|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - problem z utratą mocy
Mario_G1 - 2007-12-06, 20:46 Temat postu: problem z utratą mocy Witam!posiadam vento 2.0 GT 92r i mam problem z utratą mocy.jak silnik jest zimny wszystko ok,jak sie podgrzeje traci moc.muli go w dolnym zakresie obrotów.czym to moze być zpowodowane??
sebastian - 2007-12-06, 22:07
Sprawdź katalizator i drożność tłumików na początek...
Mario_G1 - 2007-12-07, 12:11
ok.sprawdze.kolega powiedział mi że moze to być wina świec ale nie wyglądają na uszkodzone...
spyro - 2007-12-09, 21:56
ustawienie zapłonu sprawx, nie spala Ci przypadkiem więcej paliwa?
REX28 - 2008-07-28, 19:38
Witam
Ja mam ten sam problem też mam GT,ale 93 i na dodatek spala mi więcej,dużo więcej.Znajomy podpowiedział żebym na początek wyczyścił filtr powietrza tak zrobiłem ale niewiele pomogło.W poniedziałek jadę na komputer to będzie wszystko wiadomo.
A tak z innej beczki to jak się sprawdza katalizator?Czy obejdzie się bez wizyty u mechaniora??
pozdrawiam
sebastian - 2008-07-28, 19:43
REX28 napisał/a: | jak się sprawdza katalizator?Czy obejdzie się bez wizyty u mechaniora |
Oczywiście. Zależy co chcesz sprawdzić. Jeśli jego zawartość, to znaczy, czy jest pełny, nic nie trzaska w nim, ni ejest luźni i tak dalej, to wystarczy, jak popukasz pięścią w niego. Jak nic nie będzie słychać, to znaczy, ze jest cały. A jeśli to, czy ma drożność i nie jest zabity, to wystarczy, że odkręcisz 3 śrubki z jednej stroni i dwie z druguej na obejmie i masz go już w rękach. Powinien mieć prześwit na wilot, to znaczy powinieneś zobaczyć małe światło na wylocie. Jeżeli nic nie ma,a jest cały czarny, to najpiej go za wczasu wymienić, gdyż później może być jeszcze gorzej, co doprowadzić może do zapchania układu poprzez zapchanie, zabicie katalizatora. Nie będa gdzie miały spaliny wydostawać się i rozsadzić Ci może uszczelkę pod głowicą np.
REX28 - 2008-07-29, 16:39
helo.
A powiedzcie mi drodzy koledzy,czy warto nawet jeżeli okazałoby się że katalizator jest sprawny zamienić go na strumienice?bo to jest chyba możliwe ale pod warunkiem że sonda lambda jest przed katalizatorem.prawda to czy nie bo nie znam się na tym wcale.
Paweł J. - 2008-07-29, 17:02
Strumienica ma sens jak masz cały układ wydechowy odpowiednio zmodyfikowany pod dany filtr i dolot...a tak to różnie może być...
REX28 - 2008-07-29, 19:39
Przepraszam, ale dałem ciała bo zadałem pytanie o stumienicy a znalazłem ten temat kilka ston dalej i teraz mniej więcej wiem o co chodzi.według mnie to tylko ściema z tą strumienicą.
To w takim razie czy można do mojej ventki gt kupić katalizator uniwersalny?i na jakiej zasadzie działa tłumik przelotowy bo muszę coś wymyślić a nie chcę żeby przy odpaleniu autka kojarzyli mnie z samolotem odrzutowym.
silverek - 2008-07-29, 20:01
mozliwe ze jak sie rozgrzeje i traci moc to moze byc cos z pierscieniami jedz zmierzyc mu cisnienie w cylindrach albo zle funkcjonuje sonda jak ciepła
Paweł J. - 2008-07-29, 20:10
REX28, chyba nie ma problemu z utratą mocy tylko tematy pomylił....tak mi się zdaje...
REX28 - 2008-07-29, 20:17
ok.dzięki za wszystko."tygrys" tematów nie pomyliłem tylko chciałem rozwiązać problem nie skacząc po innych tematach. w poniedziałek jadę na kompa i będzie wszystko wiadomo.dzięki za wszystko koledzy.
tzrymajcie się.
silverek - 2008-07-29, 20:21
Mario_G1, ale on ma
Paweł J. - 2008-07-29, 20:21
A no to przepraszam.... ....złe odniosłem wrażenie....
Opisz swoje objawy, spostrzeżenia itp... to może coś zaradzimy...
silverek - 2008-07-29, 20:30
powaznie nie punktowac nie bede juz napisalem swoje
silverek - 2008-07-29, 21:27
Mario_G1, jeszcze mogą ci puszczać zawory i tez bedzie słaby ale mi to wyglada na ze traci cisnienie a jak pracuje na wolnych obrotach jak jest rozgrzany chodzi rowno czy nim trzesie
REX28 - 2008-07-30, 16:39
Jak jest zimny to jeszcze jest znośnie ale jak się rozgrzeje to wtedy widać a raczej czuć że jest słabszy bo wtedy załużmy na 5 muszę mieć jakieś 2800-3200 na obrotomierzu żeby dopiero było czuć jak się koniki z pod maski wyrywają.a wcześniej na 5 rwały już od 2300,2400.sam już zgłupiałem.
silverek - 2008-07-30, 16:43
to w końcu kto ma ta utrate mocy ty kolegoREX28, czy onMario_G1,
REX28 - 2008-07-30, 17:30
Ja mam a raczej moja ventka
silverek - 2008-07-30, 17:43
to zrob tak jak pisałem sprawdz cisnienie ale na zimnym jest ok tak
Paweł J. - 2008-07-30, 19:13
na początek proponuję podpięcie pod kompa....
REX28, a w jakim stanie jest silniczek nie siorpie dużo oleju
silverek - 2008-07-30, 19:23
ja bym proponowal najpierw zmierzyc cisnienie bedzie miał pewnosc ze jak jest dobre to zawodzi cos w sterowniu silnikiem ja bynajmniej mierzyłem mam książkowe cisnienie po 12
Paweł J. - 2008-07-30, 19:36
jeśli nie siorpie dużo oleju to nawet nie ma co mierzyć ciśnienia bo jedno drugie wyklucza...
silverek - 2008-07-30, 19:38
od oleju sa inne pierscienie to nie ma nic wspolnego ze siorbaniem
Paweł J. - 2008-07-30, 19:42
Tak wiem....ale często jedno z drugim idzie w parze...
Jak na moje oko to nie wina silnika tylko jakiś czujnik szwankuje lub coś nie tak z dolotem lub wydechem...
silverek - 2008-07-30, 19:49
ale ja bym zaczoł od tego
REX28 - 2008-07-30, 20:56
Co do oleju to sprawa ma się super bo od marca bo wtedy go wymieniłem nie dolałem ani razu bo cały czas mieści się w normie.
Paweł J. - 2008-07-30, 21:01
REX28 napisał/a: | mieści się w normie. |
No i super...pewnie to jakaś pierdoła
silverek - 2008-07-30, 21:05
a ile przejechałes od tego marca
REX28 - 2008-07-30, 21:05
no tak tylko wkurza mnie to że bez kompa się nie obejdzie a tego nie chcą robić za darmo.ale chce się jeździć-trzeba płacić.pozdrawiam koledzy
REX28 - 2008-07-30, 21:07
od marca przejechałem około 5500km.
silverek - 2008-07-30, 21:09
jezeli komp nic nie wykaze to musisz jeszcze te cisnienie sprawdzic ale jak zimny to ciągnie ładnie czy tez tak samo i to jakiej temperatury ciagnie jak zimny bo moze za malo paliwa dostaje jak juz mu sie sanie wyłączy
REX28 - 2008-07-30, 21:13
jak jest zimny to ciągnie jak przeciąg,i do temperatury 70 stopni.a puźniej lipa.
Paweł J. - 2008-07-30, 21:15
możlwie że słynny czujnik temp. szwankuje i na ciepłym silniku źle ustala proporcje paliwa...
sebastian - 2008-07-30, 21:16
Najprawdopodobniej możesz mieć coś z wydechem nie tak - stan wskazywałby na zabicie kata, np. przez olej...
silverek - 2008-07-30, 21:19
to jak kat bedzie zabity to chyba cały czas bedzie miał problem z mocą czy ciepły czy zimny tak mi sie wydaje
A propo temperatury skoro dochodzi ci do 70 stopni to cisnienie napewno masz dobre to cos ze strowaniem bedzie
REX28 - 2008-07-30, 21:20
czemu słynny? tak często siadają???
sebastian - 2008-07-30, 21:21
silverek napisał/a: | to jak kat bedzie zabity to chyba cały czas bedzie miał problem z mocą czy ciepły czy zimny |
No właśnie, ze nie zawsze, bo olej, który osiadł na kacie, jak zimny będzie miał większa przepustowośc spalin, a jak się rozgrzeje już, spaliny nie będą w stanie mogły się wydostawać, gdyż olej sie zozrzadzi pod wpływem temp. i zwiększy swoją objętość, wsiąknie mizy kratki kata i tak będzie.
Cytat: | czemu słynny? tak często siadają??? |
bardzo często, a w większości przypadków problemów z silnikiem to sprowadza sie do saego czujnika, który to jest za to odpowiedzialny.
Paweł J. - 2008-07-30, 21:22
REX28 napisał/a: | czemu słynny? |
A no bo ludziska z forum mają z nim czasami spore kłopoty...takie kłopoty że w życiu byś nie powiedział że to wina tego czujniczka...
silverek - 2008-07-30, 21:27
a kolego jeszcze jedno pytanko nie masz czasmi zalozonego filtra stozkowego
REX28 - 2008-07-31, 19:42
nie mam filtra stożkowego,mam normalny.
silverek - 2008-07-31, 19:55
aha bo czasmi tak jest ze jak jest filtr stozkowy to on jest na wieszku malo kto go chowa i jak silnik zasysa cieple powietrze to staje sie słabszy a byles na kompie
REX28 - 2008-08-01, 15:58
jeszcze nie bo w swojej mieścinie nie mogłem się doprosić,dopiero jestem umówiony na poniedziaek w gryficach.jeżeli wiesz gdzie to jest.
silverek - 2008-08-01, 16:12
nie wiem gdzie to jest
REX28 - 2008-08-01, 17:15
woj.zachodniopomorskie,między Kołobrzegiem a Szczecinem.
silverek - 2008-08-01, 18:30
to kawał drogi odemnie
andrewb25 - 2008-08-01, 21:19
silverek napisał/a: | mam książkowe cisnienie po 12 |
hehe mam taki sam silnik a ja mam po 12,5 na każdym cylindrze książkowe jest w zakresie od 11 do 13 atmosfer
zmierz mu ciśnienie jakie jest na dole gdzyż u góry w benzynie nie jest aż tak istotne
silverek - 2008-08-01, 21:28
gdzie na dole cisnienie oleju nie masz takiego samego silnika jak ja ja mowiłem o swoim ze jest w książce 12
REX28 - 2008-08-07, 16:41
Witam ponownie.
A więc już po komuterze,niestety firma w której to robiłem nie jest chyba zbyt kompetentna bo tak jak radziliście chciałem się dowiedzieć jakie mam ciśnienie w cylindrach-niestety nie potrafili mi tego powiedzieć.co do kata to wszystko jest wporządku z czujnikiem temperatury też jest wszystko dobrze.A więc w ogólnym rozrachunku komputer nie wykazał żadnych błędów,ale koleś poweidział że jeżeli nic nie wychodzi po podpięciu do kompa to jedyną przyczyną jest wadliwa sonda LAMBDA.tylko teraz panowie powiedzcie mi jaka jest ta sonda u mnie trzy czy jedno elektrodowa?bo nie mam pojęcia.
silverek - 2008-08-08, 05:49
zobacz ile masz przewodów przy sondzie na ogól jest jeden to nie taka droga sprawa jakas 100
A jak juz to sa jednoprzewodowe i wieloprzewodowa im wiecej przewodów tym drosza
pablomed - 2008-08-08, 20:36
REX28, twoje auto ma sondę 4 przewodową. Weź nic nie zmieniaj na próbę, chyba że masz możliwość podmienić, pożyczyć. Sondę sprawdzisz u byle elektryka samochodowego co ma tester lambdy, oscyloskop, lub wskaźnik diodowy AFR. Wbrew temu co ci powiedzieli akurat uszkodzoną sonde komputer wykaże. Nie wykaże czujnika temperatury, więc mu pomierz opory ( 20 stopni 2,5 koma, 90 stopni ok 200 omów, spora tolerancja jest do 20 procent). Opór mierzysz na dwóch z czterech pinów czujnika- pozostałe dwa są do licznika i maja opory pół mniejsze więc się zorientujesz o które biega.
Mimo że nie masz stożka zajrzyj pod filtr powietrza czy klapka pod nim nie zablokowała się w takiej pozycji że silnik ciągnie ciepłe powietrze. Nie wiem czy nie masz lpg - jeśli tak to takie blokowanie klapki jest to stardowym partactwem gazowników, trzeba ją uruchomić. Tyle mi sie na początek nasuwa.
|
|