|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Sprężyny - TYŁ - pytanie :)
szczur_wroc - 2015-01-02, 09:05 Temat postu: Sprężyny - TYŁ - pytanie :) VWitajcie,
Czy sprężyny od Golfa III są takie same jak do Vento. Słyszałem, że są trochę krótsze i bardziej miękkie. Czy to prawda ? nie chciałbym kupować czegoś co potem okaże się być nie takie jakbym chciał.
Co Wy na to ?
Paweł J. - 2015-01-02, 09:52
A co chcesz uzyskać Te sprężyny mają obniżać, czy ma być seria
szczur_wroc - 2015-01-02, 10:29
Paweł J. napisał/a: | A co chcesz uzyskać Te sprężyny mają obniżać, czy ma być seria | seria...
vwjanekvento - 2015-01-02, 11:36
To kupuj ze zwyklego golfa nie z wersji GTI VR6 GT i Varianta bo sa inne, z najzwyklejszego golfa
Paweł J. - 2015-01-02, 11:37
Od golfa pasują, ale należy pamiętać, że vento waży chyba z 50kg więcej od golfa.
Według mnie, bierz te które mają najtwardsze oznaczenia i raczej jakiś lepszych firm, wiem że kiedyś ludzie z forum brali jakieś niebieskie wzmacniane i tył się trzymał. Swego czasu kupiłem jakieś tanie i lipa była, tył się po asfalcie ciągnął.
Jeżeli używasz auta normalnie, czyli korzystasz z 5 miejsc i bagażnika,samochód jeździ także po zaspach, doradzałbym Ci właśnie te wzmacniane. Można bawić się także w kupowanie ori używek, tylko tych twardszych i jakby co było nie tak, można podłożyć coś pod kielich, ale to więcej zabawy i dochodzenie na zasadzie prób i błędów.
Przemek - 2015-01-02, 16:48
Dobrym rozwiązaniem też jest zakup sprężyn z passata B3 combi bądź sedana.
szczur_wroc - 2015-01-02, 16:55
Przemek napisał/a: | Dobrym rozwiązaniem też jest zakup sprężyn z passata B3 combi bądź sedana. | Hmmmm a są lepsze ? nie będzie tak że tył auta będzie mega w górze ? Jeżeli piszecie o niebieskich sprężynach i twardości to jakie są oznaczenia -> jakie są miękkie a jakie twarde i super twarde ?
Paweł J. - 2015-01-02, 17:02
Ori sprężyny mają zielone plamki i te są miękkie, są też pomarańczowe czy czerwone i te już się trzymają, a z nowymi zamiennikami to nic nie wiadomo, każdy producent ma swoje oznaczenia.
szczur_wroc - 2015-01-02, 18:25
Przemek napisał/a: | Dobrym rozwiązaniem też jest zakup sprężyn z passata B3 combi bądź sedana. | Hmmmmm ale one wyglądają trochę inaczej, czy to nie problem ?
Przemek - 2015-01-02, 20:56
Wyglądają tak są.o tyle ze pręt grubszy jest. Mam takie sprężyny wyjęte z B3 combi
szczur_wroc - 2015-02-03, 21:48
Przemek napisał/a: | Wyglądają tak są.o tyle ze pręt grubszy jest. Mam takie sprężyny wyjęte z B3 combi | Przemek i reszta. Posłuchałem Cię i wziąłem sprężynki od b3 passata i jest problem bo zrobiła mi się wersja CROSS. Co teraz ciąć sprężynę ? a jeżeli tak to o ile zwojów ?
wojtas83 - 2015-02-03, 21:52
Sprężyna ma grubszy zwój więc możesz ją skrócić ze dwa zwoje i tak nie powinna dobijać.
Daro - 2015-02-04, 11:08
Witam.
Golf III, Vento, Toledo I mają te same sprężyny np. Monroe SP0439, tą samą wysokość,średnicę i mają sprężyny od Passata B2 tylko są z grubszego drutu.
Dedykowane wzmocnione udało mi się znaleźć tylko z 65012 - KILEN,
maciuchowiec - 2015-02-12, 21:33
Ja u siebie zrobiłem trochę inny patent:) Zależało mi na oryginalnej twardości (w przypadku Venta miękkości:)) więc znajomy spawacz dospawał mi do amorków na dole po dodatkowym ,,jajku'', tym mocowaniu na śrubę. samochód podniósł się o jakieś ~5cm a w pięć osób stoi w miarę normalnie. a przy tym komfort jazdy pozostał ten sam
Hitchhiker - 2015-02-13, 10:02
maciuchowiec napisał/a: | samochód podniósł się o jakieś ~5cm |
Toż to Vento Country. Takich kozic to nawet w Tatrach nie robią
maciuchowiec - 2015-02-13, 10:35
Może i koza ale opon 205/45/15 nie tnie na dołach a opony jak ,,kondony'' to mi się nie podobają . Juz raz miałem autko na spotr zawieszeniu i po kilku latach zaczął ,,pękać'' w okolicach słupków dachowych :/. A poza tyn na nasze polskie drogi... ehh... szkoda gadać...
Hitchhiker - 2015-02-13, 15:30
Jeżeli "zaczął pękać" to obstawiam dwa powody. Albo słaba kondycja budy albo brak rozpórek do zawieszenia
maciuchowiec - 2015-02-13, 21:47
Być może to i to Ale na ,,moje'' drogi to niskie zawieszenie nie wchodzi w grę bo szkoda zderzaków:) A zresztą jak to mówią: ,,kto co lubi'' A mi się podoba jak Ventylek pręży dupkę:)
iparts - 2015-04-23, 11:07
Niestety, jeśli chcemy mieć fajnie "zrobiony" samochód, obniżony itd. trzeba się liczyć z częstą wymianą dokładek i jazdą 10km/h po nierównościach.
Gural99 - 2015-07-21, 09:40
Siemanko, wymieniłem ostatnio amorki z tyłu, bo stare wylały i nie dało się auta utrzymać na drodze. Zostawiłem stare sprężyny i zawieszenie na nierównościach dobija do końca. Jak wsiądą cztery osoby to już w ogóle masakra. Kumpel (100+kg) jak wlazł na hak i po nim poskakał też dobija do końca. Na mój chłopski rozum to wina sprężyn, a co o tym sądzi szanowne grono forumowiczów ? Dodam, że amorki to Bilstein a sprężyny mają 7 latek, wtedy ostatnio je wymieniałem razem z amorkami.
Pozdrawiam !
Gural99 - 2015-07-21, 11:14
Dodam jeszcze, że na przeglądzie na trzepakach wyszło 50% sprawności zawieszenia z tyłu
majkel00230 - 2015-07-21, 14:49
no to masz odpoiedź, sprezynki do wymiany
Gural99 - 2015-07-31, 18:31
Sprężynki założone, dalej się tłucze :/
|
|