Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Wspomaganie działa w jedną stronę

Tomaszex - 2014-10-03, 11:15
Temat postu: Wspomaganie działa w jedną stronę
Otóż mam problem dotyczący wspomagania w moim vento.

Był wymieniany płyn wspomagania na Febi zielony, nowego płynu weszło tyle ile się upuściło. Początkowo było git ale na drugi dzień rano gdy ruszyłem w lewą stronę wogóle nie było wspomagania :mur: no to kręciłem tak jak przy odpowietrzaniu i przy drugim lub trzecim obrocie wspomaganie w lewo wróciło. Było tak parę dni więć kręciłem kilkakrotnie w celu odpowietrzenia ale problem po paru dniach powrócił.

Dzieje się przeważnie rano, jak kawałek przejade i pokręce kierownicą problem ustaje i do końca dnia spokój :wow: Wycieków nie widać, płynu nie ubywa niewiem w czym moze byc problem.. Wyczytałem na forum golfa że podobny objaw jest przy padaniu maglownicy, jednak wtedy objaw nie utrzymywałby się cały czas ? :hmmm:

hotdriver - 2014-10-03, 14:39

Moze byc tak ze maglownica przeszla juz swoje dni swietnosci i ma pelno syfu lub cos przytkanego i jak masz nowy plyn to jest gesciejszy i ciezko mu przejsc dopiero jak sie rozgrzeje to jest rzadszy i dociera wszedzie a stary byl juz zuzyty i caly czas byl rzadki moze to przyczyna
Tomaszex - 2014-10-03, 18:56

No tak bo to się zaczeło właśnie po wymianie płynu.. A opłaca się ją regenerować, czy szukac używki w lepszym stanie ?
hotdriver - 2014-10-04, 07:50

Jezeli masz dojscie do maglownicy za grosze to wziasc uzywana albo swoja zaniesc do regeneracji bo jak wlozysz uzywke to nie wiadomo w jakim jest stanie wiec lepiej odrazu dac do regeneracji bo tak to moze pochodzic tydzien, dwa lub wogole bo jak wiadomo nowka to nowka, ja na twoim miejscu dobijalbym swoja moze akurat odwidzi jej sie lub dobijesz ja bardziej i powoli szukal lub regenerowalbym jakas
pablomed - 2014-10-10, 15:11

Tomaszex, spróbuj jeszcze raz wymienić płyn, po odkręceniu węży przy spuszczaniu płynu pokręć kierownicą (bez włączania silnika) może jakiś paproch jest który wyleci i będzie ok. Jeśli nie to stawiaj na regenerację w tym wypadku bo usterka nie wygląda na poważną. Oczywiście nie daj się nikomu naciągać na koszty jak za pełną regeneracją bo to już się nie opłaca. Tu się może opłacać tylko jakaś weryfikacja , czyszczenie itp.
Tomaszex - 2014-10-10, 20:46

ok dzieki przy czasie spróbuje, bo problem nie ustepuje ale wydaje mi się że teraz rano jakby szybciej przechodziło ale wątpię że całkowicie ustąpi. A jeszcze zapytam czy przy takim kręceniu mocno cierpi pompa wspomagania ? :co?:
wojtas83 - 2014-10-10, 21:30

Jeśli podniesiesz przód samochodu do góry to nic nie cierpi. I dużo lżej się kręci ;)
kowal323 - 2014-10-10, 21:31

No ale przecież nie będzie za każdym razem z rana podnosił przodu :D
wojtas83 - 2014-10-10, 21:44

kowal323, kolega wyżej radzi kręcić kierą przy ponownej wymianie płynu, więc nikt nie każe codziennie podnosić przodu :młotek:
kowal323 - 2014-10-10, 22:04

wojtas83 napisał/a:
kowal323, kolega wyżej radzi kręcić kierą przy ponownej wymianie płynu, więc nikt nie każe codziennie podnosić przodu :młotek:


Tak, ale Tomasz musi codziennie rano tak kręcić żeby wspomaganie mu normalnie chodziło i odnośnie tego było pytanie jak mniemam.

Hormon - 2014-10-10, 22:11

U mnie również coś wspomaganie cierpi, jak zimne to kreci lux, jak sie nagrzeje to strasznie ciężko.
Tomaszex - 2014-10-12, 15:15

kowal323 napisał/a:
wojtas83 napisał/a:
kowal323, kolega wyżej radzi kręcić kierą przy ponownej wymianie płynu, więc nikt nie każe codziennie podnosić przodu :młotek:


Tak, ale Tomasz musi codziennie rano tak kręcić żeby wspomaganie mu normalnie chodziło i odnośnie tego było pytanie jak mniemam.


Racja :oklaski: Właśnie w tym problem :P ale narazie jest ciepło więc dwa razy skręce w lewo i jest już git ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group