Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - czuć olejem w samochodzie

jacekpp - 2015-03-25, 20:51
Temat postu: czuć olejem w samochodzie
Witam jak w temacie w moim Vencie 1.9 td czuć olejem, jednak nie zawsze a mianowicie tylko w tedy gdy otworze szyber dach lub szybę , przez nawiew nie, zapach pojawia się powyżej 2 tys obrotów , auto nie dymi olej zmieniony jakis 1000 km temu 15w40 od tego czasu nie ubyło nic oleju oska turbiny nie ma luzu chodzi dobrze nie widac żeby kapał gdzies olej , jedynie z przodu z odmy troche i ponizej głowicy przez to jest lekko zlany ale to raczej nie przez to , gdy szyby ii dach sa zamkniete nie czuc nic , nie wiem czy to po prostu z wydechu zallatuje czy jak ? jesli kktos wie to poradzcie cos :) ps auto jezdzi i zachowuje sie jak najbardziej normalnie :)
eNWu - 2015-03-26, 11:44

Masz wyciek, to masz odpowiedź. pęd powietrza przenosi go na kolektor.

15w40 to kiepski olej do turbiny.

jacekpp - 2015-03-26, 18:12

ale czuc tylko powyżej 2000 obr , czemu ten olej jest kiepski ?
kowal323 - 2015-03-26, 18:26

jacekpp napisał/a:
ale czuc tylko powyżej 2000 obr , czemu ten olej jest kiepski ?


No czyli po tym jak turbo zacznie konkretnie dmuchać :)

eNWu - 2015-03-26, 20:16

Temat o olejach jest wałkowany na każdym forum, żeby się nie powtarzać, napiszę tylko że wymagane minimum to półsyntetyk np. 10w40.

Wpisz choćby w google "jaki olej do turbiny" i masz czytania na miesiąc.

Masz wątpliwości, czy ten odór aby nie z wydechu. Spaliny mają zupełnie inny zapach, niż smażony olej. Musisz to odróżnić.

jacekpp - 2015-03-26, 20:58

to ewidentnie zapach oleju a wlałem 15w40 poniewaz kupiłem samochód i nie wiedziałem jaki jest olej w silniku ibałem się leć półsyntetyka żeby go nie rozszczelnic
eNWu - 2015-03-26, 21:02

jacekpp napisał/a:
ibałem się leć półsyntetyka żeby go nie rozszczelnic


To jest mit.

jacekpp - 2015-03-26, 21:52

tak czy tak juz teraz po fakcie usune ten wyciek i zobaczymy czy to cos pomoże
lukasz51195 - 2015-03-26, 22:24

eNWuto powiec mi dlaczego jak ja zalałem mobil 10W40 to zaczął mi delikatnie dymic na niebiesko i brać olej..? ;) A w cześniej tego nie było...
kubamajster - 2015-03-27, 07:11

Sprawdź złącze elastyczne wydechu.
Może też ciec z pod pokrywy zaworów i kapie na kolektor...

eNWu - 2015-03-27, 12:06

lukasz51195 naprawdę nie wiesz?

Mógłbym napisać kolejną powieść na ten temat, ale jak napisałem wyżej; w necie roi się od takich wiadomości.
Ale tak w skrócie; olej mineralny to zabójstwo dla turbiny.

jacekpp - 2015-03-27, 16:47

no to w takim razie mam zalac pół syntetyk i wymieniac wszystkie uszczelki albo robić remont silnika ? jak na razie vento i tak nie ma turbiny w rewelacyjnym stanie wiec dla swietego spokoju wlałem mineralny a jakichś długich tras nie robie nim .. moze jak bedzie wiecej pieniedzy zrobi sie regeneracje turbinki uszczelni co trzeba i wleję wtedy 10w40 no chyba ze wczesniej pójdzie vento w inne rece :)
kubamajster z pod pokrywy nie cieknie bo zmieniłem uszczelke a to złacze sprawdze jeszcze :)

lukasz51195 - 2015-03-27, 19:09

eNWu wiem że mineralny jest zły do turbiny więc dlatego zalałem go 10W40 ;)
jacekpp - 2015-03-27, 19:24

lukasz51195, i duzo ci tego oleju teraz bierze jak masz 10w40 ?
lukasz51195 - 2015-03-27, 19:52

jacekpp nie jestem pewny na 100% ale wydaje mi się że na początku więcej brał a teraz to tak 300-400 ml na te 1000km(tak mniej więcej)doleje i ja też bym ci radził zalał pół syntetyk np Mobil 10W40
jacekpp - 2015-03-27, 20:54

no to nie ukrywajmy sporo ci bierze co 10 tys km to ok 4 litry oleju .. ja od wymiany zrobiłem tysiaca bez zmian na bagnecie , moze pokusze się na tego pól syntetyka jak zregeneruje turbine bo szkoda by jej było wtedy zajechać :)
muchomorek165 - 2015-03-29, 18:44

Do TD tylko 10w40 a nawet 5W40 nigdy wiecej nie bral i ciszej pracuje. Druga sprawa w jakiej kondycji macie glowice, szklanki, turbo . wszystko moze brac olej. Ale mineral to juz zabojstwo na dluzsza mete.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group