Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Podłączenie standalone

tom cio - 2015-01-20, 12:02
Temat postu: Podłączenie standalone
Witam, potrzebuję pomocy w swapie w ventce, a wiem że tu na forum jest kilku dobrych elektryków którzy mam nadzieję coś pomogą ;)

Więc znalazłem stronkę z rozpiską pinów skrzynki bezpieczników większość z nich rozszyfrowałem lecz z kilkoma mam problem: pin 8 wtyczki G1 "Heated Oxygen Sensor Power, Fuel Pump Relay Output, Fuse 18" (grzałka sondy lambda? po kiego grzyba tam przekaźnik pompy paliwa?) i pin 4 wtyczki G2 "Knock Control Unit, Oxygen Control Unit, and Throttle Switches (CIS-E), automatic choke and overrun cutoff valve (carb), Heated O2 Sensor (Digijet), Fuel Pump After-Run Control Unit and Crankcase Ventilation Heater (G60), Main Fusebox Start/Run Power, Fuse 15". Czy mógłby ktoś powiedzieć do czego te piny?
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html

Druga sprawa nie mogę znaleźć rozpiski pinów czujnika położenia wału.

Trzecia sprawa to podpięcie się pod oryginalny przekaźnik pompy paliwa, wyjście 2A z easy ecu podłączam do pinu 3 wtyczki G1, a drugi kabelek (jak na schemacie co idzie do +12v) gdzie jest on w ogóle?

Podłączam według tego schematu: http://ottomotive.pl/imag...-TOOTH%20VR.pdf

Jak na razie tyle pytań, z góry dzięki za pomoc ;)

Aaa i są jakieś programy/książki gdzie mogę znaleźć jakieś schematy podłączeń czy opisy?

hotdriver - 2015-01-20, 20:37

G1/8.......b/li.........zasilanie wtryskiwacza paliwa 16
G2/4.......n/b.........wyjście zasilania z bezp.15
jak podpioles sie pod G1/3 to zasilanie czyli +12 jest w srodku skrzynki podlaczone do plusa ale jezeli skrzynke bezpiecznikow nie masz od diesla to moze byc nie podlaczone podepnij sie plusem pod wyjscie H1/2 to tez jest zasilanie i powinno laczyc sie w skrzynce a kablem z wyjscia H1/2 pod pin 2 przekaznika
tom cio, daj maila podesle ci kilka schematow

tom cio - 2015-01-20, 21:07

Tylko u mnie w G2/4 jest kabel czarno-biały troszkę grubszy od reszty, na razie nigdzie się nie podpinałem rozmyślam jak poprowadzić wiązkę i jak zrobić tą pompę paliwa bo z tym będzie najgorzej, ewentualnie pociągnę mocny "+" bezpośrednio do przekaźnika a sterowanie dam pod easyecu. Mój mail: tomaszkaczmarczyk22@wp.pl jeśli możesz to opisz tam co nieco bo w czytaniu schematów kompletnie zielony jestem. Dzięki za odzew ;)
hotdriver - 2015-01-20, 21:22

no tak G2/4 to kolor czarno-bialy :) mail poszedl wiec juz powinienes go miec w razie czego pisac :)
tom cio - 2015-01-23, 11:57

Ok wielkie dzięki hotdriver, za schematy, baaardzo pomogły. Pompa paliwa już ogarnięta, trzeba było dać na g1/3 masę i po sprawie. Została mi sprawa obrotomierza, dzwoniłem do Przemka (producent ee) mówił, że ten sygnał jest już zsumowany i wpinam się prosto do obrotka. Według schematu do obrotomierza są piny: t28/10 wiązki licznika, a2/6, f/9, g1/12, d/6, t/1 i u1/6, czyli wszystkie te które łączyły się w ori ecu z pinem 9 (nie wiem na ki grzyb tyle) Podłączając się obojętnie pod który obrotek będzie działał czy lepiej pod te bezpośrednio idące do wiązki licznika? (czyli g1/12 i u1/6) Nie chcę się wpinać bezpośrednio w kabel wiązki licznika bo to trochę drutem mi zajeżdża a tam mam wolne piny.

Kolejną kwestią będzie podłączenie klimatyzacji, ale to po odpaleniu silnika, napiszę o tym później w tym temacie.

Jeszcze raz wielkie dzięki hotdriver, jak spotkamy się gdzieś kiedyś masz dużą flaszkę :)

hotdriver - 2015-01-23, 18:08

tom cio, wejscie licznika T28/10 i wyjscie U1/6 to jest ten sam kabel czyli zeby nie zajezdzalo wiocha i druciarstwem i chcesz sie wpiac pod licznik to w skrzynce bezpiecznikow pin U1/6 jest połączony z takimi pinami jak: F/9, G1/12, A2/6, D/6 czyli szukaj wolnego jednego z tych i dorob wsowke pinu, prawdopodobnie wyjscie D/6 bedzie wolne i tam spokojnie sie wepnij i bedzie ladnie i poprawnie bez zadnego lutowania i skrecania kabli. tylko mnie ciekawi z kad wziales wyjscie T/1 ze odpowiada za obrotek ono niby jest nigdzie nie podlaczone i to jest wyjscie pompy paliwa i/lub przekaznika swiec w dieslu ;) a tyle ich jest bo kazda dodatkowa elektroniczna rzecz potrzebuje sygnał obrotomierza np. automatyczna skrzynia biegow, zegary, dodatkowe zegary, noi jeden wolny aby mozna bylo ewentualnie cos podlaczyc, ciesze sie ze pomoglem i co tak bardzo trudne patrzenie na schematy nie jest co ;p ??
tom cio - 2015-01-23, 19:25

No jednak nie jest, na początku tylko ogarnąć który symbol co oznacza i jazda. Ja mam wolne G1/12 i tam się wepnę. T/1 znalazłem na którymś schemacie od Ciebie tylko nie pamiętam teraz już którym. W ogóle to teraz połowa kabli które były pod G1 i G2 u mnie będzie wycięta ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group