieć ceny bez oceny silnika. Zrób sobie najpierw test sprężania z próbą olejową , oraz pomiar ciśnienia oleju. Może na przykład to tylko uszczelniacze zaworowe padły a przyczyna wysokiego spalania nie ma związku z samym silnikiem tylko z osprzętem albo wadliwą regulacją LPG. Jeśli kompresja będzie marna, to dopiero po zdjęciu głowicy można będzie ocenić gładzie cylindrów i decydować czy jest sens próbować zmiany samych pierścieni.
W każdym razie opłacalny może być tylko mały remont czyli naprawa głowicy i zmiana pierścieni, co więcej czyli szlify zmiana tłoków panewek to już się nijak nie opłaca.
Co do kosztów to z grubsza można napisać że taki mały remont będzie kosztowo porównywalny ze swapem silnika na taki sam. I znacznie cena będzie zależeć od tego co jesteś w stanie zrobić sam oraz od stawek mechanika.
A jeśli okaże się szczęśliwie że tylko uszczelniacze zaworowe do wymiany to jest to kwestia groszowa bo można to zrobić bez zdjęcia głowicy czyli jakaś stówka za części i koło 3 godzin roboty mechanika


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group