Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - podświetlenie zegarka

Poldi - 2007-08-23, 21:44
Temat postu: podświetlenie zegarka
Po odłączeniu i ponownym włączeniu akumulatora , przestało mi świecić podświetlenie zegarka. Reszta, podświetlenie licznika, obrotomierza i prędkościomierza jest ok. Czy to żarówka poszła czy może być inna przyczyna, bezpiecznik kabelek itp.
Szycha... - 2007-08-23, 21:51

Poldi pewnie żarówka się przepalila nic innego nie powinno się tam stać skoro reszta dziala pozdrowionka
Gavel - 2007-08-23, 21:51

ja stawiam na żarówkę skoro wszystko inne świeci

jak nigdy tego nie robiłeś to trochę Ci z tym zejdzie ale ogólnie cała "operacja" wyjęcia zegarów i wymiana tej żarówki jest prosta :OK:

Poldi - 2007-08-23, 23:08

No cóż będę się musiał z tym zmierzyć. Popatrzyłem w prady, jest troszke zabawy. Jaką żarówkę kupić? Pasuje mi wcześniej wiedzieć zanim to rozbiore.
Gavel - 2007-08-23, 23:22

wszystkie te żarówki w zegarach są w takich oprawkach - możesz kupić albo samą żarówkę i przekładać albo prościej kupić od razu żarówkę w oprawce a najlepiej coś w tym stylu:
http://allegro.pl/item225...inal_tanio.html
masa tego jest na allegro więc do wyboru i do koloru ;)

yahoo - 2007-08-23, 23:24

Poldi napisał/a:
... jest troszke zabawy...

bez przesady, jakieś max 30 min dłubania :OK:

Gavel - 2007-08-23, 23:34

yahoo to zależy czy kiedykolwiek coś takiego robiłeś

Ja jak pierwszy raz rozbierałem zegary u siebie to chyba ponad godzinę nad tym się modliłem. Wszystko robiłem okrutnie wolno bo tak się bałem że coś przypadkiem złamię, zerwę, popsuję itp. itd.
Ale dziś jak już wiem z czym to się je to zrobiłbym wszystko zapewne w 10 minut (łącznie z wypiciem browara przy okazji :) )

kovval - 2007-08-24, 02:04

dobrze gavel prawi vodki mu nalac :) wszystko zalezy od wprawy - u siebie tez pare...nasicie razy to rozbieralem.... i nadal wszytko dziala :)
Poldi - 2007-08-24, 07:44

Gavel napisał/a:
najlepiej coś w tym stylu:
http://allegro.pl/item225...inal_tanio.html
masa tego jest na allegro więc do wyboru i do koloru ;)


Fajne, to w takim razie wymienie chyba wszystkie żarówki na diodowe w zegarach. Tylko ile ich w sumie tam jest?

kovval - 2007-08-24, 07:50

uuu panie, sporo. sprawdz w poradzie gavla o podswietelniu zegarow. moze bedzie tam jakies zdjecie od tylu. ale duzo. okolo 12 szt. i to roznch kolorow ....albo tylko folijki zmieniaja kolor juz nie pamietam
spyro - 2007-08-24, 09:08

Hmmm, przy pierwszym rozbieraniu dechy jest trochę roboty i zajmuje to troszkę czasu, potem nabiera się takiej wprawy że idzie to bardzo szybko :-)

A żarówek poszukaj także w sklepie z elektronika. Bo ja za takie same dałem w sklepie po 3,50 bodajże jak się nie mylę :-) Czasami na allegro nie jest wcale taniej...

Gavel - 2007-08-24, 10:54

Ta aukcja to tylko przykład - pierwsza na którą trafiłem po odpaleniu allegro.
Chciałem tylko pokazać jak to wygląda i na cenę nawet nie patrzyłem ;)
Jak masz gdzieś obok sklep w którym takie rzeczy sprzedają to jasne że lepiej w sklepie kupić bo jednej czy dwóch żarówek nie opłaca się brać na wysyłkę ;)


kovval napisał/a:
sprawdz w poradzie gavla o podswietelniu zegarow
która z braku wolnego czasu nadal nie skończona gdzieś na dysku mi się wala :D

możesz luknąć sobie na poradę ze storny golfa: http://vwforum.pl/vdo i na fotkę z niej

a zobaczysz ile jest żarówek

Poldi ja bym wszystkich nie wymieniał bo po co skoro działają.
No chyba że chcesz się pobawić i poeksperymentować np. kolorami to inna sprawa ;)
Ale wtedy zrób tak, że najpierw rozbierz wszystko, dokładnie się wszystkiemu przyjrzyj w jaki sposób jest zmieniony kolor podświetlenia i wtedy sam zobaczysz co do czego jest, ile ewentualnie żarówek Ci potrzeba itd.

spyro - 2007-08-24, 11:48

No jak chcesz zmienić kolor podświetlenia to wtedy będą Cię razić migacze w innym kolorze i inne podświetlenie wyświetlaczy, wtedy kupujesz 4 żaróweczki (te co Gavel pokazał na aukcji) i zmieniasz podświetlenie, ot cała filozofia :-)
Poldi - 2007-08-24, 12:04

Myślałem, że jest ich kilka. Jest ich sporo więc nie będe wymieniał wszystkich. Pomysł wymiany wszystkich żarówek był podyktowany doświaczeniami z wcześniejszym autem. Spaliły mi się dwie żarówki, rozebrałem zegary i wymieniłem tylko te co się spaliły. Po kilku tygodniach przestały świecić dwie inne :)
Paweł J. - 2007-08-25, 11:19

http://www.allegro.pl/ite...80_polecam.html mam pytanie... czy w tym linku są żarówki które pasują do podświetlaqnia panelu kontroli nawiewów czy się mylę??
spyro - 2007-08-25, 12:18

Tygrysisko, to i tak nic nie da bo będzie oświetla Ci tyko środkowe pokrętło. Ja właśnie zakupiłem neoniki i przetwornik, i jak zdążę to na Zlocik będzie już owe podświetlenie panelu ogrzewania... Jest z tym ciutkę roboty ae efekt bomba...
Paweł J. - 2007-08-25, 12:26

spyro napisał/a:
to i tak nic nie da bo będzie oświetla Ci tyko środkowe pokrętło

wcześniej gdy miałem taką zieloną tulejka nakładana na żarówkę to właśnie środkowy panel podświetlało, wywaliłem to zielone coś i mam teraz na biało, ale podświetla wszystkie 3 panele i to naprawdę dobrze. Ale zobaczymy co z tego wyjdzie bo i tak już zamówiłem. Trzeba cos nowego kombinować z podświetlaniem. :lol:

spyro - 2007-08-25, 13:06

Tygrysisko napisał/a:
Trzeba cos nowego kombinować z podświetlaniem

neon gięti jest w miarę tani i naprawdę fajnie podświetla panel nawiewów. Gavel ma chyba tak zrobione jak się nie mylę i efekt jest rewelacyjny.
Ja muszę sie zebrać w końcu za sterowanie światłami, bo w tej chwili nic nie świeci a jak już mam to rozbierać to chciałbym mieć wszystko na niebiesko...

Gavel - 2007-08-25, 16:05

Tygrysisko napisał/a:
Trzeba cos nowego kombinować z podświetlaniem
kombinuj - może jakiś nowy fajny sposób wymyślisz :)

Tak jak Spyro pisze ja mam neonik czerwony na wszystko i jeszcze dodatkowo niebieskie diody przy zimnym powietrzu. Efekt bardzo fajny ale jak to zrobić dokładnie to pytać twórcę czyli Przemolasa ;)

Polibo - 2007-08-30, 00:36

spyro, Kupiłeś w necie czy gdzieś w sklepie ??
Ja też się zamierzam ale nie wiem który neonik wybrać

spyro - 2007-08-30, 09:38

Polibo, kupiłem w necie. W tej chwili pertraktuje z gościem o zniżki dla Klubowiczów, dlatego też wstrzymaj się jeszcze parę dni bo będziesz miał wtedy parę groszy taniej :-)
Paweł J. - 2007-08-30, 13:12

A tak wygląda podświetlanie przy użyciu diód z allegro do których linki znajduja sie kilka postów wcześniej. Zdjęcie robione tel ale ogólnie mniej więcej tak to wygląda.

Poldi - 2007-09-05, 10:17

Powiedzcie mi czy standarodowe żarówki które są w podświetleniu zegarów da się wyciągnąć z oprawki żeby wymienić spaloną? Bo w sklepie można kupić z żarówki z oprawką lub bez oprawki.

Tygrysisko, A działa Ci regulator jaskrawości podświetlenia (pokrętło z lewej srony) z tymi diodami?

spyro - 2007-09-05, 11:00

Kup z oprawką i proponuję kupić je w ASO. Kosztują drożej ale są oryginalne i nie będziesz musiał znowu za pół roku wyciągać zegarów. A na oryginalnych żarówkach moja furka przejeździła 12 lat (wybita data na żarówce OSRAM VW, potem na jakiś ze stacji przejeździłem parę miechów i kupiłem oryginały w serwisie VW. OSRAM z wybitym logo VW.
Paweł J. - 2007-09-05, 11:58

Poldi napisał/a:
Tygrysisko, A działa Ci regulator jaskrawości podświetlenia (pokrętło z lewej srony) z tymi diodami?

działa....
Poldi napisał/a:
czy standarodowe żarówki które są w podświetleniu zegarów da się wyciągnąć z oprawki żeby wymienić

da się ale gra nie warta świeczki....

Poldi - 2007-09-14, 18:33

Wymieniłem. Patrzyłem w tą poradę i myślałem, że będę musiał całe zegary rozbierać a tu mała niespodzianka żarówki wykręca się nie rozbierając zegarów. Zanim się za to zabrałem spaliła się kolejna żarówka. Żarówki te więc mają ściśle okrośloną żywotność i jak się spali jedna to należy liczyć się że za chwile polecą kolejne. Jednak nie wszystkie pracują tak samo. Są tylko 4 żarówki które świecą się cały czas (podświetlające całość 2 żarówki od góry i 2 podświetlające wyświetlacze ciekłokrystaliczne) a reszta od kontrolek śweici się okazjonalnie. Wymieniłem wszystkie wspomniane cztery.
W poradzie http://www.vwvento.org/porady/zegary/index.htm (bardzo dobrej zresztą) zmieniłbym że nie potrzeba wyciągać kratek nawiewu. Są bardzo delikatne i łatwo można złamać boczne zaczepy. Śruby można odkręcić wkładając śrubokręt przez kratkę wcześniej zamykając wlot nawiewu, żeby śrubki nie wpadły do środka. Do montowania ich z powrotem wygodnie jest posłuzyć się śrubokrętem z końcówką magnesową.

Gavel - 2007-09-14, 21:36

Poldi ale Ty masz przecież Ventkę z 97 roku więc zapewne masz deskę taką jak w golfie
a skutkuje to tym że nie trzeba wogule odkręcać tych wszystkich śrubek pod kratkami
wystarczy wykręcić tylko 2 śrubki (jedna pod włącznikiem świateł, a druga pod zaślepką po lewej stronie radia) i zegary spokojnie wychodzą ;)

spyro - 2007-09-15, 10:13

No właśnie też tak czytam \post Poldiego i główkuje... Ty masz inną deskę niż miał Mario w swoim Vento...

A co do wyciągania kratek to wyciągając je parę razy nabierzesz wprawy i naprawdę nie trzeba się siłować i niszczyć ich aby je wyjąć... Łatwiutko wychodzą.

Poldi - 2007-09-17, 12:56

A wiecie, że macie racje....o ja mały niemądry miś. Tak się zaaferowałem tym opisem, że wyłączyłem funcje myślenia i rozbierałem punkt po punkcie a wystarczyło wyciągnąć wyłącznik świateł i zaślepki koło radia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group