|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Problem z układem chłodzenia silnika
melonvw - 2015-01-09, 01:01 Temat postu: Problem z układem chłodzenia silnika Witam:) Mam duży problem z moim Ventylem. Kupilem Vento za nie dużą sumke do naprawy a, że lekko znam się na mechanice to postanowiłem je kupic. Właściciel mówił, że postawil auto u mechanika i dużo go kroił za robotę a auto dalej nie sprawne, podobno uszczelka pod głowica, sprawdziłem objawy i na to wyglądało przegrzewał się oraz olej w zbiorniczku wyrównawczym, głowica ściągnięta zawiozłem do planowania uszczelka nowa skręcone i nadal to samo pochodzi na wolnych obrotach jest ok. tylko rusze po 100 m zapala sie kontrolka od wody i wywala wode. Wymieniłem drugi raz uszczelkę na droszą dodam że cieżko było dostac bo wersja Amerykańska obiezdziłem rożne sklepy i dopasowalem uszczekle. Jest również nowy termostat i pompa wody a problem nadal nie ustaje. Taka ciekawostka że auto mialo dużo dziwnych systemów alarmowych ( podobno zostało wyprute) i sam bez niczego w rożnych momentach odpala sie wentylator, ale to mysle ze kable sa gdzieś przetarte. Vento jest 2 litrowe w gazie, automat 85kw 95 r. Proszę o pomoc i z góry dzięki
wojtas83 - 2015-01-09, 08:35
Kolego po pierwsze to czy po zdjęciu głowicy było widać jakieś uszkodzenie na uszczelce, czy po prostu obstawiłeś że to wina uszczelki i nie sprawdzałeś dalej? W takim przypadku głowica po zdjęciu powinna wylądować u szlifierza na sprawdzenie szczelności (koszt ok 150 zł), bo bez sensu ją zdejmować kilkukrotnie. Powinieneś założyć nowe śruby głowicy żeby była odpowiednio dociągnięta, stare mogą wyciągać się przy dokręcaniu i masz nie dokręconą głowicę, dlatego na wolnych obrotach może byś wszystko oki, a przy większych już dmucha do kanału wodnego. I jeszcze jedna możliwość tzn, czy kręciłeś silnikiem po zdjęciu głowicy i oglądałeś dokładnie gładzie cylindrów czy nie ma ja żadnych rys? Bo bywają przypadki że pęknięta jet tuleja cylindra i tamtędy kompresja idzie w kanał wodny.
melonvw - 2015-01-10, 13:22
Po zdjęciu wątpie ze było by coś widać, głowica planowana i sprawudzana dokręcona odpowiednio. A pytanie jeśli chłodnica była by zapchana to jakie są objawy ? albo korek od zbiorniczka ;/ nie wiem juz sam
eNWu - 2015-01-10, 14:29
Przy niedrożnej chłodnicy, objawy j/w. Kiedyś miałem podobny problem, spuściłem płyn, zalałem octem z wodą w proporcji 1;1 pojeździłem kilka dni, po czym spuściłem cały syf, przepłukałem ukł. wodą z kranu, zalałem nowym płynem i...po problemie. Nowa chłodnica to też nie jakiś mega wydatek.
majkel00230 - 2015-01-13, 10:26
a po macaniu przewodów nie dojdzie się czy to drożna czy nie drożna chłodnica ?
eNWu - 2015-01-13, 14:58
Nie. Tak nie dojdziesz.
majkel00230 - 2015-01-13, 15:03
też kiedyś słyszałem że z chłodnicy oleju skrzyni biegów też może walić w układ wody.
to jak można drożność jeszcze sprawdzić ?
a może to pompa wody, łopatki poszły
eNWu - 2015-01-13, 16:07
Cała chodnica ma mieć w miarę jednakową temperaturę. obmacaj ją po nagrzaniu.
Pisałeś, że pompę wymieniałeś, poza tym tam nie bardzo ma się co zepsuć. Jedynie pasek może być odwrotnie założony i pompa mieli w drugą stronę.
micho360 - 2015-01-13, 17:24
a może korek zbiorniczka wyrównawczego jest padnięty ,tam jest zaworek który reguluje ciśnieniem w układzie chłodzenia
vwjanekvento - 2015-01-13, 19:00
eNWu miałem zalozony odwrotnie pasek i to nic nie zmienia temperatura jedynie jest wieksza o 3 stopnie max, melonvw sprawdz na krotko czy wentylator wogole działa, może być wlacznik wentylatora uszkodzony
majkel00230 - 2015-01-13, 20:12
vwjanekvento, tu bym się wentylatorem nie zajmował bo tutaj pisze że po 100m wodę wywala korkiem
melonvw - 2015-01-13, 21:25
Witam znowu nie miałem możliwości wejścia na internet. 1. Układu nie czyściłem jakis tam olej nadal pływa także syf jest nie wiadomo czy chłodnica nie zapchana i gotuje wode w weżu bo aż nim trzepie. 2. Wentylator sie nie załącza hmm tak wam powiem że ostatnio kluczyki mam w kieszeni przychodze do auta akumulator nic kompletnie echo rozładowany na maxa wepchaliśmy do garażu, prostowniczek po jakims czasie zaczyna sie kręcić gdzie kluczyki w kieszenie a auto nie było nawet odpalane. 3. W pompie łopatki całe . 4. Chłodnica w skrzyni, to mnie trochę wkurza, poprzedni właściciel mówił ze mu mechanik ją wymieniał. Chłodnica ze szrotu, nie wiem co z nią, zatykajac otwór od wody jeden i dmuchając w drugi powietrze lekko schodzi dziwne, ale to tez nie sprawdzanie czy jest szczelna. I tak napisałem że po stu metrach wodę wywala nie dodając ze grzeje go do 90 stopni
eNWu - 2015-01-13, 22:25
Nie bardzo rozumiem ostatniego zdania.
Czyli że wywala wodę, nie przekraczając 90 stopni?
Jeżeli tak, to albo zapowietrzony, albo pęknięta głowica lub tuleja (jak już wspomniano)
majkel00230 - 2015-01-13, 22:30
eNWu, jaka tuleja ?
też tej końcówki nie rozumiem, ale też trzeba wziąć pod uwagę że to amerykanin więc zakres temperatury jest w farenheitach a nie celcjuszach
wojtas83 - 2015-01-13, 22:54
majkel00230, o tuleje cylindra chodzi
eNWu - 2015-01-13, 22:58
wojtas83 napisał/a: | majkel00230, o tuleje cylindra chodzi |
Dokładnie.
majkel00230 - 2015-01-13, 23:00
ok wojtas
ja bym obstawiał mikro pęknięcie głowicy właśnie,
i takie pytanie ? do 2.0 USA można wsadzić głowicę z 2.0 EU ?
razem z całym osprzeętem kolektorem itp
melonvw - 2015-01-13, 23:05
Pany odpalam auto, chodzi sobie na wolnych obrotach grzeje do 90 stopni, wiem jest temperatura w innej skali bodajże jak pamiętam 160 (wskazówka stoi na wprost) grzeje sie do 90, dmuchawa fajnie grzeje jest git. Wyjeżdzam na oko mówiąc 100-150 m i temperatura skacze w wężach sie gotuje i po zawodach.
wojtas83 - 2015-01-13, 23:07
Jak odkręcisz korek od zbiorniczka to wywala wodę i dużo ciśnienia uchodzi?
majkel00230 - 2015-01-13, 23:09
wojtas83, kto odkręca korek na zagrzanym silniku xD
tom cio - 2015-01-13, 23:11
Ja np Czasami w celu zdiagnozowania problemu trzeba.
majkel00230 - 2015-01-13, 23:13
trochę ryzykowane bo nawet w zdrowym silniku tam ciśnienie panuje wysokie ;p
melonvw - 2015-01-13, 23:17
Tak odkręcam korek i jest mega cisnienie i wodą wali
wojtas83 - 2015-01-13, 23:29
tom cio, dobrze mówisz, niekiedy trzeba, tylko trzeba umieć robić to umiejętnie. Kup nowy korek do zbiorniczka i jeśli nic się nie zmieni to musisz szukać problemu dalej. A jak wyglądają wężę, bardzo twarde się robią kiedy woda się gotuje?
melonvw - 2015-01-14, 00:11
Stając przed maską prawy od chłodnicy czuć jak woda max ciepła lewy na dole idący od termostatu do chłodnicy letni. Teraz ten od zbiorniczka cienki co idzie do głowicy aż skacze.
eNWu - 2015-01-14, 13:27
Ewidentnie wali komprechą w ukł.
j/w; głowica albo tuleja w bloku.
majkel00230 - 2015-01-14, 16:36
Ponawiam pytanie z ciekawości czy ktoś wie ?
do 2.0 USA można wsadzić głowicę z 2.0 EU ?
razem z całym osprzeętem kolektorem itp
tom cio - 2015-01-14, 19:54
Nie, te bloki różnią się od siebie jednym kanałem olejowym, reszta osprzętu jest ta sama.
majkel00230 - 2015-01-14, 20:13
to w takim przypadku blok i głowica do wymiany ?
tom cio - 2015-01-14, 20:18
Dlaczemu do wymiany? Też Ci wodę wywala?
majkel00230 - 2015-01-14, 21:14
nie nie, tylko w przypadku melonvw, jakby wyszła pęknięta głowica a to silniki US to pewnie będzie wolał zrobić swap na EU 2.0 niż szukać do usa głowicy
melonvw - 2015-01-15, 18:53
dodam ze korek jak odkręciłem po wzięciu auta od poprzedniego właściciela to uszczelka z korka tam jest taka guma, to ona pływała w 2 częściach w zbiorniczku :O i teraz pytanie czy przez taką uszczelkę w korku a raczej jej brak tam, może wywalać wode i takie cisnienie robic?
melonvw - 2015-01-15, 19:00
druga rzecz ta chłodniczka w skrzyni moze ona gdzies ma pęknięcie, da rade to jakoś sprawdzić bez jakiegos specjalnego sprzętu?
eNWu - 2015-01-15, 19:45
Nie, przez brak uszczelki ciśnienie raczej powinno być mniejsze. Nie raz jeździło się całkiem bez korka, i poza tym, że ciecz szybciej odparowała, nic się nie działo.
Sprawny ukł. powinien pracować na nadciśnieniu ok. 1 bar, kiedy jest znacznie większe, to znaczy, że dzieje się coś niedobrego.
Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi
melonvw - 2015-01-16, 22:40
Jutro pojade do garażu przeczyszcze chłodnice i drugie ze omine chlodnice skrzyni biegow zobacze co sie bedzie dzialo.
Kruchy69 - 2015-05-04, 18:06
nie bede zakladal nowego tematu wiec napisze tutaj.
Pacjent - Vento TDI 90KM AHU
Objawy:
zaczelo sie od tego ze w goretsze dni po lekkim przycisnieciu auta tak do 4 tys bylo widac ze wywala lekko plyn ze zbiorniczka. Postanowilem go wymienic, pleblem ustapil, lecz wczoraj po wiekszym przepalowaniu w zbiorniczku byl full plynu, widac bylo ze sie z lekka pieni, po ostygnieciu stan plynu sie zgadzal, ale weze byly twarde jak stal. Wyglada na uszczelke pod glowica, bo potym sie zapowietrzyl. Ale, kolor plynu- jest ladniutki rozowiutki tak jak nowy, nie widac sladow po oleju itd. Temperatura ok, nie gotuje sie, nie nagrzewa sie szybciej niz powinien itp. Oleju tez nie przybywa, plynu tez nie i gdyby nie wycieki ze zbiorniczka to tez mysle ze by nie ubywalo. W dodatku dzisiaj po 10-godzinnym postoju w ukladzie dalej utrzymywalo sie cisnienie. Co o tym myslicie Panowie...?
majkel00230 - 2015-05-04, 20:27
płynu zawsze "przybywa" jak samochód ma ciepełko ;>
wojtas83 - 2015-05-04, 21:44
Kruchy69, a jak jedziesz delikatnie też wywala płyn? Bo tak było u mnie. Ale wygląda na uszczelkę.
tom cio - 2015-05-04, 22:15
Lub też pęknięcie w głowicy, ale to musiałoby być minimalne pęknięcie jak tak delikatnie.
majkel00230, ale węże nie robią sie cholernie twarde, poza tym przybywa tylko troszkę przynajmniej u mnie i to nie tylko w vencie.
majkel00230 - 2015-05-04, 22:20
a bierzecie czasami możliwość pęknięcia bloku ?
wojtas83 - 2015-05-04, 22:27
Blok w starych vw raczej nie pęka, szybciej od pęknięcia bloku obstawił bym pęknięcie tuleji cylindra
majkel00230 - 2015-05-04, 22:31
pytam bo kuzyn miał tak w C5 3.0.
A mam ten sam problem nadal w jettcie co kruchy, tylko tu się jeszcze olej pokazał
Kruchy69 - 2015-05-04, 22:59
jak jade delikatnie to tez sie robia twarde weze ale plynu nie wywala. Fakt faktem ze venciak juz ma prawie 400 tys wiec juz profilaktycznie by wypadalo wymienic uszczelke, poza tym uszczelniacze tez juz musze wymienic, bo z rana puszcza chmurke. Nie ma co, jutro trzeba sciagac copke i przestac rozmyslac. Odrazu sie porting zrobi. :p
tom cio - 2015-05-04, 23:02
Jak już będzie zwalona czapa to zajrzyj też do prowadnic, bo potem szkoda dwa razy to samo rozbierać
Kruchy69 - 2015-06-07, 11:29
prowadnice smietnik.:p ale uszczelka nie byla winna. Zadnych niedociagniec niezauwazylem. Winna byla pompa wody i termostat.
|
|