|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Zacinający się pedał sprzęgła
zordi12 - 2018-04-03, 17:32 Temat postu: Zacinający się pedał sprzęgła Witam, mam dziwny problem ze sprzegłem, a mianowicie od czasu do czasu zazwyczaj jak trzeba ruszyć na światłach i nacisnąć pedał sprzęgła to on się po prostu zacina. Próby jego naciśnięcia z całej siły skończyły by się prawdopodobnie zerwaniem linki. Czasem pomaga kilkunastokrotne "popompowannie" nim i problem ustępuje, ale czasem jak dziś, nie reaguje w ogóle. Początkowo myślałem że to linka się zacina, więc ją wymieniłem, ale niestety wychodzi na to że to nie jej wina. Macie jakieś pomysły w czym może być problem? Dodatkowo powiem że ostatnio wymieniłem tarcze sprzęgła i sprawdziłem ten popychacz dlugi co naciska na docisk i był prosty i chodził bez problemu. Dzięki
theority - 2018-04-03, 21:23
Może skrzynia się kończy a właściwie przełożenie sprzęgła na skrzynię ale oczywiście sprawdź też czy dywanik Ci nie podchodzi
zordi12 - 2018-04-03, 22:45
Nie no z tym dywanikiem to bez przesady . A że to może być wina końca żywota skrzyni to może i by się zgadzało bo nie chodzi jak powinna, a i poprzedni właściciel coś wspominał że była rozbierana. Chociaż z tym przełożeniem sprzęgła to nie wiem co może się psuć, przecież to takie proste jest.
No Ale nic, na mojej skrzyni znalazłem takie numery 02K 301 107 J i drugie oznaczenie GD-TL 023. Jakbym szukał drugiej przekładni to ma mieć takie same numery, czy jakieś inne typy mogą być? Dzięki
theority - 2018-04-03, 23:14
Z tym dywanikiem to serio
Ostatnio miałem podobną od 1.8 i zdawało się to samo (oczywiście poza przełożeniami).
tom cio - 2018-04-07, 09:19
Przeciez skrzynia nie ma zadnego wplywu na wciskanie sprzegla na postoju. Wypnij linke i ruszaj pedalem sprzegla czy to on sie nie zacina gdzies. Jesli nie to pewnie sciaganie skrzyni cie czeka. A oznaczenie skrzyni masz od spodu auta na takim prostokacie wybite. Jesli masz ori z 2.0 to taka musi byc bo masz grtubszy walek sprzeglowy, mozesz zalozyc z 1.8 ale wtedy tarcza sprzegla do zmiany rowniez.
zordi12 - 2018-04-13, 20:07
Na pewno nie jest to sam pedał, bo jak już się uprę i duszę na maxa to aż obroty spadają i coś rzęźi (ale dalej nie wysprzęgla). I zauważyłem, że dzieje się to tylko jak auto stoi odpalone na luzie i jest puszczone sprzęgło, w żadnym innym razie mi się to nie zdarzyło.
wally44 - 2018-04-14, 09:28
Skrzynia do wyciagniecia i szukaj przyczyny na sprzegle tj docisk moze tarcza odwrotnie zalozona ewentualnie popychacz nie wpadl w swoje miejsce.Popychacz mozna sprawdzic po odkreceni dekla na skrzyni.Olukac dzwignie i lozysko oporowe.
tom cio - 2018-04-19, 08:29
A w tej skrzyni i sprzegle jest lozysko oporowe wgl?
zordi12 - 2018-04-20, 21:43
tom cio, jasne że jest. Narazie radzę sobie z tym, bo jak już pisałem wcześniej, dzieje się to tylko jak auto jest na luzie, odpalone, a pedał sprzęgła puszczony. W żadnym innym przypadku się to nie zdarza, więc jak jest potrzeba się zatrzymać z włączonym silnikiem to po prostu trzymam pedał i jest w porządku. Niestety dopiero na początku maja będę miał jakąkolwiek chwilę, żeby skrzynie wyjąć, wtedy obczaję co i jak, przynajmniej mam taką nadzieję, bo miesiąc temu jak wyjmowałem ją do wymiany tarczy sprzęgła to nic złego nie zauważyłem.
tom cio - 2018-04-22, 09:26
W ktorym miejscu? W skrzyni umieszczone?
theority - 2018-04-22, 11:21
tom cio, generalnie są dwa rodzaje sprzęgła w tych rocznikach.
1) Koło zamachowe płaskie, sprzęgło, docisk i łożysko oporowe - wyprzęgnik hydrauliczny.
2) Koło zamachowe duże, sprzęgło, talerz oporowy (z małym łożyskiem na wejściu trzpienia) - wysprzęglanie poprzez trzpień pośredni.
tom cio - 2018-04-22, 14:21
theority, dokladnie wiem jakie sa tam sprzegla, dlatego tak dopytuje gdzie oni w skrzyni ze sprzeglem na linke maja lozysko oporowe, bo moze rozbierajac to juz dziesiat razy nie zauwazylem go
zordi12 - 2018-04-22, 18:38
tom cio, no siedzi w skrzyni wkładane z tyłu skrzyni po zdjęciu pokrywy i odchyleniu dźwigni sprzęgła. U mnie ono jest na 100% bo je wyjmowałem i oglądałem.
theority - 2018-04-24, 09:52
zordi12, nie obraź się ale niestety tom cio pisał tu o łożysku oporowym, którego jako takiego nie ma w tej skrzyni.
Łożysko oporowe występuje w typie z hydraulicznym wysprzęglaniem, to właśnie łapa sprzęgła przesuwa łożysko oporowe a to z kolei napiera na docisk i tym sposobem wysprzęgla skrzynię.
W skrzyni jest pełno łożysk, więc można się zmylić
zordi12 - 2018-04-25, 11:30
No dobra to jak się w zasadzie nazywa to łożysko, które naciska na trzpień a następnie przez talerz na docisk(to małe) ?
I że ono nie jest elementem skrzyni to ja wiem, ale jakby nie patrząc jest w niej, albo przynajmniej w obudowie.
theority - 2018-04-25, 15:16
Cytat: | No dobra to jak się w zasadzie nazywa to łożysko, które naciska na trzpień a następnie przez talerz na docisk(to małe) ? |
Co do zasady budowy, to winno być łożysko wyciskowe Ale nie dziwię się że powiedzą Ci w sklepie że to oporowe
https://4cars.pl/samochodowe/VW,GOLF,GOLF_IV_1J1,all,17504,Sprzegla,Lozysko,Lozysko_dociskowe,0.php
tom cio - 2018-04-25, 17:54
Czyli jednak jest, skrzyni nigdy nie rozbieralem dlatego pytal o to
theority - 2018-04-25, 19:07
tom cio napisał/a: | Czyli jednak jest, skrzyni nigdy nie rozbieralem dlatego pytal o to |
Tom cio, typowego łożyska oporowego nie ma jest wyciskowe
Ale to sprzedający, którzy nie znają się na budowach pojazdów wprowadzają ludzi w błąd.
Nie mniej doszliśmy do konsensusu
zordi12 - 2018-05-06, 22:07
Po wymianie skrzyni, problem w końcu ustał:hura: , ale nie odpuściłem swojej już byłej przekładni i chyba doszedłem w czym był problem. Otóż trzpień który naciskał na talerzyk, poza uszczelniaczem powinien śmigać jeszcze w tulei prowadzącej. Po oględzinach wałka okazało się, że u mnie to jej w ogóle nie ma, więc trzpień hulał sobie w wałku, rozwalając przy tym uszczelniacz i wg mojej teorii wypadał poza tą miseczkę w talerzyku, nie naciskał centralnie w środek i to powodowało, zacinanie się pedału a po mocnym naciśnięciu spadek obrotów i bardzo słabe wysprzęglenie.
Skrzynia wpadła z 1.8, bo z 2.0 to cud trafić w stanie do użytku, ale kurde po kilku dniach pojawił się w niej jakiś "ćwirek" i boję się trochę, żeby zaraz znowu jej nie wyciągać..
Ale dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
|
|