Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - poduszki amortyzatorów

Poldi - 2007-10-31, 00:37
Temat postu: poduszki amortyzatorów
Czy wymiana poduszek amortyzatorów z tyłu wiąże się z wyciągnięciem amortyzatora?
Dzolo - 2007-10-31, 01:50

Tak.
Poldi - 2007-10-31, 16:53

Problem mój polega na tym, że ostatnio trzeszczą mi te gumy i najwyraźniej mają luz. Dodatkowo na nierównościać się coś tłucze, niejestem pewien czy to jest przyczyna bo wchodzą w gre jeszcze tuleje metalowo-gumowe ale czy wyrobione poduszki mogą powodować dość głośnie łupnięcia? I gdybym się zabrał za wymianę tego to co muszę kupić po dwie gumy na jadną stronę czy jeszcze coś warto wymienić, np poduszkę sprężyny?

[ Dodano: 2007-10-31, 17:13 ]
Dodam że amortyzatory na teście wyszly 60 % odboje wymienione a tuleje metalowo -gumowe jak twierdzą mechanicy nie są igły ale też nie są złe.

Dzolo - 2007-10-31, 17:46

Oczywiscie poduchy mogą być przyczyną tego tłuczenia , u mnie tak było tydzień temu
i po wymianie zrobiło się cicho.Idzie wyczuc ten luz , zdejmij te osłonki z kielichów , wsadz tam palce i bujnij zdrowo autem.Nie jestem pewnien ale przychodzi chyba jedna guma na strone i wymieniasz dwie strony.Pozdro!

maksik-12 - 2007-10-31, 19:28

Moim zdaniem to zacznij od tych poduszek gumowych czy nie ma tam jakiegoś luzu,ale
one bardzo rzadko się się wybijają. Ja tez tak miałem i okazało się że główną przyczyną
były tuleje gumowo-metalowe na tylnej belce.Miały one nie wielki luz ale na dziurach
dawały o sobie nieźle znać :-)
A co do robocizny to z tymi tulejami sam raczej nie dasz rady,przy moich to i mechanik miał
co robić :tak: Na pewno się zapiekły a bez odpowiednich narzedzi ciężka sprawa :załamka:
No i raczej powinieneś wymienić z dwóch stron,nie zależnie czy bendą to same gumy czy tuleje
metalowo-gumowe. :OK:

Dzolo napisał/a:
wsadz tam palce i bujnij zdrowo autem

Z tymi palcami to ja bym na twoim miejscu uważał :hahaha:

babyy82 - 2007-10-31, 19:54

Cytat:
Dodam że amortyzatory na teście wyszly 60 %


Moim zdaniem to amorki tez masz do wymiany juz albo w najblizszym czasie.

Co do gum to ida po 2 na strone a wymienic to prosta sprawa dasz sam rade. Co do tulei nie wypowiem sie bo nie robilem i nie wiem

Poldi - 2007-11-02, 23:07

eee no 60% to chyba nie tak zle zeby wymieniac..? na zakrętach auto jak przyklejone, przy większej prędkości jak jest jakas niecka w asfalcie, czy uskok to auto się ładnie dopasowuje do drogi

[ Dodano: 2007-11-02, 23:18 ]
apropo poduszek tu jest taki komplet:
http://www.allegro.pl/ite...l_golf_kpl.html
Napisane jest :VW VENTO w latach 92-98 za wyjątkiem pojemności 2.0 / 2.8 VR6

to co 2.0/2.8 ma inaczej?

MAPET - 2007-11-03, 01:17

Poldi napisał/a:
to co 2.0/2.8 ma inaczej?

gumy to raczej nie moze jakis odboj hmm musialbym w etce zerknac ale tydaje mi sie ze nie powinno byc roznicy

emilek_2 - 2007-11-15, 15:09

A moim zdaniem to tuleje tylnego zawieszania. Miałem z tym problem. Waliło mi jakby amortyzator chciał wleżć do bagażnika. Możesz to sprawdzić udeżając nogą w opone z tyłu. Jeżeli bedzie luz i koło będzie chodziło do przodu i do tyłu to na bank tuleje.
Junior_86 - 2008-05-10, 10:42

Panowie, powiedzcie ile kosztuja górne mocowania amortyzatorów przod i koncowki drążków kierowniczych i to po 2 szt pewnie trzeba liczyc. A dobrze bylo by tez jak wiecie ile za wymiane tego sobie licza, no i ile za zbieznosc, chcial bym wiedziec ile kasy przeznaczyc. Dzieki
sebastian - 2008-05-10, 11:08

Za końcówki drążków ja dawałem, ze zniżką, jakoś koło 40 zł za sztukę, Lemfordera. Ich nie trzeba wymieniać parami, tylko poduszki amorków trzeba jednocześnie 2 szt. wymienić. Z wymianą myślę, że za drżaki od strony ze 30 zł może weźmie miechanior, sczerze mówiąc to nie wiem. Za całą zawiechę u mnie wziął 200 zł, po znajomości, bo to mój dobry kolega.

Cały komplet, łożysko + poduszka amortyzatora, Sachsa, gdzieś w granicach 55 zł może za stronę. A z wymianą to już nie wiem, ale chyba nie więcej niż 50 zł/str.

Zbierzność oczywiście po obu tych zabiegach - obowiązkowo - zalezy gdzie, ja dawałem 80 zł, ale regulowali mi wszystkie kąty pochyleń itd. I nie na oko, tylko albo komputerowe, albo laserowe.

Paweł J. - 2008-05-10, 12:31

W pisakach pod lublinem jest promocja i za 30zł jest zbieżnosć z pochyleniem....

A jeśli chodzi o części i ich ceny to najlepiej za pośrednictwem zaufanego mechanika ściągnąć....bo mechanik ma pewnie zniżki dla hurtowników....

sebastian - 2008-05-10, 12:48

Tak, mechanik może i ma zniżki, ale paragon czy fakturkę pokazac może na ceny normalne, więc nic po tym... Najlepiej, jak sam osobiście kupisz, wtedy wiesz, co masz, co kupiłeś. Bo jak zostawić auto miałbyś u mechanika, to on może najtańsze badziewie kupić, a powiedzieć, że założyl najlepsze - wiem, jak jest... Chyba, że on kupuje i pokazuje Ci rzed założeniem, co bedzie zakładał, a Ty jesteś cały czas przy tym i widzisz co i jak.
Paweł J. - 2008-05-10, 12:55

Tygrysisko napisał/a:
za pośrednictwem zaufanego mechanika

właśnie po to dodałem wyraz zaufanego bo na świecie to różne przekręty odchodza...

Junior_86, jak chcesz to mogę przeszłać Ci na PW namiary na mojego mechaniora.....
Jest w stu procentach uczciwy, zna się na fachu, kasy nie zedrze...sam części zamawia ze zniżkami....

No ale kolejki to ona ma niekiepskie....

Mieszka 35 km od Lublina...jakby co.....

Junior_86 - 2008-05-10, 13:01

ok mozesz dac namiary, ja pytalem bo znajomy ma znizki mechanika sasiad. tylko mechanik do niemiec pojechal ma wracac na tygodniu poczekam zobacze jak nie wroci to skorzystam z tego poleconego. Ja to powiem szczerze ze nei znam sie jesli chodzi o marke ktore sa dobre a ktore nie, raczej te drozsze sa lepsze:) musze wymienic bo mi przegladu nie przeszedl, mam tez do wymiany rozrzad bo od 6 tys po kupnie nie zmienilem i tarcze z klockami na przod. do tego dojdzie wymiana, zbieznosc i przeglad po nie wiem czy sie z kasa wyrobie
sebastian - 2008-05-10, 13:06

Jeśli nie wiesz, jakie firmy są dobre, to już Ci piszę: Lemforder, SKF, Sachs, Moog, Gates, Bosch. Paski, wszelkiego rodzaju, to albo Bosch, albo Gates. Rolki, łożyska, to tylko SKF, drążki, poduszku, tuleje, to albo Sachs, Lemforder, albo Moog. I nic innego, resza tańszczyzny to badziew, na któreym za długo nie pojeździsz, niestety... :(

[ Dodano: 2008-05-10, 13:07 ]
A jeśli chodzi o hamulce, to ATE - najlesze z najlepszych.

Junior_86 - 2008-05-10, 13:11

sory za tego dubla ale net mi szwankuje
sebastian - 2008-05-10, 13:13

czemu posty zdublowałeś?
Junior_86 - 2008-05-10, 13:21

chcialem calkiem go wywalic ale chyba sie nie da, tylko edytowac;) dzieki za te firmy spisze sobie to na kartke i popsprawdzam ceny. ze paski bosha to wiedzialem to moze wytrzyma jak zmienie 100 tys, po kupnie i wymianie napisze w poscie co ile kosztowalo i jak to wyszlo. dzieki za odp.

[ Dodano: 2008-05-14, 12:26 ]
zakupy juz zrobilem napisze wam co mam a za jakies 2 dni ile za robocizne

pasek rozrzadu 79 bosch
gorne mocowania amort.+ lozysko oporowe 26,4 szt Febi
poduszka silnika lewa 85,5 luzem podana ale pisze 10190 LMI
koncowka drążka L/P 18,5 szt Ruville
sworzen wahacza 19,6 szt Ruville
tarcze wentylowane komplet p. 138 Delphi
klocki komplet p. 84 ATE

Ceny po sporym rabacie ale nie wiem dokladnie ile. co myslicie o tych firmach bo ja oprucz boscha i ATE to nie znam.

sebastian - 2008-05-25, 13:04

Ja mam takie pytanko co do tych poduszek amotryzatora (z przodu): Czy podnosząc auto na lewarku do góry te puduszki powinny opadać w dół proporcjonalnie do wysokości podniesionego auta i później już zatrzymać się na samej kolumnie? U mne tak jest własnie, ale nie wydaje mi się, ażeby to było normalne.. Ruszając później całym kołem (podniesionym) góra-dół cały McPerson chodzi w górę i w dół razem z tą poduszką, ale nie wyczuwam przy tym żadnych luzów czy stuków w pozycjach góra-dół i na boki.
Junior_86 - 2008-06-01, 23:28

za robocizne u znajomego mechanika za to wszystko zaplacilem 200 zl, najwiekszy problem z rozrzadem bo meczyl sie z jedna sruba przy pompie 3 godziny... Rozrzad mialem przesuniety o pol zabka. teraz nastawil OK a co do wymiany paska w silniku TDI 1Z to pisze ze jest wymiana co 60 000 mil czyli 84 000 km a kontrola co 20 000 mil = 28 000 km To tak z ciekawosci bo sobie kiedys przegladalem i sprzeczne inf byly. a te silniki 110 km to jeszcze wiecej wytrzymuja chyba 80 000 mil z tego co pamietam.
Morfeusz142 - 2008-06-02, 07:48

sebastian napisał/a:
Ruszając później całym kołem (podniesionym) góra-dół cały McPerson chodzi w górę i w dół razem z tą poduszką, ale nie wyczuwam przy tym żadnych luzów czy stuków w pozycjach góra-dół i na boki.


Nie powinno być luzu, poduszki do wymiany.

sebastian - 2008-06-02, 14:40

No oki, wporzo. Tylko, że miałem na myśli to, że oczywiście - McPerson chodzi góra-dół, ale nie tak, jak by miał luz taki, ze telepie na wzystkie strony, tylko po prostu na podniesionym samochodzie mogę podnieść do góry całą kolumnę i później ona sama opada na dół. Dlatego mówię, ze luzów nie mam na nim, ale tak mi się wydaje, że nawet na podniesionym samochodzie poduchy powinny pozostać w miejscu.
Morfeusz142 - 2008-06-02, 19:36

sebastian napisał/a:
tak mi się wydaje, że nawet na podniesionym samochodzie poduchy powinny pozostać w miejscu.


Bardzo dobrze Ci się wydaje.

buli1108 - 2008-12-08, 10:23

Witam:) moj problem polega na tym ze poduszki amortyzatorow (przod) bardzo szybko mi sie zuzywaja! wymienialem je juz 2 raz (ostatni o jakis miesiac temu) amortyzatory sa w porzadku na badaniu wychodzi ok 70 %, tluka mi na drobnych dolkach, mozliwe ze poluzowala sie sruba dokrcajaca? Pozdrawiam :jupi:
sebastian - 2008-12-08, 10:47

Możliwe też, że jak założyłes jakieś najtańsze g... to tak będzie. Nie ma co na takich sprawach oszczędzać, bo prędzej, czy późńiej to wszystko wyjdzie. A co innego Ci nie puka? Np. tuleja na stabilizatorze itp.?
Paweł J. - 2008-12-08, 18:45

Możliwe też żer za mocno je dokręcasz...w tedy szybko polecą...to tak jak z łożyskami.
buli1108 - 2008-12-08, 23:47

tuleje nowe bo byloa taka mozliwosc i je wymienilem wiec odpada t o100% te łozyskoawania, no niewiem tylko krtora srube za mocno ta smieszna glembiej ?
czy ta bardziej na wierzchu... drazniace jest kiedy jedziesz b dolkach i ci stuka.. pozatym po jakims czasie wytraca katy wychylenia... poduszki kupowalem jak najdrozsze (w sumie 33zl dalem za szt) ale zapewnial mnie gosc ze najdrozsze na rynku tylko ze to chyba zamienniki ? aj niewiem moze cos w zawieszeniu mi je uszkadza ?

arthur - 2010-11-19, 08:48

Odkurzę trochę stary temat żeby nowego nie zakładać.
Mam do wymiany poduszki z przodu.
I mam pytania:
1. czy przy okazji wymiany poduszek łożyska też wymieniać (ew. co jeszcze wymienić)?
2. Czy po takiej wymianie muszę ustawiać geometrię?

sebastian - 2010-11-19, 17:55

arthur napisał/a:
1. czy przy okazji wymiany poduszek łożyska też wymieniać (ew. co jeszcze wymienić)?

Najlepiej cały komplet poduchy i łożyska wymienić bo i tak to na wierzchu będzie jak się ściągnie.
arthur napisał/a:
2. Czy po takiej wymianie muszę ustawiać geometrię?

KONIECZNIE !!

arthur - 2010-11-19, 18:31

Dzięki za informacje.
Hormon - 2010-11-19, 18:44

Nie trzeba ustawiać geometrii o ile nie będziesz wykręcał całych amortyzatorów. Chodzi o to że jak uda ci się na aucie ścisnąć sprężyny i odkręcić poduszkę to geometria nie zmieni się. Ja tak robiłem w tym roku dwa razy i za każdym razem geometria była ok.
Paweł J. - 2010-11-19, 18:50

o ile geometria była robiona na zdrowych poduchach to po wymienie nie powinna się zmienic. ;)
arthur - 2010-11-21, 06:32

Dzięki Panowie :)
Wczoraj to wszystko porozkręcałem i wygląda na to, że da się wymienić poduchy bez wyciągania amorka i ogólnie bez wyciągania czegokolwiek:)
Niestety pojawił się problem bo w pewnym znanym lubelskim sklepie motoryzacyjnym sprzedali mi nie takie poduchy :mur:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group