|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Problem z LT35 2.5 TDI
aro1120 - 2018-03-28, 23:29 Temat postu: Problem z LT35 2.5 TDI Cześć wszystkim, wiem że nie o Vento aleeee może ktoś coś podpowie, w końcu też VW, potrzebowałem dostawczaka takie typu rama kontener itd, założenie było kupić coś zaniedbanego i dać drugie życie.
Kupiłem więc Lt35 2.5 TDI, Z 2000R, Z kontenerem i winda, trochę zaniedbany kolorowy, rudy, brak ręcznego, klucz oczkowy zamiast korbki szyb, Pierwsze jazdy no jedzie, turbo słychać ale pewnie kontener z winda go trzyma 🙄 kontener zdjety owiewka winda, no pocisk poprostu, banan na twarzy nie schodził z pyska.
Zaczął się remont generalny, silnik w sensie słupek nie ruszamy wszystko gra, kompresja jest ok, pali od strzała przy - 17. Auto miało jechać na piaskowanie więc w między czasie wymieniony filtr powietrza który był poprostu czarny, egr zaslepiony, jazda na piaskowanie i moc znika, jedzie jak wtedy gdy miał kontener i windę, prędkość maks 110 na długiej prostej. Auto wraca na warsztat. Dolot sprawdzony pod względem szczelności wymyty, wężyki podciśnienia nowe, n75 nowy, czujnik temperatury w dolocie nowy, intercooler sprawdzony na szczelność, wyplukany, turbo oddane do sprawdzenia, byłem obecny przy sprawdzaniu stan bdb. Iiiiiiiiiiii tu się zaczynają schody. Chcę założyć turbo idę do sklepu po komplet uszczelek do montażu turbo w moim silniku a na pokrywce od bezpiecznikow mam kod ANJ, vin to potwierdza, a to oznacza że ma 109 KM, i turbo że zmienna geometria, a ja trzymam w ręku normalne turbo po numerze okazuje się że to turbo od lt-ka ale 102KM, nooooooooooo i tu pojawia się przerażenie w moich oczach. I moje pytanie do was czy można takie turbiny zamienić między sobą i sterownik silnika to obsłuży bez problemu??? Bo może na tym polega problem mocy że poprostu sterownik silnika nie ogarnia tematu. A mój pojedynczy objaw pocisku to tylko odczucie psychiki. Sam nie wiem. Auto się składa, do jazdy będzie za tydzień najszybciej, a ja już nie mogę spać, bo myślę czy szukać turbo że zmienna geometria kolektora pod to i przewodów dolotowych, czy poprostu ANJ też były że zwykła turbina i mój to taki rodzyn
theority - 2018-03-29, 10:06
aro1120, poszukaj czy gdzieś nie masz luźnego przewodu podciśnieniowego.
Ja na moje zdanie, to taka zmiana turbo nie powinno mieć wpływu na zamulenie auta.
Podłączyłeś kompa pod niego?
Jeśli piszesz że dolot jest ok, pompa i wtryski też to sprawdź wydech. Zapchany katalizator też będzie zamulał silnik.
Znajomemu kiedyś piankę montażową wstrzyknęli do tłumika i już nie odpalił nawet
tom cio - 2018-03-29, 11:18
Wszystkie 109km mialy zmienna geo i inny zaworek n75 niz 102km, sprawdzilbym przeplywomierz bo czesto ze wzgledu na wyeksploatowanie ludzie lataja z odpietymi. Ogolnie to turbo zwykle nie ma prawa dzialac ze sterownikiem 109km, bo on w wezyk od gruszki ma podcisnienie i ciagle domyka sztange, ster widzi przeladowanie i odcina moc. No i miedzy 102 a 109km jest ogromna roznica w jezdzie, 102km zaczyna jechac od 2500obr gdzie 109km juz przed 2tys.
theority - 2018-03-30, 11:59
No chyba że miał też zmieniony sterownik, okaże się jak poda numer sterownika silnika.
Ale z przepływką Tom cio dobrze pisze
tom cio - 2018-03-31, 09:17
Maja inne sterowniki, w 109km wgl sa rozne bo sa wersje z mapsensorem wbudowanym i wersje z mapsensorem na rurze dolotowej.
|
|