Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - wyciek oleju napędowego

przesad - 2007-11-26, 23:03
Temat postu: wyciek oleju napędowego
witam. posiadam vento 1,9 td z 94 r. zauważyłem drobny wyciek pod autem i po obdukcji okazało się że to napęd. wygląda na to że delikatnie cieknie z pompy wtryskiwacza czy jak to się nazywa.. :-) nie jestem niestety mechanikiem żeby to określić. są tam takie sprężynki i któraś się poci. może kto śmiał coś podobnego. proszę o radę. spalanie mam chyba w porządku bo nie przekroczyło 6l na trasie.(więc wyciek na razie nie jest grośny dla kieszeni, nie wiem co na to ekolodzy :] )
mam jeszcze jedno pytanie - po lewej stronie przy kierownicy mam dżwignie, która wygląda mi na jakieś ssanie. jeśli to ssanie to jak go używać i kiedy żeby nie zaszkodzić venciakowi. liczę na pomoc

Gavel - 2007-11-26, 23:11

tak to po lewej to jest ssanie ale w TDI nie ma więc nie będę się wypowiadał kiedy tego używać

a co do wycieków z pompy wtryskowej to miałem kiedyś to samo - też lekko popuszczała
ale mechanik ją rozebrał, sprawdził co i jak, potem złożył porządnie do kupy i od tamtej pory nic nie cieknie :]

przesad - 2007-11-26, 23:28

dzięki za podpowiedź.
dziwne jest tylko to że jak silnik jest rozgrzany to jest sucho. wczoraj wróciłem po przejechaniu 500 km i rano ani kropli. dziś przejechałem do pracy 2km i kałuża. :(
a może podpowiecie co najpilniej wymienić po zakupie auta żeby nie mieć kłopotów ??

piru - 2007-11-27, 08:15
Temat postu: co wymienić ??
W tej kwestii to mogę Ci coś napisać bo sam nie dawno stałem się posiadaczem Ventki. Pojechałem na przegląd i to co wyszło na przeglądzie wszystko zrobiłem. Dużo tego nie było ale po kieszeni potrzepało :D . Za radą kolegów z forum od razu zrobiłem rozrząd. Świece czekają (grzeje dwa razy), wymieniłem rolkę napinającą od alternatora i pasek, pasek wspomy. Olej i wszystkie filtry (paliwa, oleju, powietrza). Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i od wspomy. Wymieniłem płyn hamulcowy. Wymieniałem również termostat bo zachodziła taka potrzeba. Ponieważ wymieniałem drążki kierownicze pojechałem na ustawienie zbieżności . W sumie samochód stał u mechaniora (kumpla) pare dni i jak tylko wracałem z pracy to jechałem do niego i grzebaliśmy razem. Im więcej sprawdzisz tym mniej Cię samochód zaskoczy na drodze. :tak:
przesad - 2007-11-27, 19:42

dzięki za info.
ja planuje wymienić pasek rozrządu i może te paski od alternatora i wspomy.
na razie na tyle starczy kasiory :] może trochę zostanie na olej... zawieszenie i drążki mam na razie ok. dziś brał go majster troche na szarpaki. no i walczę z oświetleniem...
wsteka nie ma. jak radzili ventowicze sprawdziłem kostki w skrzyni i bezpieczniki no i żarówki. wszystko wydaje się być ok. (no to zostaje rejestracja, opłaty, i można śmigać... :-) )

a co do drogi to jeździ się super!!! :OK: i tanio :OK:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group