Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Intercooler Vento 1.9 TD

p3kozo - 2007-10-06, 10:29
Temat postu: Intercooler Vento 1.9 TD
Witam!
Mam takie pytanko. (w sumie to podchodzi pod tuning).
Mam silnik 1.9 TD z 1992 roku - seryjnie 75 koni.
Ostatnio tak sobie kminilem, ze moze daloby rade zarzucic jakis intercooler do tego ?
To by dalo ok 90 koni czyli mialbym to samo co silniki 1.9 TDI ?
Ew. jesli jest taka mozliwosc, to czy bedzie pasowal jakis wiekszy intercooler ?
oczywiscie po odpowiednim przerobieniu - kolanka, kable etc.
Pozdrawiam i z gory dziex za odp. :]


Gavel - 2007-10-06, 11:56

Co wstawienia IC to chyba dałoby to się jakoś zrobić ale nie sądzę żebyś uzyskał dzięki temu aż 15 koni.
I na pewno nie uzyskałbyś w ten sposób silnika TDI, bo te silniki (a w zasadzie to ich "osprzęty") różnią się nie tylko posiadaniem IC. TDI mają między innymi inną pompę wtryskową i tzw. wtrysk bezpośredni do komory spalania, a w silnikach TD pompa podaje paliwo do tzw. komory wstępnej...

Większy intercooler raczej by nie wszedł w seryjne miejsce bo tam w zderzaku nie ma zbyt dużo miejsca. Trzebaby go wsadzić gdzie indziej ale to już wiąże się z większymi przeróbkami.

p3kozo - 2007-10-06, 12:02
Temat postu: hmmm
No to mi nawet pasuje bo mam intercooler od TDI '97.
Teraz problemem jest tylko odpowiednie poprowadzenie "orurowania" ;)
Chyba ze bedzie pasowac od wspomnianego modelu TDI ?
Dziex za odp - jak zaloze to sie podziele fotkami i wynikami ;) hehe
pzdr!

Gavel - 2007-10-06, 12:47

p3kozo napisał/a:
Teraz problemem jest tylko odpowiednie poprowadzenie "orurowania" ;)
Chyba ze bedzie pasowac od wspomnianego modelu TDI ?

przyznam szczerze że nie wiem czy będą pasować ale bardzo chętnie się dowiem ;)
jak się za sprawę zabierzesz to opisz co i jak - chętnie poczytam o takich modyfikacjach
a jak jeszcze przy okazji jakieś fotki z prac porobisz to wogule będzie wypasik :OK:

simens - 2008-03-09, 15:28

1. zmiana kolana od turbiny na prawoskretne (masz lewo w str pasazera)
2. intercooler z TDI mk3
3. orurowanie z TDI mk3

w tym momencie masz ok 82-85 koni

jak pogrzebiesz troche w pompie, tzn pare elementow zmienisz np z mk2 z silnika sb mozesz dojsc nawet do ponad 90ps

jumper - 2009-12-28, 14:45

odswierze troszke temacik :P co mysleslicie na temat intercoolera :faja:

http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.


albo nad tym

http://www.allegro.pl/ite...ng_fmic_pl.html

myslalem tez nad takim ale obawiam sie zxe moze mi nie podejsc juz :(

http://www.allegro.pl/ite...ng_fmic_pl.html

simens - 2009-12-30, 13:07

te 2 ostatnie wygladaja znacznie lepiej niz ten 1 ale chyba najlepiej zastosowac ori z vw np z passata albo mk3 tdi
mlody1803 - 2010-09-18, 15:21

Mam pytanko w tym temacie. Ostatnio założyłem boost pina, zwiekszyłem dawke na pompie, turbo rozkreciłem do około 1,4 bara. Kiedy go przegonie z 2 razy do setki temp plynu jest kosmiczna.

Intercooler obnizy mi temp pracy silnika ?

Zanim załączy się turbo jest tak :)

lesny1982 - 2010-09-18, 15:41

no to ladnie dales samego pina i dawke :( a chlodzenie z nieba sie nie wezmie bo zajedziesz silnik jak scoobi wsadzaj IC czym predzej :D i wyreguluj zeby tak nie dymil ;)
mlody1803 - 2010-09-18, 15:47

on dymi tylko jak pedal jest w podlodze a turbo jeszcze nie zalaczone :)
lesny1982 - 2010-09-18, 15:50

ale to chyba troszke za mocno kopci :P inne widzialem to z 4 razy mniej dymily :P
slaw71 - 2010-09-18, 18:57

mlody1803 napisał/a:
Ostatnio założyłem boost pina, zwiekszyłem dawke na pompie, turbo rozkreciłem do około 1,4 bara.

:diabełek: :diabełek: hehe następny co się bawi boost pinem,nieumiejętne dawkowanie paliwa w najlepszym wypadku kończy się wysr... uszczelką ,jak w przypadku Scoobiego,lub w najgorszym wypalonymi dziurami w tłokach :mur: .Z poczciwym TD trzeba się obchodzić umiejetnie , bo jest mniej głąboodporny niż TDI,choć też potrafi wiele znieść.Na forum vwgolf.pl jest trochę pomodzonych TD i lepiej poczytać sobie ciekawą lekturę ,ucząc sie na błędach innych niż zniszczyć auto ;)

bradley - 2010-09-18, 19:04

Pompowanie wiecej niz 1,2bara nie ma sensu na tej malej turbince.
A temperatura rosnie ale IC nie pomoze w obnizeniu temperatury plynu chlodniczego. Zainteresowalbym sie termostatem (czy na pewno puszcza na duzy obieg) i czy pompa wody daje rade (kiedy rozrzad byl robiony)

slaw71 - 2010-09-18, 19:49

http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=88&t=311202 tak na szybkiego ;)
slaw71 - 2010-09-18, 20:53

http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=88&t=323131 :faja:
Arturek - 2010-09-19, 10:59

Coś musi być nie tak, skoro się przegrzewa. U mnie jest 1,5 bara (na k14 i mam nadzieje ,że Ty też masz k14, bo na k03 to powodzenia na takim cisnieniu :D ) , boostpin na max i z temperaturą mam nawet problem, bo dochodzi do 80-85C i tą temp. trzyma. Wydaje mi się że trzeba by też termostat sprawdzić, bo za niska temp. to też nie ciekawie. W dodatku przy takim ciśnieniu i maksymalnym ustawieniu boost pina nic u mnie nie dymi. Przy butowaniu nawet :) Chyba że na wolnych, ale to normalne. IC jak najbardziej warto, chociazby dla zwiększenia "wydajności" doładowania.
slaw71 - 2010-09-21, 21:19

http://forum.vwgolf.pl/vi...hp?f=35&t=59997
coś na temat podkręcania AAZ ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group