Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Kontrolki, piszczenie - Elektryka

Willbe - 2016-02-21, 00:26
Temat postu: Kontrolki, piszczenie - Elektryka
Czesc, po niefortunnym francuzie przyszedl czas na sprawdzona opcje :) Vento 1.9td rok 1992. Problem zaczal sie jak mi nie chcial odpalic, elektryk znalazl przyczyne i baprawil- kabel plusowy. Od samego poczatku (4dni) jest problem z temperatura, na postoju sie grzal podczas jazdy nie, ubylo mi plynu to zalalem nowy (malo go weszlo). Dzis podczas powrotu zapalila mi sie kontrolka oleju i akumulatora,jak bylem kawalek od domu temperatury i mial jakies 110stopni (!). Ogolnie samochod piszczal podczas postoju i przy odpaleniu silnika, teraz chodzil cicho jak na tenn sinik. Dodatkowo obrotomierz nie dzialal teraz. Co sie moze dziac z moim vento? Po przygodzie z francuzem martwie sie ze znowu takie koszta wysokie beda :( dodatkowo przy przyspieszaniu leci za mna chnurka dymu, ale to chyba normalne..
CichyZ - 2016-02-21, 10:09

1 Grzanie auta - myślę że to wina termostatu
2 Piszczenie - to było bodajże wysokie cisnienie oleju
3 Obrotomierz i palący aku - coś z przewodem od alternatora, tzn te 2 małe kabelki z wtyczką lub szczotki z przekaznikiem w alternatorze do wymiany
4 ubywanie plynu - kiedyś miałem podobnie okazało się że była pęknięta uszczelka pod głowicą

Willbe - 2016-02-21, 10:27

Gdzieś tam wyczytałem że kontrolka aku+oleju to na 99% alternator
Jak sprawdzic tą uszczelke pod glowica? I jaki koszt bylby takiej imprezy? /wymiana u mechanika

CichyZ - 2016-02-21, 11:19

Przeważnie robi sie taka kremowa maź pod korkiem wlewu oleju koszt nie jestem w stanie ci powiedzieć nie wiem jak się cenią ;)
jacekpp - 2016-02-21, 11:29

kontrolka oleju i akumulatora + nie działajacy obrotomierz to na pewno alternator do wymiany , co do grzania sie auta pewnie termostat , zobacz czy nie ma gdzies wycieku płynu , jakiegho koloru ten dym leci ?
Willbe - 2016-02-21, 11:55

O, dokładnie z taką opinią jak @Jacepp się spotkałem gdzieś w internetach :)

Dymek leci na czarno, przy rozruchu puszcza dymek mały, od 2,5k rpm dymi. Nie kręce go wysoko, raczej dynamiczna spokojna jazda.

CichyZ - 2016-02-21, 12:34

Nie koniecznie cały alternator, napisałem szczoteczki połączone z przekaźnikiem, koszt to 20 lub 40 zl zalezy jaki model bo są 2 rodzaje wczoraj wymieniałem bo mi obrotomierz fixował i teraz wszystko mam OK ;)
Japko - 2016-02-21, 14:03

Przede wszystkim sprawdź kable i wtyczki do alternatora. Ja miałem takie komedie z obrotomierzem itd, zegarek kasował się za każdym razem. Wyczyściłem styki i tyle ;)
CichyZ - 2016-02-21, 14:10

Japko dobry jest kontakt spray psiknac po stykach
Willbe - 2016-03-01, 12:11

Wymieniona pompa wody (ciekła), pasek przy pompie oraz tulejka :) Temperatura teraz oscyluje 80-85* i myślę że jest okej. Wkońcu ciepełko w samochodzie :) Tylko że mi temperature 75*+ łapie po jakiś 3-4km, to dobrze?
tom cio - 2016-03-01, 13:19

Dobrze, szybciej raczej ciężko złapać taką temperaturę.
Willbe - 2016-03-02, 18:34

Raczej chodziło mi o to czy nie za krótko :p Ale jak ok to ok :D
Willbe - 2016-03-23, 16:12

Znowu ja, bezsensu otwierać nowy, podobny, temat także piszę tutaj.
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka temperatury, zgasiłem, odpaliłem- nie ma po niej śladu.
Od 3 dni mi się pali prawie cały czas (mruga). Temperatura trzymana 85*, płyn w normie.
Co sprawdzić?

jacekpp - 2016-03-23, 19:01

skoro mówisz że masz płyn to nie powinna mrugać , może wskażnik Ci oszukuje ? sprawdz czy weze są ciepłe jak zagrzejesz auto
cobramas - 2016-03-23, 21:24

zapowietrzony układ?
Willbe - 2016-03-23, 23:36

Sprawdze zaraz jeszcze raz płyn, jeśli jest go za mało to miga mi ta kontrolka, i to w pelni naturalne?
Temperature trzyma jak trzymał, wszystko ok :)
Gdzie znajde odpowietrznik?

tom cio - 2016-03-24, 15:37

Jak płyn jest i temperaturę trzyma dobrze to sprawdź z innym zbiorniczkiem wyrównawczym albo zewrzyj styki we wtyczce od czujnika i powinno zgasnąć. Odpowietrzasz uruchamiając silnik i niech sobie chodzi na wolnych obrotach do pełnego zagrzania z otwartym korkiem. Tylko nie gazuj bo będzie płyn wywalać wtedy.
Aleks - 2016-04-22, 08:03

U mnie (1,9 TDI, 1996 r.) od jakiegoś czasu pipczy kontrolka oleju. Olej nie wycieka, czujnik wymieniony, zaufany mechanik zmierzył ciśnienie i twierdzi, że z olejem wszystko ok, musi być elektryka, której on niestety nie robi. Czy w moim przypadku też może być zapowietrzony układ? W warsztacie powiedzieli, że mieli kiedyś podobny przypadek i chyba wymiana zegarów pomogła. A może ktoś może polecić jakiegoś fachowca w Warszawie/okolicach, który by mógł pomóc?
jacekpp - 2016-04-22, 16:35

jaki załozyłes czujnik oleju ? znaczy jaki kolor bo chodzi oczywiscie o ten w podstawie filtra oleju , miałem ten sam problem co ty i okazało sie ze miałem zły czujnik org w tdi ma być kolor szary , ja mam firmy febi i smiga odpukac juz z 15 tys km :P topran rozsypał sie bardzo szybko nie polecam :)
Aleks - 2016-04-26, 08:40

jacekpp napisał/a:
jaki załozyłes czujnik oleju ? znaczy jaki kolor bo chodzi oczywiscie o ten w podstawie filtra oleju , miałem ten sam problem co ty i okazało sie ze miałem zły czujnik org w tdi ma być kolor szary , ja mam firmy febi i smiga odpukac juz z 15 tys km :P topran rozsypał sie bardzo szybko nie polecam :)


Miałem szary i kontrolka pipczała teraz mam FAE 11070 (chyba czarny jest) i też pipczy. Nie wymieniłem czujnika przy silniku, może jeszcze tego spróbuję. Z tego co przeczytałem w necie problem zdarza się stosunkowo często ale przyczyny mogą być różne

jacekpp - 2016-04-26, 15:02

u mnie pomogła wymiana na szary marki febi i oryginalnie powinien tam być szary czujnik
kowal323 - 2016-04-26, 16:33

Ja wymieniłem bo puszczał olej, był szary więc wstawiłem szary i długo nie pojeździłem bo zaczął wyć.. :krzyk:
Aleks - 2016-04-28, 11:29

Już od dwóch fachowców usłyszałem, że problem z pipczeniem kontrolki leży najprawdopodobniej w zegarach i najtańszą opcją jest ich wymiana
hotdriver - 2016-05-04, 23:03

Aleks, sprawdz ladowanie duzo o tym bylo za male napiecie na czujniku i szaleje kontrolka co do zegarow to bardzo zadka sprawa zegary w nie sa skomplikowane wiec zadko kidy jest cos z nimi nie tak jedynie przepiecie w elektryce moze je popsuc ale wlasnie to wina ladowania alternatora
Aleks - 2016-12-13, 15:50

Miałem pracowity rok, długo nie wchodziłem. Okazało się, że problemem były zegary

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group