Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - wymiana oleju w skrzyni biegow

pampam - 2007-11-23, 11:29
Temat postu: wymiana oleju w skrzyni biegow
jak w temacie,korek wlewu i spustu zlokalizowany....kupie 75w/90 taki zaleca producent a pytanie co to za korek oznaczony na rysuku u mnie na skrzyni jest koloru zielonego,czy przez niego niedalo by sie wlac oleju obchodzac sie tym samym bez specjalnego przyrzadu???
Gavel - 2007-11-23, 12:42

pampam a po co chcesz wogule wymieniać olej w skrzyni?
Było już o tym na forum i z tego co pamiętam to nie powinno się tego robić, bo olej w skrzyni ma być na całe jej życie.

piru - 2007-11-23, 13:56
Temat postu: po co to chcesz ruszac ?
Jeśli nie brakuje w skrzynce oleju to po co go wymieniać ? Ja w golfie miałem mało oleju (prawie w ogóle go nie było) jak sprawdzałem po zakupie, więc się nie pierniczyłem pojechałem na wymianę i w cenie oleju ludziki mi go wymienili. Zero brudzenia się i męczenia a efekt ten sam. W Ventce olej sprawdziłem i nie mam zamiaru go wymieniać bez potrzeby, szkoda kasy, a efekt wymiany ?? Pewnie jakiś jest, ale po co kombinować jak działa ? :mrgreen:
pampam - 2007-11-23, 14:31

powinienem wpisac jako temat postu:do czego sluzy korek zaznaczony na rysunku???
wiedzialem ze pojawia sie pytania a po co wymieniac olej a po to ze auto zasluguje na wymiane wszystkich plynow i olejow jak pamieta jeszcze mur berlinski!!!!tu na forum pisalismy niejednokrotnie ze plyn do wspomagania tez sie niewymienia a wiecie jaki byl czarny!!!!jak wymienialem!!!a to zanizone parametry techniczne plynu!!!!wiec nalezy wymieniac takie rzeczy!!!

A wiec co to za korek ktory zaznaczylem na rysunku?????????????

spyro - 2007-11-23, 19:22

Nie ma sensu wymieniać oleju w skrzyni, płyn do wspomagania sie dolewa, a jeśli u Ciebie był czarny nie wróży to długiego życia Twojej przekładni niestety... Podobnie z olejem w skrzyni, po co go ruszać skoro sam producent nie zalecał tego?

A ten korek to za pewne korek od oleju...

pampam - 2007-11-24, 13:26

od jakiego oleju spyro jak myslisz???skoro widac obudowe sprzegla???
buli1108 - 2007-11-28, 22:56

Korek pokazany na onbrazku zazwyczaj wykozystywany jest przez mechaników do zaznaczenia połozenia koła zamachowego (np. podczas wymiany rozrzadu) przynajmniej u mnie typek tak robił :lol2: hehe
czajara - 2008-04-27, 20:04

witam

jestem tu pierwszy raz, a to dlatego ze mam problem.
jestem kobieta i potrzebuje pomocy.
mam vento, jest to automat.
ostatnio sprawdzalam poziom oleju, na kursie prawa jazdy uczono nas ze jego poziom ma byc miedzy min a max, a u mnie min!
w takim wypadku nalezaloby, chyba, go dolac, ale jaki olej? prosze o konkretna nazwe oleju, bo zalezy mi na tym samochodzie a nie chce aby jakis mechanik go spartoczyl, gdyz w mojej okolicy automaty sa rzadkoscia.
prosze pomozcie :]

egos - 2008-04-27, 21:16

wiec odpwiadam-z skrzyniami automatycznymi to już nie przelewki jezeli nie wiesz co było lane wczesniej to moim zdaniem jedynie wymiana całego oleju gdyż miałem przypadek niewłasciwej dolewki i skrzynka przestała trybić-ostatnio wymieniałem na CASTROL TQ DEXRON

[ Dodano: 2008-04-27, 21:36 ]
pytałem własnie kolesia po fachu -własciwie ten olej jest mieszalny z innymi olejami do automatów więc mozesz sobie śmiało dolac dexrona

[ Dodano: 2008-04-27, 22:47 ]
czajara-mam na mysli olej do skrzyni i mam nadzieje ze o to chodzi a nie do silnika

czajara - 2008-04-28, 16:45

mi chodzi wlasnie o ten od silnika, co sie bagnetem sprawdza

w sumie to nie wiem jak sie sprawdza w skrzyni. jak to sie robi?

Paweł J. - 2008-04-28, 17:09

Dolać to musisz takiego samego na jakim śmigasz...tzn marka nie ma jakiegoś duuuużego znaczenia ale ważna jest lepkość(aby była taka sama)
czajara - 2008-04-28, 22:50

hmmm....a jak mam sie dowiedziec co to za olej?
sprawdzic palcami ten z bagnetu, a nastepnie w sklepie otwierac kazda butelke i tez zprawdzac organoleptycznie?
:hahaha:
sorry no brzmiec smiesznie no ale baba jestem ;]
moj starszy chce sie za to zabrac a nie chce zeby cos tam niepotrzebnie namieszal, bo on sie raczej zna na ciagnikach i detach :)

krzeszak - 2008-04-28, 23:31

czajara, - zacznijmy od początku ,rozumie ze nie masz zielonego pojęcia jakim olejem jest zalany silnik, proponuje abyś na początku sprawdziła pod maska czy nie ma jakiejś naklejki ,ewentualnie karteczki z nazwa i symbolem np.5W40, jeżeli nie ma to będzie kłopot bo ciężko będzie dojść co za olej jest zalany.
A wiesz kiedy i kto go wymieniał ?jak długo masz auto? napisz coś więcej bo cieszko z Twojego opisu coś wywnioskować. to świeżo sprowadzone auto? żeby pomuc musimy wiedzieć trochę więcej ;)

sebastian - 2008-04-28, 23:54

A jeśli ten olej niewiadomo kiedy był wymieniany, a jego stan wskazuje na długi okres działania, to znaczy nie jest koloru złotego, jak w przypadku świeżo zalanego oleju, a czarnego, to lepiej olej wymienić na nowy, zalac jakis konkretny, np. mineralny i byłoby po kłopocie. Tak ja uważam. Bo inaczej się nie dojdzie do tego.
egos - 2008-04-29, 07:25

zrób jak pisze Sebastian-kup dobry mineralny i sobie wymień-skutecznie i bez ryzyka
krzeszak - 2008-04-29, 09:12

czajara napisał/a:
jego poziom ma byc miedzy min a max, a u mnie min!
w takim wypadku nalezaloby, chyba, go dolac, ale jaki olej?

koledzy ja wiem ze najprościej jak sie nie wie jakim olejem jest zalany to spuścić stary i zalać nowym ,ale zwrocie uwagę ze dziewczyna chce go tylko uzupełnić a nie wymieniać, dlatego prosiłem żeby napisała cos więcej jeśli wie!
A z wymiana to ostateczność jak nie będzie mogla nic więcej nam podpowiedzieć ;)

Paweł J. - 2008-04-29, 09:13

czajara, a masz może butelkę po starm oleju??
sebastian - 2008-04-29, 10:58

czajara, a jak sprawdzałaś poziom oleju w silniku, to przy zimnym (np. rano) i jak auto stało na równej nawierzchni, czy zaraz po wyłączeniu silnika, jak był ciepły? Bo olej to najlepiej sprawdzać rano, jak auto stoi prosto. Później to normalną rzecż będzie, że jak sprawdzisz to będzie go na bagnecie brakować, gdyż nie ściekł do miski olejowej w pełnej jego zawartości.
Mariusz - 2008-04-29, 19:07

w skrzyni wymienia się co 60 tysięcy olej chodzi o skrzynie automat lepiej trzymać się terminów jeśli chodzi o silnik jak jest już dość czarny a nie wiemy jaki mamy zalany to lepiej wydać trochę kasy i po sprawie
czajara - 2008-04-29, 21:01

ja sie dobrze poprzygladam jak tam co wyglada i sie odezwe.

olej na cieplo byl sprawdzany.

a jak sie sprzawdza w skrzyni?

sebastian - 2008-04-29, 21:05

Cytat:
olej na cieplo byl sprawdzany.
no i dlatego pokazywało, że był ubytek oleju. Na pewno, jak na zimnym silniku sprawdzisz, to będzie stan idealny :)
craven4 - 2008-04-30, 10:59

czajara olej sie zawsze sprawdza na zimnym silniku :)
Paweł J. - 2008-04-30, 16:50

Napiszę jak to jest u mnie:

Zaraz po zgaszeniu poziom jest zaniżany....

Po 20minutach do godziny olej już opadnie i powinno pokazywać ok, ale...
....ale poziom jest troszeczkę zawyżany....
...tak jak myślę to przez to że ciepły olej ma większą objetość niż zimny....
...dopiero tak po 2 godzinach poziom na miarce jest równy poziomowi faktycznmu w silniku...

Radosław813 - 2012-11-05, 20:32

Zaraz po zgaszeniu poziom jest zaniżany....

Witam.
Chłopaki mam pytanie odnośnie wymiany tego oleju, bo wszsędzie gdzie czytam każdy pisze co innego...
Pyt 1 - czy warto w ogóle wymieniać olej w skrzyni ?
2- co jaki konkretny okres się go wymienia ?
3- czy konieczność wymiany oleju można jakoś odczuć oprócz spr stanu i jakości oleju
4- czy przy wymianie oleju jest jeszcze coś do wymiany ?
Z góry dzięki
Pozdrawiam

sebastian - 2012-11-06, 15:55

Radosław813 napisał/a:
Pyt 1 - czy warto w ogóle wymieniać olej w skrzyni ?
I tak i nie. Nie koniecznie, jeśli nic się z nią nie dzieje, ale olej, jak każdy inny - pracuje, tak? Więc skoro w silniku olej się wymienia to i w skrzyni również powinno. Ja właśnie takiego zdania jestem. Może nie za często, ale raz na jakiś czas warto...
Radosław813 napisał/a:
2- co jaki konkretny okres się go wymienia ?
Książka napraw nic nie mówi o częstości wymiany, po prostu napisane jest, że nie przewiduje się wymiany. Ale raz na kilka lat, powiedziałbym, że jednak warto.
Radosław813 napisał/a:
3- czy konieczność wymiany oleju można jakoś odczuć oprócz spr stanu i jakości oleju
No na przykład ciężej chodzi lewarek zmiany biegów (ale nie koniecznie). Zgrzyty podczas zmiany przełożeń, dziwne dźwięki dochodzące ze skrzyni...
Radosław813 napisał/a:
4- czy przy wymianie oleju jest jeszcze coś do wymiany ?
Nie, nic poza tym...
Radosław813 napisał/a:
Z góry dzięki
nie ma sprawy :)
Radosław813 napisał/a:
Pozdrawiam
ja również pozdrawiam :P
zeniTh - 2012-11-06, 16:03

sebastian napisał/a:
I tak i nie. Nie koniecznie, jeśli nic się z nią nie dzieje, ale olej, jak każdy inny - pracuje, tak? Więc skoro w silniku olej się wymienia to i w skrzyni również powinno. Ja właśnie takiego zdania jestem. Może nie za często, ale raz na jakiś czas warto...


dokładnie jestem tego samego zdania ;)

pawel39106 - 2012-11-06, 17:28

sebastian napisał/a:
Książka napraw nic nie mówi o częstości wymiany

Bo Niemcy nie przewidzieli, że 20 letnie Venta bedą jeździły jeszcze po Polsce dlatego nie zalecają wymiany. Według mnie raz na kilka lat warto zmienić olej w skrzyni.

Radosław813 - 2012-11-06, 20:40

Bo Niemcy nie przewidzieli, że 20 letnie Venta bedą jeździły jeszcze po Polsce

He ale jeżdżą :D

Dzięki wiekie lece na dniach i ogarniam. Jakiś czas temu pytałem to idzie 70w90 chyba. Jest tu też jakaś różnica w oleju "droższyy" "tanszy" ?

U mnie w zime strasznie ciężko przy dużym mrozie chodzi wajcha od biegów... Mam nadzieje ze to zniknie )

Dzieki jeszcze raz ;)

sebastian - 2012-11-07, 16:43

Radosław813 napisał/a:
U mnie w zime strasznie ciężko przy dużym mrozie chodzi wajcha od biegów... Mam nadzieje ze to zniknie )
U mnie ten sam problem był, i o dziwo, po wymianie oleju w skrzyni pomogło. Może nie tak super do końca, ale było lepiej niż przed.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group