Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Intercooler z tdi do td

maciuchowiec - 2015-02-11, 12:21
Temat postu: Intercooler z tdi do td
Nie wiem czy dobry dział ale piszę tutaj. Czy ic z tdi podejdzie bez modów do td? Czy trzeba coś przerobic? jak tak to co i jak?
tom cio - 2015-02-11, 14:03

Kolektor dolotowy ma kolanko w drugą stronę (ale w td chyba jest przykręcane więc odwrócisz). Jak sprawa przy turbo to nie wiem.
Rafik - 2015-02-11, 18:40

maciuchowiec, potrzebujesz kompletny iC z orurowaniem nastepnie musisz umocować Ic ka ja swojego przyspawałem tak jak fabrycznie lezy w TDI kolanko musisz odwrocic o 180 stopni jak masz egr to musisz go zaslepic ja zaslepilem wywaliłem rurkę harmonijkową a miejsce po niej równiej zaślepiłem zaślepką którą trzeba też przyspawac ;) ale ja musialem palnikiem grzac aby sruby puscily od tej rurki harmonijkowej :D a podłaczenie do turbiny p&p jak w tdi
maciuchowiec - 2015-02-11, 21:58

a nie da rady tych zaślepek zrobić z jakiejś blachy i przykręcić tak żeby w razie czego dało się to wszystko złożyć do pierwotnego stanu?
I nie bardzo wiem o jaką rurkę harmonijkową chodzi, jakby ktoś mógł podesłać jakieś foto:)
I jeszcze jedno, może trochę z innej beczki ale...:) W pompie lda pod deklem jest jekaś uszczelka czy coś? Chodzi mi o to że chcę wsadzić pin od 1,6td i wcześniej sobie wszystko przygotować żeby nie było jakichś niespodzianek. Bo rozumiecie, bez Venta jak bez nogi :D

Aezmo - 2015-02-11, 23:09

Na pewno będziesz musiał zmienić boost pina i zwiększyć dawkę, no chyba że chcesz wyrzucić pieniądze w błoto i stracić kilka KM :D .
I możesz od razu pomyśleć nad wydajniejszym kolektorem ssącym, od np. AWXa.

maciuchowiec napisał/a:
a nie da rady tych zaślepek zrobić z jakiejś blachy i przykręcić tak żeby w razie czego dało się to wszystko złożyć do pierwotnego stanu?

Da radę. Jeśli nie chcesz kupować gotowca za 30+zl z allegro możesz to zrobić po mojemu, dokładniej będzie Ci potrzebna szlifierka, wiertarka, wiertło 8,5mm do metalu, dwa kawałki blachy(na przykład 2mm, ale im grubsza tym lepsza) o wymiarach 4cm x 8cm


maciuchowiec napisał/a:
I nie bardzo wiem o jaką rurkę harmonijkową chodzi, jakby ktoś mógł podesłać jakieś foto:)



maciuchowiec napisał/a:
I jeszcze jedno, może trochę z innej beczki ale...:) W pompie lda pod deklem jest jekaś uszczelka czy coś?

Oczywiście, że jest.

maciuchowiec - 2015-02-11, 23:22

a jak zdejmę ten dekiel z lda to później złoże na tą samą uszczelkę czy muszę nową dać?
barzowskister - 2015-02-11, 23:40

Może być ta sama. Wymiana boost pina to robota na max 15min
maciuchowiec - 2015-02-12, 11:27

Panowie, mam ori ic ale gość nie mógł znaleźć jednej rury która wychodzi z turbo na przewody, tej pierwszej. Ma ktoś z was takową na sprzedaż?
maciuchowiec - 2015-02-21, 10:41

Icek założony, boost pin zmieniony i teraz pojawił się inny ,,problem'' Turbo zaczęło mocno gwizdać powyżej 2 tys. Czy to normalne? I czy mam się tym przejmować?
tom cio - 2015-02-22, 02:05

Szukaj nieszczelności w układzie dolotowym.
maciuchowiec - 2015-02-22, 11:36

A czy pomiędzy kolektorem ssącym a tym króćcem na górze jest jakaś uszczelka czy jest złożone na sucho? Bo u mnie było na sucho

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group