|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Jetta Mk III 2.0 ABA Problem z odpalaniem, błąd 00515
Wonski - 2014-10-04, 19:30 Temat postu: Jetta Mk III 2.0 ABA Problem z odpalaniem, błąd 00515 Witam, posiadam Jette mkIII 2.0 ABA :
, od paru dni mam problem z odpalaniem, zawsze jak silnik jest zimny odpala i po ok 1sek gasnie i tak trzeba robic z kilkanascie razy.. kiedy juz odpali to przez caly dzien pozniej odpala bezproblemowo, i ogolnie odczowam braki w mocy, został podłączony pod kompa i wykryto takie błędy :
wymieniony został czyjnik w aparacie zapłonowym ale bład niechce sie skasowac, podjechalem do mechanika zeby ustawil mi zaplon to stwierdzil ze ten silnik co mam to niby on sobie jakos samoczynnie ustawia ? czy tak moze byc ? czy szukac innego mechanika ? bo juz niewiem co z tym zrobic
kubamajster - 2014-10-04, 20:50
Mechanik miał rację w Twoim silniku zapłonu się nie ustawia ponieważ masz czujnik położenia wału i cewko-modół więc. Błędy które pokazałeś są to błędy właśnie czujnika położenia wału i czujnika halla. Sprawdź obydwa czujniki wydaje mi się że czujnik halla jest pod kołem pasowym wałka rozrządu tak jak w 1.6 101km a czujnik położenia wału gdzieś w bloku z przodu. Ew sprawdź też ustawienie rozrządu bo może być to brak synchronizacji wał-wałek. I podstawowo sprawdź czy rotor czujnika halla o niego nie ociera
Hormon - 2014-10-04, 20:55
Proszę o przywitanie się w odpowiednim temacie
Wonski - 2014-10-05, 21:45
Hormon napisał/a: | Proszę o przywitanie się w odpowiednim temacie |
Ok sorki już się przywitałem
Wonski - 2014-10-05, 21:49
[/b]kubamajster
u mnie czujnik halla jest w aparacie i został wymieniony reszta sprawdzona i "niby" wszystko ok ale błędu nieda się skasować. Wstawiłem dzisiaj Dżedaja do znajomego elektryka zobaczymy czy coś uda mu się zrobić..
pawel66600 - 2014-10-05, 22:16
Błąd czujnika Halla zawsze będzie na wyłączonym silniku i go nie skasujesz.
Włącz silnik i wtedy zobacz czy będzie błąd.
Wonski - 2014-10-05, 22:18
pawel66600 napisał/a: | Błąd czujnika Halla zawsze będzie na wyłączonym silniku i go nie skasujesz.
Włącz silnik i wtedy zobacz czy będzie błąd. |
były próby przy włączonym silniku i podczas jazdy i nic..
vwjanekvento - 2014-10-05, 23:02
Ja obstawiam kostke stacyjki pod koniec zycia u mnie gasł nawet podczas jazdy i tez odpalałem po kilka razy ale po wymianie problem znikl
pablomed - 2014-10-10, 15:21
Wonski, podstawowa sprawa: cały aparat zapłonowy musi być ustawiony odpowiednio na znaki bo inaczej błąd nie zniknie , czyli przy I tłoku w górnej pozycji palec w aparacie musi wskazywać na nacięcie na brzegu aparatu. Druga sprawa, nie piszesz czy sam zmieniałeś czujnik halla w aparacie, jeśli robił to mechnik to upewnij się że nie wsadził całego innego aparatu ze szrotu, musi być taki od silnika w którym jest czujnik położenia wału - ma innny kształ wirującej przesłony. Aparat z czterema jednakowymi wycięciami w przesłonie np od 2.0 2E albo od 1.8 się nie nadaje. A poza tym nie napisałeś jak się silnik zachowuje po zmianie tego halla, typowo objawem usterki że nie działa lub jest źle założony aparat jest niższe odcięcie obrotów przy ok 5000/min. Z zapalaniem nie powinno być problemu - jeśli nadal jest a błędy znikną będzisz szukał w czujniku temperatury, przepływomierzu lub czujniku ciśnienia w dolocie (nie pamiętam co ten silnik ma) itd. Jeśli nie znikną - musisz sprawdzić wiązki obu czujników do ECU, zasilanie (w bocznych pinach).
Wonski - 2014-10-11, 00:07
pablomed
Czujnik halla wymieniałem wraz z kolegą, po wymianie błąd dalej był i niechciał sie skasować, odtstawiłem więc auto do znajomego bo ja pracuję 7dni i niemam kiedy dłubać przy aucie, znajomy sprawdzał instalację od ECU, ciśnienie paliwa, polutował mi przewody od sondy lambda bo były przerwane, wymienił czujnik temperatury i ustawił aparat zapłomowy na znaki, CHECK znikł i auto odzyskało moc ale problem z odpalaniem pozostał..
pablomed - 2014-10-11, 22:28
no to już pół drogi za tobą, posprawdzaj teraz czujniki temperatury cieczy i powietrza, ten drugi nie wiem gdzie jest w twoim aucie jakoś musisz go znaleźć, normy oporów te same dla wszystkich VW znajdziesz łatwo.Dopisz czy wkręca się do końca jak należy czy nisko odcina
Wonski - 2014-10-11, 23:16
Ok będę szukal dalej ehh :/ na chwile obecna wkręca się do końca
Wonski - 2014-10-21, 23:25
wymieniłem czujnik temp powietrza na nowy i dalej nic... zauwarzylem ze podczas prob odpalania auta strasznie zaczyna czuć paliwo, na dzien dzisiejszy rozkladam rece bo juz niewiem co mu jest :/
Wonski - 2014-10-22, 21:59
podczas odpalania wcisnalem pedał gazu do podłogi i auto lepiej odpala znajomy podpowiedział mi że może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy ? ktoś wie jak go można sprawdzić ?
majkel00230 - 2014-10-23, 20:22
ale jaki ten czujnik halla wymieniłeś ? położenia wału korbowego ? jak gaśnie to momentalnie odcina zapłon jakby ktoś kabel ściągnął czy jakby się zadusił szybko ? pisali Ci panowie wcześniej ze aparatu zapłonowego sie nie ustawia a i tak ustawiałeś
Wonski - 2014-10-24, 00:13
Wymieniony zostal czujmik halla w aparacie zaplonowym po czym aparat zostal zamocowany tak jak byl przed wyjeciem ale check caly czas sie palil i nieszlo go skasowac dlatego zostal ustawiony na znaki po ustawieniu podlaczono kompa blad sie skasowal i check zgasl. Na chwile obecna podczas odpalania wciskam pedal gazu i auto odpala za pierwszym razem, kiedy niedodaje gazu auto odpala i odrazu gasnie jakby cos go odcinalo. Dlatego znajomy zasugerowal ze moze byc cos z przepustnica lub czujnikiem polozenia przepustnicy bo moze sie cos blokuje a jak dodaje gazu to otwiera sie mocniej.
dlatego chcial bym sie dowiedziec jak mozna sprawdzic ten czujnik polozenia przepustnicy ?
majkel00230 - 2014-10-24, 15:54
wydaję mi się że czujnik położenia przepustnicy to zwykly rezystor to po prostu weź miernik i sprawdź czy w miarę liniowo się zmienia przy naciskaniu gazu,
a sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego ?
|
|