|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - Intercooler Vento 1.9 TD
p3kozo - 2007-10-06, 10:29 Temat postu: Intercooler Vento 1.9 TD Witam!
Mam takie pytanko. (w sumie to podchodzi pod tuning).
Mam silnik 1.9 TD z 1992 roku - seryjnie 75 koni.
Ostatnio tak sobie kminilem, ze moze daloby rade zarzucic jakis intercooler do tego ?
To by dalo ok 90 koni czyli mialbym to samo co silniki 1.9 TDI ?
Ew. jesli jest taka mozliwosc, to czy bedzie pasowal jakis wiekszy intercooler ?
oczywiscie po odpowiednim przerobieniu - kolanka, kable etc.
Pozdrawiam i z gory dziex za odp.
Gavel - 2007-10-06, 11:56
Co wstawienia IC to chyba dałoby to się jakoś zrobić ale nie sądzę żebyś uzyskał dzięki temu aż 15 koni.
I na pewno nie uzyskałbyś w ten sposób silnika TDI, bo te silniki (a w zasadzie to ich "osprzęty") różnią się nie tylko posiadaniem IC. TDI mają między innymi inną pompę wtryskową i tzw. wtrysk bezpośredni do komory spalania, a w silnikach TD pompa podaje paliwo do tzw. komory wstępnej...
Większy intercooler raczej by nie wszedł w seryjne miejsce bo tam w zderzaku nie ma zbyt dużo miejsca. Trzebaby go wsadzić gdzie indziej ale to już wiąże się z większymi przeróbkami.
p3kozo - 2007-10-06, 12:02 Temat postu: hmmm No to mi nawet pasuje bo mam intercooler od TDI '97.
Teraz problemem jest tylko odpowiednie poprowadzenie "orurowania"
Chyba ze bedzie pasowac od wspomnianego modelu TDI ?
Dziex za odp - jak zaloze to sie podziele fotkami i wynikami hehe
pzdr!
Gavel - 2007-10-06, 12:47
p3kozo napisał/a: | Teraz problemem jest tylko odpowiednie poprowadzenie "orurowania"
Chyba ze bedzie pasowac od wspomnianego modelu TDI ? |
przyznam szczerze że nie wiem czy będą pasować ale bardzo chętnie się dowiem
jak się za sprawę zabierzesz to opisz co i jak - chętnie poczytam o takich modyfikacjach
a jak jeszcze przy okazji jakieś fotki z prac porobisz to wogule będzie wypasik
simens - 2008-03-09, 15:28
1. zmiana kolana od turbiny na prawoskretne (masz lewo w str pasazera)
2. intercooler z TDI mk3
3. orurowanie z TDI mk3
w tym momencie masz ok 82-85 koni
jak pogrzebiesz troche w pompie, tzn pare elementow zmienisz np z mk2 z silnika sb mozesz dojsc nawet do ponad 90ps
jumper - 2009-12-28, 14:45
odswierze troszke temacik co mysleslicie na temat intercoolera
http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.
albo nad tym
http://www.allegro.pl/ite...ng_fmic_pl.html
myslalem tez nad takim ale obawiam sie zxe moze mi nie podejsc juz
http://www.allegro.pl/ite...ng_fmic_pl.html
simens - 2009-12-30, 13:07
te 2 ostatnie wygladaja znacznie lepiej niz ten 1 ale chyba najlepiej zastosowac ori z vw np z passata albo mk3 tdi
mlody1803 - 2010-09-18, 15:21
Mam pytanko w tym temacie. Ostatnio założyłem boost pina, zwiekszyłem dawke na pompie, turbo rozkreciłem do około 1,4 bara. Kiedy go przegonie z 2 razy do setki temp plynu jest kosmiczna.
Intercooler obnizy mi temp pracy silnika ?
Zanim załączy się turbo jest tak
lesny1982 - 2010-09-18, 15:41
no to ladnie dales samego pina i dawke a chlodzenie z nieba sie nie wezmie bo zajedziesz silnik jak scoobi wsadzaj IC czym predzej i wyreguluj zeby tak nie dymil
mlody1803 - 2010-09-18, 15:47
on dymi tylko jak pedal jest w podlodze a turbo jeszcze nie zalaczone
lesny1982 - 2010-09-18, 15:50
ale to chyba troszke za mocno kopci inne widzialem to z 4 razy mniej dymily
slaw71 - 2010-09-18, 18:57
mlody1803 napisał/a: | Ostatnio założyłem boost pina, zwiekszyłem dawke na pompie, turbo rozkreciłem do około 1,4 bara. |
hehe następny co się bawi boost pinem,nieumiejętne dawkowanie paliwa w najlepszym wypadku kończy się wysr... uszczelką ,jak w przypadku Scoobiego,lub w najgorszym wypalonymi dziurami w tłokach .Z poczciwym TD trzeba się obchodzić umiejetnie , bo jest mniej głąboodporny niż TDI,choć też potrafi wiele znieść.Na forum vwgolf.pl jest trochę pomodzonych TD i lepiej poczytać sobie ciekawą lekturę ,ucząc sie na błędach innych niż zniszczyć auto
bradley - 2010-09-18, 19:04
Pompowanie wiecej niz 1,2bara nie ma sensu na tej malej turbince.
A temperatura rosnie ale IC nie pomoze w obnizeniu temperatury plynu chlodniczego. Zainteresowalbym sie termostatem (czy na pewno puszcza na duzy obieg) i czy pompa wody daje rade (kiedy rozrzad byl robiony)
slaw71 - 2010-09-18, 19:49
http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=88&t=311202 tak na szybkiego
slaw71 - 2010-09-18, 20:53
http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=88&t=323131
Arturek - 2010-09-19, 10:59
Coś musi być nie tak, skoro się przegrzewa. U mnie jest 1,5 bara (na k14 i mam nadzieje ,że Ty też masz k14, bo na k03 to powodzenia na takim cisnieniu ) , boostpin na max i z temperaturą mam nawet problem, bo dochodzi do 80-85C i tą temp. trzyma. Wydaje mi się że trzeba by też termostat sprawdzić, bo za niska temp. to też nie ciekawie. W dodatku przy takim ciśnieniu i maksymalnym ustawieniu boost pina nic u mnie nie dymi. Przy butowaniu nawet Chyba że na wolnych, ale to normalne. IC jak najbardziej warto, chociazby dla zwiększenia "wydajności" doładowania.
slaw71 - 2010-09-21, 21:19
http://forum.vwgolf.pl/vi...hp?f=35&t=59997
coś na temat podkręcania AAZ
|
|