Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - 1.9 TDI 1z Zrywa pasek alternatora

alien - 2014-09-07, 13:15
Temat postu: 1.9 TDI 1z Zrywa pasek alternatora
Witajcie.
Mam pewien problem który skłania mnie do myśli o podpaleniu tego auta...
Kiedy pierwszy raz nieoczekiwanie w trasie zerwało mi pasek od alternatora pomyślałem, że pewnie ze starości a dodatkowo na kole pasowym od alternatora na jednym rowku był zadzior.No ale założyłem nowy i jezdziłem kilka tys km.
Do czasu kiedy znowu pękł.
Tym razem zmieniłem koło pasowe na alternatorze na takie bez zadzora, zmieniłem małe koło pasowe na dole ( nie pamiętam od czego ono jest ) ale było krzywe.
No i wczoraj jadąc już pod domem usłyszałem jak coś "dzwoni" - Maska do góry a tam już rozsypujący się pasek na którym przejechałem ok 4 / 5 tys km.

Jakieś pomysły ?
Dodam tylko , że ten pasek piszczał w porównaniu do 2 poprzednich jak był zimny.
Jak macie foto to podrzuccie jak u was jest rozwiązany w 1z układ na kołach pasowych bo mam wrażenie , że u mnie jest coś nie tak , w miejscu gdzie powinny być rowki mam gładką powierzchnie na jednym z kół a tam przychodzą rowki , może przez to się pasek rozwarstwia.

slaw71 - 2014-09-07, 14:07



musisz wszystko sprawdzić po kolei.Wyrabiają się tulejki siateczkowe(zaznaczone na rysunku) i pręt napinacza krzywo chodzi,zobacz także czy koło pasowe na wale nie ma bicia,zużywa się tłumik drgań i wtedy koło bije i piszczy pasek.

Tomaszex - 2014-09-07, 17:28

Najpierw sprawdź czy wszystko jest w jednej osi. Tak jak napisał slaw71, mozna zwrócić uwagę na tulejki, jak i na sam pręt który też może się wyrobić w miejscach gdzie są właśnie tulejki. A może łozyko w rolce na precie mówi papa ?
alien - 2014-09-08, 08:28

A powiedzcie mi czy ten napinacz przy uruchomionym silniku powinien powinien ruszać się w zależości od obrotów czy raczej powinien nieruchomo zachowywać swoją pozycje ?
hotdriver - 2014-09-08, 08:44

Dodatkowo trzeba spytac czy posiada kolega klimatyzacje, czy odpowiednio zalozony jest pasek, czy na zadnym z kol nie ma oporow? i zasadnicze pytanie pali pasek czy go poprostu rwie?
alien - 2014-09-08, 08:54

Nie ma klimy jest thermotronic , pasek mechanik zakładał bo akurat jak zerwał sie poprzedni nie byłem u siebie w mieście , dodatkowo wymienił małe kółko od innego paska które było w pobliżu . Pasek się rwe / rozwarstwia .
Zrobię dziś fotkę jak jest u mnie. Patrząc na niego od frontu to po prawej stronie pierwszy rowek jest oberwany , ale zauważayłem, że od drugiej strony już jest rozwarstwienie.

Popatrzyłem na YT jak powinien się zachowywać napinacz i wdaje mi się , że u mnie jest do wymiany bo drga.

Zobaczcie tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=oueedzUIbIo
nic nie drgnie , to jest prawidłowe zachowanie jak się domyślam ?

patrolfak - 2014-09-08, 09:35

Ja tez mialem z tym problem w moim 1z dlatego zastosowalem taki patent wlasnego pomysłu+ sprzegielko jednokierunkowe tu masz filmik
https://m.youtube.com/watch?v=M-vThEuux8k

alien - 2014-09-08, 09:36

Widziałem ten film
Jakie koszta ? Wszystko pasowało P&P ? Cały element mocujący alternator wymieniałeś ?
Czyli napinacz u Ciebie powodował te problemy ?

patrolfak - 2014-09-08, 09:46

U mnie napinacz i rolka rolke kupilem ze sprzeglem za jakos 130zl a napinacz zastosowalem z audi bodajże 80. Tam napinaczem paska jest alternator tak samo jak w golfie 2 i silniku aaz. Uwierz ze po tym zabiegu pasek chodzil rowniutko nic go nie strzepilo i bylo slychac wylacznie klekot diesla.
hotdriver - 2014-09-08, 10:02

A u mnie kolko napinajace lata i piszczy jakby bylo stado swierszczy i nie rwie paska i tak juz rok czasu jezdze wiec to wina napinacza ze rwie pasek u kolegi? ja stawiam na zle zalozony pasek.
alien - 2014-09-08, 10:11

Dziś postaram się zweryfikować ułożenie tego paska , ale temat napinacza zaczął mi mocno po głowie chodzić.

hotdriver napisał/a:
A u mnie kolko napinajace lata i piszczy jakby bylo stado swierszczy i nie rwie paska i tak juz rok czasu jezdze wiec to wina napinacza ze rwie pasek u kolegi? ja stawiam na zle zalozony pasek.


Przy źle założonym pasku przelatał bym ok 4 tys?

hotdriver - 2014-09-08, 10:17

Nawet i wiecej jesli dobrej firmy. a jak kola nie sa pokrzywione, nie maja widocznych bic, czy kolo napinajabe nie jest nie rowne lub przytarte?
alien - 2014-09-08, 10:33

Przyjże się temu dziś.
alien - 2014-09-09, 09:21

Panowie szybkie pytanie
Jakie oznaczenie powinien mieć ten pasek ?
1z bez klimy na napinaczu.

danielufo - 2014-09-09, 21:36

21,36 x 1045
:]

alien - 2014-09-10, 09:53

Dzięki
Wczoraj kupiłem dziś postaram się założyć.
kupiłem także napinacz

hotdriver - 2014-09-10, 10:59

Jakie koszta napinacza? razem z tulejkami, ramieniem, kolkiem i napinaczem czy sam napinacz? i jakiej firmy?
alien - 2014-09-10, 13:37

Pasek Gates 49
Napinacz Gates 175 zł

slaw71 - 2014-09-10, 19:02

alien napisał/a:
Jakie oznaczenie powinien mieć ten pasek ?
1z bez klimy na napinaczu.

wystarczyło spojrzeć na rysunek z etki :D

alien - 2014-09-11, 08:49

No i już na drodze...

Założyłem pasek wraz z napinaczem - uruchomiłem i pierwsze co da się zauważyć to fakt , że rolka niemal nie drgnie podczas wolnych obrotów jak i przy dodaniu gazu.

Dziś jadąc do pracy dostrzegłem jeszcze jedną rzecz , mianowicie nastała cisza przy pracy silnika tylko klekotał i nic poza tym.

Zobaczymy co z tego będzie.

patrolfak - 2014-09-11, 09:39

A tak ogólnie to sprawdź czy kołom pasowe na wale się nie giba bo to częsta przypadłość 1Z, to możne wprawić w drgania np pasek od alternatora.
alien - 2014-09-11, 11:58

Dzięki za radę na pewno zerknę :)
Widzę sejsa ventyla na zwierzynieckiej w PZ :D

patrolfak - 2014-09-11, 12:08

alien napisał/a:
Widzę sejsa ventyla na zwierzynieckiej w PZ :D


Akurat do zoo szedłem na spacer i fotkę pstryknąłem ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group