|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - 1.9 TDI 1z 90 km ---> 110+
Renixon - 2015-04-19, 21:56 Temat postu: 1.9 TDI 1z 90 km ---> 110+ Dokładnie, krótko i na temat.
Mam ventyla w miare dobrym stanie.
Chcę z 90 przerobić na 110+
Czy tylko wtryski z AFN 110 trzeba wymienić ?
Proszę o podpowiedzi, dziękuje!
wojtas83 - 2015-04-19, 22:15
Renixon, po pierwsze to zapraszam do działu przywitań i zapoznania się z regulaminem http://forum.vwvento.org/...p=284866#284866 . Następnie do używania opcji szukam bo temat poruszany nie raz nawet tu http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=16162
Aezmo - 2015-04-19, 23:13
Ogólnie, różnice między 1Z(90KM) a AFNem(110KM) - wtryski(1Z ma 0.185, AFN 0.205), turbo oraz sterowanie turbiną(1Z ma turbo WG sterowane ciśnieniowo, AFN ma turbo VNT sterowane podciśnieniowo) i przede wszystkim soft, jest też jedna różnica w pompie wtryskowej - AFN ma większą "falę". Z różnic nie wypływających na moc to np. sprzęgło - AFN ma dwumasę, rura IC do kolektora ssącego oraz kolektor ssący(1Z ma króciec na przewód podciśnienia do ECU w kolektorze ssącym, AFN ma ten króciec w rurze IC), kolektor wydechowy(AFN ma "dzielony" kolektor wydechowy). Reszta jest taka sama.
Czyli najprościej żeby uczynić 1Z-ta AFNem potrzebujesz wtryski 0.205, turbosprężarkę GT1749V, zawór sterowania podciśnieniem czyli N75, dwa trójniki podciśnienia, zaworek zwrotny/kierunkowy, ECU czyli sterownik silnika, spływ oleju od turbiny, zasilanie oleju do turbiny, downpipe czyli początek wydechu,
tom cio - 2015-04-19, 23:59
I w pompie różni się tylko fala? Słyszałem że afn ma pompę 10mm a 1z 9mm, tu chyba chodzi o tłokorozdzielacz? (nie jestem do końca pewien bo pompy jeszcze nie rozbierałem, a w dieslach średnio się orientuję).
Aezmo - 2015-04-20, 07:07
tom cio, tłokozdzielacz jest ten sam, fala jest minimalnie większa i ma lepszy skok. Gdzieś kiedyś słyszałem że fala działa na identycznej zasadzie jak sportowy wałek rozrządu(czyt. im agresywniejszy tym lepsze osiągi).
Pompa 9mm = SB, RA, AAZ i pochodne, 10mm = 1Z, AHU, AFN i pochodne, 11mm = AHH, ALH i pochodne.
Do przerobienia pompy na większą(np. 12mm) zmienia się 3 rzeczy - falę, tłokorozdzielacz i głowiczkę.
tom cio - 2015-04-20, 08:21
Ok dzięki za wytłumaczenie bo zawsze mnie ciekawiło jak to w końcu jest z tymi pompami.
kowal323 - 2015-04-20, 15:31
Po wymianie wtrysków ile biorą za ich strojenie ?
Renixon - 2015-04-20, 16:05
Aezmo ->>> a możesz to troszke sprecyzować? :d
Aezmo - 2015-04-20, 17:59
Renixon napisał/a: | Aezmo ->>> a możesz to troszke sprecyzować? :d |
Co dokładnie?
kowal323 napisał/a: | Po wymianie wtrysków ile biorą za ich strojenie ? |
Strojenie to zależy na jakiej zasadzie, jeśli chodzi Ci o softa/chipa czy jak to tam nazwać to ceny są różne, w sumie od 400 do nawet i 1000zł. A samo przestawienie kąta wtrysku i podkręcenie dawki to nie więcej niż 150zł.
kowal323 - 2015-04-20, 18:37
Aezmo napisał/a: | przestawienie kąta wtrysku i podkręcenie dawki |
Bo to jest wymagane po zmianie wtrysków, yep ? Kąt sam potrafię ustawić, tylko czytałem, że po zmianie wtrysków wartość na Vagu nie ulega zmianie więc chyba lepiej zlecić to komuś?
Mateush - 2015-04-20, 20:54
Renixon, jeżeli chcesz coś przerabiać to zapraszam do dyskusji sam jestem na etapie tuningu 1z i jak narazie to zostal z niego słupek
wojtas83 - 2015-04-20, 21:51
Aezmo napisał/a: | 11mm = AHH, ALH i pochodne. |
I tu się z Tobą nie zgodzę bo jeśli chodzi o AHH to masz rację to już z ALH nie do końca masz rację bo pompy 11mm występowały tylko z automatycznymi skrzyniami biegów.
Mateush - 2015-04-20, 22:12
Odnośnie pompy 11mm nie ma sensu jej zakladać póki seria daje rade. Fala z AFN jak najbardziej jest wskazana do tego wtryski 0.216, kolektor dolotowy z AWX i masz spokojnie 120-130 koni i ladny moment. Jak nie chcesz dużo przerabiać to zalóż wieksze wtyskiwacze i jedz na program pojeździj zobacz i wtedy tuninguj dalej
wojtas83, a Ty ile masz w swoim traktorze tych kuców?
pawlik1993 - 2015-06-13, 14:34
ja mam mape, pompe z afn a wtryski 0.216 ic wiekszy i mam 135 KM i 310 Nm
|
|