Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - cięzko chodzący lewarek biegów

waldi-1 - 2008-01-26, 20:59
Temat postu: cięzko chodzący lewarek biegów
mam problem chyba ze skrzynia, cięzko mi wchodzą biegi ale nic niezgrzyta , tak jakby lewarek mi cos trzymało jakby jakaś guma tam podeszła i wadziła, czy to moze być mały poziom oleju w skrzyni??
sebastian - 2008-01-26, 22:21

Ja mam mniej więcej podobny problem (jeśli to można w ogóle nazwac problemem). Przy zimnym silniku ciężej od pozostałych biegów wchodzi 1 i 2, i w ogóle cały drążek chodzi dość ciężko, troszkę ciężej się włącza bieg wsteczny również. Ale jak się kilka kilometrów przejedzie, silnik, czy olej w skrzyni się nagrzeje to wszystko już chodzi delikatnie i bez oporów. Co prawda, olej w skrzyni niedawno wymieniałem, bo podejrzewałem, że albo jest zużyty, albo brakowało go; lecz oleju było wsam raz, i tak jest nowy. Nie przejmuję sie tym póki co aż tak bardzo.
waldi-1 - 2008-01-26, 22:26

no ale u mnie jak sie nagrzeje to dalej te biegi cięzko chodza to jest denerwujące wsteczny i piątka to juz całkiem porażka
sebastian - 2008-01-26, 22:38

W Twoim przypadku może tam się w środku pod gałką zmiany biegów wyrobiły te plastikowe "ślimaki"?
Maciey24 - 2008-01-27, 00:01

Chłopaki każdy użytkownik Vento powie wam dokładnie to samo.."ciężko chodzi mi drążek zmiany biegów"..-poprostu trzeba się przyzwyczaić..widocznie-"ten typ tak ma".. :diabełek:
yahoo - 2008-01-27, 00:52

nie każdy :faja:
spyro - 2008-01-27, 01:18

wystarczy to naprawić i po problemie. U mnie lewarek chodzi jak w nowej furce a wystarczy kupić zestaw naprawczy skrzyni składający się z paru pierdółek plastikowych i po sprawie...
waldi-1 - 2008-01-27, 18:34

a cos po chłopsku? jaki zestaw i gdzi eon jest??
wasil1 - 2008-01-27, 18:45

Jutro sprawdzę w ETKA i podam ci numery katalogowe VW. To wina plastików.
waldi-1 - 2008-01-27, 18:47

sprawdz tez koszt tego, w którym to jest miejscu i czy to wymaga interwencji mechanika?
sebastian - 2008-01-27, 20:02

http://katalog.fota.pl/Ka...x?GenArtNr=1633 Domyślam się, że pewnie o coś takiego chodzi :) To zależy od zdolności manualnych, czy dać to mechanikowi, czy nie :D Ja takich aż zdolności nie mam i większość rzeczy zlecam koledze, który jest mechanikiem :D Zawsze w robocie jak jest chwilka wolnego, cyk i jest :)
wasil1 - 2008-01-27, 20:43

Proponuję zacząć od przesmarowania łoża i tzw. jabłka. Obędzie się bez demontażu i zobaczysz, czy pomogło. Jeśli nie, czeka ciebie wymiana tych elementów. Powinieneś poradzić sobie sam ale kanał lub najlepiej podnośnik kolumnowy są niezbędne. Ceny nie podam na razie, bo nie znam ale jutro napiszę ile to kosztuje u mnie w Łomży.
waldi-1 - 2008-01-27, 20:51

ale wciąz niewiem gdzie to ustrojstwo sie znajduje

[ Dodano: 2008-01-27, 20:55 ]
mam kanał ,więc jak bym widział np zdjęcie tego czegoś to sam bym sobie to zrobił

wasil1 - 2008-01-28, 10:55

Koszt wymiany dwóch elementów śmiesznie mały-coś ok. 6PLN, tak mi powiedział kolega ze sklepu motoryzacyjnego Auto-Land. Nie są to co prawda oryginalne części, bo te do sprowadzenia z Niemiec ale wystarczą. Rozbieranie zacznij od zdjęcia lewarka z osłoną, dalej już sam zobaczysz co i jak. Nr z ETKA zestawu naprawczego dźwigni zmiany biegów to:
191 798 116A

Cybul - 2008-01-30, 19:54

Proponuje zdjac osłone lewarka i psiknac jakims smarem albo takim siliconem do smarowania, wklepujac po kolei kazdy bieg a najbardziej posmarowac ten drazek co wchodzi do skrzyni, ojciec w golfie nie mogl juz prawie biegow wrzucac popryskał preparatem smarujacym i jednym palcem mozna biegi zmieniac, a tez myslelismy ze cos sie zepsuło i trzeba bedzie wymieniac te plastiki w srodku ale jak pisze zdecydowanie pomogło popsikanie smarowidłem jakimś :peace:
waldi-1 - 2008-01-30, 20:01

ale ten drązek w kabinie czy przy samej skrzyni??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group