|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - JAKI OLEJ
rabenshwarz - 2008-01-07, 15:51 Temat postu: JAKI OLEJ WITAM WSZYSTKICH. SZYKUJE MI SIE ZMIANA OLEJU W MOIM VENTO 1.9 TDI PRZEBIEG 243 TYS. KM. MAM ZALANY 10W40 DIESEL CASTROL.I MAM TAKIE PYTANIE CZY POWINIENEM PRZEJSC JUZ NA INNY NP 15W40??????????????
Paweł J. - 2008-01-07, 17:28
Ja pozostałbym przy owym półsyntetyku. Mam przebieg prawie identyczny (o 3 tys mniejszy) i też śmigam na 10W40-co prawda mobilu, ale zawsze to półsyntetyk.
A czemu chcesz zmienić olej??
babyy82 - 2008-01-07, 17:40
A dlaczego chcesz go zmieniac co sie dzieje?? Zacza ci brac wiecej oleju, dymi, masz jakies wycieki?? Czy tak poprostu doszedles do wniosku ze przy tym przebiegu to juz trzeba chyba zmienic?? Bo jak to drugie to czysta glupota i zostan przy obecnym a jak cos sie dzieje z silnikiem to mozna sprobowac mineralu moze pomoze.
BANDERAS_RR - 2008-01-07, 18:29
jak bedziesz mial 500tys to wtedy pomysl o mineralu a narazie to zostalbym przy tym jaki masz
Paweł J. - 2008-01-07, 19:00
rabenshwarz- zwróć też uwagę że na półsyntetyku więcej pośmigasz...tzn rzadziej wymieniasz. Na półsyntetyku wymiana jest zalecana co 15tysi. Ja i tak wymieniam co jakieś 12-13. Także rzadszy wymiany to nie tylko oszczedność (także na filtrze oleju) ale i większy komfort.
Gavel - 2008-01-07, 19:09
rabenshwarz jak nie masz żadnych niepokojących wycieków i jak silnik równo pracuje to lej dalej półsyntetyk i ciesz się jazdą!
rabenshwarz - 2008-01-07, 19:57
slyszalem opinie ze przy takim przebiegu mozna przejsc na gesciejszy...pojawil sie olej pod silnikiem ale to chyba z pod misy leje..w okolicach filtra tez jest mokro...i jak jest zimny to silnik pracuje ciszej ...CO O TYM MYSLICIE???????????
BANDERAS_RR - 2008-01-07, 20:02
sa opinie i opinie jak przejdziesz na gesciejszy nic sie ni stanie
rabenshwarz - 2008-01-07, 20:02
babyy82, slyszalem opinie ze przy takim przebiegu mozna przejsc na gesciejszy...pojawil sie olej pod silnikiem ale to chyba z pod misy leje..w okolicach filtra tez jest mokro...i jak jest zimny to silnik pracuje ciszej ...CO O TYM MYSLICIE???????????
[ Dodano: 2008-01-07, 20:03 ]
BANDERAS_RR, moze wystarczy uszczelnic wycieki i gitara
BANDERAS_RR - 2008-01-07, 20:07
tez tak mysle
Andrzej. - 2008-01-07, 21:14
dołącze sie do forum też ma 1,9 TDI przebieg 210tyś mam zalany minerał 15/40 olej z orlenu "clasic" i myśle przy kolejnej wymianie zalac polsyntetykiem z tej firmy co sądzicie czy tak można czy niezacznie brac oleju obecnie niebierze nic silniczek gitara(
babyy82 - 2008-01-07, 21:19
Nie wiez w takie opinie. Jak nic sie nie dzieje to nie zmieniaj. Uszczelnij mise najwyzej jesli jest to spory wyciek i gitara. A olej przy filtrze moze byc pozostaloscia po wymianie lub masz zle dokrecony filtr.
Opinia glosi ze jak niewiesz co masz zalane to zalej mineral zwlaszcza przy przebiegu ponad 200tys. Ja na szczescie nie posluchalem i zalalem polsyntetyk i jest swietnie. Nawet silnik jak kupowalem byl bardziej zalany umylem zmienilem olej i owszem przecieka troszke ale minimalnie i napewno nie bede zmienial na minerala.
[ Dodano: 2008-01-07, 21:27 ]
Cytat: | dołącze sie do forum też ma 1,9 TDI przebieg 210tyś mam zalany minerał 15/40 olej z orlenu "clasic" i myśle przy kolejnej wymianie zalac polsyntetykiem z tej firmy co sądzicie czy tak można czy niezacznie brac oleju obecnie niebierze nic silniczek gitara( |
Hehheh no poruszane to gdzies niedawno bylo.
Nie powinno sie nic stac z silnikiem. Slyszalem opinie ze teraz to nie ma juz znaczenia bo mineral ma podobne wlasciwosci myjace co polsyntetyk czy syntetyk czyli co mialo zostac wyplukane to zostalo aczkolwiek ja w swoim na taka zmiane bym sie nie zdecydowal. Bo jesli by cos sie stalo to koszty sa zbyt duze by eksperymentowac. Zostan juz raczej na minerale co najwyzej jakis lepszy kup ale zrobisz co zechcesz.
Jak to mowia "No risk no fun" (nie wiem czy dobrze bo anglista nie jestem:P)
rabenshwarz - 2008-01-07, 21:41
babyy82, tak tez chyba zrobie ..pouszczelniam co sie da i tyle.. dalej polsyntetyk.
BANDERAS_RR - 2008-01-07, 22:00
POWIEM ze podstawa to wogole wymieniac olej i filter dopoki w silniku bedzie olej i nie bedzie przegrzany to nie powinno sie nic stac oleje sa dzisiaj mieszalne wiec zmiana z jednego na drugi i odwrotnie nie ma jakiegos problemu ja jezdze na lotosie mineralnym i nie narzekam a uzywam go juz 12lat przedtem to tez kabinowalem z roznymi olejami i tez nie mialem problemow juz kiedys na forum pisalem mialem peugeota 405 1.9d ktory mial przejechane 630tys km i na koniec lalem mu turdusa a nawet superol i nie mial wyciekow i na 10tys km dolewalem max 1litr a po garach dostawal niemilosiernie ciagal lawete i przyczepe do przewozu koni i silniczek sie nie dal do konca po prostu wyrwal sie tyl na podloznicach a silnik dawal rade mimo ze kompresje to mial juz cienka PODSTAWA TO CZESTA WYMIANA OLEJU I NIE DOPUSCIC DO PRZEGRZANIA SILNIKA
a to kilka zdjec tej niezniszczalnej padaki
misiek - 2008-01-07, 22:12
Ja jeżdżę na lotosie półsyntetycznym i sobie chwalę.Tak jak napisał Banderas pilnować terminów wymiany i nie przegrzać silnika i będzie git :OK
lesny1982 - 2008-01-18, 21:39
ja mieszam se lotos/jakis holenderski mam i teraz texaco 10w/40 semisyntetic i nic sie nie dzieje a wymieniam olej i filtr na lato i na zime
spyro - 2008-01-19, 14:32
lesny1982, mieszasz tzn? Na raz lejesz różne oleje?
lesny1982 - 2008-01-20, 15:52
nie nie raz taki raz taki leje do pelna zalezy co se zakupie
spyro - 2008-01-20, 16:31
aha, bo ju się przestraszyłeś że robisz taki mix jogurtowy
Najważniejsze żeby olej był tej samej kasy, nowy i żeby również filtr wymienić. A co sie wleje, czy to będzie Lotos czy Mobil, nie ma znaczenia teraz większośc olei spełnia wszelkie możiwe normy a po co przepłacać? Nie ma sensu...
|
|