Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Vento 1.8 90KM benz+gaz (Ciężko pali jak jest ciepły)

karamba26 - 2016-06-06, 21:09
Temat postu: Vento 1.8 90KM benz+gaz (Ciężko pali jak jest ciepły)
Czasami mam problem z uruchomieniem ciepłego silnika. Muszę bardzo długo kręcić rozrusznikiem aby zapalił.

Sprawdzałem Vagiem błędy i odziwo nie ma nic.

Zastanawia mnie jednak odczyt z czujnika zasysanego powietrza. Wczoraj w ciepły słoneczny dzień miałem wskazanie 9 stopni (zimny silnik) a na ciepłym silniku 49.
Temperatura silnika analogicznie - 35C i 78C.

Gdzie mam szukac tego czujnika u siebie w aucie.
Kod silnika 1H2 bez ABS-u

tom cio - 2016-06-06, 22:56

Prędzej to czujnik temperatury cieczy chłodzącej a nie zasysanego powietrza. Cieczy chłodzącej czujnik znajdziesz w króćcu z przodu głowicy, wtyczka na 4 piny, dobrze widoczny od razu po otwarciu maski, a jak już koniecznie chcesz od zasysanego powietrza, to znajduje się on w zespole wtrysk-przepustnica czyli pod tą czarną pokrywką ze znaczkiem VW. Sprawdź jeszcze czy to nie wina gazu, zakręć całkiem gaz przy butli i zobacz czy dalej będzie to samo.
karamba26 - 2016-06-07, 11:22

Czujnik cieczy chłodzącej wymieniałam w tamtym roku. Miałem błąd na komputerze że jest uszkodzony.

Te dziwne wskazanie temperatury zasysanego powietrza mam i na benzynie i na gazie.






tom cio - 2016-06-07, 13:07

Oba screeny z temp dolotu sa na cieplym silniku? Bo jest dosc roznica w czasie wtrysku.
karamba26 - 2016-06-07, 13:56

2a jest na ciepłym silniku a 2b na zimnym
tom cio - 2016-06-07, 14:38

No to wartosci temp w dolocie jak najbardziej prawdziwe w takim razie. Sprawdzales z tym gazem?
Paweł J. - 2016-06-08, 13:02

Znając życie to nie ma co kombinować z czujnikami, pewnie popuszcza na elektrozaworze przy parowniku (tak jak kolega powyżej twierdzi).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group