Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - kontorlka paliwa "żydek"

HyenoX - 2007-10-29, 11:15
Temat postu: kontorlka paliwa "żydek"
witam ,

kiedy wskaznik poziomu paliwa zbliza sie do zera to czy powinna sie zapalic dodatkowa kontrolka informująca o rezerwie czy ventka takowej opci nie posiada,

dzieki za pomoc

lesny1982 - 2007-10-29, 11:24

ja ma 1.9TD z 92 i nie mam zadnej kontrolki :P
Gavel - 2007-10-29, 11:25

było już o tym na forum - Ventki nie posiadają kontrolki rezerwy
Hektor - 2007-10-29, 19:19

94r. 1.9TDI 90KM też nie ma
gucio - 2007-10-29, 19:44

93r . 1.8 benzyna 90KM tez nie ma
spyro - 2007-10-29, 21:45

żadne Vento nie ma kontrolki rezerwy
idgray - 2007-10-30, 11:20

a golfy z mfa miały z silnikiem 2.0 8v i 16v :chytry:

[ Dodano: 2007-10-30, 11:24 ]
:>

spyro - 2007-10-30, 11:59

idgray napisał/a:
a golfy z mfa miały z silnikiem 2.0 8v i 16v :chytry:

a ja napisałem:

spyro napisał/a:
żadne Vento nie ma kontrolki rezerwy



Pewny jesteś że golfy 3 edycji a nie 4? Bo w życiu nie widziałem takowego licznika, ba - przed chwilką zadzwoniłem do ASO, bo zaintrygowało mnie to i w ASO VW Idczak na podstawie ich katalogów stwierdzili, że nie było liczników z kontrolką rezerwy ani w Vento ani w Golfach 3 generacji...

Gavel - 2007-10-30, 12:28

idgray napisał/a:
a golfy z mfa miały z silnikiem 2.0 8v i 16v
masz jakieś foto?
idgray - 2007-10-30, 13:04

to było pytanie tylko nie ma opcji edycji napisanego postu więc nie dodałem pytajnika
Gavel - 2007-10-30, 14:22

jak to nie ma możliwości edytowania?
zawsze było można więc czyżby teraz coś się popsuło?

Spyro sprawdź na "zwykłym" użytkowniku.

spyro - 2007-10-30, 16:37

http://www.allegro.pl/ite..._jak_nowy_.html

to jest link do licznika z mfa z golfa gti 2,0 16 i nie ma kontrolki od rezerwy...

Edycja jest już możliwa...

Doombringer - 2007-11-02, 10:15

Witam.
Też doszedłem ze nie mam "księgowego" ale zastanawiam się czy da sie takowego zrobić? na płytce drukowanej deski jest kupe miejsca a możnaby wykorzystać do tego tez sam wskaźnik. Z tego co widze to poziom paliwa to poprostu voltomierz. a skoro wchodzi na pole rezerwy to trzeba zmierzyć napięcie i przy takim napięciu właczać lampkę. Problem w tym ze nie jestem elektronikiem i nie za bardzo wiem jak zrobić taki układ. Wydaje mi sie, ze to jest możliwe wiec cjak ktoś z Was sie grzebie w elektronice to moznaby pokombinować...

spyro - 2007-11-04, 17:57

To już dla mnie czarna magia :-) Jak by Ci sie udało to zrobić to może poradę byś zrobił z tego?
Doombringer - 2007-11-05, 09:05

Problem w tym, ze nie jestem elektronikiem tylko informatykiem. Miałem nadzieję, ze jest tu jakiś elektronik ale jak nie ma to pogadam ze znajomym. taki układ nie powinien być aż tak bardzo skomplikowany. Jeśli to się uda to napewno dam znać.

[ Dodano: 2007-11-05, 10:27 ]
Kurde. nie mogłem edyować już poprzedniego posta więc muszę napisać drugi.

Na elektrodzie znalazłem schematy zabezpieczenia podnapięciowego. To jest to co powinno być dobre do kontrolki rezerwy jednak muszę się dowiedzieć z czym to się je i jak podłączyc. Jak dojde do tego i zadziałą to to napiszę w tym temacie.

[ Dodano: 2007-11-06, 10:28 ]
Ok. znalazłem układ. Jest tak prosty że prościej nie można. Jego budowa to koszt ok 2 zł :)

Pozostaja dwa problemy narazie nie rozwiązane. muszę przetestować czy to działa i jeśli będzie działaś to tzreba znaleźć kawałek plastiku z rysunkiem rezerwy aby wkleić w miejsce tych czarnych pól pod zegarami. Dodatkowo niestety ale ukąłd będzie obsługiwał diodę. tak więc koszt wzrosnie do ok 4 zł za komplet plus - jesli chcecie miec profesjonalne szybki z symbolem rezerwy to na allegro jest gość, który robi takie płytki do golfa II i I ale jeszcze nie wiem czy jest w stanie zrobić inny symbol niż standardowe. Dam znać jak się dowiem. Jak sie uda to poprostu będzie trzeba wyciać i wkleić do siebie. Przetestuje to na swoim aucie a jak wyjdzie to dam znac i przedstawię całkowity koszt takiej inwestycji.

spyro - 2007-11-07, 01:59

Doombringer, widzę, że poważnie się za to zabrałeś. Dalej podtrzymuje propozycję: jak coś zdziałasz to fotki podczas pracy, jakiś opisik i będzie niezła porada, nikt chyba tego nie próbował robić w swojej Ventce...
misiu129 - 2007-12-09, 12:36

Wpadłem wlasnie na cos.. :co?: ..Tez baedzo chcialbym miec kontrolke rezerwy i nagle przypomnialem sobie ze seat ibiza ma taka kontrolke....a przeciesz to sa tekie same zegary co w Ventylach nie liczac koloru zoltego i kilka malych szczegolow.... Wiec wychodzi na to ze jest calkiem mozliwe umieszczenia takiej w naszych..... a skoro ibiza ma to pewnie ma tez urzadzenie ktore liczy przy jakim pradzie z czujnika wlaczyc kontrolke.....Nawet zastanawiam sie czy nie wlozyc sobie zegarow od ibizy....tyle ze za kontrolke rezerwy bnie chcem miec zoltych cyferek i wskaznikow poziomu paliwa i temp z mniejsza iloscia kresek......i mam dylemat...
Moze to cos pomoze w konstruowaniu lampki rezerwy do ventyli bo czekam na to z utesknieniem
Jesli jednak zegary sata roiznia sie to sorki nie wiedzialem :gafa:
Pozdrawiam

babyy82 - 2007-12-09, 14:20

A po co ta kontrolka wam?? Skoro jej nie ma to znaczy ze jest niepotrzebna. Mi jak wskazowka dochodzi do czerwonego to wiem ze trzeba na stacje pojechac i tyle. Po co ma mnie denerwowac jakas pomaranczowa mrugajka:P
spyro - 2007-12-09, 22:07

no ja tez nie odczuwam potrzeby posiadania kontrolki. To taki zbędny dodatek, w końcu każdy z nas widzi czerwone pole na cyferblacie :-)
yahoo - 2007-12-09, 22:17

jak kto lubi, jedni wierzą w czerwone pole, inni w światełko ;)
pawoooo - 2007-12-09, 22:46

A ja mam ventke 2,0 8v włożylem zaróweczke w miejsce gdzie jest rezerwa i kontrolka mi dziala
spyro - 2007-12-09, 23:04

yahoo napisał/a:
jedni wierzą w czerwone pole, inni w światełko

a inni w ufo :-)


pawoooo napisał/a:
włożylem zaróweczke w miejsce gdzie jest rezerwa i kontrolka mi dziala

a pod co ją podłączyłeś?

MAPET - 2007-12-09, 23:19

w zegarach takich samych tylko ze od seata jest kontrolak i dziala.. jak ktos ma zegary odibizy np to ma kontorlke...
misiu129 - 2007-12-10, 05:53

pawoooo, napisz jakie masz zegary.... bo w naszych ventkach...pewnie zaleznie od firmy sa takie ze kontrolki ladowania smarowania i reszte widac w postaci bialych nadrukow i podczas zapalenia sa doswietlane odpowiednim kolorem.......i sa takie gdzie przy zgaszonej kontrolce nie widac symbolu...dopiero jak sie zapali to symbol sie ukazuje......i powiedz czy wystarczylo wlozyc zarowke i dziala czy trzeba jescze gdzies sie podlaczyc
i najwazniejsze....czy napewno masz zegary od vento czy moze od seata... :co?:
Dzis musze wyjac zegary bo jedna zarowka od podswietlenia zakonczyla swoj zywot i przy okazji bym zrobil rezerwe :D

MAPET - 2007-12-10, 07:09

misiu129 napisał/a:
.i powiedz czy wystarczylo wlozyc zarowke i dziala czy trzeba jescze gdzies sie podlaczyc


wystarczy wlozyc...

wlasnie w takich zegarach gdzie nie widac bialych symboli to wystepuje..

misiu129 - 2007-12-10, 12:39

no i sprawdzilem.... :( teraz wiem ze mam zegary vdo bo z tylu bylo opisane...wlasnie te z symbolami widocznymi bez swiecenia....i co....niestety w tych zegarach nie ma takiej opcji.....ani dziur na zarowki ani sciezek elektrycznych.....jedno jest pewne...tyle ile symboli z przodu widac tyle masz kontrolek i wiecej nie dolozysz..... co innego te w ktorych bez swiecenia nie widac symboli ...tam mozna caly rzadek sobie powkladac.......szkoda ze takich nie mam :[
kovval - 2007-12-10, 15:57

750-800km przejechane...znaczy ze trzeba tankowac :)
a co do tematu - jako ze robie fotki wszystkiego co przerabialem - poszukalem troche i znalazlem odpowiednie zdjecia. licznik - bez widocznych biallych rysuneczkach na kontrolkach.




jak widac, pod zegarem-wskaznikiem poziomu paliwa.... nie ma zadnego otworu na zarowke. wiec to nie bedzie swiecic. jest tylko jedna wolna dziura na zarowke ( w tym pasie kontrolek), z pociagnieta wiazka elektryczna. reszta dziur to dziury technologiczne.
Wiec jezeli to ma dzialac... to tylko tu. Ale o ile pamietam tam jest cos innego. Sprawdze dzis w aucie, co.

[ Dodano: 2007-12-10, 15:58 ]
ale zem zdjecia zaladowal.. sorki :burak: ale juz mi sie zmieniac nie chce

pawoooo - 2007-12-10, 18:24

mam zegary w których nie ma bialych symboli, nic nie przerabialem włozyłem tylko zarówke i działa.
mam vento 96r 2,0 GLX

Gavel - 2007-12-10, 22:53

kovval napisał/a:
ale zem zdjecia zaladowal.. sorki :burak: ale juz mi sie zmieniac nie chce

kovval wiesz co wstydziłbyś się :paluszkiem:
do roboty!
zmniejsz te fotki :pała: :pała: :pała:

misiu129 - 2007-12-10, 22:57

mam pytanie....... ?? Mam zegary vdo z widocznymi bialymi symbolami..... i szukalem tych co maja niewidoczne symbole...i co sie okazuje te bez symboli maja skale 0-200 lub 0-220 a ja mam 20-220 czy czasem nie wystapi bledzne wskazanie?? i te bez symboli maja mniej podobajaca mi sie trzcionke liczb:(
ale ciekawi mnie bo moze skusze sie na zegary z kontrolka rezerwy :hmmm:

kovval - 2007-12-11, 20:25

niestety nie moge edytowac postu. gdzis juz ktos poruszal ten temat - ze sie nie da postow edytowac... po 10 min. spyro mowil ze zalatwione...ale najwyrazniej niezabaldzo
Gavel - 2007-12-13, 16:48

no to Spyra za fraki i niech poprawia :pała:
spyro - 2007-12-16, 18:53

Diabeł tkwi w szczegółach :D Trzeba było w dwóch miejscach w panelu admin. to zapisać. Teraz wszystko śmiga. Kiedyś nie było tej blokady ale pamiętam kiedyś ktoś na forum zjechał totalnie w jakimś poście parę osób, a jak większość go opieprzyła to poprawił swój post, i wtedy właśnie zablokowałem edycję. Ale teraz z powrotem już jest włączona i każdy może edytować swoje posty.
kovval - 2007-12-17, 06:48

no to ok. ale teraz to juz po ptokach, bo znowu na lajbie siedze, a tu mam zablokowane wszytskie fotosiki i inne takie :(
vedka 93 - 2008-06-08, 08:24

witam.mam problemik ze wskazaniami poziomu paliwa.niby zbiornik ma 55 litrow( 93r 90 km automat)i wskaznik pokazuje ze jest przy rezerwie a ja wlewam tylko 20 litrow paliwa i jest znowu pelny.oczywiscie leje do pelna az mi odbija wlew.albo pokazuje mi polowe zbiornika leje 10 i tez anie kropli wiecej nie moge wcisnac.co jest grane?dziekowka.
spyro - 2008-06-08, 08:46

Pewnie pływak się uszkodził lub jest źle założone i stąd przekłamania. Wyciągnij koszyk z pompą paliwa i sprawdź czy wszystko jest w porządku z pływakiem.
sebastian - 2008-06-08, 10:46

Albo pływak, albo ten potencjometr. Ale zauważ też, że tankując teraz, jak sa upały na dworze, benzyna się zozszerza. Inny stan skupienia ma w baniakach w ziemi, bo tam jest chłodniej, a inny jak wlewasz do nagrzanego samochodu i w ogóle, na dworze. Mi się tak przytrafiło, że miałem też praktycznie pusty bak, księgowy mi się już "pokazał", więc zatankowałem sobie do pełna i przy około 30 litrach odbił mi dystrybutor i więcej już wlać nie mogłem, ale po chwili aż mi wyciekało z baku - kapało pod spodem i aż się wystraszyłem, że mi bak przecieka... Lecz nadmiar paliwa wyleciał, bo się nie mógł pomieścić jak od razu raptownie lałem. Teraz niedawno też tankowałem do pełna, ale z samego rana i też coś koło księgowego było to pięknie 40 litrów weszło - ale raz odbił dystrybutor i przestałem lać.
Sir_Kamil - 2008-06-08, 10:53

To i ja się podepnę pod ten temat - czy to normalny objaw, że wskaźnik poziomu paliwa podczas jazdy pod górę pokazuje mniej a podczas jazdy z góry więcej paliwa w zbiorniku :mysli: ? Czy też pływak jest walnięty ?
Paweł J. - 2008-06-08, 10:57

Ja też tak mam...jak przyhamuję to się podnosi troszeczkę a przy ruszaniu trochę opada...i ma tak od zawsze...czyli chyba normalka....no ale te róznice to taki małe są
spyro - 2008-06-08, 10:57

Sir_Kamil napisał/a:
podczas jazdy pod górę pokazuje mniej a podczas jazdy z góry więcej paliwa w zbiorniku

normalka, tzn to powinny być delikatne wahania. Po prostu jadą powiedzmy do góry, paliwo przechyla się i w jednym miejscu jest go więcej. I na odwrót jadąc w dół.

Sir_Kamil - 2008-06-08, 11:04

spyro napisał/a:
normalka, tzn to powinny być delikatne wahania.

Czyli nic się nie da z tym zrobić :) ?
Niby to nie jest upierdliwe, ale czasem szlag trafia, jak jadąc po prostym mam pół zbiornika a wjeżdżając pod górę wskazówka się trochę cofa ;) :lol: .

Paweł J. - 2008-06-08, 11:08

Sir_Kamil napisał/a:
Czyli nic się nie da z tym zrobić :) ?

No chyba nic....

Sir_Kamil napisał/a:
ale czasem szlag trafia, jak jadąc po prostym mam pół zbiornika a wjeżdżając pod górę wskazówka się trochę cofa ;) :lol: .

No ale jak wjeżdzasz pod górkę to pomyśl że zaraz będziesz z niej zjeźdzał i w tedy paliwa przybędzie ;)

sebastian - 2008-06-08, 11:09

Jest to całkowicie normalne ;) Grawitacja i siła odśrodkowa :)
U mnie tego aż tak nie widać, jest to w nikomym stopniu zauważalne, bowiem mi wskaźniki wszystkie bardzo powoli podnoszą się i opadają, ale jak niektórzy mają, że od razu włączając zapłon wskazówki się raptownie podnosza, to niestety, tak będzie i nie da się nic z tym zrobić. Wieloktornie jak, jak wyjeżdżam z podwórka, to mam mały spatek w kierunku ulicy, i zanim zamknę bramę i wsiądę i pokazuje mi już koniec skali, że jakby się już paliwo skończyło. Ale wyjadę, przejade się z kilkanaście metrów i wraca do normy :) Tak samo na zakrętach jest, albo na rondzie. Pojeździjcie sobie w kołko na rondzie to po pewnym czasie nawet, jak macie w połowie baku paliwa, to przez moment pokaże wskaźnik prawie na fuul :)

Paweł J. - 2008-06-08, 11:12

Ech....ja mam tak ze zbiornikiem od LPG....przy skręcie w prawo zaniża, a w lewo zawyża...
Sir_Kamil - 2008-06-08, 11:14

Tygrysisko napisał/a:
No ale jak wjeżdzasz pod górkę to pomyśl że zaraz będziesz z niej zjeźdzał i w tedy paliwa przybędzie

sebastian napisał/a:
Pojeździjcie sobie w kołko na rondzie to po pewnym czasie nawet, jak macie w połowie baku paliwa, to przez moment pokaże wskaźnik prawie na fuul

Dobry sposób na poprawienie sobie nastroju :mrgreen: :lol: .

No cóż.... pozostaje tylko szukać samych dróg z górki ;) .

sebastian - 2008-06-08, 11:20

Tygrysisko napisał/a:
Ech....ja mam tak ze zbiornikiem od LPG....przy skręcie w prawo zaniża, a w lewo zawyża...

Nalej do miski wody i przejdź się z nią po mieszkaniu, czy po dworze. Wykonaj klika raptownych ruchów w lewo i w prawo to się przekonasz - czysta fizyka, a fizyki nie oszukasz ;)
Sir_Kamil napisał/a:
No cóż.... pozostaje tylko szukać samych dróg z górki .

|Dobre i to, heh :) To teraz, zamiast życzyc komuś szerokiej drogi, to życzmy: drogi z górki :D

Paweł J. - 2008-06-08, 11:24

sebastian napisał/a:
czysta fizyka, a fizyki nie oszukasz ;)

tak wiem o tym.....tylko ktoś mógł wymyślić jakąś konsoletę do gazu która reaguje mniej czule i po dłuższym czasie co by nie dostarczała tego co się dziej na bieząco w zbiorniku tylko jakieś średnie wyliczała...czy cuś...

sebastian - 2008-06-08, 11:28

Ale to, co się dzieje w zbiorniku nie przedkłada się na stan fizyczny, co jest na prawdę. To, że masz pół zbiornika, przykładowo, a jeżdżą po zakrętach, gdzie raz Ci przez chwile pokaze, że masz mało paliwa, a później , że jest prawie na fuul to nie oznacza, że tak jest na prawdę. To po prostu tylko siła odśrodkowa tak działa. Mi tam to zjawisko wcale nie przeszkadza. Nie masz co się bać - paliwko nie uleci nigdzie na zakręcie ;)
spyro - 2008-06-08, 11:30

dokładniejsze są te nowe metody, tzn nie masz pływaka tylko elektronika tym steruje. Widziałem to w nowej Megance. Tyle że jak pływak palnie to kosztuje grosze a elektronika to worki pieniędzy na to pójdą. Znajomek z tym włączył właśnie w Megance...
sebastian - 2008-06-08, 11:35

Dlatego im niej elektroniki tym mniej rzeczy do popsucia się. Kostrukorzy Vento wiedzieli, co robią :)
vedka 93 - 2008-06-08, 16:22

dzieki.ok wyciagnij koszyk z pompy.......jedyny silnik w jakim grzebalem za dzieciaka to byl od rometa kadeta pamietacie pewnie.nie wiem gdzie jest ta cala pompa i jakis koszyk jeszcze.to jest gdzies przy gazniku?i nie wiem czy mam sam sie za to zabrac czy do mechaniora leciec.i jak wyglada ze wszystko jest ok?plywak pognieciony?pekniety?powaznie nie mam pojecia.
sebastian - 2008-06-08, 17:03

Żeby w ogóle dostać się do tego, to wszystko to znajduje się w bagażniku, jak podniesiesz ten dywanik to po prawej stronie blisko kanapy - takie duże czarne kółko. Odkręcasz pare śrubek, zdejmujesz tą metalową obudowę i później przekręcasz plastikową zaślepkę - ma takie specjalne wyżłobienia do odkręcenia, co się znajduje dalej, pod spodem. tam też jest taka uszczelka, żebyś to ostrożnie robił, bo jest one nigdzie prawie nie dostępna, jedynie czasami z nową pompą paliwową. Jak tamto zdejmiesz to będziesz widział całą pompę paliwową, łącznie z paliwem w środku. Odłączasz tylko przewody z napięciem i przewody paliwowe i już całą pompę możesz śmiało wyciągnąć. A na druciku właśnie doczepionym do tej obudowy siedzi sobie pływak. Nie takie trudne, aczkolwiek ja, jak wymieniałem pompę, która mi padła, to dałem do fachowca, żeby mi to zrobił, bo ja miałem to pod samą butlą z gazem i trzabyło butlę zdejmować, zeby się tam dostać...
Fable - 2008-06-08, 17:07

fajnie gdy jest butla z gazem zamiat kola zap[asowego :)
sebastian - 2008-06-08, 17:15

Ja nie mam w miejscu koła zapasowego, tylko normalną, walcowatą, zaraz za siedzeniami przez ich długość. I w tym tkwił szkopół, żeby wyciągnąc u mnie pompę...
Fable - 2008-06-08, 17:17

ja mialem tez taka gdy mialem Opel Ascone 1.6 :D ale teraz w nasze czasu to LPG jest najtaniej
spyro - 2008-06-08, 23:14

Jak LPG to tylko butla zamiast koła, bezsens taki bagażnik ograniczać butlą, nie mówię już o tym, że w życiu nic długiego sie nie przewiezie...
sebastian - 2008-06-08, 23:22

Ja to już nic na to nie poradzę - tak kupiłem, niestety... Ale z drugiej strony taki ekoło zapasowa lata Ci po całym bagażniku, też miejsce zabiera...
Paweł J. - 2008-06-08, 23:24

No Spyro masz rację, ale np ja mam 20km do markowego CPN-u, (Bp) i musze mieć taki wielki zbiornik...chodź w moim venciaczku ostatnio szafe przewiozłem także nie jest źle...
spyro - 2008-06-08, 23:32

sebastian napisał/a:
lata Ci po całym bagażniku

kupiłem cieniutką dojazdówkę, więc prawie nie przeszkadza w niczym. Pełne koło miałem jeszcze rok temu, ale jak zawitał w bagażniku sprzęcik grający to trzeba było pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu - dojazdówce.

A sa jeszcze fajniejsze zbiorniki, holenderskie,ale sporo droższe. Montują je w miejsce oryginalnego baku na benzynę i zostawiają taki mały bak na benzynę, ma około 5-7 litrów pojemności a reszta to gazowy bak. To jest dopiero bajer.

sebastian - 2008-06-08, 23:33

Ja też z ładownością nie narzekam - wiele już przedmiotów ponadgabarytowych przewoziłem i jakoś mi ta butla nie przeszkadzała w bagażniku.

[ Dodano: 2008-06-08, 23:35 ]
Tymbardziej, że niedawno z pola przywiozłem gdzieś tak z pół tony kamieni do ogrodu, hehe :D

vedka 93 - 2008-06-12, 13:01

dziekowa
bradley - 2008-10-16, 23:44

Co do kontrolki. Dzis przy wyjmowaniu licznika specjalnie sie patrzylem i owszem brak jednej zaroweczki (puste miejsce). Mam licznik bez bialych nadrukow, tzn jak jest wylaczony to pasek jest czarny. Po wystawieniu licznika pod slonce pokazal sie symbol i jest on koloru zoltego ale... w polonezach oznaczal czujnik zuzycia klockow hamulcowych...
O tak wyglada:
Jutro jade do elektronika wiec kupie zapas zaroweczek ledow :P

misiu129 - 2008-10-25, 23:24

to jest akurat od kontrolki zuzycia klockow choc nie spotkalem sie jeszcze z ventem czy golfem 3 z podlaczona taka kontrolka
Dzolo - 2008-10-25, 23:45

spyro napisał/a:
nowej Megance.


W naszej Meganie też rezerwa wariuje :pała: Dochodzi do rezerwy , zatankuje i pokazuje tyle samo , dopiero za 2 tankowaniem się podnosi.
A w Vento co do mililitra :kosci:

spyro - 2008-10-25, 23:49

misiu129 napisał/a:
choc nie spotkalem sie jeszcze z ventem czy golfem 3 z podlaczona taka kontrolka
chyba te US miały ten bajerek, bo wiem, że ilekroć kupuje klocki to mnie pytają czy mam z czujnikiem czy bez.

Dzolo napisał/a:
W naszej Meganie też rezerwa wariuje :pała: Dochodzi do rezerwy , zatankuje i pokazuje tyle samo , dopiero za 2 tankowaniem się podnosi.
A w Vento co do mililitra :kosci:
now końcu magenke robiły żabojady, to co tu się cudów spodziewać :D
Dzolo - 2008-10-25, 23:53

spyro napisał/a:
now końcu magenke robiły żabojady, to co tu się cudów spodziewać


Justi zrobi Ci aty aty :D :D

sebastian - 2008-10-25, 23:58

:faja:
Dzolo - 2008-10-26, 00:04

Ale jaja , to Twoje Sebastian ?
sebastian - 2008-10-26, 00:08

To nie moje, tylko wyszperałem w necie, że takie kontrolki do MK3 są. I chciałbym też mieć takowe. W większości przypadków, co do samej kontrolki żydka to wystarczy żarówke włożyć i będzie działać, ale ponoć od 95 roku, w tych nowszych licznikach. Tak samo, jak zapięcie pasów itd. (jeśli czoywiście jest czujnik w sprzączce). trza wziąśc po prostu licznik w swoje ręce i pod światło popatrzeć co widać i spróbowac żaróweczki włożyć i podłączyć - co będzie widać.
bradley - 2008-10-26, 00:14

Mam auto z 96 i nie ma tylu kontrolek;)

jest woda, olej, swiece zarowe, akumulator, reczny, okladziny hamulcowe (bez zarowki).
ABS i poduszke mam po lewej stronie pod krateczka wentylacji.

Dzolo - 2008-10-26, 00:16

sebastian napisał/a:
trza wziąśc po prostu licznik w swoje ręce i pod światło popatrzeć co


I tak własnie trzeba będzie zrobić. Z tych na focie swiecił mi tylko reczny i olej.

sebastian - 2008-10-26, 00:17

musisz wyciągnąć licznik i podświecić, czy się pokaże :)
Włóż w którekolwiek gniazdo żarówkę, to zbaczysz, czy się zaświeci.
Bardzo duże prawdopodobieństwo, ze i będzie Ci się świecił żydek, jak włożysz w ostatnie gniazdo po prawej stronie żarówkę. W Seatach fabrycznie montowali żydka, niestety w Ventach czy Golfach już nie, a wystarczy niejednokrotnie tylko włożyć żaróweczkę. Taki psikus zmajstrowali nam konstruktorzy...

spyro - 2008-10-26, 00:41

i w takim momencie człowieka nie powiem co strzela, że jego licznik nie ma połowy tych kontrolek. Nigdy nie zrozumiem polityki firmy w Wolfsburga...
sebastian - 2008-10-26, 01:22

http://forum.vwgolf.pl/vi...rezerwy&start=0
sebastian - 2008-10-26, 10:37

spyro, Ty masz drugi licznik "na zbyciu", prawda?
Zobacz kiedyś przy czasie, czy jest możliwość włożenia żarówki w to miejsce (ostatnie po prawej, tuż obok wskaźnika paliwa). Zobacz też, czy ten pasek, co są na nim piktogramy (te ikonki od oleju, wody, itp.), czy coś tam jeszcze będzie widać. Bo może być tak, iż włoży się żaróweczkę i będzie świecił nam żydek :)

Paweł J. - 2008-10-26, 11:45

sebastian, i te kontrolki będą Ci działać jak tylko żarówki powkładasz ??
sebastian - 2008-10-26, 11:49

No chyba niezupełnie. To dotyczy w szczególności tych liczników po 95 roku, gdzie nie ma tych piktogramów, tylko pusty, czysty pasek, który dopiero się zaświeca, jak się coś pojawi. Tam standardowo nie ma włożonej żarówki od żydka, ale wystarczy ją włożyć i będzie się świecić. Na pewno będzie wszystko działać, jak się włoży zegary od Seata. Tam standardowo już jest zarówno od żydka, jak i od świateł. Trzeba pokombinować i posprawdzać :)
bradley - 2008-10-26, 11:54

Ja nie mam piktogramow i nie mam zydka, jedyna wolna zarowka to od okladzin hamulcowych. Powyjmujcie wszystkie zaroweczki, dajcie pod slonce licznik i zrobcie zdjecia ;)
sebastian - 2008-10-26, 13:17

bradley napisał/a:
jedyna wolna zarowka to od okladzin hamulcowych

Czasem wystarczy tylko wyłamać, zrobić otwór na żarówkę i będzie i żydek :)
bradley napisał/a:
dajcie pod slonce licznik i zrobcie zdjecia

No właśnie, tak by trzeba zrobić.

bradley - 2008-10-26, 13:30

Plytki drukowanej nie oszukam:) Nie ma sciezek pod nowa zarowke, a ten plastik czarny z tylu zegarow co jest na zatrzaski oslonia wszystkie 6 czy 7 zarowek ktore mam. Pierwsza to od chlodnicy a ostatnia to od okladzin.
sebastian - 2008-10-26, 13:40

A zobacz tutaj: http://allegro.pl/item465...to_benzyna.html
Niby "zaspawane", ale coś tam może i jest - a licznik mam identyko taki sam.


bradley - 2008-10-26, 13:45

http://allegro.pl/item468...lka_gratis.html
Mam taki licznik, wiec chyba teraz mnie zrozumiesz, ze u mnie sie nei da:) Natomiast w tamtych warto sprobowac

sebastian - 2008-10-26, 13:49

No ja Cię rozumiem od początku, bo widziałem, że są takie i takie, i wiele innych. A patrzyłeś pod światło, czy coś widać?
bradley - 2008-10-26, 13:55

Zydka ani widu ani slychu ;)
sebastian - 2008-10-26, 13:57

a to żydy były te konstruktory VW :)
pożałowali żydka, no :]

spyro - 2008-10-27, 22:53

sebastian napisał/a:
spyro, Ty masz drugi licznik "na zbyciu", prawda?
na zbyciu to nie, kiedyś założe w końcu to MFA :D Ale leży sobie i czeka na dobry moment. A wygląda podobnie do mojego tyle że ma MFA. Musze podjechać do mamy (bo u niej w domu leżą bebechy do Vento) i oblukac czy nie ma jakiś bonusów schowanych.
radobom - 2008-11-21, 09:24

A ja mam takie pytanko.Zalałem ventyla z odpowietrznikiem ale wskazówka nie dochodzi do końca(patrz foto). Druga sprawa ze wskazówka przy mniejszej ilosci pali w zależności od tego czy hamuje czy ruszam to paliwo sie zmniejsza i zwiększa. I tak sie zastanawiam bo wskazówka już całkiem leżała jak tankowałem i weszło 48 litrów. Jaka jest pojemność zbiornika w TD??



Paweł J. - 2008-11-21, 09:42

radobom napisał/a:
Druga sprawa ze wskazówka przy mniejszej ilosci pali w zależności od tego czy hamuje czy ruszam to paliwo sie zmniejsza i zwiększa

To normalka.

radobom napisał/a:
Jaka jest pojemność zbiornika w TD??

Chyba tak jak wszędzie czyli 55czy56 litrów.

radobom - 2008-11-21, 09:51

to czemu wskazówka nie dochodzi do końca :]
bradley - 2008-11-21, 10:22

radobom, a ja mam inny wskaznik. Tzn sa 3 kreski czerwone a nie 2. I jest bardzo dziwny. Np. jade sobie 75km i wskazowka caly czas na srodku i jak juz dojezdzam nagle sruuu o 3 mm
piru - 2008-11-21, 12:21

radobom napisał/a:
A ja mam takie pytanko.Zalałem ventyla z odpowietrznikiem ale wskazówka nie dochodzi do końca(patrz foto). Druga sprawa ze wskazówka przy mniejszej ilosci pali w zależności od tego czy hamuje czy ruszam to paliwo sie zmniejsza i zwiększa. I tak sie zastanawiam bo wskazówka już całkiem leżała jak tankowałem i weszło 48 litrów. Jaka jest pojemność zbiornika w TD??


Obrazek



Jak zalewam po sam korek z odpowietrzeniem i wchodzi 57-58 litrów. Wskazówka jest wychylona poza maxa i jeżdzenia mam do 150 km zanim się ruszy. Jak dla mnie to coś masz z pływakiem. Wyjmij dziada wyczyść, może jest podgięty albo pęknięty.

sebastian - 2008-11-21, 16:01

U mnie idealnie też nie jest, będzie jakiś tam mały oschył, ale wisi mi to, czy aż takie to istotne? :P
Ale faktem jest, że jak miałem do pełna to grubo ponad 100 km musiałem zrobić, by choć troche się wskaźnik ruszył...

Fable - 2008-11-21, 16:42

radobom, ja mam 1.9td to zbiornik 55ltr i jezeli odpowietrze to jest prawie 60ltr :) jezeli nagle nacisniesz gaz czyli zaczniesz intensywnie przyspieszac to skazowka mocno upadnie o kilka mm, ale pozniej wroci na swoja pozycje :)
sebastian - 2008-11-21, 18:34

Zasada prawa fizyki - siła odśrodkowa. jedni mają taki wskaźnik, że po zapłonie wskazówka od razu wędruje na swoja pozycję, a inny taki, że dopiero po jakimś czasie, bardzo powoli idzie. Między innymi ja mam taki, że bardzo powolutku reaguje, także nie widać takich różnic. Chyba, że jakbym np. robił kilka rundek wokół ronda, to owszem :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group