Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - immobilliser

waldi-1 - 2008-01-20, 00:14
Temat postu: immobilliser
wyczytałem w danych technicznych ze w seryjnym wyposażeniu jest także immobilaiser, moje pytanie dlaczego ja go niemam??
Malydd - 2008-01-20, 11:28

Chyba od 1996 roku był imobilaiser w serii
spyro - 2008-01-20, 17:20

różnie, zależnie od wyposażenia był montowany...
CichyEska - 2008-01-21, 08:49

Ja mam 94 i byl ale cieszcie sie Ci ktorzy go nie macie....
spyro - 2008-01-21, 09:12

Ja mam 1992 i tez był i sporo mnie kosztowało męki jego posiadanie, po krótkim czasie wymontowany i tak do tej pory :-)
CichyEska - 2008-01-21, 09:36

No czyli tak jak napisalem :-)
spyro - 2008-01-21, 13:01

CichyEska napisał/a:
No czyli tak jak napisalem


dokładnie, immobiliser w Ventkach/Golfach to była totalna porażka...

CichyEska - 2008-01-21, 13:53

Ja mialem najlepszy ubaw bo zaraz po sprowadzeniu podjechalem do Starostwa po dowod rej i jak wysiadalem to mnie "kopnal"Wsiadam po wyjsciu z nowym dowodem :brawa: a tu dupa,ani zapalic ani zakrecic ani popchnac,Po kablach od tego czujnika co sie przykladalo ta pastylke doszedlem do puchy imm.Patrze a tam mala kasa pancerna z kazdej strony zaspawana i fura kabli.Jak sie okazalo tylko 3 byly podlaczone do pompy ,zaplonu,i rozrusznika,kosztowalo mnie to 30 zl za paliwo zeby mnie gosc sciagnal,30 zl za odlaczenie ustrojstwa i 30 zl na relanium :-) :bije: :młotek: :kosci:

[ Dodano: 2008-01-21, 13:54 ]
I 899 zl za alarm :tygrysek:

spyro - 2008-01-21, 17:45

Relanium mówisz, chyba sobie kupie zapas i będę w schowku trzymał bo czasem Ventka daje popalić człowiekowi :-)
Dzolo - 2008-01-21, 18:27

Dokładnie , zalezy od wyposażenia , ja mam 93 i jest ale tez oczywiscie
odłaczony.

CichyEska - 2008-01-21, 21:02

Moga byc tez krople walerianowe albo herbatka z melisa to ostatnie polecam bo jak Ci padnie to bedziesz mial duzo czasu na zaparzenie :oklaski:
marmarmarek - 2008-01-21, 21:43

tylko spokoj moze nas ocalic... :) ja juz immobilizera fabrycznego tez nie mam (byl kiedys) odlaczony na rzecz alarmu i immobilizera co z tym alarmem byl... jakis scorpion czy cus
sebastian - 2008-01-21, 21:50

Ja mam 1992 rok i też jest fabryczny immo. Jedyny problem w tym, że mam tylko jedną obudowę (brak zapasowej), taką, co trza dotknąć w jedno miejsce. Nie mam z nim żadnych problemów, ale czasami jest on dość upierdliwy :D i zastanawiam się nad jego wywaleniem.
CichyEska - 2008-01-21, 22:17

sebastian napisał/a:
Ja mam 1992 rok i też jest fabryczny immo. Jedyny problem w tym, że mam tylko jedną obudowę (brak zapasowej), taką, co trza dotknąć w jedno miejsce. Nie mam z nim żadnych problemów, ale czasami jest on dość upierdliwy :D i zastanawiam się nad jego wywaleniem.

No to masz czy nie?

marmarmarek - 2008-01-21, 23:19

pownie chodzi o to, ze za kazdym razem trzeba dotknac, i dotknac i dotknac... :)
CichyEska - 2008-01-21, 23:31

No taaa
spyro - 2008-01-21, 23:47

samo dotykanie to pikuś (ale to zabrzmiało :D ) ale szlag trafia jak tak macasz i macasz przez pół godziny a to gów... daje...
sebastian - 2008-01-22, 16:33

No mam, oczywiście, ale ten dotykalski właśnie :D Z dotykaniem nigdy nie miałem też problemów - działa na dotyk, od razu :D Ale czasami człowiek się spieszy, szczególnie w mieście jak jeżdżę, trzeba szybko wsiąść i jechać, przekręcam stacyjkę a tu guzik - nie odpala, zapomnialem, że muszę dotknąć... I te dotykalskie coś mam tylko jedno. I dlaetgo też między innymi chciałbym to wywalić, a w jego miejsce włożyć jakiś alarm z centralnym na pilota :)
marbik - 2008-01-22, 17:48

Panowie o co chodzi z tym dotykaniem? to były różne wersje immo? bo ja mam w kluczyku i niczego nie muszę dotykać i jak na razie działa(odpukać) bez zarzutu.
CichyEska - 2008-01-22, 19:12

Byly tez takie gdzie byl breloczek z 3 stykami na plytce drukowanej i odbiornik z 3 blaszkami i czerwona dioda :-)Ja taki mialem :młotek:
sebastian - 2008-01-23, 13:19

no ja mam akurat z taką jedną kuleczką
waldi-1 - 2008-01-23, 21:46

no a mnie dzis nowy problem wyniknoł, treoszke sie wnerwiłem bo nawet to mi jest potrzebne zwłaszcza zima pomaga, mianowicie abs mi przestał działać i sie świeci lampka, jak odłącze akumulator na pare chwil i ponownie go podłącze abs mi działa ale do chwili kiedy wyłącze samochód , potem znów go zapalam i juz świeci lampka i nima absu , wiecie moze co z tym zrobić??
marmarmarek - 2008-01-23, 22:23

waldi-1 -latwiej byloby Twoj problem rozwiazac, odszukac, gdyby nie znajdowal sie w temacie: immobilizer :)
waldi-1 - 2008-01-23, 22:27

no dopra to zakładam nowy temat :evil:
Jacamobil - 2008-01-28, 20:22

a może ktoś dysponuje schematem podłączenia takiego dotykowego immobilajsera bo moj zaczyna szwankować i być może trzeba będzie sie go pozbyć :strzela:
CichyEska - 2008-01-28, 21:05

Powiem ci Jacamobil ze wystarczy schemat instalki el vento i znalezc punkty odpowiedzialne za zaplon rozrusznik i pompe paliwa,odpiac obce kable przy plytce bezpiecznikow bo pewnie byly ciete i zlutowac jak byly wczesniej.U mnie tak bylo przy oryginalnym immo
jjaarryy - 2008-03-07, 11:56

SPYRO: Ja mam 1992 i tez był i sporo mnie kosztowało męki jego posiadanie, po krótkim czasie wymontowany i tak do tej pory :-)

U mnie ostatnio coraz częściej płata figla, da się go samemu odłączyćć ? albo gdzie go szukać ?

spyro - 2008-03-07, 23:03

skoro
jjaarryy napisał/a:
po krótkim czasie wymontowany i tak do tej pory



jjaarryy napisał/a:
da się go samemu odłączyćć ? albo gdzie go szukać ?
to co chciałbyś wymontować?
sebastian - 2008-03-07, 23:07

spyro, ale jjaarryy cytował Twój tekst, heh :)
spyro - 2008-03-07, 23:10

Uahahaha, ale sie ubawiłem po pachy :D Chyba pora spać, bo już sam nie dowidzę a tym bardziej nie pamiętam co sam pisałem jakiś czas temu :D

jjaarryy, trochę z tym roboty jest, nie pamiętam już jak to było u mnie ale chyba sami z kumplem elektrykiem coś kombinowaliśmy albo wogóle auto zawiozłem do elektryka, nie pamiętam już...

jjaarryy - 2008-03-08, 08:38

okk, dzisiaj podlece do elektryka może koleś da radee
Morfeusz142 - 2008-03-08, 21:39

Ja mam 94 rok. Immobilizer jest fabryczny. Na razie nie miałem z nim żadnych problemów i nie zamierzam go wywalać.
jjaarryy - 2008-03-09, 15:50

ostatnio mi sie zdarzyło ze z 10 razy paliłem a on gassł po 1 s. Tym bardziej ze mi spieszyło.
pyza_snk - 2008-03-09, 22:48

A ja mam Ventkę ABC 1994:)
Nie mam immobilisera i nie ma co mnie denerwować:) :tygrysek:

piru - 2008-03-10, 14:17

jjaarryy napisał/a:
SPYRO: Ja mam 1992 i tez był i sporo mnie kosztowało męki jego posiadanie, po krótkim czasie wymontowany i tak do tej pory :-)

U mnie ostatnio coraz częściej płata figla, da się go samemu odłączyćć ? albo gdzie go szukać ?


Ostatnio kolega z pracy przerabiał odłączenie immobilajzera w sienie. Kosztowało go to 200 zł bo coś trzeba było jeszcze w kompie zmieniać. Może Ventka ma inne rozwiązanie a fiat hmmmm wiadomo daleko mu do VW ;)

waldi-1 - 2008-03-10, 14:33

wystarczy zrobić mostek i omonąc immobilaiser, mostek zrobic tak zeby sygnał niewchodził to niego
jjaarryy - 2008-03-10, 15:17
Temat postu: odp
kolego mostek tez ale a komputerze tez trzeba a mapie sie pobawić, byłem przed chwilą u elektryka nie miał czasu mi zrobić ale mniej więcej wytłumaczył o co chodzi. Oczywiście trzeba ominąć puszkę z immo przy bezpiecznikach, trzeba pobawić się tez przy mapie w komputerze sterownika... aż 200 to nie bedzię mysle kosztowało
craven4 - 2008-03-10, 15:48

a ja mam bardziej odciecie zalozone niz immobilizer, czy moze to tez byl sposob VW? chodzi o to ze nie mam immo na dotyk tylko mam schowane w thermotronic'u w sensie ze jak mam nawiew przekrecony na "0" to nawet zaplon nie ruszy ani zadne kontrolki nie mrugna :) powiedzcie czy to bylo fabryczne czy poprzedni wlasciciel taki pomyslowy byl i cos takiego schowal ?? :D
jjaarryy - 2008-03-10, 18:35

po mojemu to seryjne raczej nie było ale dosyć ciekawe rozwiązanie, może uda Ci sie kiedyś podejrzeć jak to jest zamontowane :]
craven4 - 2008-03-11, 10:57

hym szczerze powiem ze myslalem ze to wytwor VW... ale jesli nie to owszem sprytnie ktos pomyslal z odcieciem, na poczatku bylo wkurzajace jak jeszcze bylo cieplo, to wylaczalem nawiewy, potem wsiadalem do samochodu chce przekrecic kluczyk a tu ani swiatelek, ani nie slychac zeby pompa paliwa chodzila, no totalnie nic :D

Ale po czasie mozna sie przyzwyczaic :D
To w takim razie powiedzcie mi czy centralny byl seryjny w Vento? czy moze poprzedni wlasciciel sporo w niego wlozyl i dlatego mam teraz troszke tych udogodnien :D

piru - 2008-03-12, 07:50

craven4 napisał/a:
hym szczerze powiem ze myslalem ze to wytwor VW... ale jesli nie to owszem sprytnie ktos pomyslal z odcieciem, na poczatku bylo wkurzajace jak jeszcze bylo cieplo, to wylaczalem nawiewy, potem wsiadalem do samochodu chce przekrecic kluczyk a tu ani swiatelek, ani nie slychac zeby pompa paliwa chodzila, no totalnie nic :D

Ale po czasie mozna sie przyzwyczaic :D
To w takim razie powiedzcie mi czy centralny byl seryjny w Vento? czy moze poprzedni wlasciciel sporo w niego wlozyl i dlatego mam teraz troszke tych udogodnien :D


Centralny jak najbardziej w serii wychodził. Moja mega biedna Ventka też o dziwo go posiada. Co do Twojego odcięcia to pomysłowe rozwiązanie, ale nie koniecznie bym się nim chwalił :D bo teraz to nie wiadomo kto po forach lata i czyta o naszych maszynach :dresik:

spyro - 2008-03-12, 10:49

piru napisał/a:
Centralny jak najbardziej w serii wychodził

no i nie prawda :D Tez tak myśleliśmy, ale były już osoby na forum co centrala nie miały w Vento...

piru - 2008-03-12, 11:10

spyro napisał/a:
piru napisał/a:
Centralny jak najbardziej w serii wychodził

no i nie prawda :D Tez tak myśleliśmy, ale były już osoby na forum co centrala nie miały w Vento...


Jednak Ventka to mega dziwna maszyna z tym wyposażeniem, jeśli w standardzie nie ma centralnego to moja maszynka CL mega golas miała za dodatkową dopłatą centralny zakładany i ABS też za dopłatą ?? Mam rozumieć że wersja CL nic nie miała ? Zero elektryki, zero klimy czy termotronica, bez ABS-u nawet miejsca na głośniki nie było w standardzie, cholera czyli CL to mega, mega, mega golas - niemozliwe :(

sebastian - 2008-08-17, 17:35

podpinając się pod temat... dziś zauważyłem, że przy moim migającym od imo użądzonku sa dwie wtyczki. czy jak je odepnę, to będzie można jeździć bez immo?

no i niepokoją mnie dwa przecięte kabelki, czy to tak ma być?

po nitce do kłębka doszedłem pokolei rozbierając poszczególne części, do centralki imobilisera. zaznaczyłem ją czerwoną kropką. Jest tam kabli od cholery, a niektóre w zupełnie innym miejscy popodłączane. Bawił się ktoś z tym, wyciągając to ustrojstwo?




krzeszak - 2008-08-17, 17:41

te 2 odcięte kable to jakaś prowizorka wątpię żeby tak oryginalnie było
lesny1982 - 2008-08-17, 18:25

nie znam sie na tym ja mam alarm centralny antynapad w alarmie i na dodatkowy przycisk a co do zdjecia wyzej to moze te dwie kostki ze soba polaczyc ??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group