Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólne - Opis pinów mechanizmu szyby LP

zordi12 - 2017-01-29, 11:37
Temat postu: Opis pinów mechanizmu szyby LP
Witam,
Temat raczej nowością nie jest, ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu pinów w mechanizmie szyby lewy przód. Gdyby ktoś takowy posiadał, lub miał wiedzę gdzie mogę taki znaleźć to proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

[ Dodano: 2017-01-30, 22:28 ]
Tak mi chyba nikt nie pomoże to może w drugą stronę, czy ma ktoś opis pinów w tej kostce to się do mechanizmu podłącza? Tzn. gdzie stały plus, a gdzie się czasowo pojawia, gdzie masa, itp. Dzięki :)

cobramas - 2017-01-31, 09:21

zordi12, ja schematu nie mam, ale pytanie czy posiadasz miernik...?

On pokaże wszystko :)

i ewentualnie opisz swój problem bo skoro chcesz opis to pewnie ci coś nie działa? :)

theority - 2017-01-31, 11:23

Nie miałem dawno okazji mieć tego silnika w ręku, ale jak kojarzę to są cztery przewody - dwa grube i dwa cienkie. Jeśli jeden z grubych będzie brązowy to będzie masą, drugi zaś plusem a cienkie to analogicznie - jeden daje sygnał w górę, drugi w dół.
tom cio - 2017-01-31, 14:43

http://obrazki.elektroda.net/6_1230468970.jpg A coś takiego? theority, Tam jest 8 albo 10 przewodów, bo są jeszcze krańcówki, czasówka, przejście lewe-prawe drzwi. Ale zasada działania jest taka jak mówisz :)
zordi12 - 2017-01-31, 15:44

cobramas napisał/a:
zordi12i ewentualnie opisz swój problem bo skoro chcesz opis to pewnie ci coś nie działa? :)

Szyba kierowcy, potrafi działać normalnie, a za chwilę już w ogóle nie działa przez dzień, dwa, tydzień, potem znowu zadziała na dzień, dwa, tydzień. Po otwarciu czasami nie można jej zamknąć.
Kostkę w drzwiach oraz w mechanizmie sprawdzałem piny ładne, przewodami ruszałem, zarówno tutaj w przejściu karoseria>drzwi, oraz w samych drzwiach i żadnej reakcji. Przełącznik rozebrany wyczyszczony, mechanizm rozebrany, w środku ładny, przynajmniej z góry po pod spód płytki zajrzeć nie można ze względu na konstrukcję. Jak chodzi to cicho i płynnie więc żadnych zatarć nie ma. Teraz pomyślałem, że jak wszystko mechanicznie wydaje się ok to może coś jednak w przewodach i dlatego chciałem obadać czy wszędzie tam gdzie powinno być napięcie to jest. Może wy macie jakieś pomysły? A może to jednak elektronika siada w samym mechanizmie? Dzięki z góry za odpowiedzi. :]

tom cio - 2017-01-31, 17:28

A gumę zdejmowałeś przy przejściu karoseria-drzwi? Tam najczęściej przewody pękają.
zordi12 - 2017-01-31, 17:31

Tak, przewody wizualnie w porządku.
theority - 2017-01-31, 19:53

tom cio napisał/a:
Tam jest 8 albo 10 przewodów, bo są jeszcze krańcówki, czasówka

ma to krańcówki? myślałem że to były tradycyjne oporowe :P
Ale czasówka to jest w sterowniku centralnego z tego co mi się kojarzy, i w silniku nie ma przejścia lewe - prawe drzwi no ale może się wzajemnie o co chodzi :P Mowa była o samym silniku :D

zordi12, proponuje zrobić CI taki teścik jak masz miernik z buzzerem. Wetnij jedną końcówkę miernika w pin wiązki przy silniku a drugim poszukaj gdzie ma swoje miejsce w okrągłym złączu, wtedy możesz powyginać wiązkę w drzwiach i zobaczyć czy nie wykryjesz przerwy.

zordi12 - 2017-01-31, 20:16

Dzięki theority, jutro będę szukał. Dam znać czy znalazłem jakąś przerwę. Jak ktoś ma jeszcze jakieś propozycje to proszę pisać :)
tom cio - 2017-01-31, 20:56

Miałem na myśli te co po otwarciu drzwi wyłączają szyby ;) Jest przejście lewe-prawe bo to idzie na jednym przewodzie wszystko. A czasówka też jest, ja nie podłączałem u siebie tego, żeby po otwarciu drzwi rozłączał i po wyłączeniu zapłonu szyby działają jeszcze chwilę 1-2min niezależnie od tego czy drzwi się ruszy czy nie.
theority - 2017-01-31, 21:09

tom cio napisał/a:
A czasówka też jest, ja nie podłączałem u siebie tego, żeby po otwarciu drzwi rozłączał i po wyłączeniu zapłonu szyby działają jeszcze chwilę 1-2min niezależnie od tego czy drzwi się ruszy czy nie.

Powiem Ci, że w bordowym też tak mam, że przez chwilę jeszcze działają ale nie sprawdzałem czy jak drzwi się otworzy to przestaje działać :) Nie mniej tom cio masz rację, napakowali tam trochę tej elektroniki :)
Niczym wycieraczki przedniej szyby w Caddy'm 2006 roku :) Silnik się przycierał, to mówię - wezmę i rozbiorę, naprawię i sprawdzę. Założyłem na auto a to nie chce działać :/ Jak się okazuje, też tam napakowali tyle elektroniki że jak maska jest otwarta to nie działa silnik :D

tom cio, jak pamiętasz jaki to kabel od krańcówki to podaj kolor bo może krańcówka drzwi się skończyła lub jakiś styk padł. A jak by wypiąć przewody z krańcówki to winno cały czas być napięcie, prawda? :)
Może Zordi wypnij krańcówkę i spróbuj :)

zordi12 - 2017-01-31, 21:59

A to by mogło mieć trochę sensu, bo czasem jak otworzę drzwi kierowcy to się światło w środku nie zapala, ale wystarczy, że lekko dotknę krańcówkę i się włącza, to rzeczywiście może coś w niej nie tak. Jeżeli oczywiście o to wam chodzi i dobrze zrozumiałem wasze wypowiedzi :P
Ale z drugiej strony, przy włączonym zapłonie to krańcówka nie powinna mieć chyba wpływu na sterowanie szybami?

tom cio - 2017-01-31, 22:21

Niestety, kolorów nie pamiętam który do czego był, szyby zakładałem 2 lata temu ;) A i coś mi świta, że te krańcówki są sterowane masą, ale teraz ręki nie dam uciąć.
theority - 2017-02-01, 09:41

Zordi, spróbować nie zawadzi :P
zordi12 - 2017-02-01, 17:52

A więc tak, po przeróżnych próbach wyginania, szarpania i temu podobnych rzeczach z miernikiem w rękach, nie ujawniłem żadnych wad w przewodach. Skupiłem się więc na płytce, która znajduje się w owym mechanizmie. W tym celu zastosowałem drastyczną metodę "wymontowania" jej z obudowy za pomocą brzeszczota. Po oględzinach stwierdziłem, że na oko jest z nią wszystko ok. Pierwszy scalak profilaktycznie został przelutowany, próba i żadnej zmiany, następne poprawianie lutów i dalej nic, ale zauważyłem że lekkie naciśnięcie na płytkę "ożywia" mechanizm. Stwierdziłem że to na niej coś nie tak, więc lutowanie pozostałych elementów i sprawdzanie, lutowanie i sprawdzanie, no i po którejś próbie umarł całkowicie. Straciłem cierpliwość i na dziś zrezygnowałem. Jutro jeszcze się pobawię, ale powoli zaczynam godzić się z myślą o zakupie nowego. Najchętniej nabyłbym tę samą eleltronikę do sterowania, bo sam silnik i mechanizm linek jest w doskonałej kondycji, ale to chyba nierealne żeby dostać samo to i trzeba całość kupować. Mam co prawda mechanizm od tylnych drzwi, ale wątpie żeby udało się go dopasować. Kiedyś czytałem gdzieś ze z tyłu silniki są słabsze od tych z przodu, ale może samą elektronikę się przełoży. Nie wiecie coś może na ten temat? Dzięki z góry. ;)
theority - 2017-02-01, 17:57

Radzę Ci szukać silnika na przód :) czasem na Allegro sprzedają same silniki z elektroniką :) powodzenia :)
zordi12 - 2017-02-01, 19:22

A silnik z prawej strony idzie jakoś spasować? Nie mam teraz tego mechanizmu pod ręką żeby pomyśleć i pooglądać, a moja wyobraźnia przestrzenna nie działa zbyt dobrze :P . Bo znalazłem o taki tylko:
http://allegro.pl/silnicz...6415178602.html

theority - 2017-02-01, 19:25

zordi12, jeśli jest tak jak piszę tom cio to raczej nie podejdzie, bo ten od kierowcy steruje poniekąd obydwoma.
zordi12 - 2017-02-01, 20:05

A i tu się chyba nie zgodzę, bo dziś przy tym dłubaniu zauważyłem, że nawet jak kostka od mechanizmu lewego była odpięta to prawa strona działała bez najmniejszego problemu :)
theority - 2017-02-01, 22:17

No to spróbuj przełożyć z prawej na lewą i będziesz wiedział bez kosztowo :P
zordi12 - 2017-02-01, 22:26

A no też można, nie pomyślałem :P
zordi12 - 2017-02-13, 18:07

Witam ponownie,
Wpadł mi w ręce silnik mechanizmu lewy tył, jeszcze go nie przymierzałem, ale już mam problem czy będzie pasował, różni się typem elektroniki i tu pytanie do was, czy takie jak mam:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b2d10378bb84d8e0
można zmienić na takie?:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b24d96a0970490a9

theority - 2017-02-13, 22:10

No jak widać jest całkiem inny. Próbować możesz :P
zordi12 - 2017-02-14, 20:57

A więc tak działa przez ok 2s po czym się zatrzymuje, puszczę przycisk i nacisnę i znowu przez 2s i tak w kółko, więc nie będzie to chodziło. Jutro jadę oddać.
theority - 2017-02-15, 22:30

zordi12, po co Ci elektryka... mam na sprzedaż mechanizmy manualnych :P
zordi12 - 2017-02-16, 19:19

theority, jeszcze muszę z nim powalczyć, przechodziłem już to samą przygodę z tyłem zarówno lewym i prawym i się nie poddam :P . Korba będzie jak nowy nie będzie współpracował.:D
Dogadałem się już na kupno nowego. Tylko wg nr na nim jest to tylny mechanizm, przynajmniej tak pokazuje w grafice google, ale fizycznie jest to lewy przód. Może ktoś kiedyś podmienił silnik na ten z tyłu, mimo to chyba go kupię bo po porównaniu wnętrza mechanizmu tyłu i przodu doszedłem do wniosku, że to to samo.

zordi12 - 2017-02-21, 18:48

W końcu udało mi się go ożywić, wymiana silnika pomogła :hura: . Wszystkim jeszcze raz dzięki za udzielone rady.:)
Temat do zamknięcia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group