Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - co pierwsze zamontowac rozporki czy gwint

kielbasssa - 2015-03-08, 19:45
Temat postu: co pierwsze zamontowac rozporki czy gwint
witam mam pytanie kupilem gwint i rozporki, i teraz mam dylemat czy na seryjnym zawieszeniu powinienem nawiercac dziury i zakladac rozporki, czy najpierw zalozyc gwint a pozniej dopiero rozporki? a moze nie ma roznicy?
tom cio - 2015-03-08, 19:48

Karoseria nie jest z plasteliny nic się nie stanie ;) Obojętnie jak założysz. Ostatnio zakładałem do siebie rozpórkę po wymianie silnika i tak samo śruby wchodziły na glebie jak i na podnośniku.
kielbasssa - 2015-03-08, 20:00

dziekuje bardzo za informacje, ceni sie informacje kogos kto wykonal juz taka operacje :) swoja droga swietna ventka! a tak przy okazji szukam polowki hokeja szerokiego od strony pasazera moze wiesz cos na ten temat?
kielbasssa - 2015-03-08, 20:14

a sruby kupic jakies wzmacniane czy moga byc zwykle z ciastoramy?
Wydym - 2015-03-08, 20:26

zwykłe...rozpórka działa na przeciążenia więc nie ma znaczenia co pierwsze....Jedynie będziesz czół różnice jak byś latał na sztywnym bez rozpórek a potem z ....buda z nimi jest sztywniejsza...
tom cio - 2015-03-08, 20:39

Ja w kielichu mam m8 8.8 twarde i jest ok.
kielbasssa - 2015-03-09, 07:23

a to nie jest czasem tak ze na gwincie kielichy schodza sie lekko ku silnikowi?
Wydym - 2015-03-09, 07:44

no tak jest dlatego mówię że po założeniu jest sztywniej i działają na przeciążenia...przecież od razu kielich ci się nie zejdzie tylko podczas jakiegoś przejazdu np zjazd z progu,wzniesienie dziura ostre skręty itp... ;)
majkel00230 - 2015-03-09, 09:23

z tego co się orientuje można założyć 3 rozpórki ?
przód góra
tył góra
i tył dół

pod każdą z nich trzeba wiercić dziury ?

Hitchhiker - 2015-03-09, 10:35

majkel00230 napisał/a:
z tego co się orientuje można założyć 3 rozpórki ?
przód góra
tył góra
i tył dół

pod każdą z nich trzeba wiercić dziury ?


Przód dół też jest.

Pytanie które z nich rzeczywiście warto dawać ;)

majkel00230 - 2015-03-09, 10:46

domyślałem się że przód dół też ale nie byłem pewny.
ale co z tym wierceniem ;p

Wydym - 2015-03-09, 11:55

góry tylko żaden z was nie ma ponad ileś koni pod maską i nie lata nie wiadomo jak....także doły bez sensu
majkel00230 - 2015-03-09, 12:02

a przy 200 K M ?:P

no ale dalej nie wiem czy przy kazdej jest wiercenie ?

tom cio - 2015-03-09, 13:22

Cały czas jak widzę temat o rozpórce górnej tył to mi się śmiać chce. Połóżcie sobie panowie oparcie kanapy, podnieście trochę deskę za nią i zobaczcie co tam jest i jak jest poprowadzone, a potem myślcie o rozpórce na tył. O tylnej dolnej jeszcze nie słyszałem i nie widziałem, przód dolna to tak jak pisze Wydym, kto ventką lata nie wiadomo po ile i jak na sportowo.
majkel00230 - 2015-03-09, 13:28

no ale co z tą tylną górną ? o co ci chodzi z tym poprowadzeniem
Wydym - 2015-03-09, 13:28

Dół tył stabilizator można dołożyć jak jest w vr itp ....
vwjanekvento - 2015-03-09, 19:00

Tylna gorna to absurd przecież jest wzmocnienie tam gdzie polka lezy noi po co tam rozporka? ;)
hotdriver - 2015-03-09, 20:11

jesli mowa o rozpórkach to do tdi jest jakas inna czy podejdzie zwykla od benzyniaka
kielbasssa - 2015-03-09, 20:45

ja mialem w swoim vencie dorna na tyle :) moze nie byla potrzebna ale tez nie zauwazylem zeby mi przeszkadzala w czyms :) najsmieszniejsze jest to ze po poltorej roku od sprzedazy auta rozporki wrcily do mnie za smieszne pieniadze :) obydwie wiechersa stalowe

wracajac do tematu...czyli moge najpierw zamontowac rozporki a za jaki czas gwint? i nic ie nie stanie?

vwjanekvento - 2015-03-09, 20:55

kielbasssa pakuj rozporke a potem gwint i nic się nie stanie ;)
tom cio - 2015-03-09, 21:13

Pisałem już, przecież samochody nie są z plasteliny i Wydym, wyjaśnił kiedy rozpórki najbardziej się przydają. Obojętnie jak i co zakładaj i tyle.
Heavy - 2015-03-09, 22:34

rozpórka na przód sie przydaje jak masz gwint, bo bez niej czasem lubi pęknąć szyba przednia ;)
mi by sie byle jakie rozpórki przydały bo ja jeżdżę jak wariat :D hehe

kielbasssa - 2015-03-10, 02:30

a co z teoria zakladania rozporek? na podniesionym aucie czy z kolami dotykajacymi podloza?
kielbasssa - 2015-03-10, 02:30

a co z teoria zakladania rozporek? na podniesionym aucie czy z kolami dotykajacymi podloza?
tom cio - 2015-03-10, 07:51

Po co powtarzasz to samo pytanie? Dostałeś w temacie wyczerpujące odpowiedzi na ten temat a dalej drążysz. Pisałem w 1 odpowiedzi że zakładałem tak i tak i jest bez różnicy.
kielbasssa - 2015-03-11, 00:51

pierwotne pytanie brzmialo czy na seryjnym zawieszeniu powinienem nawiercac dziury i zakladac rozporki, czy najpierw zalozyc gwint a pozniej dopiero rozporki? a moze nie ma roznicy?

a w drugim pytaniu chodzilo mi juz o to czy na podniesionym aucie czy z kolami dotykajacymi podloza?

dwa rozne pytanie, na pierwsze znam odpowiedz ale na drugie wiem ze jest duzoteorii

hotdriver - 2015-03-14, 15:43

warto to przeczytac http://www.motofakty.pl/a...awieszenia.html

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group