Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Cieżko odpala

jacekpp - 2015-11-19, 21:50
Temat postu: Cieżko odpala
Witam panowie otóz mam taki problem gdy jest zimno rano autko ciezko mi odpala silnik to z1 zapłon ustawiony idealnie sprawdzony na vagu , nowe świece żarowe NGK , silnik w dobrym stanie wtryski tez nie leja bo nie kopci , jak juz raz go zapale to potem od szczała łapie , bo rano trzeba chwile krecić albo zagrzać 2 razy swiece i wtedy pali ale zadymi na niebiesko , chodzi równo po odpaleniu , co moze byc przyczyna ? czujnik temperatury ? polecali mi jego wymiane a wy co radzicie ?
tom cio - 2015-11-19, 21:55

Odepnij na próbę całkiem czujnik temperatury przed odpaleniem, jeśli odpali ok to masz winowajcę.
jacekpp - 2015-11-19, 22:02

sprawdze to jutro z rana i dam znać :)
theority - 2015-11-20, 23:21

Jak na moje, to paliwo się cofa albo jak przedmówca - czujnik temp :)
tom cio - 2015-11-20, 23:24

Jakby się paliwo cofało to by nie palił na strzał po podwójnym zagrzaniu świec i trzepotało by chwile silnikiem, tu kolega pisze, że chodzi równo.
theority - 2015-11-21, 09:24

tom cio, miałem tak w mietku :) Jak zaciągnął paliwo to już palił i palił aż do następnego dnia :)
I nie telepało silnikiem :)

jacekpp - 2015-11-21, 10:00

wymieniłem na razie ten czujnik temp , czekam na zimniejszy poranek to go sprawdze bo w takiej temperaturze pali dobrze paliwo sie nie cofa bo miał takie postoje po 2 tygodnie wgl bez ruszania bo byłem w pracy i po powrocie palił od strzała tylko było cieplej :)
theority - 2015-11-21, 10:14

No to raczej czujnik temp :)
jacekpp - 2015-11-26, 17:35

panowie problem dalej jest rano trzeba długo krecić az auto zapali gdy juz odpali chodzi równo jednak mocno dymi , moze to byc wadliwy nowy czujnik ? kupiłem jakiś toprana ale nie jestem do niego przekonany ?
lukas - 2015-11-28, 18:41

Sprawdzales swiece i wtryski?
jacekpp - 2015-11-29, 11:56

Swiece są 4 nowe wtryski ok bo auto nie kopci , problem jest tylko przy porannym rozruchu zimnego silnika po nocy
eNWu - 2015-11-29, 19:31

Pomiar kompresji powie Ci wszystko.
jacekpp - 2015-11-29, 20:05

przy słabej kompresji silnik był by słaby i ciezko by palił za kazdym razem po długim postoju czy nawet po kilku godzinach od wyłaczenia silnika , kompresja jest ok motor na prawde jest jeszcze zdrowiutki , i jest to jakas pierdoła do której nie moge dojść ;/ problem polega na tym ze po nocy na mrozie krece dosc długo az złapie jak złapie chodzi równo wiec nie wiem :P
sztabson - 2015-11-30, 15:39

Nie wiem jak jest w ventylu w dieslu ale w moim focusie jak miałem problem z odpalaniem gdy był zimny to okazało się że kabel który idzie do świec żarowych był przerwany i nie podgrzewał ich. Czy tu może być podobnie?
jacekpp - 2015-11-30, 17:17

świece jak by nie grzały to by szarpało silnikiem po odpaleniu a tu nic takiego nie ma :) on po prostu dłużej kreci bez reakcji , jak bedzie zimniej to nagram filmik jak odpala
tom cio - 2015-12-01, 00:57

A próbowałeś w końcu na odłączonym czujniku temp?
jacekpp - 2015-12-01, 16:17

czekam na niskie temperatury i wtedy jeszcze go odłacze
Johnny - 2015-12-06, 21:34

Miałem to samo, że po zagrzaniu świec x2 palił dobrze, a normalnie nie chciał - szło mu ciężko. Mam silnik 1Y.

pomogło mi założenie zaworów zwrotnych koło filtra na obu wężykach paliwowych :)

tafor - 2015-12-19, 19:59

Kiedyś też miałem podobny problem .Jeździłem po warsztatach i nikt nie umiał tego zdiagnozować (stare czasy gdy mało kto ogarniał TDI )Wreszcie trafiłem do małego warsztatu i tam mechanik zmienił komputerem dawkę początkową/rozruchową pompy i pomogło,do dzisiaj odpala w największe mrozy na dotyk.
jacekpp - 2015-12-20, 16:59

kolego dawke mam juz podkreconą na rozruch także problem nie jest tutaj , na razie nic nie robie bo jest w miare ciepło , ale zaczynam podejrzewac uszczelke pod głowica bo auto po odpaleniu chwile bardzo dymi na biało i ubywa mi troche płynu chłodniczego , ale znów oleju nie przybywa a płyn jest czysty auto chodzi równo i sie nie grzeje wiec jestem srednio przekonany czy moze to byc uszczelka ;/
jacekpp - 2015-12-30, 19:26

problem z odpalaniem mozna powiedziec ustał , po założeniu innego czujnika pali troche lepiej ale , został jeszcze jeden problem mianowicie auto jak jest zimne po porannym odpaleniu jak zaczynam jechac i przyspieszać to szarpie tak jak by paliwa brakowało filtr nowy paliwo z orlenu , nie przekraczam 2 t obr na zimnym
lukas - 2015-12-31, 14:50

Sprawdź czy nie masz bąbelków powietrza w przewodach paliwowych.
jacekpp - 2015-12-31, 15:24

nie ma kolego ale mam juz podejrzenie , poduszka pod skrzynia i silnikiem do wymiany bardzo mozliwe że na zimnym silniku wiadomo drgania i opory wieksze to robi robote ... w sobote wymieniam i dam znac czy pomogło , pozdrawiam :)
Johnny - 2016-01-02, 18:49

ja mam poduszki do wymiany i nie mam takich objawow jak Ty.

ojciec ma w citroenie takie szarpanie i dziwna prace silnika zaraz po odpaleniu, lecz u niego to cos z paliwem - tak jakby zamarzala ropa w filtrze czy tam pompie - tak stwierdzil mechanik.

jacekpp - 2016-01-02, 19:11

hm no sam już nie wiem ;/ auto we wtorek idzie do mechanika moze on cos jeszcze poradzi , jak było by to paliwo zamarzniete to bym go wgl nie odpalił , a silnik peacuje normalnie po uruchomieniu , mam jeszcze pytanie czy da sie załozyc filtr paliwa z podgrzewaczem ? w sharanie z silnikiem 1z znajomy mówi że taki ma , ja mam zwykły a co jak chciałbym załozyć ten podgrzewacz ? gdzie sie to podłącza czy cos ?
Japko - 2016-01-02, 19:45

Powiem ci że z doświadczenia nowe świece NGK mogą być do dupy też ;) Ja montuje tylko beru i nie mam problemu a miałem kilka aut że nowe świece NGK były a i tak okazywało się że dupa w zimne dni ;)
jacekpp - 2016-01-02, 23:46

nie twierdzę że te NGK są jakieś super ale po odpaleniu powinno byc ok :P
jacekpp - 2016-01-07, 18:24

po wymianie poduszek jest ok nie szarpie autem , a świec NGK nie polecam w te mrozy po -20 musiałem po 4-5 razy grzac żeby odpalic auto :/
tom cio - 2016-01-07, 20:09

To nie jest wina producenta świec, coś masz cały czas skopane.
jacekpp - 2016-01-07, 21:48

to co moze być jeszcze ? serio nie mam juz pomysłu :( przy -20 odpalił i jakna taki mróz chodził normalnie ale swiece grzałem chyba 4 razy ..
tom cio - 2016-01-07, 22:14

A sprawdzałeś czy w ogóle grzeje te świece czy tylko kontrolka świeci? Może masz walniętą tą listwę która łączy świece żarowe. Odłączyłeś całkiem wreszcie ten czujnik temperatury? Poza tym sprawdziłbym jednak tą kompresję jak już się pomysły kończą, żałuję że nie nagrałem kiedyś jak zdrowe tdi z popalonymi świecami x4 pali przy -20 prawie tak jak ze sprawnymi.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group