|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Stracił moc, szarpie, błąd 00515
danielss - 2014-09-20, 22:12 Temat postu: Stracił moc, szarpie, błąd 00515 Witam.
Auto zaczeło mi ostatnio mocno szarpać, straciło moc, silnik 1,6 101km AEK.
Przy mocniejszym wciśnięciu gazu dusi się.
Świece, kable, kopułka, palec oczywiście wymienione.
Podłączyłem auto pod vaga i wyskoczyło takie coś:
Dodam, że błąd po skasowaniu od razu wraca również na włączonym silniku.
Czy to oznacza, że do wymiany jest czujnik położenia wału korbowego/wałka rozrządu?
Z góry dzięki za rady, pozdrawiam.
hotdriver - 2014-09-20, 22:41
https://www.google.pl/#q=blad+515+vw+golf+3 tylko to co ja moge pomoc w benzynce nie mam pojecia
danielss - 2014-09-20, 23:58
hotdriver, google już zdążyłem przejrzeć, nic konkretnego.
vwjanekvento - 2014-09-21, 10:59
danielss typowy objaw dla czujnika halla mialem tak u siebie szarpal dusil sie itp
danielss - 2014-09-24, 21:39
Dzisiaj wymieniłem cały aparat zapłonowy z czujnikiem halla na drugi, ale ciągle wywala błąd:
00515 - camshaft position(hall) sensor (G40) 30-00 open or short to B+
Po odpaleniu również co chwila wraca.
Masa w kostce sprawdzona.
Jest ktoś w stanie podpowiedzieć gdzie dalej szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Heavy - 2014-09-25, 21:21
a w tym drugim aparacie czujnik jest nowy czy tez stary? na youtube masz filmiki jak go sprawdzić przy pomocy diody led
danielss - 2014-09-26, 18:20
Nie mam już zielonego pojęcia o co chodzi.
Czujnik halla w aparacie sprawdziłem diodą led, działa jak należy.
Napięcie oraz masa w kostce są.
W poniedziałek oddam auto do mechanika na ustawienie zapłonu na lampe oraz sprawdzenie czy rozrząd nie przeskoczył bo już innych przyczyn tego błędu chyba nie ma.
pablomed - 2014-09-27, 20:18
danielss, nie wolno i nie da się na lampę nic ustawić , to jest silnik który ma czujnik położenia wału, tu musisz zadbać żeby hall był sprawny, żeby aparat był odpowiednio włożony na znaki (ważne!) i żeby aparat był od tego samego silnika ( lub AFT czy AKS) bo ma inną przesłonę niż od silników bez czujnika wału.
Powinieneś w tym, wypadku miernikiem sprawdzić kabel sygnałowy - środkowy we wtyczce halla aż do sterownika silnika
danielss - 2014-09-27, 23:42
Kostka sprawna, napięcie oraz masa jest. Jutro ustawię zapłon dokładnie na znaki.
danielss - 2014-09-29, 10:20
Zapłon ustawiony, błedy znikneły.
|
|